Kela kyykyttää ihmisiä
Kiitos tästä huonosta kohtelusta taas älkää ihmetelkö ihmisten pahoinvointia
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alennettiin tukea 100€. Papereissa lukee, että etuani on kohtuullistettu. Mitä kohtuullista siinä on, että varat ei riitä laskujen jälkeen ruokaan koko kuukaudeksi?
Millaisiin laskuihin ja millaiseen ruokaan? Tästähän joillakin on erikoinen käsitys.
Sähkö, laajakaista ja puhelinlasku. Tavallista itse tehtyä ruokaa. Kasviksia, lihaa, puuroa, hedelmiä, näkkäriä, kahvia. Kananliha on kallista. En syö nisäkkäitä.
Siis syö nisäkkäitä.
Jos muslimien ei tarvitse syödä possua niin ei munkaan tarvitse syödä. Mulla on se oikeus. Nauta on kallista ja sianlihasta mulla tulee huono olo fyysisesti ja henkisesti. Lammas on myös kallista.
Mielestäni Kelan toimintaa ohjaavat säännökset eivät ole samanlaisia kuin 7 vuotta sitten. Moni asia on muuttunut koskien muun muassa sairauspvrahaa. Oma kokemus nyt vain on se, että kaikkea kummaa on keksitty ihmisten pompottamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Kelan toimintaa ohjaavat säännökset eivät ole samanlaisia kuin 7 vuotta sitten. Moni asia on muuttunut koskien muun muassa sairauspvrahaa. Oma kokemus nyt vain on se, että kaikkea kummaa on keksitty ihmisten pompottamiseksi.
Tämä. Moni varmasti alistuu tuohon ja kärsii. Mulla on sellanen juttu kun olen pari päivää syömättä niin alan muuttua eri ihmiseksi. Alkukantaiset vaistot ottavat vallan. Joku verensokeri juttu varmasti. Sen takia mun pitää syödä vähän jotain 3 tunnin välein tai alkaa tulla sellanen olo että voin lyödä nyrkin ovesta läpi. 2 päivää syömättä niin voi kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Kela toimii lain ja ohjeistuksen mukaan. Ei kai ne siellä omavaltaisesti mitään voi päättää, vaan kaikki pitää olla perusteltua. Miten sinua on kyykytetty?
Kela ei todellakaan toimi lain ja ohjeistuksien mukaan. Koittavat milloin mitenkään jallittaa ja väittävät tukia tietoisesti maksamatta. Näihin tietenkin sitten saa joskus oikaisun jos jaksaa tarpeeksi pitkälle valittaa. Mutta jaksaako kaikki?
Mistäköhän etuudesta on kyse? Ei vielä riitä, että sinun mielestä on peruste tuelle (tietysti ihmisten mielestä heille kuuluisi maksaa mahdollisimman monta etuutta mahdollisimman suurena) ja on paperit mukana. Jos on kyse toimeentulotuesta, siinä otetaan huomioon lähes kaikki tulot ja ainoastaan hyväksyttävät menot. Ei siis mene niin, että kaiken maailman koiranruokaan ja Hobby Hallin laskuihin saa tukea. Oikeus on ainoastaan siihen, että perusosa huomioidaan laskelmassa (yksin asuvalla se vajaa 500e), ei siihen, että se maksetaan käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alennettiin tukea 100€. Papereissa lukee, että etuani on kohtuullistettu. Mitä kohtuullista siinä on, että varat ei riitä laskujen jälkeen ruokaan koko kuukaudeksi?
Millaisiin laskuihin ja millaiseen ruokaan? Tästähän joillakin on erikoinen käsitys.
Sähkö, laajakaista ja puhelinlasku. Tavallista itse tehtyä ruokaa. Kasviksia, lihaa, puuroa, hedelmiä, näkkäriä, kahvia. Kananliha on kallista. En syö nisäkkäitä.
Siis syö nisäkkäitä.
sianlihasta mulla tulee huono olo fyysisesti ja henkisesti
Joojoo...
Vierailija kirjoitti:
Tässä sairaslomalla ollessani olen saanut entistä enemmän hermoromahduksia ja hyvin voimakkaita ahdistus/masennuskohtauksia Kelan takia. Lääkärin b-lausunto on toimitettu, kaikki laput on toimitettu, sairasloma laitettiin vuodeksi ja Kela on myöntänyt sairaspäivärahapäätöksiä parin kuukauden pätkissä.
Joka pätkän jälkeen paineessa hoitokokouksia pystyyn hoitajien ja psykiatrin kanssa, että mitä tehdään, voinko sanoa että hankala kuntoutua tällaisessa höykyytyksessä.. :(Ymmärrän kyllä heidän kiireen, mutta välillä ihmettelen tätä heidän tapaa käsitellä hakemuksia ja tehdä päätöksiä.
Ihan samaa pskaa se on tuolla muillakin eläkelaitoksilla. Kuntoutustukea kyllä maksetaan, mutta sairauslomaa vastaava määrä ja jos sairaus jatkuu n. 3kk päätöstä taas odotellessa. Ihan prseestä! Taas joudut hakemaan tukia taas muualta ja sielläkin kestää hakemukset. Ihan todella ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis syö nisäkkäitä.
Joojoo...
Eikö se ole sun mielestä epätasa-arvoista että mun olisi pakko syödä sianlihaa jos muslimienkaan ei tarvitse syödä? Vai toimiiko tämä vain toiseen suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis syö nisäkkäitä.
Joojoo...
Eikö se ole sun mielestä epätasa-arvoista että mun olisi pakko syödä sianlihaa jos muslimienkaan ei tarvitse syödä? Vai toimiiko tämä vain toiseen suuntaan?
Ensinnäkin, sähkö korvataan toimeentulotuessa eikä kuulu perusosaan toisin kuin puhelinlaskut. Toiseksi, syö vaikka papuja proteiinin lähteenä? Tai sitten nosta elintasoa niin, että voit syödä vaikka hanhenmaksaa sen possun tilalla niin ei ole epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis syö nisäkkäitä.
Joojoo...
Ensinnäkin, sähkö korvataan toimeentulotuessa eikä kuulu perusosaan toisin kuin puhelinlaskut. Toiseksi, syö vaikka papuja proteiinin lähteenä? Tai sitten nosta elintasoa niin, että voit syödä vaikka hanhenmaksaa sen possun tilalla niin ei ole epäreilua.
Kyse ei ole epäreiluudesta vaan tasa-arvosta. Pitää kokeilla papuja, mutta tarvitsen silti ehtaa lihaa. Liha on terveellistä aivoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tarkoittaa sitä, että asut liian kalliissa asunnossa ja sitä ei makseta sinulle kokonaan vaan kohtuullistetaan kuntakohtaiseen rajaan, koska nähdään, että sinun olisi mahdollista muuttaa myös edullisempaan.
Onko kelalla mulle valmiina halvempi asunto jos muutan huomenna?
Itsekö et ole ollenkaan vastuussa elämästäsi? Sä olet just näitä, minkä kuuluu saada kaikki mulle heti. Ilman että itse täytyy nähdä ollenkaan vaivaa tai ottaa mistään vastuuta. Häpeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tarkoittaa sitä, että asut liian kalliissa asunnossa ja sitä ei makseta sinulle kokonaan vaan kohtuullistetaan kuntakohtaiseen rajaan, koska nähdään, että sinun olisi mahdollista muuttaa myös edullisempaan.
Itsekö et ole ollenkaan vastuussa elämästäsi? Sä olet just näitä, minkä kuuluu saada kaikki mulle heti. Ilman että itse täytyy nähdä ollenkaan vaivaa tai ottaa mistään vastuuta. Häpeä!
Kelalla sulle valmis asunto. Niih. Mitäs jos itse hoitaisit joskus omat asiasi?
Vierailija kirjoitti:
No se on ainakin yleisessä tiedossa, että Kelan lääkärit antavat kielteisiä päätöksiä, vaikka useampi hoitava lääkäri olisi puoltanut. Vallan väärinkäyttöä.
Se olisi vallan ja verorahojen väärinkäyttöä, jos jokainen hoitava lääkäri (tai kandi tai sijainen tai puoskari tai mitä näitä nyt onkaan) voisi jaella sosiaalietuuksia esimerkiksi pärstäkertoimen ja fiiliksen mukaan. Ei varmasti tulisi yhtenäisiä päätöksiä ja tasapuolista kohtelua. Kelan lääkärit tietävät kriteerit tukien saamiselle ja onneksi päätöksenteko näissä asioissa todellakin on keskitetty yhteen paikkaan, koska vain se takaa tasapuolisen kohtelun kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kuin positiivisia kokemuksia kelasta. Olen ollut 6 vuotta työtön. Kun kaiken hoitaa ajallaan ja toimii kelan ja työkkärin edellyttämällä tavalla, niin rahatkin kolahtaa tilille. Turha on märistä, jos itse asiansa sotkee.
Joo, näinhän se on.
Ei kannata ainakaan sairastua vakavasti. Silloin kela kyykyttää ihan todenteolla.
Mutta eihän kukaan fiksu nyt mene sairastumaan.
Ei ainakaan mihinkään invalidisoivaan sairauteen. Kela-taksi se vasta osaakin kyykyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan kanssa ei ole mikään pakko asioida. Enpä ole ollut sen laitoksen kanssa tekemisissä sen jälkeen kun lopetin opiskelut.
Kuka vaan voi sairastua tai vammautua. Ehkä tulet sen vielä huomaamaan.
En tarvitse Kelaa vaikka näin kävisi.
Et siis asu Suomessa?
Kyllä Suomessa asuvallakin voi olla rahaa niin paljon omasta takaa, ettei tarvi hakea tukia. Se on vaan melko harvinaista...
Sulla on ilmeisesti satojatuhansia ylimääräistä rahaa tileillä pyörimässä.
Jo pelkät lääkekut nousevat helposti tuhansiin euroihin kuukaudessa. Lisäksi jos joutuu sairaalaan hoitoihin tai tutkimuksiin, niin kyllä se kallista lystiä on jos aikoo ilman Kelan tukea pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä osaa hävetä. Tälläseksi mun äiti kasvatti mut. Piiskaa mulle pitäisi antaa, mutta saattaisin nauttia siitä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haettiin aikuiselle pojalle vammaistukea, kun kelan toimistotädin mielestä meillä edellytykset täyttyivät ilman muuta. Ja kun itsekin tavasin tuen perusteita, niin totta - sen mukaan poikani tulisi saada tukea.
Vaan hylsyhän sieltä tuli. Tein valituksen. Kelasta tuli aikanaan siihen vastaus, että pojalla ei katsota olevan oleellista haittaa, kun osaa pukea itse ja käydä pesulla. Jep jep. Sehän se aikuiselle riittääkin. Valitus lähti sitten johonkin muutoksenhakulautakuntaan tms. vielä, ja siellä se nyt on ollut kaksi vuotta. Lopullista vastausta ei tule varmaan ikinä.
Tämä kertoo kaiken😂
Tuttava sai hylsyn sillä perusteella että ei tarvitse yöllä valvontaa. Kenenkään ei tarvitse valvoa sängyn vieressä hänen nukkumistaan.
Kyllähän noiden perusteiden keksiminen vaatii jo luovuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on ainakin yleisessä tiedossa, että Kelan lääkärit antavat kielteisiä päätöksiä, vaikka useampi hoitava lääkäri olisi puoltanut. Vallan väärinkäyttöä.
Se olisi vallan ja verorahojen väärinkäyttöä, jos jokainen hoitava lääkäri (tai kandi tai sijainen tai puoskari tai mitä näitä nyt onkaan) voisi jaella sosiaalietuuksia esimerkiksi pärstäkertoimen ja fiiliksen mukaan. Ei varmasti tulisi yhtenäisiä päätöksiä ja tasapuolista kohtelua. Kelan lääkärit tietävät kriteerit tukien saamiselle ja onneksi päätöksenteko näissä asioissa todellakin on keskitetty yhteen paikkaan, koska vain se takaa tasapuolisen kohtelun kaikille.
Haha 😂
Jokainen joka osaa kirjoittaa hakemuksiinsa oikeat sanamuodot, saa hakemuksensa läpi. Muilla onkin sitten vaikeampaa. Sillä ei ole hirveästi merkitystä mikä kenenkin vointi ja työkyky todellisuudessa on.
Itse sain eläkehakemukseni heittämällä läpi kun sain lausunnon entiseltä Kela-lääkäriltä, joka oli palkannut potilastyöhön.
Onko se tasapuolista, että tuen myöntäminen on sanamuodosta kiinni?
Kirjoitustaidosta tai sosiaalialan sanaston ja vakuutuslääkäreiden suosiminen termien hallitsemisestako ne palkinnoksi annetaan?
Moni on sentään saanut hakemuksensa läpi kun on saanut apua sairaalan sosiaalityöntekijältä hakemuksen laatimiseen.
En näe tällaisessa järjestelmässä mitään tasapuolisuutta.
Siis syö nisäkkäitä.