Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kai tavallisesta/risottoriisistäkin saa sushin makuista?

Vierailija
18.06.2019 |

Kun kaikkia muita aineksia olisi paitsi sitä riisiä ja leväpaperia. Löytyy siis viinietikkaa jolla onnistuu maustaminen, wasabia, kalaa ja oikein hyvää soijakastiketta. Olisikohan seesaminsiemeniäkin. Jos tuollainen olisi joku köyhän miehen sushi bowl.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Voisiko tämä olla mun juhannusmenu? Mausteethan sen sushin maunkin tekevät.

Vierailija
2/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroriisi on samaa ainetta kuin sushiriisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta nyt olisi tavallista ja arborioriisiä ja yritän muutenkin tyhjentää kuivakaappeja niin en viitsisi ostaa uutta pussiakaan.

Vierailija
4/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinpiirtein, maun kannalta ratkaisevaa tai hankalinta on se viinietikka.

Vierailija
5/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinpiirtein, maun kannalta ratkaisevaa tai hankalinta on se viinietikka.

Mulla on sitä valmista sushu suta jossa on riisiviinietikka, suola ja sokeri samassa ja tolla olen onnistunut kyllä oikean sushiriisin kanssa.

Vierailija
6/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä edes tarkoitat tavallisella riisillä? Suomenjapanilaiset tekevät sushin risellasta, joka on samaa japonica-lajiketta kuin sushiriisit. Mistään uncle bensistä ei sushia voi tehdä. Arborio saattaa toimia.

Vierailija
7/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä edes tarkoitat tavallisella riisillä? Suomenjapanilaiset tekevät sushin risellasta, joka on samaa japonica-lajiketta kuin sushiriisit. Mistään uncle bensistä ei sushia voi tehdä. Arborio saattaa toimia.

Pitkäjyväistä Uncle Bensiä löytyy ja arboriota. Mutat miksi siis en voisi tehdä uncle bensistä? Kai se sama sulle on mitä mä laitan suuhuni. Keittää vaan vedessä ja maustaa sillä sushi sulla ja that's it. Eikä kukaan tietäisi mitään jos en olisi teille kertonut :P Mutta koitan tota arboriota kuitenkin kun sitäkin on.

Vierailija
8/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäjyväistä Uncle Bensiä löytyy ja arboriota. Mutat miksi siis en voisi tehdä uncle bensistä? Kai se sama sulle on mitä mä laitan suuhuni. Keittää vaan vedessä ja maustaa sillä sushi sulla ja that's it. Eikä kukaan tietäisi mitään jos en olisi teille kertonut :P Mutta koitan tota arboriota kuitenkin kun sitäkin on.

No ihan siksi vaan ei voi, kun uncle bens on pitkäjyväistä, IRTONAISTA riisiä. Olen aika vakuuttunut siitä, että se ei tule pysymään kasassa. Sushiriisin pitää olla sellaista, joka takertuu yhteen. Miten muuten siitä nigirin tai makin teet?

Miksi sinä muuten kyselet täällä, jos kimmastut ihan asiallisesta vastauksesta? Itsehän kysyit mielipidettä tai tietoa!

Vierailija
9/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan siksi vaan ei voi, kun uncle bens on pitkäjyväistä, IRTONAISTA riisiä. Olen aika vakuuttunut siitä, että se ei tule pysymään kasassa. Sushiriisin pitää olla sellaista, joka takertuu yhteen. Miten muuten siitä nigirin tai makin teet?

Miksi sinä muuten kyselet täällä, jos kimmastut ihan asiallisesta vastauksesta? Itsehän kysyit mielipidettä tai tietoa!

En puhunut nigristä tai makista vaan sushi bowlista. En kimmastunut, odotin nyt vain vähän muitakin perusteluja kuin "kun mä nyt sanon niin". Edelleen tuo perustelusi ontuu kun kyse oli mausta eikä rakenteesta.

Vierailija
10/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa sitten kyselet keskustelupalstalla yhtään mitään, jos asenne on tuollainen? Syö riisisi miten haluat.

Vierailija
11/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä paitsi nyt kun googlaan, aika paljon löytyy poke bowl reseptejä ihan long grain ricesta eli miksi vastaat mututuntumalla mitä sattuu ettei pitkäjyväisestä mitenkään saa sushin makuista (kuten alkuperäinen kysymys kuului). Olisi ollut mukava vaihtaa muutenkin sushikokemuksia kotikeittiössä yms keskustelua ennen kuin joku tuli pätemään olemattomalla tiedollaan ilman perusteita. Keskustelun vuoksi kysyin ennen googlaamista.

Vierailija
12/12 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa sitten kyselet keskustelupalstalla yhtään mitään, jos asenne on tuollainen? Syö riisisi miten haluat.

No miksi yleensä keskustelupalstoja on, että tulisi keskustelua eikä mitään ylijumalaista asennetta joka sekin meni alkuperäiseen aiheeseen yhdistettynä väärin.