Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää, kun meillä on 18 vuotta vanha auto

Volvo V70 2001
14.06.2019 |

Haluaisin vaihtaa uudempaan autoon, mutta mieheni sanoi, ettei kannata vaihtaa, koska auto toimii ja menee katsastuksistakin läpi. Auto on vielä Diesel, joka saastuttaa. Haluaisin vaihtaa sähköautoon.

Tolla autolla on ajettukkin jo yli 400 000.

Mitä mieltä olette.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on 18-vuotta vanha auto. Vähän on ruostetta kyljessä, mutta muuten toimii vaikka kilsojakin on jo yli 400 000. Mielelläni päivittäisin vähän uudempaan, mutta minkäs teet kun ei ole rahaa niin ei pysty. Tuossakin on vakionopeuden säädin, sähköikkunat, ajotietokone, ilmastointi yms, niin niittenkin puolesta tuo auto ajaa asiansa. 

Vierailija
22/133 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun auto on vm. 2007. Oishan sekin jo kiva päivittää. Tosin kyseessä on vähävikainen Ford Focus, niin että ei se nyt niin huono peli kuitenkaan ole. Mikäli siinä ois tehokkaampi moottori, en miettisikään vaihtoa.

Voisko siihen vaihtaa tehokkaamman moottorin? Tulisi varmaan halvemmaksi kuin uuden auton osto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele asiaa sitten turvallisuudella. Yksikään vuoden 2001 automalli ei pärjää turvallisuudessa nykyisille malleille. Ja taloudellisesti myös ollaan ihan eri sivuilla.

Nimenomaan nuo ''vanhat'' volvot (ja etenkin saabit) pärjäävät edelleen turvallisuudessa nykyautoille.

Talvella AutoBild testasi asiaa. Testissä yksikään vuosituhannen vaihteen auto ei pärjännyt törmäystestien tuloksissa nykyisille malleille. Mukana testissä oli Volvokin edustettuna. Ja eihän tämä nyt mikään ihme ole, sillä tuollakin saralla on menty eteenpäin hurjasti.

Nämä Volvot on varmasti aikakautensa autoista turvallisimmista päistä, mutta ei pärjää tietysti enää vuoden 2019 versioille.

Juuri näin. Tuon turvallisuuden takia haluaisinkin tämän vuosi tuhannen auton.

Aloituksessasi vain häpesit, mutta nyt löytyi tekosyy.

Vierailija
24/133 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 20 vuotta vanha ja hyvin toimii. On abs ja airbag eli kaikki mitä "tarvitsee". Ei mitään ylimääräistä hömppää. Kun miettii niin eihän autosta muuta tarvitse kuin että kulkee eteen ja taakse ja on turvallinen. Autoa tarvitsee kulkeakseen paikasta a paikkaan b, eli kulkuneuvohan se vain on.  Eikä ole mitenkään erityisen saastuttava, tai kuluta paljoa. Huvittavaa että nykyautojen päästömittauksia oltiin manipuloitu ja oikeasti päästöt on paljon suuremmat kuin antavat olettaa. Halutaan vain manipuloida ihmiset ostamaan uusia autoja ties millä verukkeilla.

Vierailija
25/133 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun auto on vm. 2007. Oishan sekin jo kiva päivittää. Tosin kyseessä on vähävikainen Ford Focus, niin että ei se nyt niin huono peli kuitenkaan ole. Mikäli siinä ois tehokkaampi moottori, en miettisikään vaihtoa.

Minulla kanssa 2007 Ford Focus bensa, ajettu jo 310tkm. Vikoja ei juuri mitään, normaalit huollot. Mutta nyt kori alkaa ruostumaan ja se harmittaa, muuten on teknisesti hyvässä kunnossa. Tähän ympäristöystävällisyyteen sen verran, että minusta on paljon ekologisempaa ajaa autolla vaikkapa 20 vuotta kuin vaihtaa esim neljän vuoden välein. Auton tekeminen kuluttaa luonnovaroja ja saastuttaa enemmän kuin mitä vanhemmasta autosta muutama hiukkanen tulee pakoputkesta.

Vierailija
26/133 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vanha auto kun muuhun ei ole varaa. Hävettää olla köyhä, mutta minkäs teet kun asut sosialistisessa Suomessa.

Vierailija
27/133 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo V70 joskus omistaneena olen kyllä sitä mieltä, ettei sitä helposti itse korjaa. Volvon 740 oli minun autoistani se viimeinen, minkä korjaaminen tavallisilla pakista löytyvillä työkaluilla oli vielä helppoa. Uudet autot tuppaavat vaatimaan erikoistyökaluja ja sähköautot vieläpä sähköluvat. 

Nyt minulla on 2006 mallinen Passat FSI koneella sekä viimevuoden mallinen hybridi. Vanhalla olen ajanut yli 200.000 km, mutta uudella en tule ajaman niin paljon. Nämä uudet autot eivät enää ole autoja, vaan tietokoneita. Ihn mukavia ajaa niin kauan kun kaikki pelaa. Vikakohteita vaan on niin valtavasti, että ajatuksena on vaihtaa usemmin uuteen. 

Kiva piirre on sitten siinä, että autoa voi seurata verkossa, joten autoa ei kannata varastaaa. Toisaalta taas syrjähyppyä varten susoittelen vanhaa autoa. Uuden menemiset ja tulemiset on äärimmäisen helppo selvittää. 

Vierailija
28/133 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä. Meillä on 1 auto 50-luvulta ja 1 60-luvulta.

Hyi miten vanhoja!!

Vierailija
29/133 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla -99 V70 ja ihan paras. Ei vielä sähköhärpäkkeitä niin paljon ja korjattavaa ei ole ollut. Perushuollot voi hoitaa itse.

Vierailija
30/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa rinnalle sähköauto. Eihän tuosta teidän autosta tosiaan saa enää mitään vaihdossa, se kannattaa ajaa loppuun kun on kerran kestävä auto sattunut kohdalle ja halvat kilometrit ajossa nyt. Ulkonäöllisesti tuon ikäisessä Volvossa ei ole mitään hävettävää. Sehän näyttää melkein uudelta korimalliltaan.

Vierailija
31/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele asiaa sitten turvallisuudella. Yksikään vuoden 2001 automalli ei pärjää turvallisuudessa nykyisille malleille. Ja taloudellisesti myös ollaan ihan eri sivuilla.

Ajaisitko kolarin mielummin 20 vuotta vanhalla isolla volvolla vai uudella nissan micralla?

Micralla tietenkin. Puhumattakaan sitten aktiivisesta turvallisuudesta. Onko noin vanhassa Volvossa edes esp:tä?

Vierailija
32/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan nuo ''vanhat'' volvot (ja etenkin saabit) pärjäävät edelleen turvallisuudessa nykyautoille.

Talvella AutoBild testasi asiaa. Testissä yksikään vuosituhannen vaihteen auto ei pärjännyt törmäystestien tuloksissa nykyisille malleille. Mukana testissä oli Volvokin edustettuna. Ja eihän tämä nyt mikään ihme ole, sillä tuollakin saralla on menty eteenpäin hurjasti.

Nämä Volvot on varmasti aikakautensa autoista turvallisimmista päistä, mutta ei pärjää tietysti enää vuoden 2019 versioille.

Juuri näin. Tuon turvallisuuden takia haluaisinkin tämän vuosi tuhannen auton.

Juupa juu 😂 Älä puhu p*skaa. Et ollut edes ajatellut asiaa vaan halusit uuden koska noloa ajaa vanhalla. No mut nyt joku antoi sulle hyvän argumentin jolla voit yrittää kääntää ukkos päätä. Sullahan siis ei itselläs ole varaa mitään sähköautoa ostaa niin siksi tämä on miehestäs kiinni.

Vierailija
33/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nieminen ajelee kuulemma 16 vuotta vanhalla Focuksella. Etuvalo pimeänä ja takavalot välkkyvät. https://www.seiska.fi/Uutiset/Paparazzia-hirvitti-Kiinteistonvalittajan…

Vierailija
34/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehesi on oikeassa, ja sinä olet idiootti koska auto on sulle statussymboli. Mutta naisethan ne monesti vaativatkin esim. sisustamaan asuntoa ja tuhlaamaan rahaa kaikkeen turhanpäiväiseen. 

Vierailija
35/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on 18 vuotta vanha auto. Kuulen viikottain ”makee pirssi”.

Mitä sitä vaihtamaan, kun menee joka kerta katsastuksessa heittämällä läpi.

Vierailija
36/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajalta 23 vuotta vanhalla autolla. Ei hävetä.

Vierailija
37/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajalta 23 vuotta vanhalla autolla. Ei hävetä.

Lisäänpä vielä, että viikko sitten joku yritti ostaa sitä multa. 😂

Vierailija
38/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 15 vuotta vanha auto halvempaa merkkiä. Ei hävetä. Tileillä ja sijoituksissa rahaa, mutta käytämme vanhan auton loppuun.

Vierailija
39/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vasta kesällä ostin itselleni vm 2002 auton, ja tykkään siitä todella paljon. Autolla on aiemmin ajettu vain kesällä, joten siinä ei ole kilometrejäkään juuri kertynyt. Mulla olisi varaa ostaa vaikka uusi auto käteisellä, mutta näillä ajokilometreillä mitä nyt kertyy, siinä ei ole mitään järkeä.

Vierailija
40/133 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 20 vuotta vanha auto. Tosin nyt alkaa olemaan niin paljon pikkuvikaa, että ensi katsastuksesta ei taida enää läpi mennä. 

Tämä ilmasto tekee vikoja vaikka ei ajaisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän