Esiintyykö Anna Puu playbackinä Taustanauhan kanssa Helsinkipäivässä?
Välillä tulee laulua, vaikkei Anna auo suutaan.
Tosin välillä tulee mikkiin hengästynyttä huohotusta.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läähättää hengästyneenä vaikkei edes laula itse vaan playbackina tulee. Tämän huomasi heti alussa kun nauha alkoi soida myöhässä eikä laulua kuulunut yhtään. Aivan kamalaa. Sama juttu oli Emma-gaalassa. Noilla eväillä sitten Hartwall areenalle syksyllä, huh.
Teilla on taas termit sekaisin. Nauhoitetun laulun kanssa suutaan aukova on lip sync.
Eikä ole kuin singback. Soitto tulee livenä ja Annan laulu nauhalta.
Rupesi kiinnostamaan, miten toi toimii. Kun välillä tuli laulantaa nauhalta ja Anna puhui päälle. Ja välispiikit ja huohotus kuului mikistä kuitenkin. Ja sit siinä jossain, kun laulatti yleisöä, ei tullut taustanauhaltakaan laulua. Joku hiljensi? Oliko sillä joku dj kulisseissa? Vai äänitetty silleen valmiiksi?
Sillä on nimenomaan ääniteknikko joka säätää milloin taustanauha soi ja pysäyttää sen kun yleisöä laulatetaan. Muutamissa kohdissa epäonnistui pahasti, eli laulu soi vaikka Anna läähätti mikkiin hengästyneenä tai puhui yleisölle ja silti laulu tuli nauhalta hetkittäin. Jos aikoo tuollaista feikkishowta vetää Hartwall areenallakin, pitäisi palkata uusi ääniteknikko.
Tuntuisi tyhmältä mennä lavalle "laulamaan", jos laulu tulisi oikeasti playbackina. Mutta voihan sillä tietysti "pelastaa" keikan, jos laulajalta on ääni mennyt esim. flunssan vuoksi.
Ja minun kokemukseni on, että playback taustojen päälle on työläämpi laulaa kuin livenä soitettuijen taustojen kanssa. Mutta jos ei ole varaa tai mahdollisuutta taustabändiin/säestäjään, niin menetteleehän se playbackin kanssakin.
Kunto nollassa ja paino näköjään taas nousussa. En oo nähny konserttia (ei kiinnosta kuunnella yhtään) mutta sen mitä olen jostain live-esityksestä kuullu niin korkeisiin ääniin ei yllä lähellekkään. Lähtee lähinnä vain pihinää , ääni joltain osin pilalla. Oikein areenallekko näillä rahkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läähättää hengästyneenä vaikkei edes laula itse vaan playbackina tulee. Tämän huomasi heti alussa kun nauha alkoi soida myöhässä eikä laulua kuulunut yhtään. Aivan kamalaa. Sama juttu oli Emma-gaalassa. Noilla eväillä sitten Hartwall areenalle syksyllä, huh.
Teilla on taas termit sekaisin. Nauhoitetun laulun kanssa suutaan aukova on lip sync.
Rupesi kiinnostamaan, miten toi toimii. Kun välillä tuli laulantaa nauhalta ja Anna puhui päälle. Ja välispiikit ja huohotus kuului mikistä kuitenkin. Ja sit siinä jossain, kun laulatti yleisöä, ei tullut taustanauhaltakaan laulua. Joku hiljensi? Oliko sillä joku dj kulisseissa? Vai äänitetty silleen valmiiksi?
Anna lauloi livenä. Singback sitäpaitsi tarkoittaisi, että laulu on liveä, taustat tulevat nauhalta. Käytetään Ruotsin Melodifestivalneille, Euroviisuissa, esimerkiksi. Karaoke on eräs singbackin variantti. Alla ruotsiksi wikipediasta.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Singback
Singback
Singback (efter engelskans ord med samma betydelse) kallas musikaliska framträdanden där all musik är förinspelad, men sången framförs live
En variant av singback är karaoke, ett amatörframträdande (av japanskt ursprung) med sång till förinspelad instrumentalmusik.
Eurovision Song Contest
Singback används numera i Melodifestivalen och Eurovision Song Contest, sedan den tidigare liveorkestern slopats. Singback-regler har varit i bruk i Eurovision Song Contest sedan 1999 och i Melodifestivalen 1985, 1986 och sedan 2001.
^ Tuo singbackin selitys näköjään annettu jo ylempänä ketjussa, mutta Annan haukkujatrolli jatkaa ihan pokkana omaa vääristelypuhettaan niinkuin ei mitän. Säälittävää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna lauloi livenä. Singback sitäpaitsi tarkoittaisi, että laulu on liveä, taustat tulevat nauhalta. Käytetään Ruotsin Melodifestivalneille, Euroviisuissa, esimerkiksi. Karaoke on eräs singbackin variantti. Alla ruotsiksi wikipediasta.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Singback
Singback
Singback (efter engelskans ord med samma betydelse) kallas musikaliska framträdanden där all musik är förinspelad, men sången framförs live
En variant av singback är karaoke, ett amatörframträdande (av japanskt ursprung) med sång till förinspelad instrumentalmusik.
Eurovision Song Contest
Singback används numera i Melodifestivalen och Eurovision Song Contest, sedan den tidigare liveorkestern slopats. Singback-regler har varit i bruk i Eurovision Song Contest sedan 1999 och i Melodifestivalen 1985, 1986 och sedan 2001.
Anna lauloi livenä kaksi hitaampaa biisiä. Nopeat tulivat kokonaan nauhalta. Usko nyt, olin paikalla ja kaikki siellä huomasivat mikä oli live ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Kunto nollassa ja paino näköjään taas nousussa. En oo nähny konserttia (ei kiinnosta kuunnella yhtään) mutta sen mitä olen jostain live-esityksestä kuullu niin korkeisiin ääniin ei yllä lähellekkään. Lähtee lähinnä vain pihinää , ääni joltain osin pilalla. Oikein areenallekko näillä rahkeilla.
Ne on ne geenit, niille ei voi mitään vaikka kuinka koettaa taistella.
Minäkin olin Kaisaniemessä paikan päällä. En ole mikään ääniasioiden asiantuntija enkä hevillä kyllä erota mitään taustanauhoja tms. Mutta jopa minulla tuli mieleen esitystä kuunnellessani että laulaakohan tuo itse kaiken. Ja tosiaan sellainen "huono kunto" tms vaikutus jäi kyllä, ainakin tosi "raskaalta" vaikutti laulaminen.
Onko lipittänyt liikaa skumppaa viime aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuullut yksityistialisuudessa Annaa duettona ja hämämstyin, että sillä on todella vahva ja vireinen ääni. Odotin piipitystä, sitä ei ollut. Paljon kovempi laulaja kuin mitä yleisesti tiedossa on. Ammatt-ihmisen fakta-arvio.
Tässä ketjussa on ex-Saara-hetteri joka nyt heittaa Annaa. Tyyli on helposti tunnistettavaa. Esim. Apua.- Sanojen ja kirjoittamisen kanssa kun työskentelee niin tuollainen on helppo huomata.
Tykkäsin Annasta silloin Idols aikaan ja nykyäänkin joistain biiseistä, mutta jotenkin ohuelta kuulostaa ääni nykyisin, mutta niin monella muullakin, joiden ääni ennen vahva ym. Onko ehkä joku hiivatin muoti-ilmiö, että melkein kaikkien naislaulajien tulee kuulostaa sellaiselta? Samoin nämä osalle ilmestuneet s-viat ja outo ääntäminen 🤔
Itse ihmettelin sitä, että lauloi niin virheettömästi. Oon joskus kuullut Annaa livenä, ja oli hentoa ja huteraa, mutta jotenkin inhimillisempää kuin tämä.