Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "Soittajan nimi ei julkinen" tarkoittaa?

Vierailija
17.02.2026 |

Huomasin, että olin saanut tuollaisen puhelun. Mistä voisi olla kyse? Onko teille tullut tuollaisia soittoja?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa että soittajan nimi ei ole julkinen.

Vierailija
2/3 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esim. terveysaseman lääkärin kanssa sovittu soittoaika niin omaan puhelimeen voi  tulla näkyviin "salainen numero", ajatuksella ettei voi itse soittaa hänelle ja jankuttaa asioista.

Muistaakseni omalla kohdalla kun ollut kyseessä HUS niin OmaKannasta lataamissani tulevan hoidon asiakirjoissa luki että pitää varautua vastaamaan puheluin jotka tulevat "salaisesta numerosta".

Joskus takavuosina kun ajoin ylinopeutta niin "salaisesta numerosta" tuli poliisin soitto ja kutsu tulla kuultavaksi.

Meillä vaimo laittaa, jos mahdollista, ei-toivottojen puhelinmyyjien numerot estolistalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun esim. terveysaseman lääkärin kanssa sovittu soittoaika niin omaan puhelimeen voi  tulla näkyviin "salainen numero", ajatuksella ettei voi itse soittaa hänelle ja jankuttaa asioista.

Muistaakseni omalla kohdalla kun ollut kyseessä HUS niin OmaKannasta lataamissani tulevan hoidon asiakirjoissa luki että pitää varautua vastaamaan puheluin jotka tulevat "salaisesta numerosta".

Joskus takavuosina kun ajoin ylinopeutta niin "salaisesta numerosta" tuli poliisin soitto ja kutsu tulla kuultavaksi.

Meillä vaimo laittaa, jos mahdollista, ei-toivottojen puhelinmyyjien numerot estolistalle.

Henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä että viranomaisen pitäisi soittaa numerosta joka ei ole salainen, jotta tietää edes suunnilleen kenen kanssa puhuu ennen kuin rupeaa avautumaan ehkä yksityisasioistaankin soittajalle.

Tuon voi toteuttaa sillä että soitetaan yritysnumerosta johon ei voi esim. suoraan soittaa takaisin vaan puhelut menee johonkin keskukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi