Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään erotaan niin helposti?

Vierailija
17.06.2019 |

Ymmärrän kyllä jos alkoholismin tai väkivallan takia eroaa, mutta se en ymmärrä miten naimisissa olevat joilla on lapsia tuosta noin vain "kasvavat erilleen"
N63

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30 kirjoitti:

Jaaha, tyhmien lampaiden kokoontumisajot taas käynnissä.

1. Avioerossa ei ole mitään helppoa. Paljon helpompaa olisi ollut tyytyä siihen laimeaan liittoon ja esittää onnellista muiden lampaiden joukossa.

2. En ole katunut päivääkään että olin rohkea ja lähdin. Elämä parani kaikilla osa-alueilla.

Miksi hakata päätä seinään vuosia jonkun kanssa, jonka kanssa homma ei enää toimi? Ei ne ekat liitot mitään sen pyhempiä ole kuin muutkaan. Vaihtoon vaan jos ei toimi ilman hammastenkiristelyä.

Hurraa!!

Vierailija
42/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei tee vähintään puolia kotitöistä, hoida lapsia, leivo pullaa, käy töissä, leikkaa nurmikkoa, huolla autoa jnejne niin nämä palstan tasa-arvo rouvat tuntevat itsensä kynnysmatoksi ja alkavat räksyttää kuin rakkikoirat, niin onkohan se ihmekään kun mies alkaa etsiä seuraa muualta (tai eroaa jo tässä vaiheessa) ja jää kiinni pettämisestä?

N35

Kerroppa minulle , miksi miehen ei tarvitse tehdä puolia kotitöistä. Vaimo on sentään kantanut lapsia 9 kk ja synnyttänyt ne. Lisäksi naiset ansaitsevat työssään yhtä paljon kuin miehet ja useimmat enemmänkin.

Nyt saat luotella tuohon päälle faktoja, olen kuulolla.

Se että olen kantanut lastani 9kk ja synnyttänyt, ei tee minusta mitenkään erikoista.

Olen vakaasti sitä mieltä, että kyllä ne kotityöt ja lastenhoito on vaan enemmänkin naisten töitä. Tähän ei mitään faktoja tarvita, se on minun mielipiteeni ja minun tapani elää elämäni.

Onneksi vain harvat nykynaiset ajattelevat noin.

Niinkö luulet? Kyllä vaan jokainen minun tuntemani nainen pitää itse huushollistaan huolta

Nythän olikin kysymys siitä, että miesten velvollisuus on tehdä niistä hommista puolet. Et kai piiaksi ole ryhtynyt.

Jos mies tienaa enemmän niin kai niillä ylityötunneillakin on jotain painoarvoa kotitöitä jakaessa.

Jos yhteiset menot laitetaan puoliksi, niin sillä ei ole merkitystä, miten paljon mies käyttää palkkatyöhönsä aikaa ja vaivaa. Miehen pitää tehdä oma osansa kotitöistä eli puolet. Suomalainen mies ei tasan taatusti laita euroakaan ylimääräistä perheen elatukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei tee vähintään puolia kotitöistä, hoida lapsia, leivo pullaa, käy töissä, leikkaa nurmikkoa, huolla autoa jnejne niin nämä palstan tasa-arvo rouvat tuntevat itsensä kynnysmatoksi ja alkavat räksyttää kuin rakkikoirat, niin onkohan se ihmekään kun mies alkaa etsiä seuraa muualta (tai eroaa jo tässä vaiheessa) ja jää kiinni pettämisestä?

N35

Kerroppa minulle , miksi miehen ei tarvitse tehdä puolia kotitöistä. Vaimo on sentään kantanut lapsia 9 kk ja synnyttänyt ne. Lisäksi naiset ansaitsevat työssään yhtä paljon kuin miehet ja useimmat enemmänkin.

Se että olen kantanut lastani 9kk ja synnyttänyt, ei tee minusta mitenkään erikoista.

Olen vakaasti sitä mieltä, että kyllä ne kotityöt ja lastenhoito on vaan enemmänkin naisten töitä. Tähän ei mitään faktoja tarvita, se on minun mielipiteeni ja minun tapani elää elämäni.[/quote

Ei suhteet toimi niin, että miehestä tulee orja kun nainen tulee raskaaksi. Suhteethan loppuvat, kun nainen alkaa luulemaan olevansa ylitsepääsemättömän ahkera ihminen.[/

Siitä oli kysymys ,että kotityöt hoidetaan 50/50 , koska molemmat ovat ansiotyössä. Ei vaimon tarvitse orjaksi alkaa.

Haluaisin nähdä nämä 50/50 toteutukset käytännössä. Nainen tekemässä puolet lumitöistä, metsätöistä, peltotöistä, tekemässä tasan puolet polttopuista, huoltamassa puolet autoista yms ....

Vierailija
44/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa-a, sitä minäkin tässä olen ihmetellyt. Juuri tulin jätetyksi monen vuoden parisuhteen jälkeen, kun 30v. mies ei uskallakaan sitoutua. Nönnönnöö mun pitää olla yksin.

En vaan ymmärrä näitä Peter Pan -"miehiä".

Vierailija
45/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35

Raskauden aikana nainen ehtii tekemään muutakin kuin kantaa ja kyllä valtaosa miehistä silloin hemmottelee, mutta naiset eivät Suomessa tienaa yhtä paljon kuin miehet uravalintojensa takia.

Jos yhteiset menot laitetaan puoliksi, niin sitten ei ole mitään merkitystä kuinka paljon mies käyttää palkkatyöhönsä aikaa ja vaivaa. Miehen pitää tehdä oma osuutensa eli puolet.

Kuinka monella kaikki on oikeasti puoliksi?

Valitettavan harvalla. Suomalainen nainen on liian lepsu, mieluummin tekee itse mitä katsoo tekemätöntä työmäärää.

Vierailija
46/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät osaa erottaa omia ongelmiaan ja parisuhdeongelmia toisistaan.

Vierailija
47/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei nainen pysty ansaitsemaan puolta talouden rahoista niin sitten kannattaa erota.

Vierailija
48/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät pysty miehetkään. Tämä on itse asiassa varmaan kaikista tärkein parisuhdetaito, silti valitettavan harvoin hallittu.

Vierailija
49/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35

Olen vakaasti sitä mieltä, että kyllä ne kotityöt ja lastenhoito on vaan enemmänkin naisten töitä. Tähän ei mitään faktoja tarvita, se on minun mielipiteeni ja minun tapani elää elämäni.[/quote

Ei suhteet toimi niin, että miehestä tulee orja kun nainen tulee raskaaksi. Suhteethan loppuvat, kun nainen alkaa luulemaan olevansa ylitsepääsemättömän ahkera ihminen.[/

Siitä oli kysymys ,että kotityöt hoidetaan 50/50 , koska molemmat ovat ansiotyössä. Ei vaimon tarvitse orjaksi alkaa.

Haluaisin nähdä nämä 50/50 toteutukset käytännössä. Nainen tekemässä puolet lumitöistä, metsätöistä, peltotöistä, tekemässä tasan puolet polttopuista, huoltamassa puolet autoista yms ....

Luetteles nyt mitä kotitöitä kerrostalossa asuvalla on. Yksikään mies ei ole koskaan kommentoinut tuota mitenkään. Itse teen lumitöitä, ei pihalla pyörivä traktori saa putsattua rappukäytävän, roskakatoksen tai postilaatikkojen edustaa. Teen lumityöt myös autopaikalta.

Nykyään on sellaisia ihmeellisiä paikkoja kuin autohuolto, siellä saa auton huollettua ja renkaat vaihdettua, ajankin voi varata netistä. Pissapojan, jäähdytinnesteen ja öljyn tarkastaminen sujuu keneltä vain, tankkaaminen on helppoa eikä katsastuskaan vaadi kuin ajan varaamisen ja paikalle menemisen.

Ja jos nyt et luettelisi maatalon töitä, ne on sen omistajan palkkatyötä.

Vierailija
50/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllähän vaatimustaso on aivan liian kova yhden ihmisen täytettäväksi. vähempikin riittäisi monesti, ei sen kumppanin tarvitse olla kaikkea. 

Vierailija
51/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35

Heh, suurin osa suomalaisista asuu kaupungeissa, joissa ei todellakaan peltotöitä tehdä, ja lumityötkin rajoittuvat suunnilleen auton kaivamiseen lumikasasta pari kertaa talvessa..

Vierailija
52/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen ongelmansa ovat sinun ongelmiasi peruuttamattomasti. Siksi sinun tulee kuunnella ja silittää. Se on parisuhteen hoitoa.

Koitappas itse yht`äkkiä vollottaa. Seurauksena mielenterveystoimisto ja ero.

Vierailija
53/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ero on tietyssä mielessä helpompi kuin miehille - uutta seuraa löytää halutessaan varmasti. Eroaminen ei ole enää tabu. Mieheltä odotetaan toki kunnon ammattia ja toimeentuloa, mutta kotona se ei saa näkyä. Eli vähän sama kuin naiset valittavat että mies haluaa kauniin naisen, mutta ei ole aikaa tai rahaa meikata/rentoutua/hankkia seksihepeneitä/käydä kauneushoitoloissa jne. Sääli vain että jos ei ole perintömiljonääri, siihen toimeentuloon on satsattava ja harvassa työssä maksetaan oleskelusta. Ymmärrän naisia, jotka valittavat että ovat lasten ja kodinhoidon loputtomalta tuntuvassa oravanpyörässä. Kurjalta tuntuu miehestäkin, jos tekee miehen näkökulmasta katsottuna sen oman osuutensa, eli huolehtii siitä, että taloudelliset resurssit eivät liikaa liitoksissaan natise. Ja siinä sivussa koettaa niitä kotihommiakin hoitaa, mutta norsunv*tulla oleva vaimon naama on vain palkintona.

Vierailija
54/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35

Luetteles nyt mitä kotitöitä kerrostalossa asuvalla on. Yksikään mies ei ole koskaan kommentoinut tuota mitenkään. Itse teen lumitöitä, ei pihalla pyörivä traktori saa putsattua rappukäytävän, roskakatoksen tai postilaatikkojen edustaa. Teen lumityöt myös autopaikalta.

Nykyään on sellaisia ihmeellisiä paikkoja kuin autohuolto, siellä saa auton huollettua ja renkaat vaihdettua, ajankin voi varata netistä. Pissapojan, jäähdytinnesteen ja öljyn tarkastaminen sujuu keneltä vain, tankkaaminen on helppoa eikä katsastuskaan vaadi kuin ajan varaamisen ja paikalle menemisen.

Ja jos nyt et luettelisi maatalon töitä, ne on sen omistajan palkkatyötä.

Meillä kotityöt jaetaan siten, että vaimo sisustaa ja minä maksan ja siivoan.

Vierailija
55/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen ongelmansa ovat sinun ongelmiasi peruuttamattomasti. Siksi sinun tulee kuunnella ja silittää. Se on parisuhteen hoitoa.

Tietenkin tiettyyn pisteeseen saakka voi auttaa, mutta kaikkia toisen ongelmia ei voi ratkaista.

Vierailija
56/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen ongelmansa ovat sinun ongelmiasi peruuttamattomasti.

Minulla kohoavat aina kulmakarvat tällaisten kommenttien kohdalla. En minä ainakaan halua parisuhdetta siksi, että saisin jonkun jakamaan ongelmani. Lähtökohtaisesti haluan, että olemme kaksi itsenäistä, pystyvää ja omat asiansa hoitavaa aikuista, jotka ovat yhdessä, koska niin on parempaa.

Takertuminen on turn-off melkein kaikkien mielestä. Siitä vain on erimielisyyttä, mikä lasketaan takertumiseksi. Mutta niin kauan kuin parisuhteen osalliset ovat itse samaa mieltä, kuitenkin pysyen myös joustavina, asia on kunnossa.

Vierailija
57/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sitten on riittävän painava syy eroon? 

itse ajattelen että esim. jommankumman osapuolen liika työnteko ei ole riittävä syy, varsinkaan jos on lapsia. näitäkin eroja on.

sitten pettäminen….jos menee koko kylän tunnetun don juanin kanssa yksiin, ehkä siinä tapauksessa on syy kestää leikki? tietysti näitä tilanteita on monenlaisia.

Vierailija
58/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai puolisoa pitää tukea. Ihan kenen tahansa kohdalla tulee ongelmia työssä, omia sairastumisia ja läheisten kuolemia. Jos puolisolta ei tuolloin tukea heru, niin eipä sitä tule pienempienkään kolhujen kohdalla.

Vierailija
59/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä sitten on riittävän painava syy eroon?

Suhde ei enää vastaa parisuhdetarpeisiisi, eikä asiaa ole saatu kohtuullisilla yhteisillä ponnistuksilla korjattua. Silloin parisuhteen päättäminen on oikein.

Yksinkertainen periaate, jonka soveltaminen kaatuu usein siihen, etteivät ihmiset osaa tunnistaa omia parisuhdetarpeitaan. Parisuhde määritellään mieluummin ulkoisten merkkien kuten kihlojen ja avioliiton, pihan, lapsien, treffi-iltojen tai seksikertojen lukumäärän kautta.

Vierailija
60/149 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35

Raskauden aikana nainen ehtii tekemään muutakin kuin kantaa ja kyllä valtaosa miehistä silloin hemmottelee, mutta naiset eivät Suomessa tienaa yhtä paljon kuin miehet uravalintojensa takia.

Jos yhteiset menot laitetaan puoliksi, niin sitten ei ole mitään merkitystä kuinka paljon mies käyttää palkkatyöhönsä aikaa ja vaivaa. Miehen pitää tehdä oma osuutensa eli puolet.

Kuinka monella kaikki on oikeasti puoliksi?

Valitettavan harvalla. Suomalainen nainen on liian lepsu, mieluummin tekee itse mitä katsoo tekemätöntä työmäärää.

Suomalaiset miehet on lapsen tasolle jämähtäneitä surkimuksia ja naiset on orjan asemaan laitettuja raatajia ja niin on ikuisesti ollut. Suomessa tasa-arvokin tarkoittaa sitä että nainen tekee kaiken ja mies ei tee niin yhtikäs mitään.  Suomalainen nainen on täysin yksin. Täällä on 2.5 miljoonaa sinkkua ja kolmisen miljoonaa harhaista kusipäätä.