Miten perustelet itsellesi sen, että ostat esim. 1000 euron käsilaukun tai rannekellon kun saisit ihan hyvän 20 eurolla ja voisit lahjoittaa lopun 980 euroa vaikkapa spr:lle?
Kommentit (164)
Teen palkkarahoillani mitä haluan. Verot, ja muut maksut menee palkasta.
Miksi miehiltä ei kysellä kalliin auton oston syitä tai alkoholistilta kurkustaan kaataman viinan hintaa?
SPR on huono esimerkki, mutta muuten ihan asiallinen aloitus. Maailma olisi jo korjattu jos kaikki käyttäisivät rahansa asioiden korjaamiseen, eivätkä itsekkääseen turhuuteen.
Useamman merkkilaukun omistaja kirjoitti:
Miksi miehiltä ei kysellä kalliin auton oston syitä tai alkoholistilta kurkustaan kaataman viinan hintaa?
alkoholisti on sairas. ei riippuvainen ihminen pysty järkeviin päätöksiin
Vierailija kirjoitti:
SPR on huono esimerkki, mutta muuten ihan asiallinen aloitus. Maailma olisi jo korjattu jos kaikki käyttäisivät rahansa asioiden korjaamiseen, eivätkä itsekkääseen turhuuteen.
Kummasti vaan 90% mammoista alapeukuttaa aloitusta.
Spr:lle ja muille huuhaajärjestöille ei kannata lahjoittaa mitään, ne menee vaan huijareiden pärsseeseen.
Hyvillä mielin käytän itse ansaitsemani rahat juuri niin kuin itse haluan. En edes usko noihin SPR:n ja muiden lähetystöjen hommiin, mitään ei tapahdu vaikka miljoonia ovat saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on oman onnensa seppä. Lisäksi en luota lainkaan noiden hyväntekeväisyysjärjestöjen rahankäyttöön. Niin paljon on avustuksia mennyt korruptoituneiden välikäsien tileille.
Voithan lahjoittaa rahaa suoraan vaikka maahanmuuttajaperheelle. Ei niitä välikäsiä ole pakko käyttää jos korruptio epäilyttää.
Miksi juuri niille? Nehän saa nyt jo enemmän kun kantasuomalaiset.
ehkä sen takia, kun vaihtoehtona oli ap:lla lahjoittaminen SPR:lle, joka tekee bisnestä vatsaanottopalveluilla tilanteessa, jolloin kunnilla ei ole mahdollisuutta kilpailuttaa.
Vierailija kirjoitti:
SPR:lle nyt en laittaisi yhtään mitään kts. tilitiedot- ja päätös mihin rahat menneet, esm. johtajiston ylisuuriin palkkoihin.
Oman paikkakunnan Hope-järjestöjä kannattaa tukea, sekä Pelastusarmeijan toimintaa mm.
Tarkistin muutama vuosi sitten. TJ nosti muistaakseni 120k€, ja pääsihteeri-mikälie titteli nyt oli, yli 100k€ hänkin.
Jos tietoisesti hukutetaan murheet viinaan, niin se on tietoinen valinta, turha piiloutua muka sairauden taakse. Samoin liika syöminen ja sokerihimo voitaisiin verhota sairaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsillanikin on yli 20€ rannekellot ja leikkeihinsä saivat mun merkkilaukkuja, joita en itse enää käyttänyt :D
Kyllähän se alkuun vähän hymyilytti, kun itse lapsena on yrittänyt napata äidiltä kauniimpia muovikasseja leikkeihin.etkö tunne yhtään häpeää?
En. Miksi pitäisi? Omilla rahoillani olen laukut ostanut ja ihan itse päätän mitä niillä teen. Olen vain tyytyväinen, että olen päässyt elämässäni eteenpäin ja nautin nyt työni tuloksista. Onnellinen siitä, että olen päässyt työlläni tähän pisteeseen, että pystyn tarjoamaan lapsilleni paremman elintason kuin mitä lapsuuden perheessäni on ollut.
Lasinen lapsuus kirjoitti:
Jos tietoisesti hukutetaan murheet viinaan, niin se on tietoinen valinta, turha piiloutua muka sairauden taakse. Samoin liika syöminen ja sokerihimo voitaisiin verhota sairaudeksi.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on oman onnensa seppä. Lisäksi en luota lainkaan noiden hyväntekeväisyysjärjestöjen rahankäyttöön. Niin paljon on avustuksia mennyt korruptoituneiden välikäsien tileille.
Samaa mieltä!
Itselleni riittää kolme brändilaukkua (Burberry ja Longchamps). Tämän enempää en tarvitse laukkuja.
Ylimääräiset rahani olen sijoittanut osakkeisiin. En todellakaan lahjoita rahojani SPR:lle.
Viimeinen lahjoituskohde minulle olisi nimenomaan SPR!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan lahjoittaa rahaa suoraan vaikka maahanmuuttajaperheelle. Ei niitä välikäsiä ole pakko käyttää jos korruptio epäilyttää.
Minä en lahjoita loisille yhtään mitään. Oman maan kansalaiset ovat ahdingossa ja heitä nyt pitäisi tukea.
tuhannen euron kello kestää loppuelämän, halvempi ei
spr:n kaltaiset liikkeet paisuttavat liikaa johtajiensa tilipusseja: liian vähän annetusta avusta menee oikeasti apua tarvitseville
Teen palkkarahoillani mitä haluan. Verot, ja muut maksut menee palkasta.