Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukujuhlat ja ärsyttävät vegaanit

Vierailija
18.06.2019 |

Sukujuhlat juhannuksena. Minä ja mies ollaan vegaaneja, sen lisäksi sinne on tulossa nähtävästi pari muutakin ko. ruokavalion noudattajaa.

Ilmoitin erikseen juhlan pitäjälle ennakkoon että voin tehdä itse jonkun suolaisen ja makean herkun joista kaikki saa maistella jos haluavat.

Hän kuulemma tekee kyllä itse. Ei tarvitse.

Nyt sitten soittaa, että eikö siinä ruuassa voi olla edes kananmunia ja kermaa. Pääruaalla on grillattavaksi makkaraa ja kalaa, syöttekö te kalaa?

Ahdistavaa. Ymmärrän kyllä, että on pyllystä tehdä eri ruokia - siksi tarjouduin tekemään itse. Mutta jos erikseen sanotaan, että "hei, tehdään myös tarjottavat teille vegaaneille" niin jotenkin sitä sitten olettaisi, että se tarjoiltava ruoka on vegaanista.

Ja kyseessä on kolmekymppinen nainen eli ei mikään ikäihminen joka ei oikeasti välttämättä hoksaa että vegaani ei syö kalaa jne.

Nyt sitten huokailee siellä kuinka vaikeaa meille on keksiä mitään.

Yritän siinä sitten tarjoutua edelleen tekemään jotain itse tai ehdottaa helppoja reseptejä mutta ei.

Sukujuhlat ❤

Kommentit (666)

Vierailija
1/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se elämä vegaaneilla vaikeaa!

Vierailija
2/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä taitaa olla periaatteen nainen joka on päättänyt hoitaa itselleen kiitokset tarjoilusta.

Sinuna veisin kuitenkin omia  ruokia. Ihan siltä varalta jos kasviskiusaukseen lipsahtaa kinkkua ja kermaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et sä siihen kuole, jos kerran syöt sitä kalaa tai makkaraa..

Vierailija
4/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se elämä vegaaneilla vaikeaa!

Joo, ravinnon puutteessa vinkuvat muiden tarjoiluista.

Vierailija
5/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sukujuhlillakin pitää hakea huomiota nirsoilemalla ruuasta?

Vierailija
6/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä miksei juhlissa voi syödä sekaruokaa? Tulee tunne, että vegaaniutta pitää korostaa sädekehä kiiltäen. Tosin ymmärrän esim.punaisen lihan kohdalla kyllä, että se ei sovi vatsalle, jos on pitkään syömättä sitä.

Vierailija
7/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä minä ainakin emäntänä haluan tarjota ruokaa kaikille, ja jos joku ilmoittaa että tuo omat ruoat, se tuntuu loukkaavalta. Kysyttäessä sitä ajattelee, että repii jonkun reseptin netistä.

Vegaaneille nyt vaan on ihan älyttömän vaikea löytää hyvältäkuulostavia reseptejä, ja jos sellaisen sattuu löytämään, siinä on jotain, mistä kyseinen vegaani ei pidä tai on allerginen.

Nykyään vegaanit saavat siis tuoda minun bileisiini omat ruokansa, vaikka se hieman harmittaakin. Tai siis silloin, kun viitsin heitä kutsua. Bileet kun aina tuppaavat menemään siihen ruokajeesusteluun, jos vegaaneita on paikalla. Kasvissyöjät sen sijaan saavat talon puolesta ruoan edelleenkin, eikä heillä ole tarvetta muutenkaan tuoda esille ruokavaliotaan, joten ovat mukavampia vieraita.

Vierailija
8/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitsä nyt kalaa syödä, niin ei olis liian vaikeaa.  Mä syön kasvispainotteisesti mutta en mä ala vaatimaan mitään erityistä itseäni varten juhlissa/kylässä. Syön sitä mitä voin. Kalan syöminen ei käsittääkseni ole epäeettistä ja itseasiassa ei enää kananmunatkaan, sillä eikös ne tehokanalat ole jo lakkautettukin.

Ei kannata tehdä elämästään liian vaikeaa. Kotona voi sit taas kuitenkin syödä mitä tahtoo.

Vierailija
9/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheat day tekisi hyvää, kroppanne varmasti jo huutavat ravinteidenpuutteesta.

Vierailija
10/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin tyttärestäni tuli vegaani, kuvittelin että vegaanille sopivien ruokien teko on jotenkin kauhean hankalaa. No eihän se ole. Hankaluus on ruuanlaittajan mielessä. Esim Anu Braskilla on mahtavia reseptejä.

Teinä veisin omia ruokia kuitenkin mukana, ettette nälässä joudu olemaan.

Vierailija
11/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä miksei juhlissa voi syödä sekaruokaa? Tulee tunne, että vegaaniutta pitää korostaa sädekehä kiiltäen. Tosin ymmärrän esim.punaisen lihan kohdalla kyllä, että se ei sovi vatsalle, jos on pitkään syömättä sitä.

Minä en taas ymmärrä, miksi aikuisen pitäisi syödä jotain mitä ei halua vain jonkun toisen mieliksi. Itse en ole vegaani enkä edes kasvissyöjä, mutta en voi sietää juustoa missään muodossa. En sitä myöskään ala muiden mieliksi syömään.

Vierailija
12/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, et sä siihen kuole, jos kerran syöt sitä kalaa tai makkaraa..

Voi kuollakin, jos on allerginen sille kalallesi.

En kyllä ymmärrä, miten vaikeaa on valmistaa se saakelin karjalanpaisti tms. ja kasvikset lajeittain erikseen, kuten perunatkin.

Itse valmistan usein esim. kik-herneitä kulhollisen, koska olen niihin mieltynyt. Näkyvät kelpaavan muillekin.

Ja ei, en ole vegaani, en kasvissyöjä, mutta inhoan sotkuruokia, kuten kiusauksia ja makaroonilaatikoita. Keitoista toki pidän.

Salaatit laitan eri kulhoihin lajeittain, jokainen voi koota omansa mieltymysten ja allergioittensa mukaan.

Oman laktoosittomuuden takia kaikki tarjottavani ovat maidottomia, maitoa saa lasiinsa ja kermaa kahviinsa, joka niitä halajaa.

Vegaani pärjää juhlissani :)

Vierailija
13/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte tekin sekasyöjät ihan hyvin juhlissa syödä vegaaniruokaa, eihän se niin iso asia ole?

Vierailija
14/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että vegaani ei halua syödä kuollutta eläintä. Mutta jos vaikka juhlissa tarjolla täytekakkua, johon käytetty kananmunia ja kermaa, niin en ihan ymmärrä, jos sellaista ei voi syödä. Ei se kana tai lehmä kuollut noiden tuotteiden takia. Kotioloissa tai ravintolassa voi sitten tehdä/tilata juuri sellaista kun haluaa. Kyllä kotijuhlien järjestäjälle vegaanisuus on hankalaa.

Vierailija
15/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaninen ruokavalio on sinun henkilökohtainen arvovalintasi, joten opi elämään sen tuomien sivuoireiden kanssa ilman, että joka kerta pitää olla ottamassa hikeä, kun kaikki ei mene tismalleen oikein sinun tahtomalla tavalla.

Vierailija
16/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessa vaatii prinsessakohtelua.

Vierailija
17/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cheat day tekisi hyvää, kroppanne varmasti jo huutavat ravinteidenpuutteesta.

Mitä ravinteita vegaani ei mielestäsi saa?

Vierailija
18/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa ap, kysyn ihan asiallisesti: miksi vegaanit ovat niin ehdottomia ja täydellisyyteen pyrkiviä ? Ja tekevät vapaaehtoisesti valitsemastaan ruokavaliostaan suuren numeron ?

Vierailija
19/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitte tekin sekasyöjät ihan hyvin juhlissa syödä vegaaniruokaa, eihän se niin iso asia ole?

Ihan hyvin voisinkin. Sillä en ole menossa vankilaan vaan juhliin, josta pääsee kotiin vaikka grillin kautta.

Vierailija
20/666 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei olekaan, rakastan vegaaniruokaa ja ruokaa yleensäkin, ongelma on siinä, etten viitsi ahmia ruokaa, jota on rajallisesti henkilöille, jotka eivät voi syödä muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme