Ihanaa asua ulkomailla, ei ole pakkojuhannusta
Ei tarvitse miettiä kenen mökille mennä, miten välttää ruuhkat, mitä syödä tai miten selvitä juhannus kaupungissa. Vietän tavallista viikonloppua yksin kotona, käyn salilla ja luen. Luultavasti saan suomalaisilta kavereilta ja sukulaisilta kännisiä ääniviestejä.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
On se huvittavaa, että kun kerran vuodessa on joku juhlapäivä, niin jotkut jaksavat siitä nillittää. Oletteko te juhannuksen vihaajat myös joulun vihaajia? Minne ajattelitte mennä "pakkojoulua" pakoon?
Ei vietetä joulua kanssa. Ystävän päivää ainoa mitä vietetään mut ulkomailla sit niitten eri fiestoja. Europpa päivä kiva kanssa ja pride kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pakkojuhannusta? En oo kyllä koskaan viettänyt sellaista. Nytkin ollaan kotona eikä tehdä erityisesti mitään! Jos tulisi vieraita, sitten juhlittaisiin.
Olet onnekas. Meillä on takana parikymmentä pakkojuhannusta. Onneksi nyt olemme ulkomailla. Molemmilla vanhemmilla on mökit, mutta erityisesti miehen vanhemmat eivät tajua, että meille onnen täyttymys ei ole viettää ankealla mökillä aikaa appivanhempien kanssa mikään superihana juhannus. Kotona olisi paljon ihanampaa, mutta kun sukulaisia ei voi loukata, on pakkojuhannus.
Kieltämättä samat tunnelmat kuin ap:llä. Suomesta on ikävä joskus asioita, mutta vappu ja juhannus kuuluvat niihin, joista saa olla todella iloinen, että niiden pakkovietto on takanapäin :)
Teidän maassa ei ole mitään juhlia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisvelvollisuuden rikkoja! Passi pois!
Olen antanut Suomen passin pois monta vuotta sitten, sain paremman.
t. ei ap
Miksi roikut tällä palstalla vielä eikö teillä ole omia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei ap
Eikö siellä ulkomailla olisi parempia keskustelupalstojakin?
Tyypillistä suomalaisuutta. Palstailen myös ulkomaisilla sivuilla, mutta ainoastaan Suomen sivuilla käsketään painua muualle, jos ei asu Suomessa. Eikä muualla vedetä herneitä nenään, jos joku arvostelee maansa tapoja. Kyllä on niin herkkähipiäistä kansaa.
Minustakin on kiva jutella suomeksi, vaikka olen asunut suurimman osan elämästäni ulkomailla. En suostu 'painumaan muualle' minäkään, enkä menemään asumani maan palstoille, vaikka niissäkin joskus käyn. Tämä palsta ei ole Suomessa asuville varattu, ei edes suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei ap
Eikö siellä ulkomailla olisi parempia keskustelupalstojakin?
Olisi mutta ei suomen kielisia.
Älä selitä. Sinulla on koti-ikävä eikä kukaan ymmärrä ruikuttamisesi aihetta siellä ulkomailla.
Asun myös ulkomailla, mutta silti palstailen myös täällä, koska täällä on ihan hyviä ja hauskoja keskusteluja, kuten ulkomaisillakin palstoilla. Ei ole kuitenkaan koti-ikävä, koska en ole muuttamassa takaisin Suomeen edes eläkepäivinä. Seuraan kuitenkin Suomen asioita, kuten seuraan monen muunkin maan asioita.
Niinpä. Juhannus inhottaa, mutta niin sitä tullaan tekemään ihan oma aloitus suomalaiselle keskustelupalstalle siitä, kun on niin ihanaa olla ajattelematta koko asiaa.
Siitä puhe, mistä puute. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkojuhannusta? En oo kyllä koskaan viettänyt sellaista. Nytkin ollaan kotona eikä tehdä erityisesti mitään! Jos tulisi vieraita, sitten juhlittaisiin.
Olet onnekas. Meillä on takana parikymmentä pakkojuhannusta. Onneksi nyt olemme ulkomailla. Molemmilla vanhemmilla on mökit, mutta erityisesti miehen vanhemmat eivät tajua, että meille onnen täyttymys ei ole viettää ankealla mökillä aikaa appivanhempien kanssa mikään superihana juhannus. Kotona olisi paljon ihanampaa, mutta kun sukulaisia ei voi loukata, on pakkojuhannus.
Sä teet ihan itse elämästäsi vaikean. Meitä on pyydetty pariin paikkaan, ollaan sanottu ei kiitos olemme kotona emmekä vietä juhannusta. Jos joku on loukkaantunut se on heidän ongelma.
Kyllä se on ihme kun aikuiset ihmiset ei saa suutaan auki.
Kuuluitko ap johonkin lahkoon, kun sinulla oli palkojuhannus? Erositko siitä, kun muutit ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei ap
Eli asut siis joko Singaporessa tai Saksassa? Edellä mainittujen maiden passit ovat maailman parhaat, seuraavana jonossa onkin mm. Suomi, Ruotsi ja Tanska.
Minusta juhannus on ihan kiva. Siitä voi tehdä sellaisen kuin itse haluaa. Onneksi mun tuttavapiirissä ei ole mitään känniääliöitä, joku ehkä ottaa enemmän mutta pitää sen omana tietonaan. Olen ikäni asunut maalla joten meidän ei ole koskaan tarvinnut lähteä mihinkään sukumökille kun asutaan valmiiksi mökkiolosuhteissa. Juhannusaattona haetaan koivut ovipieliin ja luonnonkukkia maljakkoon. Tehdään hyvää ruokaa. Päivä on leppoisa ja rauhallinen, ehtii käydä lenkillä, soutelemassa, lukea kirjaa. Illalla sauna ja sinne on haettu kesän ensimmäinen vasta. Sitten vielä makkarat nuotiolla. Siinä se. Mukavaa juhannusta! :)
Minä ainakin nautin palkallisesta vapaastani todella mielelläni aivan turhaa turvan länkytystä tuokin valitus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei ap
Henkinen kotisi on kuitenkin vauvapalsta. Ei hyvin mene, vaikka niin väitätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei ap
Mitä vikaa vauvapalstassa on? Täällähän palstailee kaikki julkkiksia myöten.
Tuon mukaan siis todella monella menee sitten huonosti niin Suomessa kuin ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei ap
Mitä vikaa vauvapalstassa on? Täällähän palstailee kaikki julkkiksia myöten.
Tuon mukaan siis todella monella menee sitten huonosti niin Suomessa kuin ulkomailla.
Jos lähtisin ulkomaille hakemaan passia päästäkseni pakoon Suomen mentaliteettia ja sitten hakeutuisin juuri saman pahoinvoinnin piiriin netissä, en väittäisi, ettttä minulla menee paremmin.
Jotkut joutuvat muuttamaan ulkomaille kyetäkseen olemaan soittelematta juhannuksena kännisiä puheluita sukulaisilleen ja ystävilleen. Kaikkien ei tarvitse. Sun kohdallasi muutto oli varmasti oikein hyvä ratkaisu.
Asun Suomessa, enkä vietä juhannusta mökillä. Olen ihan itsekseni kaupungissa, tuskin otan edes alkoholia. Kyllä on heikko selkäranka ja mieli, jos kuvittelee juhlien olevan pakollisia.