Mistä johtuu legginsien huono maine? Ne ovat rennommat kuin farkut ja tyylikkäämmät kuin kolitsipöksyt.
Käytän mielelläni legginsejä pitkän neuleen/neuletakin kanssa niin töissä kuin kotona.
Kommentit (78)
No voihan niitä toki kotona käyttää. Oleiluunhan ne on kai tarkoitettukin. Itse käytän urheiluleggareita lenkillä ja salilla, kotona sitten jotain pehmeämpiä joogahousuja tms. En kyllä ikinä lähtisi leggarit jalassa töihin tai kaupungille (siis jos en ole samalla menossa salille). EIkä muotoni ole huonot, minusta se on vain mautonta. N47
Leggingsit on kauniit, jos alla ei ole pikkareita ja jos kamelinvarvas näkyy.
Leggarit on kotihousut. Vain hölmö pitää niitä töissä ja julkisesti.
niin ja jos naisella on hyvä perspanoperse niin hvyä
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele mies leggingseissä eikä farkuissa.
Jos sillä olisi huono maine, niin tiedät miksi naisellakin olisi huono maine liikku vain leggareissa.
Iloa silmillesi:
https://www.google.com/search?q=david+lee+roth+style&client=firefox-b-d…:
Vierailija kirjoitti:
Mustat caprilegginsit ja kirjava väljä tunika sekä paljaat jalat matalissa sandaaleissa on tietynmuotoisten suominaisten kesäuniformu. En tiedä oikein miksi. Mukavuus? Tyylistä ei ainakaan ole kyse, kun jokainen heistä näyttäisi paremmalta pidemmässä tunikassa tai mekossa ilman niitä leggareita, ja kunnon kengissä, lihavia ja paksunilkkaisia kun yleensä ovat. Reidet hankaa yhteen? No alle lahkeelliset alkkarit silloin. Eivät vissiin tajua, että tuo heidän asu luo todella pyöreän silhuetin ylipainoiselle, kun leggari katkaisee jalat visuaalisesti ja lyhentää pituudesta ainakin 10 cm. Kannattaisi katsoa kuvia joskus länsi-Afrikan naisista upeissa pitkissä asuissaan, joissa kilot ei haittaa vaan tuo vaan lisää www.pinterest.com/amp/pin/106538347419992961/
Siis mitä ovat "kunnon kengät", miksi kesällä pitäisi olla hirveän massiivisia kävelykenkiä jalassa lihavilla, kun muutkin saavat kulkea keveämmin? Ja pitkä maksimekko vai? Näytän sellaisessa silhuetiltani ihan muumimammalta, en upealta länsiafrikkalaiselta. Olen siis oikeasti aika lyhyt, joten tunikat ovat päälläni ihan pitkiä jo tällaisenaan, en ymmärrä mitä ne edes olisivatkaan, jos olisivat toivomallasi tavalla vielä pidempiä. Lisäksi valitettavasti sääreni ovat vähemmän kauniit, ei muhkurasuonikohjuja vaan esim. hyttysenpistoista saan kauheita laikkuja, samoin herkästi mustelmia, joten tuntuu ihan esteettiseltä vaihtoehdolta peittää jalat.
Vierailija kirjoitti:
Kuvioidut urheilutrikoot lyhyen yläosan kanssa ovat huono näky roikkuvan takapuolen kanssa.
Mutta todella seksikäs näky timmin takapuolen kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska liikaa näkee ohuita, sukkahousumaisia leggareita joiden kaverina lyhyt paita ja sitten näyttää siltä kuin olisi unohtanut päällishousut! Paksuissa leggareissa pitkän topin kanssa ei ole mitään pahaa.
Tätä aina sanotaan, mutta itse kun liikun täällä pääkaupunkiseudulla, en ole vuosikausiin törmännyt liian ohuisiin leggareihin liian lyhyeen paitaan yhdistettynä. Joskus kymmenen vuotta sitten joo, silloin näki paljon niitä pohjepituisia ohuita leggareita kaiken ikäisillä naisilla yhdistettynä mihin vaan. Nykyään suositumpia on jooga- tai juoksuleggarit tai paksut puuvillaiset, tai jeggingsit. Maaseudulla voi olla toinen juttu?
Maaseudulla osataan pukea myös päällysvaatteet päälle.
Eihän ne kovin tyylikkäät ole, muttei minusta kamalimmasta päästä. Minusta mukava näyttää kivalta. Huono maine johtunee osittain siitä, että ne näyttävät urheilutrikoilta ja niitä näkyy käyttävän moni hyvin epäurheilullinen ihminen. + Urheiluvaatteet eivät ole etiketin mukaiset ei-urheilutilanteissa.
Leggingsit on ihan ok, jos niitä käyttää sukkahousujen tapaan tunikan/pitkän neuleen/yms. kanssa. Lyhyen yläosan kanssa näyttävät alushousuilta.
Minä käytän tuota "suominaisten kesäuniformua", eli polven yläpuolelle ulottuvaa mekkoa/tunikaa ja legginsejä. En vaan ole keksinyt muuta vaatetusta, joka omasta mielestäni näyttäisi paremmalta tai olisi mukavampi/vilpoisampi/helpommin muunneltavissa. Olen melko pitkä ja tiimalasivartaloinen, maksimekossa näytän joltain tasapaksulta valtavalta tukkipuulta. Lyhyempi mekko, jonka mallissa vyötärö kevyesti korostuu, tuo muodot paljon paremmin esiin. Lantio on leveä, mutta reidet ja sääret pitkät & hoikat, nekin jäisivät maksimekon varjoon ja tulos olisi suoraan lantiolta alas laskeutuva vannehame.
Minua ei haittaa jos pukeutumistani haukutaan, ihmettelen vain miten joku jaksaa kohdistaa niin paljon vihaa tunika & leggarit -yhdistelmään. Varsinkin jos niitä käyttää suomalainen, muut ilmeisesti saavat käyttää rauhassa, sillä hyvin yleinen kesäasu se on muuallakin.
Mutta ilman tuota pitkää yläosaa en leggareita tietenkään käytä. Leggarit vaan ovat mekon/tunikan alla mukavat, koska olo ei tunnu liian alastomalta, ei tarvitse käyttää aurinkovoidetta tai sheivata, voi pyöräillä ja kumartua ilman että alkkarit näkyy jne.
En todellakaan tiiä. Itse käytän juoksuhousuja vapaa-ajan housuina. Ovat mukavat jalassa, eikä kiinnosta mitä muut ajattelee.
Onneksi asun maalla niin saa ihan rauhassa pukeutua legginsseihin ja tunikaan.
Minä käytän paksuja, urheilulegginsien tyylisiä joiden kangas ei veny ja pauku tai muutu läpinäkyväksi. Totta kai jotkut HenkkaMaukan vitosen trikoolegginsit näyttää karmeilta kun niitä on muutaman kerran pesty ja peffa alkaa paistaa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Mustat caprilegginsit ja kirjava väljä tunika sekä paljaat jalat matalissa sandaaleissa on tietynmuotoisten suominaisten kesäuniformu. En tiedä oikein miksi. Mukavuus? Tyylistä ei ainakaan ole kyse, kun jokainen heistä näyttäisi paremmalta pidemmässä tunikassa tai mekossa ilman niitä leggareita, ja kunnon kengissä, lihavia ja paksunilkkaisia kun yleensä ovat. Reidet hankaa yhteen? No alle lahkeelliset alkkarit silloin. Eivät vissiin tajua, että tuo heidän asu luo todella pyöreän silhuetin ylipainoiselle, kun leggari katkaisee jalat visuaalisesti ja lyhentää pituudesta ainakin 10 cm. Kannattaisi katsoa kuvia joskus länsi-Afrikan naisista upeissa pitkissä asuissaan, joissa kilot ei haittaa vaan tuo vaan lisää www.pinterest.com/amp/pin/106538347419992961/
Mä usein kiskaisen nilkkapituiset leggarit tai pyöräilyshortsit lyhyen mekon kaveriksi, jos lähden pyörällä kaupungille tai uimaan enkä halua vilautella kaikelle kansalle :D
Pitkistä mekoista tykkään muuten, mutta ne ovat tosi epäkäytännöllisiä pyöräillessä ja tuulisella säällä. Mulle tärkeintä on vapaus liikkua ja mennä. Tyylikkyys tulee sitten vasta sen jälkeen.
Huono maine johtuu lähinnä siitä, että nimi on niin huono ja helppo kirjoittaa väärin. Käyttäisimme kaikki suosiolla vaan suomenkielistä nimeä, niin huono maine unohtuisi. Siis tästä lähtien: säärikkäät.
Minä käytän verkkareita koska en pidä kireistä housuista ja miestä närästää, kun viimeeksi lähdimme risteilylle vinkui että etkö sä voisi ostaa semmoiset trikoot mitä muut naiset käyttää kun ne ois naisellisemmat?
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä on sanottu kaikki, ei tarvitse itse alkaa pitkästi rustaamaan.
Sanon vielä, että viime vuosituhannella kaikennäköiset (-kokoiset, -ikäiset jne) naiset pukeutuivat mekkoihin ja näyttivät paljon paremmilta kuin nykynaiset leggarihirvityksineen. Oikeasti, ne leggarit ei kaunista ketään!
Käytän tunikan kanssa legginsejä. Sellaisia valkoisia paksuja (puuvillaisia). En tiedä, mitä muutakaan käyttäisin niiden kanssa. Ne on ihan kivat viileämpänä päivänä. Samoin pyöräillessä laitan ne lyhyen mekon tai tunikan kanssa, koska en halua ilahduttaa kansakuntaa alushousujeni esittelemisellä.
Jos joku ei kestä katsoa, niin katsokoon sitten toiseen suuntaan.