Miten perustelet itsellesi sen, että ostat esim. 1000 euron käsilaukun tai rannekellon kun saisit ihan hyvän 20 eurolla ja voisit lahjoittaa lopun 980 euroa vaikkapa spr:lle?
Kommentit (164)
En shoppaile mitään turhaa, laukkuni on ostettu Varustelekasta ja maksoi muistaakseni alle kympin. Kestää vielä muutaman vuoden.
Avustan eläinsuojeluyhdistystä ja yhtä löytökoirajärjestöä.
En anna SPR:lle enkä avusta ulkopuolisia, kaikella ylimääräisellä tuen läheisiäni, että heillä olisi hyvin asiat.
Ei kiinnosta maksaa muiden laukkuja ja kelloja, luvut viimevuodelta joten veikkaisin että eivät ainakaan ole vähentyneet ;)
Lasten Päivän Säätiön toimitusjohtaja Pia Adlivankin vuositulot ovat 134 941 euroa, eli kuukausipalkka on yli 11 000 euroa. SPR:n pääsihteeri Irene Kumpula ansaitsee vuodessa mukavat 107 442 euroa, eli lähes 9 000 euroa kuukaudessa. Pelastakaa Lapset ry:n pääsihteeri on ex-kansanedustaja Hanna-Markkula-Kivisilta. Hänen vuosiansionsa ovat 100 578 euroa. MLL:n pääsihteerin Milla Kalliomaan vuositulot ovat 94 749 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä 1000e merkkilaukusta saa vähintään puolet takaisin jos se on vielä hyväkuntoinen.
No voit siltikin ostaa sen 20 euron laukun ja antaa vaikkapa 480 euroa hyväntekeväisyyteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on oman onnensa seppä. Lisäksi en luota lainkaan noiden hyväntekeväisyysjärjestöjen rahankäyttöön. Niin paljon on avustuksia mennyt korruptoituneiden välikäsien tileille.
Voithan lahjoittaa rahaa suoraan vaikka maahanmuuttajaperheelle. Ei niitä välikäsiä ole pakko käyttää jos korruptio epäilyttää.
Heille maksetaan jo sen verran runsaskätisesti tukia verovaroista, että se saa kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta maksaa muiden laukkuja ja kelloja, luvut viimevuodelta joten veikkaisin että eivät ainakaan ole vähentyneet ;)
Lasten Päivän Säätiön toimitusjohtaja Pia Adlivankin vuositulot ovat 134 941 euroa, eli kuukausipalkka on yli 11 000 euroa. SPR:n pääsihteeri Irene Kumpula ansaitsee vuodessa mukavat 107 442 euroa, eli lähes 9 000 euroa kuukaudessa. Pelastakaa Lapset ry:n pääsihteeri on ex-kansanedustaja Hanna-Markkula-Kivisilta. Hänen vuosiansionsa ovat 100 578 euroa. MLL:n pääsihteerin Milla Kalliomaan vuositulot ovat 94 749 euroa.
Ja sitten valitetaan kun naisilla on pienet palkat ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on oman onnensa seppä. Lisäksi en luota lainkaan noiden hyväntekeväisyysjärjestöjen rahankäyttöön. Niin paljon on avustuksia mennyt korruptoituneiden välikäsien tileille.
Voithan lahjoittaa rahaa suoraan vaikka maahanmuuttajaperheelle. Ei niitä välikäsiä ole pakko käyttää jos korruptio epäilyttää.
Heille maksetaan jo sen verran runsaskätisesti tukia verovaroista, että se saa kyllä riittää.
Miten niin muka runsaskätisesti. Eikö olisi kiva ilahduttaa perhettä vaikkapa kylpylälomalla tai vastaavalla.
Ei kukaan tarvitse yli 50 euron rannekelloa. Se on täys turhake.
Minä vaan pidän reilun tonnin kelloistani!. Ja en kestää katsella tai käyttää halpiksista eli jtn 20€
muoviläpyskää.
Lisäksi kerron mielelläni kaikille
, mitä kelloni on maksanut ja että se on sveitsiläistä laatua. Erityisen nautittava hetki oli, kun leuhkalle pomolleni selvisi rannekellon hinta. Se vaan änkytti että miksi pidät noin kallista kelloa töissä? Tein selväksi että mielestäni kello ei ole erityisen kallis ja että minulla on paljon kalliimpi kello kotona juhliin. Menipä sekin akka vähäksi aikaa vähän hiljaisemmaksi. Eli pelkästään tämän hetken takia kelloni oli hintansa arvoinen.
Koska lahjoitukset ovat vapaaehtoisia.
Laitan kykyjeni mukaan siihen järjestöön avustuksia jonka koen sopivaksi. Jos esitetään velvoitteena harvempi laittaisi mitään?
Tosin noin kallista en ihan ostaisi, edes vaatetta.
Mitä halvempi tuote sitä enemmän siinä on korvattu luonnollisia raaka-aineita muovilla ja muilla tekomateriaaleilla.
Vierailija kirjoitti:
Kerjääminen on niin raskasta
Mä voin ostaa vitosen laukun kirpparilta. Silti ne loput on omia rahojani, joilla lähden vaikka lomalle. En ole spr:lle velkaa mitään.
Sillä että säästyisin ilkeiden ihmisten halveksuvilta ylenkatseilta, kun minulla on joku pilipali kiinalainen saastuttava krääsä laukku tai kello.
Enkä tykkää spr:stä kun on hämärä ja rikollinen firma.
Olen kovalla työllä rahani ansainnut. Jos en voisi sillä rahalla itseäni ilahduttaa, en viitsisi tehdä töitäkään. Ja jos tonnin kello ilahduttaa minua enemmän kuin hyväntekeväisyyteen lahjoittaminen, käytän siis omaa rahaani omaan itseeni. Eipä mulla sen kummempia perusteluja.
Olen tienannut rahani itse. En tosin ostaisi 1000 euron laukkua, mutta esimerkiksi lapselleni voisin ostaa mopon.
Spr:lle en ikinä lahjoita mitään. Myös kehitysapu pitäisi olla vapaaehtoiseen veroprosenttiin perustuvaa eikä kaikkien veroista lahjoitettavaa.
En osta noin kalliita tavaroita. Spr ei tule saamaan minulta senttiäkään. Pesulle ja Kisulle olen aina valmis lahjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerjääminen on niin raskasta
Ajatelkaa kuinka mahtavan ahkeria ja tehokkaita nuo ihmiset ovat verrattuna aktivoitavaan työttömään.
Työttömälle maksetaan 1-2 tunnilta. Näiden tunti palkka on sellainen että korvaavat tuhat työtöntä.
Ovat yliluonnollisia olentoja.
Jos työtön ja tuollainen johtaja laitettaisiin tunniksi tekemään patalappuja niin työtön saisi tehtyä puolikkaan mutta tuollainen johtaja on niin mahtava että tunnin jälkeen hän olisi saanut parituhatta patalappua aikaiseksi.
Lahjoitan säännöllisesti rahaa WWF:lle, yhdelle eläinsuojakodille sekä parille muulle eläinsuojelutyötä tukevalle taholle. Lopuilla rahoillani teen mitä lystään.
Siitä 1000e merkkilaukusta saa vähintään puolet takaisin jos se on vielä hyväkuntoinen.