Mies tahallaan vaikeuttaa työntekoani, mutta silti vaatii
jakamaan kustannuksia. Heti alkuun totean, että huono liitto ja nyt tulee ero. Mutta onko teillä muilla ollut tällaista, että toinen puoliso tahallaan vaikeuttaa työssäkäymistä. Viimeinen niitti tässä oli, kun mies oli kesälomamatkalla ja minä töissä. Lapsi oli päiväkodissa, koska eihän mies mielestään voi lomailla lapsen hankaloittaessa lomailua, joten päiväkotiin vaan. MIehen piti tulla siihen aikaan, että hän hakisi lapsen päivähoidosta, koska minun työvuoroni kestää tai olisi kestänyt iltaan saakka. Mies soiteli 15 min ennenkuin hänen olisi pitänyt hakea lapsi (päiväkoti meni tällöin kiinni) ettei hän millään ehdi hakemaan, menee 5-6 tuntia ennenkuin hän on perillä! Minun ei auttanut muutakuin lähteä kesken kaiken töistä lasta hakemaan, koska ei ole varahakijoita saatavilla tai sitten muuten olisi sossut olleet odottamassa portilla. MIes ei nähnyt tässä mitään ongelmaa, että jouduin lähtemään pois töistä tällaisen takia. Turhaa kiukuttelua kuulemma vaan pidin.
Tällaista vastaavaa, ei kuitenkaan näin pahaa työnteon rajoittamista ha haittaamista on ollut aiemminkin. Se olen aina minä, kuka hoidan sairasta lasta, mies ei voi olla tällaisen takia kuulemma pois töistä. Kerrankin kävi niin, että minun piti aamulla mennä töihin ja mies oli vapaapäiväkseen suunnitellut menoa. Lapsi tottakai päiväkotiin. Lapsi sairastui yöllä ja minun piti jäädä kotiin, koska mies oli sopinut päiväksi niin tärkeää menoa. Nyt kun kerroin, että ero tulee, alkaa mies vinkumaan lasta itselleen, vaikkei edes viitsi hoitaa ja aikoo eroakin hankaloittaa kaikin mahdollisin tavoin.
Nyt jos joku haluaa jeesustella miksi lisäännyin tuollaisen kanssa, niin se oli nimenomaan mies kuka lasta vaati ja kinusi, lupasi hoitaa ja lupasi ja lupasi.
Kommentit (12)
Ei ole tuosta kokemusta, tulee mieleen että miksi suostut tuollaiseen kohteluun. Mies vaikuttaa niin epävarmalta tapaukselta, että haluaa kahlita sinut valtaansa eli jos sulla ei ole omaa rahaa, jota työssäkäynnistä saat, sinulla ei ole varaa muuttaa pois vaan joudut sietämään tuota kohtelua?
Tuo mies on mulkku. Hyvä että olet päättänyt erota.
Itse olen kuullut vain alkoholiongelmaisten tekevän tuota puolisolleen, kun viina alkaa viedä. En nyt edes löydä sanoja tähän. Hieno juttu, että olet tekemässä eroa. Sinun kannattaa olla lastenvalvojaan mahdollisimman pian yhteydessä.
No ei ole, harvempi tuollasta jaksaa katella. Hyvä, ettet sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuosta kokemusta, tulee mieleen että miksi suostut tuollaiseen kohteluun. Mies vaikuttaa niin epävarmalta tapaukselta, että haluaa kahlita sinut valtaansa eli jos sulla ei ole omaa rahaa, jota työssäkäynnistä saat, sinulla ei ole varaa muuttaa pois vaan joudut sietämään tuota kohtelua?
Niin, ilmeisesti jotenkin tuota ettei rahaa, ei mahdollisuutta lähteä mies kai yrittää. Silti hän haluaa, että käyn töissä ja rahoitan arkea. Äärimmäisen ristiriitaista. Lapsuuteni oli hirveä, joten liian pitkä pinna ja kiltteys selittyy sillä. Nyt loppu kuitenkin kiltteys ja pinna katkesi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikset eroa heti?
Eroan heti kyllä. Ottaa vaan aikansa järjestää käytännön asiat, asunto ym. Ap
Kyllä. Tosin mies oli työtön. Minun mielestäni oli loogista, että minä menen töihin ja alkuun sovittiinkin vähemmän tunteja ja määräaikaisia sopimuksia, jotta alku lähtee hitaasti. 9kk ehdin tehdä töitä, kun lopulta tilanne eteni siihen pisteeseen, että mies alkoi lähteä yks kaks ovesta ulos ja totesi minulle, että hommaa lapselle toinen hoitaja. Keskusteltiin työpaikassa tilanteesta ja yhdessä sovussa he etsivät uuden työntekijän. Minä en olisi halunnut lähteä, eikä työpaikalla olisi haluttu päästää irti (fakta oli kuitenkin, että elämäntilanne rasitti liikaa työpaikan muita työntekijöitä, jotka joutuivat miehen oikuttelun takia venymään yllättävästi). Otin sitten lapsen ja muutimme takaisin kotipaikkakunnalleni, ainakin sain tukiverkkoni takaisin. Mies jäi huuli pyöreänä vanhaan asuntoomme ja ihmetteli ratkaisuani. Totesin, että nyt on ainakin hoitajia, jos sellaisia tarvitsen. Yritin keskustella asiasta kuukausia miehen kanssa, mutta en todellakaan ollut halukas jäämään kotiin tilanteessa, missä voisi tehdä töitä ja kotona on kuitenkin toinen vanhempi. Haistakoot hikisiä sukkia koko äijä.
Joskus se kamelinkin selkä katkeaa.
Paljon helpompi järjestellä ja hoitaa itse asiat kuin luottaa toisen sanomisiin ja pettyä sitten kun ei mikään mene niin kuin sovittiin.
Tuota se tulee varmasti olemaan myös erottuanne. Mies yrittää pompotella sinua lapsen kautta. Kannattaa aina järjestää varahoitopaikka kun lapsi on menossa isälleen sillä ohareita on todennäköisesti luvassa.
Taloudellisen väkivallan klassikko. Äijä vaatiin maksamaan vähintään puolet, mutta ei anna ansaita niitä rahoja, jotta pysyt rahattomuuden takia ruodussa etkä haikaile muita miehiä tai eroa. Ylväimmät sankarit kehittelevät vielä velkarakennelmat, että muka velkaantuisit miehelle koko ajan lisää ja lisää ja lähteminen vaikeutuisi ennestään. Ota ero. Turvakodin kautta ellei muuten onnistu jättäminen. Siellä jeesaavat kyllä eteenpäin.
Missään nimessä ei tällaisessa tapauksessa saa erehtyä antamaan isälle yksinhuoltajuutta, vaikka tuntuisi että se olisi helpompi ja riidattomampi vaihtoehto. Ei se ole.
Ei mies halua lasta vaan aseen millä voi satuttaa sinua. Ja sinähän olet täysin aseeton lapsen edessä, koska et halua hänelle mitään ikävää. Joudut suostumaan kaikkiin miehen oikkuihin. Mies ei epäröi käyttää lasta kätevänä välinappulana, lapsen kärsimys on vain keino manipuloida sinua.
ei muilla ole ollut tällaista?