Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jes, viimeinkin! Ei enää toimeentulotukea omistusasunnon rahoitusvastikkeisiin

Vierailija
14.06.2019 |

Nyt on oikea suunta. Kun vielä päästäisi siihen, että omistusasuntoa ei tuettaisi valtion asumistuella tai toimeentulotuella lainkaan, ei ole yhteiskunnan tehtävä kartuttaa kenenkään omaisuutta! Korkeintaan jokin lyhyt määräaika olisi ok, esim 3kk tukea omistusasuntoon.

Maksakaa itse ne omistusasuntonne!

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä ja asumistuet muutenkin pois. Maksakoot jokainen itse asumisensa. Ystäväni sai vuoden asumistukea omistusasuntoon vakavasti sairastuttuaan.

Ai niin toimeentulotuki pois monilapsisilta perheiltä, jokainen tehköön lapsia niin monta kuin pystyy elättämään!

Vierailija
2/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuet kaikilta pois. Jos ei varaa maksaa niin telttaan vaan.

Yleensäkin kaikki sosiaalituet pois. Olin ostamassa silmälaseja ; hinta 1633€. Samaan aikaan liikkeessä oli joku, jolla oli maksusitoumus sossusta lasien ostoon....mitä v....tua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuet pitäisi oikeastikin lopettaa kaikilta. Ne vääristävät ja vuokrahintoja, koska vuokrat ovat minimissään sen verran mitä tukea maksetaan. Asumistuet pois, niin vuokrankin tippuisivat.

Vierailija
4/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on viimesijainen etuus eli omaisuus on myytävä ja sen jälkeen käytettävä ennen kuin on oikeus toimeentulotukeen. Tämähän on ollut voimassa jo pitkään. On päivänselvää, ettei toimeentulotukea voida myöntää jokaiselle ilman mitään rajoitteita ja tulo ja -omaisuusrajoja.

Vierailija
5/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on viimesijainen etuus eli omaisuus on myytävä ja sen jälkeen käytettävä ennen kuin on oikeus toimeentulotukeen. Tämähän on ollut voimassa jo pitkään. On päivänselvää, ettei toimeentulotukea voida myöntää jokaiselle ilman mitään rajoitteita ja tulo ja -omaisuusrajoja.

Toimeentulotukea saa omistusasunnossa asuva, koska omaa asuntoa ei voi vaatia realisoitavaksi. Toimeentulotuki on eri asia kuin asumistuki.

Vierailija
6/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muutos jos noin on. Sama koskee asuntolainan korkojen vähennysoikeuden poistoa.

Vierailija
7/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan suuresti tätä päätöstä.

Hyväksyttävät asumismenot ovat tismalleen samat huolimatta siitä, asuuko henkilö vuokralla vai asuntolainalla. Eli tästä ei koidu mitään säästöä. Itse asiassa päinvastoin; nyt kansalaisten asumisvelka lisääntyy ja kustannuksia tulee niin ulosottoviraston toiminnasta, paperinpyörityksestä kuin sosiaalitoimen avustuksista velanmaksuihin kaikkien mahdollisten korkomaksujen kera.

Niin paskaa oikeesti.

8/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän kannattaa avata oma teltamyyntipiste! :D

Vierailija
9/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus haluaa, että kaikki asuvat kaupungin omistamissa kerrostalorakennuksissa vuokralla. Mitä muuta voi kommunisteilta odotaakaan...

Minusta on järkevämpää avustaa lainanmaksussa kuin pakottaa väkisin vuokralle, sillä lainan ottanut saa pitää asuntonsa ja myydä sen myöhemmin, kuluttaa rahat ja parantaa täten taloutta. Vuokrafirmat ovat hyvin hämäriä.

Vierailija
10/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en jaksa uskoa että kovin moni asunnon omistaja olisi toimeentulotuen vastaanottaja.

Vierailija
11/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei MITÄÄN asumistukia pois! Asunto on ihmisoikeus!

Sitä asumistukea pitäisi korottaa. Asun itse Helsingin keskusta-alueella. Voin sanoa kokemuksesta, että on todella kallista.

Vierailija
12/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohditko ap taas että vuokrallasi kartutat jonkun omaisuutta, ja jos siihen saat asumistukea niin yhteiskuntahan sen maksaa, eli veronmaksajat.

Vierailija
13/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkin kaikki sosiaalituet pois. Olin ostamassa silmälaseja ; hinta 1633€. Samaan aikaan liikkeessä oli joku, jolla oli maksusitoumus sossusta lasien ostoon....mitä v....tua.

Olisit käynyt Specsaverillä. Tuo hintahan on ihan posketon. Mistä muuten tiedät paljonko tuon toisen lasit maksoivat? Niitä saa paljon paljon halvemmalla kuin sinun ja muistaakseni sossu edellyttää että halvimmat mahdolliset on ostettava.

Vierailija
14/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todella hyvä että SDP korjaa näitä provarien metkuja.

Kuinkahan moni äveriäs ehti maksattaa yhteisknnalla lapsilleen ostamat asunnot?

Vierailija
15/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti rahoitusvastikeen vähennysoikeus poistuu myös vuokraustoimintaa harjoittavilta.

Järkyttävää miten verorahaa on kauhottu sijoittajien taskuihin.

Vierailija
16/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella suomalaisella on oikeus maksimissaan n. 500-600 euron asumismenoihin per asukas. V*ttuako se valtiolle kuuluu, käytänkö minä asumismeno-oikeuteni lainan lyhentämiseen vai vuokramaksuun? Se on kuitenkin raha, johon minulla (ja muilla suomalaisilla) on oikeus. Eli mitä ihmeen väliä sillä on?

Vierailija
17/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASUMIStuen vieminen pois rahoitusvastikkeesta on kyllä ihan oikein. Käsittämätöntä, että omistusasuja on voinut kartuttaa omaisuuttaan suoraan muiden veronmaksajien piikkiin. Nythän on voinut pikkusummalla ostaa esim. uudisasunnon ja velkaosuuden maksaa asumistuella.

Vierailija
18/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit käynyt Specsaverillä. Tuo hintahan on ihan posketon. Mistä muuten tiedät paljonko tuon toisen lasit maksoivat? Niitä saa paljon paljon halvemmalla kuin sinun ja muistaakseni sossu edellyttää että halvimmat mahdolliset on ostettava.

Jep, Ne maksusitoumuksella ostetut ei maksaneet 1633€, vaan 233€. Kelahan ei välttämättä edes kerro sitä että jääkö asiakkaalle jotain itselleen maksettavaksi ja jos jää niin minkä verran.

Vierailija
19/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ASUMIStuen vieminen pois rahoitusvastikkeesta on kyllä ihan oikein. Käsittämätöntä, että omistusasuja on voinut kartuttaa omaisuuttaan suoraan muiden veronmaksajien piikkiin. Nythän on voinut pikkusummalla ostaa esim. uudisasunnon ja velkaosuuden maksaa asumistuella.

No onneksi vastaavassa tapauksessa rahoitusvastikkeen ja yhtiövastikkeen voi edelleen pistää vähennyksiin vuokratulojen verotuksessa.

t. Sijoittaja

Vierailija
20/73 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella suomalaisella on oikeus maksimissaan n. 500-600 euron asumismenoihin per asukas. V*ttuako se valtiolle kuuluu, käytänkö minä asumismeno-oikeuteni lainan lyhentämiseen vai vuokramaksuun? Se on kuitenkin raha, johon minulla (ja muilla suomalaisilla) on oikeus. Eli mitä ihmeen väliä sillä on?

Sitä väliä sillä on, että sinä maksat TUELLA omaisuuttasi.

Jos olet noin persaukinen ettet omilla tuloilla tule toimeen, muuta vuokralle tai halvempaan kämppään.