Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sulle tapahtuu kun sosiaaliturva Suomessa lakkaa ?

Vierailija
15.06.2019 |

Mulle ei tapahtuisi mitään koska hankin oman leipäni enkä saa sossun tukia.

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun elämän puitteita se ei muuta, kun olen työssäkäyvä. Mutta elämästäni tulee turvattomampaa, koska tietyillä alueilla lisääntyy ihmisten ryöstely ja rikollisuus. Suomessahan juuri vaikkapa ryöstely ei ole niin tavanomaista kuin taas maissa, joissa kerjääminen, ryöstely yms. toiminta on aidosti tulonlähde. Myös turistipaikoista tutut kerjääminen ja kaupustelu tulevat rasittavalla tavalla lisääntymään.

Kyllä se voisi sinun elämäsi puitteita siten muuttaa, että silloin kun sinä olet töissä, jotkut muut käyvät "töissä" sinun asunnossasi. Niissä olemattoman sosiaaliturvan maissa riskin tuohon on todellinen.

Vierailija
22/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että alkaisin salakuljettamaan huumeita ulkomailta Suomeen. Jos jäisin kiinni, niin pääsisinpä ainakin "Linnan juliin", jossa ei tarvitsisi nälkää nähdä. Lisäksi toiset vangit pitäisivät huolta siitä, ettei ihmisoikeuksia loukattaisi.

Huumeiden salakuljetus olisi sellainen rikos, että siitä häkki heilahtaisi, mutta se ei vahingoittaisi ketään sivullista.

Vankilathan ovat kalliita, en usko että edes niihin olisi varaa. Sen sijaan perustettaisiin todennäköisesti työleirejä esim. Lappiin. Se jäämeren rata voitaisiin ensin rakentaa vankityövoimalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun elämän puitteita se ei muuta, kun olen työssäkäyvä. Mutta elämästäni tulee turvattomampaa, koska tietyillä alueilla lisääntyy ihmisten ryöstely ja rikollisuus. Suomessahan juuri vaikkapa ryöstely ei ole niin tavanomaista kuin taas maissa, joissa kerjääminen, ryöstely yms. toiminta on aidosti tulonlähde. Myös turistipaikoista tutut kerjääminen ja kaupustelu tulevat rasittavalla tavalla lisääntymään.

Kyllä se voisi sinun elämäsi puitteita siten muuttaa, että silloin kun sinä olet töissä, jotkut muut käyvät "töissä" sinun asunnossasi. Niissä olemattoman sosiaaliturvan maissa riskin tuohon on todellinen.

Ei tule tapahtumaan. Hyvin pienellä osalla ihmisistä on sellainen luonne että kääntyvät rikollisiksi. Toki jokunen murtovaras tulee mutta ne lähetetään rangaistuslaitoksiin ja elämä jatkuu taas.

Vierailija
24/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kuolen nälkään Ellen ryhtyisi rikolliseksi että pääsen vankilaan ja saisin katon pääni päälle ja ruokaa säännöllisesti. Olen kuntoutustuella ja fyysisen vamman vuoksi työkyvytön. Voisin tehdä jotain pientä työtä mutta tuskin kukaan tällaista rampaa palkkaa. En saa muita tukia kuin kuntoutustuen (1100€/kk).

Vierailija
25/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin lähikaupassa haulikon kanssa.

Sinccis

Vierailija
26/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin kuolen nälkään Ellen ryhtyisi rikolliseksi että pääsen vankilaan ja saisin katon pääni päälle ja ruokaa säännöllisesti. Olen kuntoutustuella ja fyysisen vamman vuoksi työkyvytön. Voisin tehdä jotain pientä työtä mutta tuskin kukaan tällaista rampaa palkkaa. En saa muita tukia kuin kuntoutustuen (1100€/kk).

Vaivaistalot tulisivat takaisin.

Eli vanhukset ja eri tavalla vammaiset ja itsestään huolta pitämään kykenemättömät saman katon alla.

Vierailija
27/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaivaistalot tulisivat takaisin.

Eli vanhukset ja eri tavalla vammaiset ja itsestään huolta pitämään kykenemättömät saman katon alla.

Kiva, katson sitten kumpi vaikuttaa pienemmältä pahalta, vaivaistalo vai vankila. Samapa tuo kumpaan paikkaan lapset tulevat vierailemaan.

Vierailija
28/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule tapahtumaan. Hyvin pienellä osalla ihmisistä on sellainen luonne että kääntyvät rikollisiksi. Toki jokunen murtovaras tulee mutta ne lähetetään rangaistuslaitoksiin ja elämä jatkuu taas.

Jenkeissä, missä sosiaaliturva ei ole ollenkaan Suomen tasoinen, on väestön kokoon suhteutettuna 15-kertainen määrä vankeja Suomeen verrattuna. Jos Suomessa olisi 15 kertaa nykyistä enemmän vankeja, tarkoittaisi se peräti 45 000 vankia. Pitäisi siis olla aika helvetin paljon nykyistä enemmän vankiloita, nykyiset vankilat eivät riittäisi ollenkaan. Lisäksi poliiseilla ei riitä resurssit kaikkien rikosten tutkimiseen ja selvittämiseen edes nykyisillä rikollisuusluvuilla, niin miten ihmeessä ne riittäisivät 15 kertaa suuremmilla rikollisuusluvuilla? Ei riitä jenkeissäkään, vaikka siellä on väestön kokoon suhteutettuna paljon enemmän poliiseja kuin Suomessa nykyään.

Vierailija
29/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perhe kärsii nälkää, muuttuu se luonnekin

Vierailija
30/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ei tunnettu lainkaan vapausrangaistuksia. Silloin oli häpeärangaistus, kepitys tai tel*itus. En tiedä, oliko muita, mutta vankilpita ei ollut.

Jos sosiaaliturva poistetaan, luultavasti vankilatkin poistetaan. Miksi vankejakaan elätettäisiin.

Vierailija
31/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mukaasi ihmiset mieluummin asettuvat katuojaan odottamaan nälkäkuolemaa, kuin varastavat leipää? No se osoittaisi kyllä sellaista luonteenlujuutta, että meillä taitaakin olla työpaikat jatettu täysin väärälle porukalle.

Vierailija
32/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivinen siipi oikeistosta ei koskaan ole menestynyt. Siinä on kerätty kaikki huonoimmat elementit yhteen.

Ei tule koskaan menestymään, ovat pienen piirin kuplassa. 

Sosiaaliturva tosiaan pitäisi lakkauttaa ja tilalle perustulo 1000e kk.

Vierailija
33/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan yhteiskunnan tuista vain opintotukea, koska asun omistusasunnossa. Tuen lakkaaminen ei vaikuttaisi taloustilanteeseeni tai harrastuksiini mitenkään muutoin kuin että en viitsisi ehkä ostella uusia bjd-nukkeja (harrastan keräilynukkeja, jotka maksavat 600+ euroa/kappale, ja ostan pari vuodessa).

Opintoja en jatkaisi, jos ne tulisivat itsessään maksullisiksi, vaan muuttaisin nykyisen työni kokoaikaiseksi. En usko, että tukien lakkaaminen aiheuttaisi sellaista työntekijävyöryä omalle alalleni (B2B-myynti), että joutuisin työttömäksi, mutta yrityksiä siinä varmasti menisi konkkaan ja sitä kautta katoaisi omatkin työt. Tällä hetkellä myyn nimittäin eniten sellaisille yrityksille, joiden tarjoamia palveluita yhteiskunta tukee ainakin osin, joko verovähennyksinä tai suoraan.

Vierailija
34/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän burnoutin reunalla kunnes en enää jaksa ja joku perheenjäsen ottaa nurkkiinsa.

Vierailija
35/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mukaasi ihmiset mieluummin asettuvat katuojaan odottamaan nälkäkuolemaa, kuin varastavat leipää? No se osoittaisi kyllä sellaista luonteenlujuutta, että meillä taitaakin olla työpaikat jatettu täysin väärälle porukalle.

Ei tietenkään katuojaan vaan sukulaistensa nurkkiin, kuten Suomessa tehtiin aikaisemminkin. Ja vielä tänä päivänäkin esim. Aasiassa, ei siellä mitään työttömyyskorvauksia makseta. Eikä rikostilastot ole sielläkään korkeat.

Kummallisen vieraantuneita nykyihmiset näyttävät olevan ihan maalaisjärjellä selitettävistä asioista.

Vierailija
36/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi varmaan mennä töihin. Tosin ehdin eläkkeelle varmaan ennenkuin valtiolla loppuu rahat.

Ehkä eläkkeet kin loppuisi

Mutta eläkerahastothan on kerätty yksityisiin eläkevakuutusyhtiöihin.

Vierailija
37/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä, missä sosiaaliturva ei ole ollenkaan Suomen tasoinen, on väestön kokoon suhteutettuna 15-kertainen määrä vankeja Suomeen verrattuna. Jos Suomessa olisi 15 kertaa nykyistä enemmän vankeja, tarkoittaisi se peräti 45 000 vankia. Pitäisi siis olla aika helvetin paljon nykyistä enemmän vankiloita, nykyiset vankilat eivät riittäisi ollenkaan. Lisäksi poliiseilla ei riitä resurssit kaikkien rikosten tutkimiseen ja selvittämiseen edes nykyisillä rikollisuusluvuilla, niin miten ihmeessä ne riittäisivät 15 kertaa suuremmilla rikollisuusluvuilla? Ei riitä jenkeissäkään, vaikka siellä on väestön kokoon suhteutettuna paljon enemmän poliiseja kuin Suomessa nykyään.

Miksi sä kuvittelet että persaukisessa Suomessa perustettaisiin yhtä paljon vankiloita kuin rikkaassa USA:ssa, joka budjetoi aivan toiset summat rahaa armeijaan, vankiloihin ja poliisiin. Neuvostoliitossa asia ratkaistiin ns. vankileirien saaristolla ympäri Siperiaa. Samankaltainen järjestely sopisi myös Suomeen, koska meillä on paljon pinta-alaa ja erämaita. Siellähän teillä olisi kivaa olla pakkotyössä.

Vierailija
38/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan teksti otsikon alla osoittaa hyvin sen, miten paljon parempana ihmisenä itseään pitää koska ei ole yhtä huonossa asemassa kuin moni muu. En toivoisi kellekään pahaa, mutta aloittajan kaltaiset ikävät ihmiset saisivat minun puolestani kokea joskus itse sen, millaista on yhtäkkiä vaikkapa sairastua vakavasti ja täten joutua yhteiskunnan elätettäväksi. On kurjaa lukea, miten kylmästi joku kirjoittaa heikommista ja nostaa itsensä jalustalle, aivan kuin terveys ja kyky pärjätä elämässä olisivat aina itsestäänselvyys tai itsestä kiinni.

Itse sairastan vakavaa masennusta sekä anoreksiaa nyt yhdeksättä vuotta ja jos mahdollisuus tukiin lakkaisi yhtäkkiä, olisin aivan k usessa. Itse en sairauksiani valinnut eikä päivääkään mene, etten yrittäisi kaikkeni. En sairauksieni takia ole työkykyinen eikä ole moni muukaan omien ongelmiensa takia. Jokainen kuitenkin ansaitsee inhimillisen elämän ja mahdollisuuden elää täällä. Joten vastauksena kysymykseen; en selviäisi tässä elämäntilanteessa jos tuet ja etuudet yhtäkkiä vietäisiin pois. Se ei ole kiinni halusta tai omasta tahdosta. Joskus tapahtuu asioita, joihin emme voi itse vaikuttaa ja AP, niin voi käydä myös sinulle.

Vierailija
39/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englannissa murtovarkaat käy töissä ihan jatkuvasti, eikä tarvitse olla edes mikään ökytalo. Huumeita kuluu myös valtavat määrät ja parempia autoja ei voi parkkeerata kaduille ollenkaan. Siellä on sosiaaliturvaa 'kevennetty' jo jonkin aikaa. Ei muuta kuin opintomatkalle.

Vierailija
40/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan teksti otsikon alla osoittaa hyvin sen, miten paljon parempana ihmisenä itseään pitää koska ei ole yhtä huonossa asemassa kuin moni muu. En toivoisi kellekään pahaa, mutta aloittajan kaltaiset ikävät ihmiset saisivat minun puolestani kokea joskus itse sen, millaista on yhtäkkiä vaikkapa sairastua vakavasti ja täten joutua yhteiskunnan elätettäväksi. On kurjaa lukea, miten kylmästi joku kirjoittaa heikommista ja nostaa itsensä jalustalle, aivan kuin terveys ja kyky pärjätä elämässä olisivat aina itsestäänselvyys tai itsestä kiinni.

Itse sairastan vakavaa masennusta sekä anoreksiaa nyt yhdeksättä vuotta ja jos mahdollisuus tukiin lakkaisi yhtäkkiä, olisin aivan k usessa. Itse en sairauksiani valinnut eikä päivääkään mene, etten yrittäisi kaikkeni. En sairauksieni takia ole työkykyinen eikä ole moni muukaan omien ongelmiensa takia. Jokainen kuitenkin ansaitsee inhimillisen elämän ja mahdollisuuden elää täällä. Joten vastauksena kysymykseen; en selviäisi tässä elämäntilanteessa jos tuet ja etuudet yhtäkkiä vietäisiin pois. Se ei ole kiinni halusta tai omasta tahdosta. Joskus tapahtuu asioita, joihin emme voi itse vaikuttaa ja AP, niin voi käydä myös sinulle.

MIksi uskot, jos joku on väittänyt sinun olevan työkyvytön? Miksi työpaikkojen pitää olla sellaisia, että siellä pärjää joku 2% kansasta mukavasti ja parhaassakin tapauksessa ehkä korkeintaa puolet porukasta kovasti pinnistellen... Kyllä työpaikoissakin on vikaa, ei vain tekijöissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi