Tapahtui karmein: lentoni emäntänä oli entinen kiusaajani
syke nousi 160 ainakin ja kaikki kielteinen päähän samointein. Miten en ottanutkaan sitä toista lentoa kun jahkasin kahden vaiheilla. Oliko meidän määrä tavata.
Se ilme kun seisoi ottamassa vastaan, viimeisen päälle puunattuna. En voinut mitään että jäädyin. Laskin vain aikaa että pääsen ulos.
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Suominaishiirulaisten mielestähän kiusaaminen on juuri sitä, että "kiusaaja" katsoo vähän "kiusatun" suuntaan ja siristää silmiään ja luoja varjele, nostaa leukaansa.
Hommatkaa itsetunto ja ennen kaikkea; lakatkaa rämpimästä vuoden kuokka ja kivi "kiusaamisissa".
Ovatko lentoemännät pinnallisuudessaan sitä mieltä että muut naiset ovat hiiriä jos tuovat esille tänne ja pomolleen heidän kiusaamistaustansa? En oikein usko heistä, mutta oletko sinä lentoemäntä joka kiusannut? Kiinnostaa. Tule vaan esiin. Ansaitset jokaisen sanan joka kiusaamisestasi aiheutui. Olisiko aika kasvaa aikuiseksi venkoilemasta?
Hiirihän on se raukka joka kiusasi ja ei osaa aikuisenakaan selvittää nenätysten tekosiaan, oikea looseri. Ehkä tuollainen ammatti toimii julkisivun naamionakin tuollaisella hiirellä- siinähän näytetään hyvälle ja ollaan muka meneviä jne.
Itse en ollut kiusaaja enkä kiusattu mutta saatoin huomioida arempia ihan säälistä.
Yksi hyvä keino on kohdata nuo kiusaajat omassa kodissa vaikka ’sohvan tyynynä’ ja puhua sille tyynykiusaajalle ääneen, niin että kuulet oman äänesi. Pura paha mielesi ulos ja sitten rupea harjoittelemaan mitä ja miten sanot kun tapaat yllättäen kiusaajasi.
Hei, onko siinä Liisa yläasteelta? Mitä sinulle nykyään kuuluu?............ Mukava kuulla, olet selvästikin näköjään parantanut käytöstapojasi. Moikka oli kiva tavata!
Vierailija kirjoitti:
Itse en ollut kiusaaja enkä kiusattu mutta saatoin huomioida arempia ihan säälistä.
Yksi hyvä keino on kohdata nuo kiusaajat omassa kodissa vaikka ’sohvan tyynynä’ ja puhua sille tyynykiusaajalle ääneen, niin että kuulet oman äänesi. Pura paha mielesi ulos ja sitten rupea harjoittelemaan mitä ja miten sanot kun tapaat yllättäen kiusaajasi.
Hei, onko siinä Liisa yläasteelta? Mitä sinulle nykyään kuuluu?............ Mukava kuulla, olet selvästikin näköjään parantanut käytöstapojasi. Moikka oli kiva tavata!
Juu, hyviä vinkkejä. Ja hyvä muistaa, että kiusaajalla on ne traumat takanaan, muuten ei olisi kiusannut. Hän on se säälittävä tässä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hullu ap.
Ei vaan sinä tarviit apua siellä juuri. Tajua tämä.
Ajattele niin, että se oli nöyryytys tälle kiusaajalle, kun joutui palvelemaan nöyränä sinua. Todennäköisesti häntä v*tutti ja nolotti tilanne omalta osaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoitanut tällaiset tilanteet sillä, etten yksinkertaisesti "tunne" näitä ihmisiä. Vuosia sitten yliopistolla jossain jonotustilanteessa ihmettelin, miksi joku toisesta jonosta tuijottaa minua niin vihaisesti. Sehän oli ex-koulukaveri, jota ilmeisesti otti päähän, että minä olinkin päässyt yhtä pitkälle kuin hän, vaikka olinkin aina niin kiusattu. Sen jälkeen, jos törmäsin tähän henkilöön jossain, hän oli minulle ilmaa.
Koulukaveristasi tuli lentoemäntä - siis asiakaspalvelija. Sinä olet asiakkaana hänen yläpuolellaan. Hänen tässä kuuluisi nolostua.
Mitä nolostumista on asiakaspalvelutyössä? Lentoemo on voinut olla ko. tyypin unelma-ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon vedetään johtopäätöksiä ilmeistä.. ja valitusta pomolle. Kuulostatte paljon naurettavammilta kuin joku lapsena kiusannut henkilö. Ja vielä että jaksatte haukkua ihmisten työpaikkoja. Onneksi itsellänne on kaikilla huippuvirat (mitä ne sitten kenen mielestä onkin).
Joko et tiedä miten kiusaaminen tuhoaa ihmisen tai empatiakyjyä ei löydy.
Kolmas vaihtoehto, osaa käyttäytyä kuin aikuinen ilman, että tuo menneisyytensä painolastin jokaiseen tilanteeseen. Aloittajan tapauksessakin hänen ei tarvinnut olla entisen kiusaajansa kanssa tekemisissä, kuin vähän aikaa ja tämän jälkeen ei törmää häneen välttämättä enää ikinä.
Onpa jääneet traumat. Nosta itsetuntoa.
Oon lentänyt monet kerrat finnairilla ja aina on ystävällisesti vastattu jos oon jotain kysynyt.
Mulla sattu entinen hoito lentoemoksi, katteli hieman siinä mun vaimoa ja lasta.
Oli siis panosta pari viikkoa vaan .
Oli kuitenkin asiallinen ja hiljaa.
Sellaisia on traumat. Ihan kuin joku tuttu tuoksu/haju joka palauttaa mieleen siihen liittyvät muistot ja tunteet. Yhtäkkiä palaa vuosien päähän ja kokee tilanteen juuri niinkuin on silloin tuntenut. Ikävissä tilanteissa jähmettyy. Toimii aivan kuin ennen vaikka olisi oppinut selätäämään pahempiakin hankaluuksia. Silti tämä vanha kiusaus tuntuu kaikista kamalimmalta ja pelottavimmalta. Turha siis väheksyä tilannetta. Uhriutumisesta ei ole kyse.
Kiusaajien on hyvä vaan tietää että seurauksia tulee aina, vaikka pakoilisi, rehdisti pitää asiat selvittää, reippaasti kättä päälle lyödä ja korvata vaikka jos on pöllinyt jotain jne. Ja sitten jatketaan elämää eikä luikita vaan karkuun ottamatta vastuuta. Ei se sen kummempaa ole.
Ap n puolesta asia on palstalla käsitelty ja kiitän osallistumisesta ihan kaikkia. Tässä selkiintyi asioita ja se mitä niille on hyvä tehdä. Toivottavasti näin kävi muillekin, kiitollinen olen että tuotte ja toivottavasti voisin tuke minäkin muita kiusattuja yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas oikein odotan että kohtaisin entiset kiusaajani. Olisi muutama sana sanottavana heille.
Ikävä tilanne mutta jos heidän kohtaamisensa iskee sinuun näin paljon, olisi sinun hyvä koittaa selvitä ja päästä yli niistä kokemuksista. Uhriutuminen koko loppu elämäsi ajan on kaikkein väärin ja idiootimaisin teko itseäsi kohtaan. Se nimittäin tarkoittaa että kiusaaja viel vuosienkin jälkeen on voittanut, ja sinä hävinnyt. Näinkö sinä haluat tilanteen menevän, ja kiusaajan näkevän sinut ihmisenä? Tuskin voit sanoa että nautit siitä että tunnet näin. On olemassa myös toinen tilanne jossa voit vain hymyillä onnellisena takaisin. Se vaatii työtä mutta sinne on mahdollista päästä.
Mitä ihmeen uhriutumista, kun sehän on realinen tosiasia, että kohtasin entisen kiusaajani. Tekohan ei poistu ikinä ja hän valitsi itse uhrinsa.
HÄN VALITSI ITSE kaikki kiusaamisuhrinsa.
Ongelma on HÄNELLÄ. Trauma on hänessä. Hän levitteli traumaansa.
No älä pahenna hänen traumaansa kiusaamalla enää yhtään enempää. Toimit ihan oikein, kun et sanonut yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lentoyhtiö? Minä myös tapasin tämän naisen lennolla. Hän ei tunnustanut mutta minä kyllä hänet. Pelkäsin jo että murrun hänen edessä.
Anne. Haista ****!Mielenkiintoista.
terv. Anne-viestin itse kirjoittanut ap
Joo tämä niittaakin havainnon että ketjuu tuli kiusaajia toivottavasti ei sentään lentoemäntiä. Ei ole apn viesti tuo.
Joku muu kirjoitti kiusaajastaaan koneessa myös siis. Paras ottaa talteen koko ketju ja näyttää yhtiölle. Ehkä kiusaajia on vaikka kuinka montakin :o???
Ehkäpä ongelma onkin laajakin, mikä järkyttävää jos näin.
Tajuatko ap, että olet ihan saata nan tyhmä ihminen? Ketään ei kiinnosta sinun vinkumisesi mistään kiusatuksitulemisesta jossain lentoyhtiössä. Olen kenen tahansa normaalin ihmisen mielestä vain joku säälittävä vajaaälyinen idiootti, joka purkaa käsittelemättömiä ongelmiaan meihin palstalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Suominaishiirulaisten mielestähän kiusaaminen on juuri sitä, että "kiusaaja" katsoo vähän "kiusatun" suuntaan ja siristää silmiään ja luoja varjele, nostaa leukaansa.
Hommatkaa itsetunto ja ennen kaikkea; lakatkaa rämpimästä vuoden kuokka ja kivi "kiusaamisissa".
Nimenomaan. Aloittajaa ei kiusattu tuossa (sitäpaitsi ilmeisen kuvitteellisella) lennolla enää yhtään, ja silti jaksaa vänkyttää asiasta sivutolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Olisit sanonut, että piikahan se lentoemo on kuin mikä tahansa lehmityttö :)
Piikana tai karjakkona olemisessako jotain hävettävää? Miksi muka?