Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työmatkalle ottaa seuralaisen/puolison mukaan?

Vierailija
17.06.2019 |

Jos maksaa itse sen puolison lentoliput ja erotuksen kalliimmasta huoneesta.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ottaa mutta kulut pitää maksaa. En tajua miksi joku ottas puolison mukaan.

Paljo hauskempaa illalla kävästä baarissa ja ehkä paikallisissa naisissa.

Samaku veis omat eväät ravintolaan.

Vierailija
42/44 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso voi joskus matkustaa mukana ja siitä voidaan hänelle jopa maksaa, kun on kyse esim. edustamisesta.

Mutta puolison ottaminen työmatkalle voi myös olla ehdottoman kiellettyä liikesalaisuuksien vaarantumisen tms. vuoksi.

Ja ihan arkisimmasta päästä tulee ongelma vastaan siinä, että hotellista tai lennoista saatava alennus ja lentopisteet koskevat vain vain yritystä ja niitä ei jaella ulkopuolisille.

Oma kokemus on se, että Trivagon tms. kautta saa hotellihuoneen paljon halvemmalla kuin mitä firman käyttämä matkatoimisto sen voi varata. Mitä kamalaa on siinä, jos varaa huoneen itse?

Meillä ainakin on määräys, että hotelli on varattava firman matkavarausjärjestelmän kautta. Ei mistään Trivagosta. Kustannus- ja turvallisuuskysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan kanssa selvitettävä asia. Eri käytäntöjä eri firmoissa.

Vierailija
44/44 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on ollut jollain reissuilla mukana, mutta yleensä olen sitten ottanut pari vapaapäivää paikan päällä kunhan työt on tehty. Muuten jää todella vähän yhteistä aikaa iltaisin, joten ei juurikaan maksa vaivaa.

Ei maksa vaivaa? 

Eikö se matka mukamas voi olla kiva sille toiselle, joka voi kuluttaa aikaansa oman tahtonsa mukaisesti sillä aikaa kun kumppani on töissä? Koko ajanko pitäisi olla kylki kyljessä kiinni tai vaihtoehtoisesti kokonaan erossa eri maissa? 

Taidat olla aika epäitsenäinen ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä