Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää, kun meillä on 18 vuotta vanha auto

Volvo V70 2001
14.06.2019 |

Haluaisin vaihtaa uudempaan autoon, mutta mieheni sanoi, ettei kannata vaihtaa, koska auto toimii ja menee katsastuksistakin läpi. Auto on vielä Diesel, joka saastuttaa. Haluaisin vaihtaa sähköautoon.

Tolla autolla on ajettukkin jo yli 400 000.

Mitä mieltä olette.

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tulossa uusi auto. Vanha on vuodelta 2006. Vanha ei todellakaan hävetä mutta siihen pitäisi uusia kesärenkaat akku startti laturi pakoputki kytkin tuulilasi ja muuta pikkuvikaa.

Vierailija
62/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on 20 vuotta vanha ja hyvin toimii. On abs ja airbag eli kaikki mitä "tarvitsee". Ei mitään ylimääräistä hömppää. Kun miettii niin eihän autosta muuta tarvitse kuin että kulkee eteen ja taakse ja on turvallinen. Autoa tarvitsee kulkeakseen paikasta a paikkaan b, eli kulkuneuvohan se vain on.  Eikä ole mitenkään erityisen saastuttava, tai kuluta paljoa. Huvittavaa että nykyautojen päästömittauksia oltiin manipuloitu ja oikeasti päästöt on paljon suuremmat kuin antavat olettaa. Halutaan vain manipuloida ihmiset ostamaan uusia autoja ties millä verukkeilla.

Niin, eikä diesel ole oikeasti ympäristön kannalta huono, koska biodieseliä voidaan tehdä kierrättämällä vaikka mistä paistorasvasta.  Sähköautojen akut, ja niiden valmistus muutenkin,  rasittavat ympäristöä moninverroin, puhumattakaan niiden käyttövoimasta, johon tarvitaan mm. ydinvoimaa. Sitten aikanaan hajotuskustannukset ovat niinikään valtavat.  

Millähän tavalla mielestäsi ydinvoima "rasittaa ympäristöä"?

Millä perusteella sähköautojen akut rasittavat ympäristöä "moninverroin"?

Mistä olet saanut käsityksen, että jäterasvoja voisi riittää mitenkään merkitykselliselle määrälle dieseleitä?

Mitkä ihmeen hajotuskustannukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on 1999 mallin Avensis. Siihen  pitäisi nyt tehdä jakopääremontti tai pistää paaliin. Itse olin sitä mieltä että pistetään paaliin, mutta kun tajusin että mutsi ei osaa eikä halua opetella uudempien autojen nappulatekniikkaa, niin parempi varmaan vaan tehdä se romontti ja pitää autovanhus liikenteessä. Eipä siinä oikein ole mitään vikaa ja jos vähän ottaa ovi autokatoksen tolppaan, niin se ei juurikaan harmita.

Vierailija
64/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo V70 on AUTO. Kun haluat sellaisen, ei niitä enää tahdo saada. 

Volvon 850 sarjan suora jatko. V 70 on erittäin turvallinen auto. Ovissa on lähes ratakiskon vahvuiset sivutörmäyssuojat. Moottori kestää miljoona kilometriä, kun se huolletaan oikein ja säännöllisesti.

Nykyiset muovikopperot on ihan eri asia. Ne on kierrätysmateriaalia viimeistään 10 v. jälkeen.

Ja Volvo kulkee. Naapurilla on TR-5 malli. Se pesee lähes kaikki nykyiset rottelot. 

Vierailija
65/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi Toyotaa. 16 ja 21 vuotta vanhat. Hyvin ovat toimineet. Kertaakaan ei ole hävettänyt. Mitään suunnitelmia ei ole vaihtaa uudempaan.

Vierailija
66/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijoilla on ongelmia.

Vierailija
67/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidillä on 1999 mallin Avensis. Siihen  pitäisi nyt tehdä jakopääremontti tai pistää paaliin. Itse olin sitä mieltä että pistetään paaliin, mutta kun tajusin että mutsi ei osaa eikä halua opetella uudempien autojen nappulatekniikkaa, niin parempi varmaan vaan tehdä se romontti ja pitää autovanhus liikenteessä. Eipä siinä oikein ole mitään vikaa ja jos vähän ottaa ovi autokatoksen tolppaan, niin se ei juurikaan harmita.

Millä moottorilla?

4A ja hihnan vaihtaa parkkipaikalla tunnissa.

Vvti ketjulla ja voi ajaa karuun loppuun asti ja sitten paaliin.

Vierailija
68/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen.ajattelin, että auton pitää maksaa vähintään 10K, ennen kuin se voi olla hyvä.

Nyt tiedän, että jopa hieman yli 1000€ maksava auto voi olla hyvä. En ostaisi kallista autoa enää.

Vierailija
69/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diesel-moottori ekologisuudellaan lyö patteriautot 6-0 joten älä siitä huoli, sun dieselisi kun on ihan joka tavalla ekologisempi valinta kuin sähköauto.

Miksi valehtelet? Kaikissa tähän asti nähdyissä elinkaaritutkimuksissa patteriauto on ollut ympäristöystävällisempi kuin dieselauto.

No herranjumala sentään! Ei patteriautoja edes ole ollut niin kauaa olemassa, että niillä mitään elinkaarta vielä olisi.

Vierailija
70/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, niin meilläkin, mutta muutettiin se viinakäyttöiseksi, joten emme ainakaan saastuta ja vähän halvempaa kuin bensa.

Vierailija
71/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 27v auto. Toimii ja mennyt joka katsastuksesta ekalla läpi.

Vierailija
72/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui oikeinko satanen pitää sijottaa ja laittasit hyvän auton paaliin

Vierailija
73/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä moottorilla?

Miten saat tunnin kulumaan 4a-fe.n hihnan vaihtoon? Et oo vissiin koskaan tehny

Vierailija
74/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kestä häpeäntunnettaan on narsisti. Jos aloittaa tuollaisen aiheen, on typerä. Jos urakoi typeriä aloituksia, on henkisesti sairas.

Vierailija
75/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele asiaa sitten turvallisuudella. Yksikään vuoden 2001 automalli ei pärjää turvallisuudessa nykyisille malleille. Ja taloudellisesti myös ollaan ihan eri sivuilla.

Ajaisitko kolarin mielummin 20 vuotta vanhalla isolla volvolla vai uudella nissan micralla?

Mieluummin istun vanhassa V70 Volvossa kuin uudessa Nissan Micrassa, niin kolarissa kuin muutenkin. Ei edes uutta pikkukinneriä voi verrata oikeaan autoon, vaikka se olisi vähän vanhempikin.

Vierailija
76/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä moottorilla?

Miten saat tunnin kulumaan 4a-fe.n hihnan vaihtoon? Et oo vissiin koskaan tehny

Aika monta toyotan jakohihnaa tullut vaihdettua, ei mulla ole kiire mihinkään.

Vierailija
77/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuoden 2001 Lexus LS 430, vuoden 2002 BMW 530d ja vuoden 2009 Volvo XC90 D5. Kaikki oikein hyvässä kunnossa pidettyjä. Ei hävetä yhtään eikä kyyti juuri häpeä uusille. En näe mitään syytä vaihtaa uudempiin, saati uusiin. Tottakai kuluvia osia pitää vaihtaa, mutta viimevuonna huoltokulut olivat 12 senttiä per kilometri, joten tuolla ei paljon uuden auton arvonalenemista kuitata.

Vierailija
78/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläistä se on sosialismissa, ole onnellinen Kuubassa ajetaan 50+ v autoilla.

On lottovoitto syntyä Suomeen, sanoo pakkoveroilla rahoitettu YLE

Vierailija
79/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäkevää käyttää auto loppuun, se on ilmastoystävällisempää, mitä ajaa autolla aina se pari vuotta. Vaatteita voi myös kierrättää. Ei siinä ole mitään hävettävää. Olette säästäneet paljon rahaa ja miehesi on taloudellisesti järkevä. Hyvä ominaisuus miehessä, tinderissä on sitten muunlaiset miehet, valitettavasti.

Vierailija
80/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto on vuodelta 91. Bensa-auto. Kone korjattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme