Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monilla lenkilläkin kuulokkeet päässä, eikö

Vierailija
20.06.2019 |

Ihmiset osaa yhtään olla omien ajatustensa kanssa.
Kun teen pyörälenkkejä, haluan kuunnella lintujen laulua.

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää ihmiset, joita ärsyttää muiden KUULOKKEILLA musiikin kuuntelu (eli siis asia mistä ei oikeasti pitäisi olla kenellekään häiriötä), ovat juuri sellaisia, että kaikkien maailman ihmisten pitäisi olla samanlaisia kuin he ja kaikkien pitäisi pitää juuri niistä asioista, mistä he pitävät, sillä ovat itse niin erinomaisia (olevinaan). Tuo jos mikä on todella säälittävä ajatusmaailma. Vastenmielinen ihmistyyppi, kun ei kertakaikkiaan ymmärretä, että ihmiset nyt tykkäävät toimia vähän eri tavalla ja jokainen pitää eri asioista.

Et ole ilmeisesti koskaan esim bussissa tai junassa törmännyt ihmiseen, joka kuuntelee kuulokkeilla niin kovaa, että se kyllä häiritsee kaikkia ja niiden kavereita kans?

Tämä jos mikä on se ihmistyyppi, joka ei tajua, että kaikki ei tykkää samasta kuin he itse.

Jos nämä siirtyvät joukkoliikenteestä yksityisautoilijoiksi, heidän tulonsa kuulee pitkän matkan päähän autojen stereoiden jumputuksen vuoksi.

Vierailija
102/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ilmiö on nähtävissä busseissa junassa. Siis kuulokkeet päässä. Ettei vain tarvii jutella mitään vieruskaverin kanssa.

Miksi vieruskaverin kans pitäis jutella? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuulokkeet päässä lenkillä ja joskus muutenkin, mutta välttämättä niistä ei kuulu mitään (lenkillä mulla ei edes ole kännykkää mukana - luureista menee piuha tyhjään taskuun). Ne ovat ns. hullunkarkoitin: kun on kuulokkeet päässä, edes humalaiset ja hullut eivät viitsi yrittää ottaa kontaktia. Voi hyvin teeskennellä, että ei kuule yhtään mitään.

Vierailija
104/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää ihmiset, joita ärsyttää muiden KUULOKKEILLA musiikin kuuntelu (eli siis asia mistä ei oikeasti pitäisi olla kenellekään häiriötä), ovat juuri sellaisia, että kaikkien maailman ihmisten pitäisi olla samanlaisia kuin he ja kaikkien pitäisi pitää juuri niistä asioista, mistä he pitävät, sillä ovat itse niin erinomaisia (olevinaan). Tuo jos mikä on todella säälittävä ajatusmaailma. Vastenmielinen ihmistyyppi, kun ei kertakaikkiaan ymmärretä, että ihmiset nyt tykkäävät toimia vähän eri tavalla ja jokainen pitää eri asioista.

Et ole ilmeisesti koskaan esim bussissa tai junassa törmännyt ihmiseen, joka kuuntelee kuulokkeilla niin kovaa, että se kyllä häiritsee kaikkia ja niiden kavereita kans?

Tämä jos mikä on se ihmistyyppi, joka ei tajua, että kaikki ei tykkää samasta kuin he itse.

Jos nämä siirtyvät joukkoliikenteestä yksityisautoilijoiksi, heidän tulonsa kuulee pitkän matkan päähän autojen stereoiden jumputuksen vuoksi.

Nythän lähinnä puhuttiin kuinka joitakin ärsyttää lenkkeilijät kuulokkeineen, eikä siitä, että musiikki kuuluu kuulokkeista läpi bussissa matkustavalla. Eli mikä siinä ärsyttää? Et saa jonkun tuntemattoman huomiota? Jonkun random tyypin ei tarvitse kuunnella sun turhaa lätinää? Ja itseasiassa pakko ihmetellä myös mikä siinäkin voisi ärsyttää, jos auto ajaa ohi ja musiikki kuuluukin ulos, muutaman sekunnin ajan joutuu sitä kuuntelemaan. Ai kamala, päivä pilalla.

Vierailija
105/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen tommosia.

Miten edes huomioivat ympäristönsä kun eivät kuule mitään.

Kyllä mun ainakin pitää kuulla mitä ympärillä tapahtuu, ei pelkät silmät riitä vaarojen havannoimiseen.

Ja tosiaan, rakastan myös luonnon ääniä.

Vierailija
106/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että tällaisestakin asiasta voi olla niin vahva ja arrogantti mielipide, että eriävistä mielipiteistä oikein loukkaannutaan. Eiköhän jokainen voi tehdä just niin kuin haluaa.

Vierailija
107/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä urheilutunnilla opettaja kertoi ennen korismatsia että nopeatempoinen musiikki vauhdittaa liikuntasuorituksia ja rytmittää niitä.

Sitten hän pisti mankasta soimaan Hurriganesia ja me pojjaat pelattiin korista kuin tähdet.

Kyllä hän on mielestäni oikeassa että musiikilla voi parantaa suorituskykyä.

Nykyaikaiset laitteet mahdollistavat koviin suorituksiin. Onhan se toki outoa, mutta tavallaan lenkkareidenkin käyttö on outoa. Silti ne suojaavat jalkapohjia lasinsiruilta ja pehmentävät askelta.

Nykyaika on tuonut kaikenlaisia mukavuuksia.

Silti suosittelen joskus juoksemaan paljain jaloin ja ilman musiikkia, niin syntyy selvä käsite sille miten on parempi mennä ja millä luodaan niitä  tuloksia.

Nykyaikana luodaan tuloksia ja tehoa. Siitä on nykyajassa kyse.

Pitää olla kova.

Samasta syystä punnerran aina rystysillä että kun lyön nyrkillä, niin ei satu ja nyrkin pinta ei kärsi.

Saan helposti punatiilen paskaksi paljaalla nyrkillä. Kovuudesta tässä on kyse eikä mistään muusta.

Rocknroll

Vierailija
108/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haluan kuunnella luonnon ääniä, en mene jalkakäytäville lenkkeilemään, vaan kävelemään/istuksimaan metsään. Lenkkeillessä kuuntelen mieluummin musiikkia kuin kaupungin ääniä.

Vierailija
109/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuntelen myös napeilla.

Samasta syystä myös tupakoin.

Käytän julkisilla paikoilla paljon älypuhelintakin.

Se provosoi ihmisiä ja olen provokaattori :)

Muut saavat tuntea ylemmyyttä siitä että eivät tupakoi ja eivät kuuntele napit korvissa musiikkia samalla kun katse on jatkuvasti älypuhelimessa.

He ovat parempia ja vihaavat minua.

Jos joku jossain vaiheessa havahtuu vihaansa, niin hän huomaa olevansa läpimätä ihmisenä.

Siitä tässä on kyse. Teen valistustyötä ja parannan ihmisiä pahuudesta.

Vierailija
110/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen neljän kilometrin työmatkat, mihin menee reilu tunti yhteensä joka päivä. Kuuntelen työmatkoilla persian kielen opetuspodcasteja, jotka eivät blokkaa esim. takaa tulevan polkupyörän ääntä.

Khosh bash!

Vierailija
111/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaaälyiset kulkee keskellä tietä kuulokkeet päässään eivätkä huomaa ja kuule muuta liikennettä ympärillään.

Vierailija
112/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikenteessä pitää pystyä kuulemaan ympäristön äänet (esim pyörän soittokello). Nämä luurit päässä haahuilevat liikenteen tukkeet pitäisi sakottaa niin että tuntuu!!

Mä en kulje kuulokkeet päässä, mutta silti en ole kuullut pyöräilijöiden käyttävän soittokelloa kertaakaan viimeisen 15 vuoden aikana, vaikka törmäys on ollut todella lähellä. 

Onkohan tämä suomalainen juttu? Suomessa ärsyynnytään, jos joku soittaa kelloa, kun muualla siitä ollaan kiitollisia? Olen kulun tämäntapaisista kokemuksista. 

Vierailija
113/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaaälyiset kulkee keskellä tietä kuulokkeet päässään eivätkä huomaa ja kuule muuta liikennettä ympärillään.

Tule mulle sanomaan että olen vajaaälyinen ja yritä estää minua kuuntelemasta, niin pistän sut naama edelle katuun.

Katotaan sitten.

Anna tulla vaan.

Vierailija
114/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa, että miksi ihmiset käyttävät kuulokkeita metsässsä luonnon äänten keskellä. Ymmärrän, että kaupungin hälinässä, mutta vielä luonnossakin. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
115/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee parannus jo tänään. kirjoitti:

Itse kuuntelen myös napeilla.

Samasta syystä myös tupakoin.

Käytän julkisilla paikoilla paljon älypuhelintakin.

Se provosoi ihmisiä ja olen provokaattori :)

Muut saavat tuntea ylemmyyttä siitä että eivät tupakoi ja eivät kuuntele napit korvissa musiikkia samalla kun katse on jatkuvasti älypuhelimessa.

He ovat parempia ja vihaavat minua.

Jos joku jossain vaiheessa havahtuu vihaansa, niin hän huomaa olevansa läpimätä ihmisenä.

Siitä tässä on kyse. Teen valistustyötä ja parannan ihmisiä pahuudesta.

Kollektiivinen kansa ärsyyntyy helposti tietynlaisista asioista.

Jokaisella on oikeus kulkea vaikka parsaa ja pinaattitahnaa korvillaan.

Vierailija
116/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikki rytmittää juoksua ja siitä saa lisäenergiaa. Omien ajatusten kanssa voi olla lenkin jälkeen rentoutuessa.

Jes, just näin. Runner's high sitten juoksun jälkeen ja lepuuttelua terassin sohvalla lintujen lirkutusta kuunnellen! :)

Ei Kenian pojat, eikä ammattilaiset käytä korvanappeja, paitsi ammattipyöräilijät, kun heille annetaan ohjeita tms.

Olen vanhan liiton miehiä ja jämähtänyt paikalleni. Sorry.

Johtuu siitä, että ne on kielletty yleisurheilussa. Kyllähän jos ne olisi sallittu niin kaikilla olisi isot kuulokkeet. 

Vierailija
117/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kuuleeko ympäristön äänet, taitaa riippua kuulokkeista ja volyymistä. Eli sinänsä väärää tietoa tässä ketjussa.

Nappikuulokkeilla ja pienellä volyymillä kuulee soran rahinat, linnut ja ohikulkijoiden keskustelut. Ilmeisesti vastamelukuulokkeilla sama juttu?

Vierailija
118/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa siinä on jos lisää musiikilla vähän väriä tylsiin hetkiin. Varsinkin jos omat ajatukset ei ole niin mielenkiintoisia. Itse pyöräilin työmatkan aina nappikuulokkeet korvilla mutta kun aloin suhteeseen kivan tyypin kanssa kuulokkeet jäivätkin kotiin ja halusin mieluummin keskittyä ajattelemaan häntä :)

Vierailija
119/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä fiksuna sitä että melua peitetään melulla. Se tapahtuu suht huomaamatta.

Vierailija
120/136 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän lähinnä puhuttiin kuinka joitakin ärsyttää lenkkeilijät kuulokkeineen, eikä siitä, että musiikki kuuluu kuulokkeista läpi bussissa matkustavalla. Eli mikä siinä ärsyttää? Et saa jonkun tuntemattoman huomiota? Jonkun random tyypin ei tarvitse kuunnella sun turhaa lätinää? Ja itseasiassa pakko ihmetellä myös mikä siinäkin voisi ärsyttää, jos auto ajaa ohi ja musiikki kuuluukin ulos, muutaman sekunnin ajan joutuu sitä kuuntelemaan. Ai kamala, päivä pilalla.

Minua ei kiinnosta pätkääkään jutella kyseisten ihmisten kanssa.

Autoilijana minua lähinnä ärsyttää, että nämä kuulokkeet päässä kulkevat zombit saattavat lisäksi tuijottaa ruutuaan ja kävelevät muusta maailmasta autuaan tietämättöminä päin punaisia ja sitten autoilija saa syyt niskoilleen, hos ajaa SUOJATIELLÄ kävelleen päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme