Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sulle tapahtuu kun sosiaaliturva Suomessa lakkaa ?

Vierailija
15.06.2019 |

Mulle ei tapahtuisi mitään koska hankin oman leipäni enkä saa sossun tukia.

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta sen tiedän että anarkia tulisi kyllä jos sosiaaliturva lakkaisi.

Vierailija
122/139 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta sen tiedän että anarkia tulisi kyllä jos sosiaaliturva lakkaisi.

sen näkis kun sossupummit jaksaisi jotain tehdä kun ei töihinkään pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun elämän puitteita se ei muuta, kun olen työssäkäyvä. Mutta elämästäni tulee turvattomampaa, koska tietyillä alueilla lisääntyy ihmisten ryöstely ja rikollisuus. Suomessahan juuri vaikkapa ryöstely ei ole niin tavanomaista kuin taas maissa, joissa kerjääminen, ryöstely yms. toiminta on aidosti tulonlähde. Myös turistipaikoista tutut kerjääminen ja kaupustelu tulevat rasittavalla tavalla lisääntymään.

Kyllä se voisi sinun elämäsi puitteita siten muuttaa, että silloin kun sinä olet töissä, jotkut muut käyvät "töissä" sinun asunnossasi. Niissä olemattoman sosiaaliturvan maissa riskin tuohon on todellinen.

Ei tule tapahtumaan. Hyvin pienellä osalla ihmisistä on sellainen luonne että kääntyvät rikollisiksi. Toki jokunen murtovaras tulee mutta ne lähetetään rangaistuslaitoksiin ja elämä jatkuu taas.

Mitä sinä olisit valmis tekemään, jos vaihtoehtoina olisi sinun ja perheesi kuolema tai liittyminen rikollisjärjestöön joka turvaisi olemassaolosi?

Vierailija
124/139 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrant kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun elämän puitteita se ei muuta, kun olen työssäkäyvä. Mutta elämästäni tulee turvattomampaa, koska tietyillä alueilla lisääntyy ihmisten ryöstely ja rikollisuus. Suomessahan juuri vaikkapa ryöstely ei ole niin tavanomaista kuin taas maissa, joissa kerjääminen, ryöstely yms. toiminta on aidosti tulonlähde. Myös turistipaikoista tutut kerjääminen ja kaupustelu tulevat rasittavalla tavalla lisääntymään.

Kyllä se voisi sinun elämäsi puitteita siten muuttaa, että silloin kun sinä olet töissä, jotkut muut käyvät "töissä" sinun asunnossasi. Niissä olemattoman sosiaaliturvan maissa riskin tuohon on todellinen.

Ei tule tapahtumaan. Hyvin pienellä osalla ihmisistä on sellainen luonne että kääntyvät rikollisiksi. Toki jokunen murtovaras tulee mutta ne lähetetään rangaistuslaitoksiin ja elämä jatkuu taas.

Mitä sinä olisit valmis tekemään, jos vaihtoehtoina olisi sinun ja perheesi kuolema tai liittyminen rikollisjärjestöön joka turvaisi olemassaolosi?

vaihtoehtona ei ole kuolema vaan töihin meneminen.

Vierailija
125/139 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyttä on, koska ei ole tarpeeksi töitä... suurimmalla osalla ei ole kolmatta vaihtoehtoa.

Vierailija
126/139 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh.

Varastan tarvitsemani.

Jos joudun (pääsen) linnaan, niin katto on pään päällä, useampikin lämmin ateria valmiina.

Todennäköisesti saisin jopa jotain palkallista työtä.

Mikä ongelmana?

Vierailija
127/139 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole. Katsoitko itse sen CNN:n linkin? Yhdysvalloissa on eniten vankeja väkilukuun suhteutettuna. Siis rikollisia henkilöitä per asukasluku.

Tässä toinen: "In September 2013, the incarceration rate of the United States of America was the highest in the world, at 716 per 100,000 of the national population. While the United States represents about 4.4 percent of the world's population, it houses around 22 percent of the world's prisoners."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_States_incarceration_rate

Tuomioiden pituus toki vaikuttaa vankilavuosiin.

Jos katsotaan rikollisuusastetta, Yhdysvalloissa tehdään maailmassa 35. eniten rikoksia. Suomi on vasta sijalla 104.

https://www.numbeo.com/crime/rankings_by_country.jsp?title=2018&display…

Rikollisuusaste on siis Yhdysvalloissa 49,58 , Suomessa 23,7.

Ei siis voi puhua samana päivänäkään.

Suomessa tilastot on kaunisteltu pitämällä vankiluku alhaisena hassuttelutuomioilla ja vähentämällä poliisien määrä niin pieneksi, ettei ihmiset jaksa edes ilmoitella rikoksia koska niille ei tehdä mitään.

Jos Suomessa olisi sama OIKEUSlaitos ja poliiseja kuin USA:ssa, olisi täällä varmasti yksi maailman suurimmista suhteellisista vankilukemista.

Vierailija
128/139 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh.

Varastan tarvitsemani.

Jos joudun (pääsen) linnaan, niin katto on pään päällä, useampikin lämmin ateria valmiina.

Todennäköisesti saisin jopa jotain palkallista työtä.

Mikä ongelmana?

jos ihmiset alkavat perseilemään kunnolla, vankilat tulevat muistuttamaan enemmän 100 ihmisen häkkejä kuin kolmen tähden hotelleja.

Vierailija
129/139 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei sosiaaliturva lakkaa.

Sen taso voi hyvinkin laskea, koska väestö ikääntyy ja työssäkäyntiprosentti laskee. Tai sitten älytään alkaa verottaa tuotantoa, kulutusta ja pääomatuloja enemmän.

Kysehän on vain siis siitä, että verotuspohjaa joudutaan muuttamaan.

JOS nyt ajatellaan hypoteettisesti silti, että sosiaaliturva loppuisi, niin on aika lapsellista ja tietämätöntä kuvitella, että "sitten saisin käyttää palkkani kokonaan itse".

- veroilla rahoitetaan paljon muitakin asioita kuin sosiaaliturva, joten verotus ei siihen loppuisi. Jos yhä pienempi joukko ihmisistä maksaa palkastaan julkiset palvelut, veroaste pysyisi ilman sosiaaliturvamenojakin kohtuullisen isona

- sinun ja jokaisen muunkin pitäisi sitten ALKAA SÄÄSTÄÄ ITSE PAHAN PÄIVÄN VARALLE. Joutuisit rahoittamaan itse eläketurvaasi, sairasvakuutustasi ja työttömyysturvaasi. Se olisi todennäköisesti kalliimpaa kuin homman rahoittaminen veroilla, koska siinä olisi välissä kaikenlaisia vakuutusfirmoja tekemässä voittoa. Esimerkiksi Yhdysvalloissa, joissa on jo iso osa sosiaaliturvasta kansalaisten oman rahoituksen ja säästämisen varassa, terveydenhoito on per naama paljon kalliimpaa kuin Suomessa.

Joten mietipä vielä kertaalleen, ap.

Ps. Niin ja olen siis hyväpalkkainen, sosiaaliturvaa nauttimaton kansalainen, joka maksaa mielellään veroja.

Aamen. Luin epäuskoisena ketjua, kun sakki kommentoi täysin tuulesta temmattua aloitusta ikäänkuin sosiaaliturva tosiaan olisi loppumassa. Mutta onneksi joku fiksukin on kommentoinut.

Vierailija
130/139 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole. Katsoitko itse sen CNN:n linkin? Yhdysvalloissa on eniten vankeja väkilukuun suhteutettuna. Siis rikollisia henkilöitä per asukasluku.

Tässä toinen: "In September 2013, the incarceration rate of the United States of America was the highest in the world, at 716 per 100,000 of the national population. While the United States represents about 4.4 percent of the world's population, it houses around 22 percent of the world's prisoners."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_States_incarceration_rate

Tuomioiden pituus toki vaikuttaa vankilavuosiin.

Jos katsotaan rikollisuusastetta, Yhdysvalloissa tehdään maailmassa 35. eniten rikoksia. Suomi on vasta sijalla 104.

https://www.numbeo.com/crime/rankings_by_country.jsp?title=2018&display…

Rikollisuusaste on siis Yhdysvalloissa 49,58 , Suomessa 23,7.

Ei siis voi puhua samana päivänäkään.

Suomessa tilastot on kaunisteltu pitämällä vankiluku alhaisena hassuttelutuomioilla ja vähentämällä poliisien määrä niin pieneksi, ettei ihmiset jaksa edes ilmoitella rikoksia koska niille ei tehdä mitään.

Jos Suomessa olisi sama OIKEUSlaitos ja poliiseja kuin USA:ssa, olisi täällä varmasti yksi maailman suurimmista suhteellisista vankilukemista.

No jopa oli peräreiästä puhetta tuossa taas. Olet idiootti.

Ohis

Vierailija
131/139 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin tutkimusten mukaan tasa-arvo ainakin tiettyyn rajaan saakka on vahvistanut talouskasvua, koska ostovoima jakautuu tehokkaammin väestössä ja täten ylläpitää talouden toimintaa. Sosiaaliturvalla myös ehkäistään lukuisia sosiaalisia ongelmia, kuten rikollisuutta ja ylläpidetään sosiaalista luottamusta, joka on toimivan markkinatalouden perusta. Se mitä yhdelle ihmiselle tapahtuu on kytköksissä siihen, mitä hänen ympäristössään tapahtuu. Ainakin se muuttaa rajusti yhteiskunnan rakenteita ja on mahdollista, että sosiaaliturvan poistaminen täysin voisi johtaa taloudelliseen ja sosiaaliseen katastrofiin ainakin lyhyellä aikavälillä ja tekisi elämästä huomattavasti turvattomampaa monille ihmisille. Jokuhan siitäkin tietenkin voi hyötyä, kyllähän sodatkin ovat usein suurten innovaatioiden ja rakennubuumien kasvun maaperää. Ehkä ihmisistä tulisi jossain määrin toimeliaampia ja sukujen merkitys nousisi entiseen arvoonsa sosiaalisena/taloudellisena turvaverkkona. 

Vierailija
132/139 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valtion rahat kohta, jossain vaiheessa loppuu, niin kuin ne eläkkeetkin. Sitten ei olla enää Sosialistinen valtio venäjän kupeessa.

Vierailija
133/139 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuni on pitkäikäistä (+90), joten pitäisi varmaan jossain noin 85-vuotiaana tehdä itsari, jos ei enää pystyisikään tekemään töitä. 

Vierailija
134/139 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kylmäksi on suomen arvot mennyt, että tällainenkin avaus on tehty ja moni puoltaa sitä. Media myös täynnä propagandaa työttömistä lusmuista. Ruotsissa ja muissa pohjoismaissa ei ole tällainen kehitysmaa mentaliteetti. Suomi on todellakin ajautumassa pikku ryssämaaksi missä vähäosaiset tulevat saamaan kylmää kyytiä tulevaisuudessa. :/

Vierailija
135/139 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisin kodittomaksi ja kuolisin nälkään. 

Vierailija
136/139 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen raha tulee katoamaan, pedon merkki 666 koodataan kaikille joko otsaan tai oikeaan käteen. Olet jatkuvassa kontrollissa, ilman sitä merkkiä et voi ostaa, myydä tai tehdä ylipäätänsä mitään. Joka ottaa sen merkin joutuu kadotukseen. Jeesus tulee ja uskovaiset pääsevät karitsan häihin.

Vierailija
137/139 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteinen raha tulee katoamaan, pedon merkki 666 koodataan kaikille joko otsaan tai oikeaan käteen. Olet jatkuvassa kontrollissa, ilman sitä merkkiä et voi ostaa, myydä tai tehdä ylipäätänsä mitään. Joka ottaa sen merkin joutuu kadotukseen. Jeesus tulee ja uskovaiset pääsevät karitsan häihin.

No on kyllä aika kipeää settiä että pitää haaveilla jostain Tooga-juipista ja sen duunaamista Lammasbileistä, missä lammakset menevät päineen naimisiin. Miten se oli sen lääkityksen kanssa ?

Vierailija
138/139 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kylmäksi on suomen arvot mennyt, että tällainenkin avaus on tehty ja moni puoltaa sitä. Media myös täynnä propagandaa työttömistä lusmuista. Ruotsissa ja muissa pohjoismaissa ei ole tällainen kehitysmaa mentaliteetti. Suomi on todellakin ajautumassa pikku ryssämaaksi missä vähäosaiset tulevat saamaan kylmää kyytiä tulevaisuudessa. :/

Kyllä se nyt vain niin on että, tämä yhteiskunta on mennyt itse siihen pisteeseen että sluibarit eivät hoida omia velvollisuuksiaan muita kohtaan. Mutta kyllä tykkäävät loisia toisten selkänahasta ja katsovat oikeudekseen maksattaa olemisensa muilla, samalla kun muut (alati pienenevä porukka) elättää tätä alati suurenevaa loiseläjien sakkia. Joka hummailee ja downshiftailee tämän porukan selkänahasta, niin onko jotenkin yllättävää että alkaa maksajilla tulla kiintiö täyteen ?!

Naiset haluavat loisimaan helsinkiin keskustaan ylikalliisiin vuokra-asuntoihin Kelan ja soskun = yhteiskunnan piikkiin, verotulojen maksajien piikkiin. Maakunnissa on pula siivoojista, hoitajista yms. naisten työvoimaisten alojen tekijöistä, niin naiset ei muuta kuin änkeytyvät sinne helsinkiin lojumaan ja tekemään osa-aikaisia ed. mainittuja töitä, joilla palkoilla ei todellakaan makseta niitä paikallisia vuokria tai ostella asuntoja. Sitten mennään KelaGold tai soskun luukulle kitisemään että yhteiskunnan kuuluu maksaa MINUNKIN lojuminen täällä, missä minulla ei ole taloudellisia edellytyksiä edes olla tai asua. Koska MINÄKIN haluan, koska MINÄ olen sitä mieltä että MINULLA ON OIKEUS olla täällä ja maksattaa se muilla. Samaan aikaan maakunnissa kärsitään työvoimapulasta ja vaimopulasta, mikä on johtanut myös lapsikatoon. Ja samat naiset kuvittelevat että tämä tulee näillä eväillä jatkumaan kovinkaan kauaa ? Jos ei naisia ala kotikonnut ja kotihommat kiinnostamaan, niin joutavat kyllä kuolla nälkään kuin russakat siellä helsingissä siinä vaiheessa kun sosiaaliturvaa aletaan ajamaan alas, kun siihen ei kerta kaikkiaan ole enää varaa. Eikä se ole tällä menolla enää kovin kaukana. Kulut, vuokrat ja verot nousevat, palkat = verotulot polkevat paikallaan ja valtiontalous on JO nyt syösykierteessä kohti konkurssia. Se on kohta 90-luvun lama Vol. II

Vierailija
139/139 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se näkyy verojen alenemisena niin tienaan enemmän itse ansaitsemaani rahaa, eikä se mene jonkun hampin taskuun.

Näkyykö se verojen alenemisena? Kai tässä on ajatuksena että jonain päivänä valtio ei saa enää velkaa joten sosiaalitukia joudutaan leikkaamaan.

Verorahat menee byrokratian ja virkakoneiston elättämiseen.

Tämä on yleinen väite, mutta virheellinen. Jos näin on, niin siitä olisi hyvä saada tilastoa. Mun käsittääkseni suurin osa verovaroista menee terveydenhuoltoon, sosiaaliturvaan ja koulutukseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän