Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukujuhlat ja ärsyttävät vegaanit

Vierailija
18.06.2019 |

Sukujuhlat juhannuksena. Minä ja mies ollaan vegaaneja, sen lisäksi sinne on tulossa nähtävästi pari muutakin ko. ruokavalion noudattajaa.

Ilmoitin erikseen juhlan pitäjälle ennakkoon että voin tehdä itse jonkun suolaisen ja makean herkun joista kaikki saa maistella jos haluavat.

Hän kuulemma tekee kyllä itse. Ei tarvitse.

Nyt sitten soittaa, että eikö siinä ruuassa voi olla edes kananmunia ja kermaa. Pääruaalla on grillattavaksi makkaraa ja kalaa, syöttekö te kalaa?

Ahdistavaa. Ymmärrän kyllä, että on pyllystä tehdä eri ruokia - siksi tarjouduin tekemään itse. Mutta jos erikseen sanotaan, että "hei, tehdään myös tarjottavat teille vegaaneille" niin jotenkin sitä sitten olettaisi, että se tarjoiltava ruoka on vegaanista.

Ja kyseessä on kolmekymppinen nainen eli ei mikään ikäihminen joka ei oikeasti välttämättä hoksaa että vegaani ei syö kalaa jne.

Nyt sitten huokailee siellä kuinka vaikeaa meille on keksiä mitään.

Yritän siinä sitten tarjoutua edelleen tekemään jotain itse tai ehdottaa helppoja reseptejä mutta ei.

Sukujuhlat ❤

Kommentit (666)

Vierailija
421/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä miksei juhlissa voi syödä sekaruokaa? Tulee tunne, että vegaaniutta pitää korostaa sädekehä kiiltäen. Tosin ymmärrän esim.punaisen lihan kohdalla kyllä, että se ei sovi vatsalle, jos on pitkään syömättä sitä.

Ei sovi kala eikä maitokaan kyllä vatsalle enää jokusen vuoden päästä...

Terkuin 10 vuotta kasvissyöjänä, joskus yrittänyt kalalla herkutella, ei hyvä idea.

Lehmänmaidon lorauttaminen kahviin on myös aika pitkälti lähitulevaisuuden äkkiripulointi.

Ja mitä näihin "Kai nyt edes sukujuhlissa voi olla sekasyöjä" tyyppeihin tulee, niin juu ei oikein voi. Sama kun sanoisi heille, että kai sä nyt edes sukujuhlissa voit vähän koiraa syödä tai muuta vastaavaa.

Toivottavasti kaikki tuollaista laukovat ovat vain trolleja.

Ja kyllä, todellakin vien omat ruuat jatkossakin kyläilyille mukaan, ei tule kenellekään paha mieli kun vältytte nälkäkiukuiltani.

On mukavaa päästä syömään seurassa eikä vain katsoa vierestä.

Söisin kyllä koiraa, jos olisin juhlissa paikassa, jossa koiran syöminen on yleistä ja muutkin sitä syövät. Minusta tässä ei olisi mitään outoa tai trollaavaa. Koirien syöminen ei välttämättä olisi mielestäni eettistä mutta ei sillä olisi mitään merkitystä koirien tilanteelle jätänkö tuossa tilaisuudessa syömättä vai en. Syömättä jättäminen olisi minun puoleltani lähinnä mielenosoitus koirien syömistä vastaan enkä usko sellaiseen vaikuttamiseen.

Täällä kyllä trollaa joku lobotomian läpikäynyt selvästi :D eli koiraa ei auta mitenkään se suostutko syömään sitä vai et. Jep jep :D varmaan vaikea elämä tollanen missä millään teoillaan tai valinnoillaan ei ole merkitystä eikä pysty vaikuttamaan mihinkään, kuulostaa kamalalta joten otan osaa!

Ihan oikeasti? Tuo koira on jo kuollut, ja se joko syödään tai heitetään roskikseen. Onko sillä oikeasti merkitystä syönkö koiranlihaa 0 vai 50 grammaa vuodessa? Itse olen varma, että löydän paljon parempia vaikuttamisvaihtoehtoja kuin jättämällä tuon minulle varatun lihamäärän syömättä ja pahimmassa tapauksessa roskiin heitettäväksi. Toki jos on useita vaihtoehtoja, syön jotain muuta kuin koiraa noissa kuvitteellisissa juhlissa. Jos on vain yksi vaihtoehto, syön koiraa. 

Ja huom, en siis tarkoita, että vegaanien pitäisi syödä lihaa juhlissa. Kukin toimii tavallaan. Jos ei halua syödä niin ei syö eikä sitä tarvitse edes perustella. Mutta jos joku perustelee, kuten tuossa ylempi teki, niin saatan jäädä miettimään sitä perustelua jos se ei kuulosta ihan heti järkevältä. Ehkä minulle sitten on tehty lobotomia lapsena enkä edes tajua sitä itse.

Vierailija
422/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain allergiat on käypä syy nirsoiluun. Ihminen on sekasyöjä ja jos ruoka ei kelpaa olkaa nälässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on yksi vegaani, ja siinä mielessä ärsyttää se tarjottavien tekeminen, että näihin vegaanisiin tarjottaviin on ostettava lähes kaikki erikseen.  Ja sitten niitä jää yli ihan turhaan.

Esim. valmiit voileivät on voideltava erikseen kasvislevitteellä.  Sitten se levite seisoo jääkaapissa käyttämättömänä, kunnes heitetään menemään.  Olen tarjonnut sitä tälle vegaanille mukaan, mutta ei ole ottanut, ei millään.  Myöskään leivän päälle laitettu vegaanijuusto on ostettava kokonaisena, ei ole myytävänä vain niitä muutamaa siivua, joita hänelle tarvitsisi.  Loppujuusto jää homehtumaan.  

Jotenkin vaan jää ärsyttämään.  En ole tottunut näihin soija- ja kaurakermoihin, ei ne ole minusta eikä meistä muistakaan hyviä.  Tein ruuaksi kerran vegaanista pataa, mihin laitettiin soijapaloja ja kun niitä siinä  ensin öljyssä paistelin, ne haisi yököttävälle.  

Kyllä minulle kelpaisi tosi hyvin, jos vegaani ilmoittaisi tuovansa omar ruokansa itse.  

Ja ap:n on ihan turha ränkättää, että miksi soitetaan ja kysytään mitä voi syödä.  Eikös se ole pelkästään hyvä, että kysytään.  Toinen vaihtoehto, että tehdään ruokaa mitä vegaani ei syö, ei takuulla kelpaisi.

Ilmoita tuolle emännälle, että viet teidän ruokanne sinne nyt joka tapauksessa.  Ja minkäänlaista numeroa syömisistänne ette sitten tee.  ETTE ala jauhaa siellä muiden syödessä, miten epäeettisesti he syövät ja plaa plaa.  Kenenkään ei kuulu kantaa huonoa omaatuntoa syömisistään eikä vegaanien tehtävä ole toisten valistaminen.  

Vierailija
424/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan veganismia ja vegetarismia, mutta olen usein miettinyt mikä sen ehdottomuuden takana on. Jos haluaa vaikuttaa eläinten oikeuksiin ja ympäristöön, kuvitellaanko oikeasti että sillä on suurikin vaikutus jos nyt suurieleisesti kieltäytyy tarjotusta liivatekarkista?

Oletan että kysyt puhtaasti mielenkiinnosta, ja vastaan tähän.

Minulle ehdottomuuden takana on eettisyys (huom, puhun nyt OMISTA valinnoistani, enkä arvota muiden valintoja). En pidä eläimiä alempiarvoisina enkä siksi voi kuvitellakaan syöväni niitä, se on minulle yhtä vastenmielinen ajatus kuin sekasyöjille varmaan olisi syödä ihmistä (ja minulle myös, sekin). Ei siitäkään mitään seurauksia varmaan tulisi, mutta silti ihmiset ovat jännän ehdottomia sen suhteen... Lihan syöminen siis on aivan ehdoton kieltäytymisen paikka, vaikka sitä olisi ruoassa "vain vähän", yhtä lailla kuin mikä tahansa ruoka olisi muiden ihmisten mielestä syömäkelvotonta, jos siinä on ihmisruumiin paloja "vain vähän". 

En halua millään tavoin kannattaa muutenkaan eläinten riistoa, koska mielestäni eläimet eivät ole täällä meitä varten (kuten naiset eivät ole miehiä varten, tummaihoiset eivät ole valkoihoisia varten orjiksi jne.), joten en halua syödä myöskään muna- tai maitotuotteita, vaikka niihin ei suoraan ole ketään tapettu, ja vaikka niiden syömisestä ei minulle mitään seuraamuksia tulisikaan. Jos vahingossa syön jotain, jossa jälkeenpäin selviää olleen eläinperäistä, niin en vaivu itsesyytöksiin tai harjoita mitään itserangaistusta, näin kävi ja siitä eteenpäin, mutta vältän sitä kaikin mahdollisin tavoin, ja siksi haluan varmistaa asian etukäteen, olemalla varmaan se "ärsyttävä vegaani joka tekee asiastaan suuren numeron" (vaikka oikeasti vaivaan asialla vain keittiöhenkilökuntaa/henkilöä, joka ruoan alkuperästä vastaa). Asia on minulle niin tärkeä, että jonkun pitäminen minua ärsyttävänä on vaan merkityksetöntä sen rinnalla. Muuten en tee  numeroa vegaaniudestani enkä ikinä, koskaan, missään puhu asiasta, ellei siitä kysytä. Ja kysytään yllättävän usein, varsinkin juuri siinä ruokailun yhteydessä, mutta yleensä vastaan jotain ympäripyöreää että tämä on oma valintani, enkä lähde mihinkään perusteluihin, koska se yleensä saa sekasyöjän hyökkäämään vain aggressiivisemmin. En ota kantaa muiden valintoihin, mutta minun valintaani vegaaniudestani pitäisi toistuvasti olla perustelemassa.

Uskonnon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, perustan valintani puhtaasti omiin käsityksiini eettisyydestä sekä tutkimustulokseen eläinten älykkyydestä, kivun ja muiden tuntemusten tuntemisesta jne. 

Tuo sinun kirjoituksesi voisi olla kuin suora lainaus omista ajatuksistani, joten kiitos tästä. <3<3<3

Vierailija
425/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut yksissäkään juhlissa, joissa joku vegaani on nostanut numeron muiden syömisistä. Wtf, millaisissa porukoissa oikein liikutte? :D

Vierailija
426/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikaistaanpa muutaman älyn jättiläisen "nerokas" heitto tässä ketjussa:

- Vegaanius perustuu faktoihin maailman ruokatalouden tilasta, ei uskomuksiin. Se ei ole uskonto.

- Vegaanilla, samoin kuin teillä muilla aikuisilla, on täysi oikeus kieltäytyä ruoista joita ei syystä tai toisesta halua/voi syödä. Vai olisiko teistä reilua, jos kutsuilla olisi tarjolla esim. kastematoja ja apinan aivoja ja teitä haukuttaisiin hankaliksi kun ette halua niitä syödä? Vegaanille kaikki ruumiit lajista riippumatta ovat yhtä inhottavia syötäviksi.

- Tutkimusten mukaan (googlesta: vegan life expectancy) vegaanit elävät pidempään kuin sekasyöjät, liha ei ole mitään ainutta "oikeaa ruokaa". Kasvit, hedelmät, viljat, pavut, herneet ja pähkinät ovat yhtä lailla.

Onko tuohon laskettu mukaan mm intialaiset köyhyyden takia vegaanit, jotka menettävät hampaansa jo alle 20-vuotiaina? Jos länsimaiset vapaaehtoiset vegaanit elävät pidempään, niin se ei todista mitään ruokavalion terveellisyydestä, koska heillä muut elintavat ovat yleensä väestön keskitasoa paremmat.

Tässä tiivistyy terveen hyvän elämän "salaisuus". Maailman kovakuntoisin vanha ukko:

https://www.vice.com/en_us/article/nn9xzg/charles-eugster-fittest-oap-o…

"I avoid sugar and eat lots of meat, especially fat. I've been on a fat trip lately. Fat! Piles of fat. Yet, I was in a supermarket the other day and was perplexed to find yogurt with zero fat. What on earth is that? The idea of the nutrition pyramid where, at the top, is a little fat and meat, and at the bottom a lot of carbohydrates, is, excuse me, bullshit. Humans are so unbelievably stupid that we have begun to tinker with food. Our theories of nutrition have resulted in a pandemic of obesity."

Vierailija
427/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä miksei juhlissa voi syödä sekaruokaa? Tulee tunne, että vegaaniutta pitää korostaa sädekehä kiiltäen. Tosin ymmärrän esim.punaisen lihan kohdalla kyllä, että se ei sovi vatsalle, jos on pitkään syömättä sitä.

Terkuin 10 vuotta kasvissyöjänä, joskus yrittänyt kalalla herkutella, ei hyvä idea.

Lehmänmaidon lorauttaminen kahviin on myös aika pitkälti lähitulevaisuuden äkkiripulointi.

Ja mitä näihin "Kai nyt edes sukujuhlissa voi olla sekasyöjä" tyyppeihin tulee, niin juu ei oikein voi. Sama kun sanoisi heille, että kai sä nyt edes sukujuhlissa voit vähän koiraa syödä tai muuta vastaavaa.

Ja kyllä, todellakin vien omat ruuat jatkossakin kyläilyille mukaan, ei tule kenellekään paha mieli kun vältytte nälkäkiukuiltani.

Söisin kyllä koiraa, jos olisin juhlissa paikassa, jossa koiran syöminen on yleistä ja muutkin sitä syövät. Minusta tässä ei olisi mitään outoa tai trollaavaa. Koirien syöminen ei välttämättä olisi mielestäni eettistä mutta ei sillä olisi mitään merkitystä koirien tilanteelle jätänkö tuossa tilaisuudessa syömättä vai en. Syömättä jättäminen olisi minun puoleltani lähinnä mielenosoitus koirien syömistä vastaan enkä usko sellaiseen vaikuttamiseen.

Täällä kyllä trollaa joku lobotomian läpikäynyt selvästi :D eli koiraa ei auta mitenkään se suostutko syömään sitä vai et. Jep jep :D varmaan vaikea elämä tollanen missä millään teoillaan tai valinnoillaan ei ole merkitystä eikä pysty vaikuttamaan mihinkään, kuulostaa kamalalta joten otan osaa!

Ihan oikeasti? Tuo koira on jo kuollut, ja se joko syödään tai heitetään roskikseen. Onko sillä oikeasti merkitystä syönkö koiranlihaa 0 vai 50 grammaa vuodessa? Itse olen varma, että löydän paljon parempia vaikuttamisvaihtoehtoja kuin jättämällä tuon minulle varatun lihamäärän syömättä ja pahimmassa tapauksessa roskiin heitettäväksi. Toki jos on useita vaihtoehtoja, syön jotain muuta kuin koiraa noissa kuvitteellisissa juhlissa. Jos on vain yksi vaihtoehto, syön koiraa. 

Ja huom, en siis tarkoita, että vegaanien pitäisi syödä lihaa juhlissa. Kukin toimii tavallaan. Jos ei halua syödä niin ei syö eikä sitä tarvitse edes perustella. Mutta jos joku perustelee, kuten tuossa ylempi teki, niin saatan jäädä miettimään sitä perustelua jos se ei kuulosta ihan heti järkevältä. Ehkä minulle sitten on tehty lobotomia lapsena enkä edes tajua sitä itse.

Jep, lobotomia se taitaa tosiaan olla, sorry :/ katsos pitäisi pystyä näkemään että meillä on olemassa vegaaneja ja vegaanista ruokaa koko ajan enemmälti juuri siksi kun yhä useampi on valinnut syödä lihaa sen 0 grammaa eikä 50 grammaa. Jos ei näe tässä olevan yksilötason toiminnalla merkitystä, niin mitäpä sitä seinille jankkaamaan asiaa joka näyttäytyy meille monelle aivan selkeänä.

Vierailija
428/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikaistaanpa muutaman älyn jättiläisen "nerokas" heitto tässä ketjussa:

- Vegaanius perustuu faktoihin maailman ruokatalouden tilasta, ei uskomuksiin. Se ei ole uskonto.

- Vegaanilla, samoin kuin teillä muilla aikuisilla, on täysi oikeus kieltäytyä ruoista joita ei syystä tai toisesta halua/voi syödä. Vai olisiko teistä reilua, jos kutsuilla olisi tarjolla esim. kastematoja ja apinan aivoja ja teitä haukuttaisiin hankaliksi kun ette halua niitä syödä? Vegaanille kaikki ruumiit lajista riippumatta ovat yhtä inhottavia syötäviksi.

- Tutkimusten mukaan (googlesta: vegan life expectancy) vegaanit elävät pidempään kuin sekasyöjät, liha ei ole mitään ainutta "oikeaa ruokaa". Kasvit, hedelmät, viljat, pavut, herneet ja pähkinät ovat yhtä lailla.

Onko tuohon laskettu mukaan mm intialaiset köyhyyden takia vegaanit, jotka menettävät hampaansa jo alle 20-vuotiaina? Jos länsimaiset vapaaehtoiset vegaanit elävät pidempään, niin se ei todista mitään ruokavalion terveellisyydestä, koska heillä muut elintavat ovat yleensä väestön keskitasoa paremmat.

Tässä tiivistyy terveen hyvän elämän "salaisuus". Maailman kovakuntoisin vanha ukko:

https://www.vice.com/en_us/article/nn9xzg/charles-eugster-fittest-oap-o…

"I avoid sugar and eat lots of meat, especially fat. I've been on a fat trip lately. Fat! Piles of fat. Yet, I was in a supermarket the other day and was perplexed to find yogurt with zero fat. What on earth is that? The idea of the nutrition pyramid where, at the top, is a little fat and meat, and at the bottom a lot of carbohydrates, is, excuse me, bullshit. Humans are so unbelievably stupid that we have begun to tinker with food. Our theories of nutrition have resulted in a pandemic of obesity."

Jaa, enpä usko että köyhyydessä kasvavien 1dl päivässä riisiä -tyyppistä dieettiä on huomioitu, vaikka kieltämättä vegaaninen onkin :D Me elämme täällä onnekkaasti yltäkylläisyydessä, saamme valita syömmekö eettisesti vai emme.

Vierailija
429/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vegaanit puolustaa sitä, että eivät käytä maitotuotteita?

Lehmän tissithän halkeaa, jos niitä ei lypsä.  Maahanko se maito pitäisi kaataa?  Vai pitäisikö lehmät hävittää maailmasta?  Miksi?  Eikö niillä olisi oikeutta elää?

Jos vastustatte pelkästään maidon tehokasta tuotantoa sillä ajatusmallilla, että lehmä jotenkin kärsii siitä, että se on tuotantoeläin, niin miksi ette käytä energiaanne huolehtimalla siitä, että lehmien olot olisivat mahdolllisimman hyvät?  Itse asiassa hyvin toimivat maitotilat ovatkin ottaneet nämä asiat huomioon  ja lehmillä on enimmäkseen hyvät oltavat.  Tärkeintä olisi käydä aidosti "sotaa" teuraseläinten kohtaloa vastaan.   Siinä olisi teistä paljon enemmän hyötyä, tehän olette aktiivisia ja mielipiteissänne vahvoja ja valmiit taistelemaan asianne puolesta vaikka koko maailmaa vastaan, joten....

Vierailija
430/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehmän tissithän halkeaa, jos niitä ei lypsä.  Maahanko se maito pitäisi kaataa?  Vai pitäisikö lehmät hävittää maailmasta?  Miksi?  Eikö niillä olisi oikeutta elää?

Jos vastustatte pelkästään maidon tehokasta tuotantoa sillä ajatusmallilla, että lehmä jotenkin kärsii siitä, että se on tuotantoeläin, niin miksi ette käytä energiaanne huolehtimalla siitä, että lehmien olot olisivat mahdolllisimman hyvät?  Itse asiassa hyvin toimivat maitotilat ovatkin ottaneet nämä asiat huomioon  ja lehmillä on enimmäkseen hyvät oltavat.  Tärkeintä olisi käydä aidosti "sotaa" teuraseläinten kohtaloa vastaan.   Siinä olisi teistä paljon enemmän hyötyä, tehän olette aktiivisia ja mielipiteissänne vahvoja ja valmiit taistelemaan asianne puolesta vaikka koko maailmaa vastaan, joten....

Eikös se maito ole tarkoitettu sille vasikalle?

Vierailija
431/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, et sä siihen kuole, jos kerran syöt sitä kalaa tai makkaraa..

Jep, ihme niuhottajia. En ikinä vois olla kaveri saati seurustella jonkun v*tun viherpiipertäjän kanssa. Vegaanit lässyttäjät jotka käyttää muodikkaasti kaurajuomaa kahviin :D

Muuten kyllä maistuu työpaikan kahvihuoneen suklaakonvehdit ja muut (maitopohjaiset) leivonnaiset, mutta kahvin kanssa pitää ehdottomasti olla kaurajuomaa, kun se lehmänmaito on niiiin pahasta 😂

Teko se on pienikin teko.

Joo, tekopyhä.

Vierailija
432/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehmälle tuottaa suurta kärsimystä olla koko ajan tiineenä, se ei ole sille luonnollista. Syntyneelle vasikalle tuottaa kärsimystä ettei saa imeä emon utareesta ravintoa, kun se riistetään emolta pois, jotta vasikkaa varten erittynyt maito saadaan pumpattua ihmisille. Piiri sairas pyörii koko lehmän elinajan.

Vierailija
433/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, lobotomia se taitaa tosiaan olla, sorry :/ katsos pitäisi pystyä näkemään että meillä on olemassa vegaaneja ja vegaanista ruokaa koko ajan enemmälti juuri siksi kun yhä useampi on valinnut syödä lihaa sen 0 grammaa eikä 50 grammaa. Jos ei näe tässä olevan yksilötason toiminnalla merkitystä, niin mitäpä sitä seinille jankkaamaan asiaa joka näyttäytyy meille monelle aivan selkeänä.

Ok. Suomalainen syö lihaa keskimäärin 80 kiloa vuodessa (eli jotkut syövät paljon enemmän koska monet eivät syö ollenkaan tai juuri ollenkaan). En voi uskoa, että vegaanituotteiden valmistus olisi mitenkään lisääntynyt sen takia, että 50 grammaa vuodessa syövät ovatkin päättäneet alkaa syömään 0 grammaa vuodessa. Kyllä se tuo 79,95 kg enemmän merkitsee, yksilötasollakin.

Vierailija
434/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue, EN, kaikkia v-luja ihmisille, jotka ovat vegaaneja.

AP:n aloitus on hyvä, asiallinen ja täysin OK.

Vegaaniusko on uusi synti no. 1, kun ei edes vegaaniudesta tiedetä????????????????????????????????????????????????????????????????

Vierailija
435/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollollol :D no mukavahan teille trolliPeikkoJankkaajille on vastailla niin ehkä joku saa aina uutta infoa tärkeistä asioista, kuten siitä ettei lehmä ole mikään kumma laji jonka erikoisuuksiin kuuluu tuottaa maitoa jatkuvalla syötöllä ilman mitään syytä. Aiheesta on vaiettu maitoteollisuuden vuoksi, mutta ihminen aiheuttaa sen että lehmä keinosiemennetään tiineeksi yhä uudelleen ja uudelleen, niin ettei maidon tulo pääse katkeamaan niinkuin se normaalisti loppuisi vasikoinnin jälkeen aivan kuten loppuu muillakin lajeilla kuten myös ihmisellä kun poikanen on imetetty. Mutta ihminen suuressa viisaudessaan vaan pöllii vasikan teurasautoon ja keinosiementää lehmän odottamaan seuraavaa vasikkaa. Mikä tässä toiminnassa ansaitsee kannatusta?

Vierailija
436/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihdyttävä ketju! :D Muutamia huomioitani ketjun pohjalta:

1. Sekasyöjien ruokavalio on aina tarkasti ja monipuolisesti koostettu, kaikista ravinteista pidetään tarkasti lukua. Sekasyöjä ei koskaan syö eineksiä, olutta tai sipsejä.

2. Vegaanit tekevät aina numeron itsestään minne ikinä menevätkin ja kuvittelevat olevansa parempia ihmisiä. Mistähän tämäkin kirjoittaja sen tietää? :) Omatunto kolkuttelee? Ei kai täällä muuten näitä sädekehiä korostettaisi, joita vegaaneilla kuvitteellisesti on.

3. Vegaanien ruokavalio koostuu ainoastaan tofusta, seitanista, soijasta, kaurajuomasta jne. He eivät käytä lainkaan kasviksia tai marjoja.

4. Mitään ruokaa ei ole mahdollista saada maistumaan hyvältä ilman eläinkunnan tuotteita. Edes salaattia ei voi tehdä ilman niitä.

Jatkakaa! :)

Sekasyöjän ei niin tarkasti tarvitse syömisiään suunnitella, koska luontoäiti on suuressa viisaudessaan järjestänyt niin, että lihassa on kaikki tarvittava.

Jos lihassa on kaikki tarvittava, miksi ylivoimaisesti suurin osa ravintoneuvojista suuntauksesta huolimatta on sitä mieltä, että kasvikset on välttämättömiä terveellisessä ruokavaliossa?

Inuiitit söivät pelkkää lihaa ja olivat tervein kansa, mikä tiedetään, karusta ilmastosta huolimatta... En tiedä, mistä myytti kasvisten tarpeellisuudesta on peräisin.

Mutta kuolevat aiemmin. Inuiitit eivät myöskään syöneet aivan pelkkää lihaa.

Vierailija
437/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Suomalainen syö lihaa keskimäärin 80 kiloa vuodessa (eli jotkut syövät paljon enemmän koska monet eivät syö ollenkaan tai juuri ollenkaan). En voi uskoa, että vegaanituotteiden valmistus olisi mitenkään lisääntynyt sen takia, että 50 grammaa vuodessa syövät ovatkin päättäneet alkaa syömään 0 grammaa vuodessa. Kyllä se tuo 79,95 kg enemmän merkitsee, yksilötasollakin.

Lihansyönnissä olemme paljon EU:n keskitasoa jäljessä, siinä on paljon parannettavaa.

Vierailija
438/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollollol :D no mukavahan teille trolliPeikkoJankkaajille on vastailla niin ehkä joku saa aina uutta infoa tärkeistä asioista, kuten siitä ettei lehmä ole mikään kumma laji jonka erikoisuuksiin kuuluu tuottaa maitoa jatkuvalla syötöllä ilman mitään syytä. Aiheesta on vaiettu maitoteollisuuden vuoksi, mutta ihminen aiheuttaa sen että lehmä keinosiemennetään tiineeksi yhä uudelleen ja uudelleen, niin ettei maidon tulo pääse katkeamaan niinkuin se normaalisti loppuisi vasikoinnin jälkeen aivan kuten loppuu muillakin lajeilla kuten myös ihmisellä kun poikanen on imetetty. Mutta ihminen suuressa viisaudessaan vaan pöllii vasikan teurasautoon ja keinosiementää lehmän odottamaan seuraavaa vasikkaa. Mikä tässä toiminnassa ansaitsee kannatusta?

Voipi olla trollolloo, mutta ikävä kyllä on myös hrrmm-teja, jotka eivät erota vegaania vegetaristista, eivätkä tajua, että vegaani EI syö kananmunaa, mutta vegetaristi saattaakin syödä.

Vierailija
439/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihanhimo on kauheaa, oksettavaa.

Vierailija
440/666 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo eipä tietenkään ole mitään merkitystä leikkaako jonkun ruumiista 0 vai 50 grammaa irti. Ei tämä oikeesti ole niin vaikeaa.