Ihanaa asua ulkomailla, ei ole pakkojuhannusta
Ei tarvitse miettiä kenen mökille mennä, miten välttää ruuhkat, mitä syödä tai miten selvitä juhannus kaupungissa. Vietän tavallista viikonloppua yksin kotona, käyn salilla ja luen. Luultavasti saan suomalaisilta kavereilta ja sukulaisilta kännisiä ääniviestejä.
Kommentit (92)
Juhannus on ehkä Suomen paras juhla
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Vierailija kirjoitti:
Saa pitää rakennekynsiä eikä anoppi pakota raatamaan mökillä!
Oi, pitäiskö itsekin muuttaa..
Mun espanjassa asuva ystävä (etnisesti espanjalainen) nauraa siellä asuville ulkosuomalaisille. Hehkuttavat kuinka Mallorcalla kaikki on niin paljon paremmin kuin Suomessa: ihmiset suvaitsevaisempia, ei ole pakkojuhannusta eikä pakkojoulua, ei uskonta ja ruoka ja viina on parempaa.
Oikeasti espanja on maana ihan hemmetin konservatiivinen ja uskonnollinen :D
Ei mulla ole koskaan ollut mitään pakkojuhannusta, päivä muiden joukossa, yleensä sää on huono mutta nyt on hyvä. Mennään miehen kanssa käymään vähän kauempana sukuhaudoilla, sopivasti tuuleekin niin ei hyttyset ole heti kimpussa. Mies on normaalisti tälläiset "juhlapäivät" töissä, mutta nyt on sairaslomaa.
Kukahan ihmiset pakottaa juhannusta viettämään, ja vieläpä mökillä? Eikö mökille mennä silloin kun on hyvä sää ja on lomaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maissa asutte?
Englannissa
Ehdit tulla huomenna Lontoon suomalaiselle kirkolle juhannusjuhliin! Hyde Parkissa on iso piknik suomalaisille ja ruotsalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maissa asutte?
Englannissa
Ehdit tulla huomenna Lontoon suomalaiselle kirkolle juhannusjuhliin! Hyde Parkissa on iso piknik suomalaisille ja ruotsalaisille.
Okei. Laitetaan käsikak.kanauhat ranteisiin että tunnistetaan ketkä tuli AV:n kautta.
Ei ole mikään pakko juhlia yhtään mitään, ei Suomessa, eikä ulkomailla. En minäkään mitenkään juhli, nautinpahan vain vapaapäivistä. Tänään kun oli tavallaan ylimääräinen vapaapäivä. Kahdelle mökille kutsuttiin mutta ei jaksanut lähteä.
Kiinnostaa, onko muualla juhannusjuhlia ulkosuomalaisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maissa asutte?
Englannissa
Okei. Laitetaan käsikak.kanauhat ranteisiin että tunnistetaan ketkä tuli AV:n kautta.
Joooo!
Kävittekö vappuna Kalevauvan konsertissa kirkolla? Mä en päässyt :(
Voi hellanlettas sentään...kenenkään ole pakko viettää juhannusta sen kummemmin kuin mitään muutakaan. Aikuiseksi oot päässy ilman että ois tuo tietoosi tullut, voi hohhoijaa..no nyt tiedät joten voit palata kotiin,kun kuulostaa sen olevan syy pysytellä ulkomailla. Jestas miten lapsellinen.
On todella kova koti-ikävä, kun täällä ei vietetä juhannusta.
Hyvää Juhannusta kaikille! Nauttikaa luonnosta ja keskikesän ihanasta autuudesta!
Nehän lupasi mennä kirkolle kännäämään
Mitä ihmeen pakkojuhannusta? Mun ei ole tarvinnut miettiä noista mitään ja ihan kyllä Suomessa asun. Kovastihan tuo juhannus kuitenkin aloittajankin mieltä kutkuttaa, kun on oikein pitänyt pohtia asiaa ja kirjoittaa pikkupikku avautuminen vauva-palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi palsta on sitten täynnä aloituksia pakollisesta mökkeilystä tai "miten selvitä juhannus yksin"?
Sitä minäkin ihmettelen. Jotkut on sellaisia lapatossuja että jos joku sanoo että hyppää kaivoon niin heti hyppää. Ja jotkut yksinäiset marisee yksinäisyyttään niinkuin juhannus olisi millään lailla erilainen kuin muutkaan yksinäiset päivät. Yksinäisten kuvitelmissa kaikki juhlii isoissa juhlissa ja niillä on hauskaa ja isot ystäväporukat, vaikka suurin osa on ihan normaalisti perheensä kanssa, kuten muinakin kesän viikonloppuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisvelvollisuuden rikkoja! Passi pois!
Olen antanut Suomen passin pois monta vuotta sitten, sain paremman.
t. ei ap
Eikö siellä ulkomailla olisi parempia keskustelupalstojakin?
Olisi mutta ei suomen kielisia.
Vai ilkeät vielä puhua suomea..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei ap
Ehei, näiden passinsa pois antaneiden motto on; "Kahta en vaihda, toinen on Turun sinappi ja toinen on vauva-palsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei ap
Tyypillistä suomalaisuutta. Palstailen myös ulkomaisilla sivuilla, mutta ainoastaan Suomen sivuilla käsketään painua muualle, jos ei asu Suomessa. Eikä muualla vedetä herneitä nenään, jos joku arvostelee maansa tapoja. Kyllä on niin herkkähipiäistä kansaa.
Kokeile aasialaista ta amerkkalaista foorumia, joka ei ole matkailuun tarkoitettu ja ala arvostella niin alkaa poskesi punoittamaan :p
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on kiva jutella suomeksi, vaikka olen asunut suurimman osan elämästäni ulkomailla. En suostu 'painumaan muualle' minäkään, enkä menemään asumani maan palstoille, vaikka niissäkin joskus käyn. Tämä palsta ei ole Suomessa asuville varattu, ei edes suomalaisille.
Olet se luuseri, joka aina yrittää olla ylempänä kuin muut vain koska asuu ulkomailla ja luulee olevansa parempi :p
Saa pitää rakennekynsiä eikä anoppi pakota raatamaan mökillä!