Vieläkö ihmiset laittavat valaistukseksi niitä kattoon upotettavia spotteja?
Vai mikä on uusin trendi? Saako muuten niitä spottivaloja pois muuta kuin purkamalla ja laittamalla uuden sisäkaton?
Kommentit (17)
Itse muutettiin vähän aikaa sitten. Tässä "uudessa" asunnossa joka huoneessa noita kattoon upotettuja spotteja.
Osa palanut jo, siinä miettimistä miten minä tälläisenä lyhyenä pääsen ne vaihtamaan ja mitenkä.
:D
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kyllä oikein auennut että mitä tällä avauksella haetaan.
Ehkä sinun on vaan parasta asua vuokralla ja antaa muiden päättää nuo asiat.
Ihan vaan pohdin mikä on nykyään muoti tuossa asiassa. Silloin kun rakennettiin oli noi spotit. Ap
Jos tekisit niinkuin itse tykkäät ? Mikäli se sinun asuntosi on ?
Nykyään on yksi valaisimen paikka per huone. Siihen saa laittaa suutarinvalaisimeen 40 Wattisen hehkulampun.
Vierailija kirjoitti:
Ei olla tekemässä mitään, vielä. Jossain vaiheessa kun ikää tulee vielä lisää ja näkö huononee niin tarvitsee jonkinlaisen hyvän yleisvalaistuksen, paremman kuin mitä nyt täällä on. Jossain lehdessä näin sellaisen valolistan joka kiersi koko asunnon seiniä myöten, onko sellaisesta kenelläkään kokemuksia? Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse muutettiin vähän aikaa sitten. Tässä "uudessa" asunnossa joka huoneessa noita kattoon upotettuja spotteja.
Osa palanut jo, siinä miettimistä miten minä tälläisenä lyhyenä pääsen ne vaihtamaan ja mitenkä.
:D
Oisko tikkaat mitään? Aika harva niitä ylettää ilman tikkaita vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisit vastannut kysymykseen, vai oletko hiukan tyhmä?
Valolistan idea on antaa epäsuoraa valoa. Epäsuora valo on paras (paitsi tarkkaan työhön kohdevalaistus) mutta sitä on vähän hankala toteuttaa.
Onneksi nykyään on LED-valoja. Juuri tein eteisessä tarkkaa työtä, ja käänsin puhelimesta kattovalon mahdollisimman kirkkaaksi ja normaalia kylmemmän väriseksi, niin johan näki paremmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan pohdin mikä on nykyään muoti tuossa asiassa. Silloin kun rakennettiin oli noi spotit. Ap
Myöskään minä en tiedä mikä on trendi nykyään. Esitit hyvän kysymyksen. Valitettavasti vaan täällä ei vastausta saa kysymykseen.
Minusta sisustamisen ja etenkin rakentamisen pitisi olla mielummin ajatonta kuin trendikästä. Meillä on ainakin katossa aivan normaalit kattolamput, kuten näyttää olevan suurimmalla osalla ihmisistä. Lamppuja tai niiden valotehoa on helppo muuttaa, jos tarvetta ilmenee.
Kiinteistöalalla kirjoitti:
Minusta sisustamisen ja etenkin rakentamisen pitisi olla mielummin ajatonta kuin trendikästä. Meillä on ainakin katossa aivan normaalit kattolamput, kuten näyttää olevan suurimmalla osalla ihmisistä. Lamppuja tai niiden valotehoa on helppo muuttaa, jos tarvetta ilmenee.
Ihan oikeassa olet, ajattomuuteen on hyvä pyrkiä sisustuksessa. Nykyään vaan tekniikka kehittyy niin nopeasti ja tulee kaikenlaisia uusia käteviä ratkaisuja, niin kuin esim tuo valolista mistä en ollut ennen kuullutkaan. Ap
No ledi spotit ja paneelit on ihan muodissa. Epäsuoralla valaistuksella saa myös luotua mukavia tunnelmia .Älkää asentako enää mitään halogeeni spotteja. Ne eivät ole enää oikein nykypäivää. Valo niissä on huono ja kuumenevat kovasti.
Jos purat ne vanhat pois, niin reijäthän sinulle jää kattoon niiden paikalle. Joten kyllä se katto melkein täytyy uusia.
Vierailija kirjoitti:
Jos purat ne vanhat pois, niin reijäthän sinulle jää kattoon niiden paikalle. Joten kyllä se katto melkein täytyy uusia.
Helpommalla pääsee kun jättää ne vanhat paikoilleen ja asentaa uudet. Ei niihin juuri silmä huomiota kiinitä, jos ne eivät ole päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpommalla pääsee kun jättää ne vanhat paikoilleen ja asentaa uudet. Ei niihin juuri silmä huomiota kiinitä, jos ne eivät ole päällä.
Saahan niihin vanhoihinkin reikiin uudet valasimet jos haluaa.
Ja näiden lisäksi voi asentaa jotain uutta jos haluaa.