Miehen perhe inhoaa minua
Miten suhtautua appivanhempiin ja kälyyn, jotka suhtauvat vuoroin kuin olisin ilmaa tai sitten naljaillaan, piikitellään tai mitätöidään.
Yritän aina olla kohtelias, ystävällinen ja rauhallinen.
Ihmettelen perheen voimakasta inhoreaktiota, koska olen työssäni pidetty ja minulla on useita ystäviä. Jos olisin niin totaalisen kamala ihminen kuin perhe antaa ymmärtää, tuskin muilla elämänalueilla menisi hyvin?
Olen todella surullinen ja ahdistunut perheen suhtautumisesta.
Kommentit (64)
Jos olet entinen kakkonen, niin en ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti miehen exä oli mieluisampi miniä ja käly. Eipä tuolle oikein mitään voi.
Vaikea uskoa, en ole koskaan heidän kuullut puhuttavan exästä. Heille tuli ero naisen pettäessä miestä, joten ei mikään vuosisadan rakkaustarina 🙄 - ap
Tiedän tunteen. Onko tosiaan miehesi ex ollut mieleinen miniä?
Meillä ainakin näin ja ikäväähän se on, että appivanhemmat eivät pidä, mutta itse ainakin pyrin ajattelemaan niin, että pääasia, kun miehen kanssa sujuu hyvin.
Ja miehelläsi ei sitten ole mitään sanomista asiaan?
Mulla sama kohtalo ja johtui miehen vanhempien alemmuudentunnosta ja itsetunnon puutteesta. Kouluttamattomia, vain kansakoulu käytynä, huonot työurat, vihaavat ”herroja”.
Miniä kun oli tekn.lis ja hyvissä töissä johdossa niin oli syytä inhota. Inho alkoi enndöenkuin koskaan olivat nähneetkään minua.
Asialle ei mahda mitään joten anna olla, ap. Et saa heitä muuttumaan.
Miehen perhe olet sinä ja lapset - muu on menneisyyttä ja merkityksetöntä. Opeta ukkosi tavoille tai jätä pullasorsa.
Ei minunkaan anoppi ja miehen sisko pidä minusta. Sen takia en olekkaan heidän kanssa missään tekemisissä. Lasten juhlissa voivat käydä, mutta minulle he ovat kuin ilmaa. Miksi käyttää energiaa ihmisiin, jotka vaan haluavat loukata puheillaan ja teoillaan? Jos joskus eivät osaa käyttäytyä juhlissa, niin jatkossa on turha odottaa kutsua yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan anoppi ja miehen sisko pidä minusta. Sen takia en olekkaan heidän kanssa missään tekemisissä. Lasten juhlissa voivat käydä, mutta minulle he ovat kuin ilmaa. Miksi käyttää energiaa ihmisiin, jotka vaan haluavat loukata puheillaan ja teoillaan? Jos joskus eivät osaa käyttäytyä juhlissa, niin jatkossa on turha odottaa kutsua yhtään mihinkään.
Unohdin kysyä kuinka miehesi puuttuu näihin tilanteisiin? Jos hän on vain hiljaa eikä osaa puolustaa sinua, niin ei hän sinua arvosta.
Minulla samankaltaisia kokemuksia anopin ja kälyn suhteen. En vain koskaan kelvannut heille miehen ensimmäisen vaimon jälkeen, vaikka sekin liitto loppui vaimon pettämiseen. Osaksi se ehkä johtui siitä, että suvun eka lapsenlapsi oli tämän ensimmäisen vaimon kautta saatu (tyhmästi sanottu, mutta ymmärtänet) ja tavallaan sen ymmärränkin. Minun ja mieheni lapset eivät ole koskaan jaksaneet kiinnostaa samalla tavalla, mutta sekin on tavallaan ymmärrettävää, koska minä en ole jaksanut yrittää pitää välejä alun nihkeyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla samankaltaisia kokemuksia anopin ja kälyn suhteen. En vain koskaan kelvannut heille miehen ensimmäisen vaimon jälkeen, vaikka sekin liitto loppui vaimon pettämiseen. Osaksi se ehkä johtui siitä, että suvun eka lapsenlapsi oli tämän ensimmäisen vaimon kautta saatu (tyhmästi sanottu, mutta ymmärtänet) ja tavallaan sen ymmärränkin. Minun ja mieheni lapset eivät ole koskaan jaksaneet kiinnostaa samalla tavalla, mutta sekin on tavallaan ymmärrettävää, koska minä en ole jaksanut yrittää pitää välejä alun nihkeyden takia.
Jatkan vielä, tuossa ylempänä joku kysyy miten mies suhtautui/suhtautuu asiaan. Kerron omalta kohdaltani. Hän ei ole juurikaan ottanut siihen kantaa, ei välitä itsekään pitää yhteyksiä äitiinsä ja siskoonsa, isäänsä kylläkin. Hän sanoi, että hänen puolestaan minunkaan ei tarvitse. Joten olemme kyllä itse olleen mukana tätä soppaa keittämässä, ei kannata puolustella. Lasten kannalta se on tietysti ollut harmi, onneksi isoisä on ollut kuvioissa (miehen vanhemmat eronneet aikoja sitten ja uusissa liitoissa). Se on ollut kiva, että miehen ensimmäinen lapsi on saanut pysyä mukana suvun menoissa, se on ollut hänelle tärkeää, meidän yhteisille lapsille ei ole ollut niin merkitystä, kun eivät ole koskaan saaneetkaan mitään huomiota joten eivät ole sitä menettäneetkään.. Asumme kaikki toisistamme kaukana, joten ei ole sitä tiivistä yhteydenpitoa tai sen puutetta ilmiselvästi.
Ruikuti-ruikuti....
Älä ole niiden kanssa tekemisissä, jos ei jutut miellytä. En ymmärrä, miksi ihmisen pitäisi olla väkisin yhteyksissä sukulaisiin, jotka vaan haukkuu ja kiukuttelee? Eläkää omaa elämäänne, ja sillä selvä?
Tiedätkö mitä yhteistä on anopilla ja oluella?
Kumpikin parhaimmillaan kylmänä ja avattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti miehen exä oli mieluisampi miniä ja käly. Eipä tuolle oikein mitään voi.
Vaikea uskoa, en ole koskaan heidän kuullut puhuttavan exästä. Heille tuli ero naisen pettäessä miestä, joten ei mikään vuosisadan rakkaustarina 🙄 - ap
On lähes vakio, että kun narsisti pettää hän kääntää sen niin että se toinen olikin pettäjä.
Mistä voi tietää ettei miehesi valehtele? Taitaa olla huonoa väkeä koko suku?Silloinhan sinä voit vain juosta.
Minuakin inhottiin, ilmeisesti suurimpana syynä vieraskielinen sukunimi. Olen itse kuitenkin täysin suomenkielinen.
Myöskin se, että tykkään pitää kotini järjestyksessä ja puen lapseni puhtaisiin vaatteisiin, oli tekopyhää ja teeskentelyä.
Mieheltä pyysin, että minä saisin olla sellainen kuin olen, ilman että minua moititaan tai minulle naljaillaan. Tämä ei sopinut, minun olisi pitänyt olla sellainen kuin anoppi ja käly haluavat.
Vuosien saatossa tilanne kärjistyi niin, että nyt eletään erillään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama kohtalo ja johtui miehen vanhempien alemmuudentunnosta ja itsetunnon puutteesta. Kouluttamattomia, vain kansakoulu käytynä, huonot työurat, vihaavat ”herroja”.
Miniä kun oli tekn.lis ja hyvissä töissä johdossa niin oli syytä inhota. Inho alkoi enndöenkuin koskaan olivat nähneetkään minua.Asialle ei mahda mitään joten anna olla, ap. Et saa heitä muuttumaan.
Ja jos sinä olisit peruskoulun keskeyttänyt osa-aikainen tarjoilija, niin anoppi olisi tyhmiä vihaava tohtori?
Miehesi perhe? Tarkoitat kai sukulaisia. Sinä olet miehesi perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miniä kun oli tekn.lis ja hyvissä töissä johdossa niin oli syytä inhota. Inho alkoi enndöenkuin koskaan olivat nähneetkään minua.Asialle ei mahda mitään joten anna olla, ap. Et saa heitä muuttumaan.
Ja jos sinä olisit peruskoulun keskeyttänyt osa-aikainen tarjoilija, niin anoppi olisi tyhmiä vihaava tohtori?
Ei vaan sit olisin miluinen. Oli sanonut miehelle että olisit ottanut samanlaisen ja tavallisen niin olisi enemmän yhteistä. Eli työtön, ylipainoinen ja kouluttamaton wt kelpaisi anopille hyvin.
Jotkut vasn on kateellisia koulutetuille niinkuin sinäkin selvästi olet.
Itse en vietä aikaa ikävien ihmisten kanssa, enkä tapaa kumppanin sukulaisia, vaikka he ovat varmaan ihan ok porukkaa. En vain kaipaa minkäänlaisia sukulaisuussuhteita elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Itse en vietä aikaa ikävien ihmisten kanssa, enkä tapaa kumppanin sukulaisia, vaikka he ovat varmaan ihan ok porukkaa. En vain kaipaa minkäänlaisia sukulaisuussuhteita elämääni.
Tämä on kyllä paras suhtautuminen. Siinä täytyy vaan olla jämäkkä alusta asti.