Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja miehen uusi

Vierailija
12.06.2019 |

Ollaan eroamassa ja miehellä on uusi.
Aikoo vaatia 11v lapsemme yksinhuoltajuutta (että en voi kiusata häntä lapsen kautta, näin perusteli). Tekee reissutöitä ja sanoo että uusi nainen muuttaa hänen luo lapsineen ja hoitaa myös tän meidän lapsen kun hän on viikot pois. Lapsi ei tunne naista eikä tämän lapsia, mutta tää toimii varmasti kuulemma.

Mitä vit**a?!

Oon ihan fine eron suhteen, en halua miehen kanssa olla, mutta tää uusperhekuvio tökkii. Voiko mies saada lähihuoltajuuden? (Sillä perusteella että lapsella pysyy sama koulu, asunto jne.) Mä aattelisin, että ei voi, mutta voiko sittenkin?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoo muut mitä tahansa niin ei voi saada.

Sitä lasta ei anneta isälle koska hän ei voi olla arjessa vastuussa lapsestaan.

Pidä puolesi ja usko itseesi,

Muista kertoa että isäon ulosotossa, kertoo paljon ihmisestä.

Ap tietää niin hyvin miehensä raha-asioista, palkasta ja päivärahoista, että hän taitaa olla yksi syypää ulosottoon.

Vierailija
42/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa lukea kuinka ap:ltä kysytään mikähän miehen versio. Ei kenenkään tarvitse anonyymisti keksiä mustamaalausta miehestä. Toi mies vaikuttaa narsistilta joka vaan haluaa hallita kaikkea. Exän ja uuden ja lapsen vaikka ei edes arkena ole kotona.

Joo, täällä kaikki kirjoittelevat vain ja ainoastaan totta, kun kerran saavat anonyymisti kirjoittaa! :D

Jos lapsi on ap:lle tärkeä, niin hän lähtee sotaan mukaan ja valmistautuu siihen viimeistä piirua myöten. Ai niin, hän ei jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutatko itse siis niin kauas, että lapsi joutuu vaihtamaan koulua? Etkö voi jäädä lähelle ja lapsi on viikko-viikko systeemillä? Periaatteessa lapsen etu jäädä tuttuun kotiin ja kouluun, mitta jos isä paljon pois, niin sitten ei. Haluatko lähivanhemmuuden, jotta saat lapsilisät ja elatusmaksut? Isällä ilmeisesti parmmin varaakin elättää lapsi?

Huomaa, että väki kirjottelee ruuhka-Suomen lähiöistä. Asutaan syrjäseudulla ja vuokra-asuntoja täällä niukasti, nekin kaikki "kylällä", nyt asutaan keskellä ei mitään, eikä tähän viereen oo mahdollista muuttaa, ellei jollekin naapurille alivuokralaiseksi. Enpä usko.

Niin ku sanoin, isällä on paremnat tulot, mutta myös velkaa ulosotossa (paljon) eli käyttöön ei jää paljon enempää kun mullakaan. Elatusmaksujen tai lapsilisän takia en lähihuoltajuutta halua, vaan siksi että haluan elää lapsen kanssa arkea.

Ja arki isän uusperheessä (jonka perustaa 1,5kk suhteen jälkeen) kuluisi enimmäkseen uuden naisystävän ja tämän lasten kanssa, koska isällä on.se reissutyö (viis päivää viikossa pois kotoa). Ettekö te osaa lukea?

Ap

Ap provoilee kieli poskessa, mutta palstalaiset kommentoivat tosissaan. Priceless!

Vierailija
44/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kerran seurustellut naisensa kanssa pari kuukautta, niin siinä olisi ap:lla ollut aikaa kerätä materiaalia kaikesta miestä vastaan. Mutta mitä hän tekee? Kirjoittaa päivät pitkät av:lla ja vinkuu. Onko sellainen elämä lapselle hyvää? Lapsella tulee eteen vaikka mitä asioita, joiden kanssa ap ei pärjää, koska hänellä ei ole minkäänlaista osaamista auttaa tai edes ottaa asioista selvää. Hän ei jaksa.

Vierailija
45/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asukoon lapsi sinun kanssa ja mies maksaa elarit kun tienaa paremmin. Kouluja lapset on aina vaihtaneet ja uusia kavereita tulee.

Mutta jos erotilanteessa äiti muuttaa niin isästä tulee automaattisesti lähivanhempi ja elarit äidin maksettavaksi. Siinä ei voi äiti yksin muuttaa lapsen asuinpaikkaa jos isä tätä vastustaa. 

Vierailija
46/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsi ole erossa mikään irrallinen asia joka ilmasta annetaan joko äidille tai isälle. Äiti ja isä eivät ole siinä vaiheessa tasavertaisia vaan jos äiti muuttaa kotoa pois niin isän ja lapsen asuinpaikka pysyy edelleen samana ja siitä seuraa, että isästä tulee lähivanhempi automaattisesti. Sen jälkeen ruvetaan sitten sopimaan miten jatkot, mutta jos isä ei anna suosiolla lapsen muuttaa ja luovu lähivanhemmuudesta niin taisteluksi menee mikä voi jatkua pitkäänkin. Tuon ikäiseltä lapselta kyllä kysytään jo itseltäkin mitä haluaa.

Vierailija
47/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tietää niin hyvin miehensä raha-asioista, palkasta ja päivärahoista, että hän taitaa olla yksi syypää ulosottoon.

Niin tiedän minäkin. Tosin mun mies ei ole ulosotossa. Katsos sitä se avioliitto on että tiedetään toisen asioista.

25v. ollaan oltu yhdessä.

Vierailija
48/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukoon lapsi sinun kanssa ja mies maksaa elarit kun tienaa paremmin. Kouluja lapset on aina vaihtaneet ja uusia kavereita tulee.

Mutta jos erotilanteessa äiti muuttaa niin isästä tulee automaattisesti lähivanhempi ja elarit äidin maksettavaksi. Siinä ei voi äiti yksin muuttaa lapsen asuinpaikkaa jos isä tätä vastustaa. 

Tuttavapiiristä löytyy tapaus, jossa mies löysi uuden, vaati vaimoa ja lapsia muuttamaan pois, mutta esti lasten osoitteenmuutoksen vanhasta kodistaan. Oikeudessa sitten valehteli ummet ja lammet että ex vei lapset väkisin yms. Yhteishuoltajuus tuli vaikka ukko yritti kaikki sirkustemput elareiden välttämisestä lähtien.

Vierailija
49/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranomaiset ja lainsäädäntö kallistuu muutenkin ensin äidin puolelle, joten jos olet itse asiallinen huoltajuutta käsitellessä ja osaat pitää viisaasti lapsesi sekä itsesi puolta selviät kyllä tuosta sotkusta pois lapsesi huoltajana. Tai sitten yhteishuoltajuus, mutta joka tapauksessa yhteiskuntamme ei lähde rikkomaan lapsen elämää enempää kuin on pakko.

Tämä on kyllä niin perseestä ettei mitään rajaa.

Vierailija
50/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsi ole erossa mikään irrallinen asia joka ilmasta annetaan joko äidille tai isälle. Äiti ja isä eivät ole siinä vaiheessa tasavertaisia vaan jos äiti muuttaa kotoa pois niin isän ja lapsen asuinpaikka pysyy edelleen samana ja siitä seuraa, että isästä tulee lähivanhempi automaattisesti. Sen jälkeen ruvetaan sitten sopimaan miten jatkot, mutta jos isä ei anna suosiolla lapsen muuttaa ja luovu lähivanhemmuudesta niin taisteluksi menee mikä voi jatkua pitkäänkin. Tuon ikäiseltä lapselta kyllä kysytään jo itseltäkin mitä haluaa.

Yleensä lapsi haluaa jakaa arjen vanhempansa kanssa, ei vieraan ihmisen.

Vierailija
51/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies varmaan luulee, että en kestä hänen onneaan ja siksi vaikeutan hänen tapaamisiaan tms. Tätä luulen hänen tarkottavan kiusaamisella.

Ei pidä paikkaansa. Olin ajatellu niin, että meillä olis yhteishuoltajuus ja lapsi sais olla isällä (tai isän uuden perheen kanssa, kuinka vaan) niin paljon kuin haluaisi mun ollessa kuitenkin lähivanhempi. Mutta tämä ei sovi (koska uusi nainen pitää parempaa huolta lapsesta kun mä).

Ap

”Mä olin ajatellut että mä oon lähivanhempi”

Millä perusteella, sillä että omistat toosan?

Rivien välistä on helppo ymmärtää eron juurisyyt. Toivottavasti lapsi saa jäädä isälleen.

Satavarma keissi että isä ei saa lasta :) Ja se on oikein!

Lasta ei ansaitse se, joka haluaa käyttää lasta kiistakapulana. Hyvin usein se on mies. Sitten purkaudutaan netissä haukkumassa "sossuja" kun nämä ovat nähneet miehen vedätyksen läpi. Ilmeisesti sinulle kävi juuri näin.

Vierailija
52/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on lapselle paras? Jos rakastatte lasta, niin ette tee hänestä taistelukapulaa, mutta tämä on ilmeisesti jo myöhäistä.

Miksi mies edes epäilee sinun kiusaavan lapsen kautta? Minkälaista perhe-elämänne on ollut, että tuollaista tekstiä tulee?

Minkälainen tumppu uusi naikkonen oikein on, jos suostuu vieraan lapsen hoitajaksi suurimman osan ajasta?

Ei mies saa mitään yksinhuoltajuutta, jos sinulla asiat ovat mallillaan. Jos ovat, niin tottakai sinä taistelet, vaikka lapsi siinä kapulaksi joutuukin. Keräät kaiken miestä vastaan olevan materiaalin alkaen neuvolasta, päiväkodista, koulusta, isovanhemmilta jne. Näytät, että sinä olet hoitanut vanhemman velvollisuudet hyvin ja miestä ei ole vanhempain varteissa näkynyt. Kuka vei ja haki päiväkodista, kumpi hoitanut kouluasiat, Wilman, lääkärit, poissaolojen ilmoittamiset... Miehen menneet reissut kokoat kalenteriin näytettäväksi, eli sen että mies matkustaa koko ajan (sähköpostit, lippuset, lappuset, viestit ystävillesi, kaikki mistä näkyy, että mies on reissussa usein), printtaa kauppojen tiedot siitä, että sinä olet hoitanut ruokaostokset yksin, tiliotteesi lapselle hankkimista vaatteista ja tarvikkeista jne. Keräät kaiken kansioon ja näytät kun tarvis on.

No, totta kai mä olen hoitanut käytännön asiat, koska mies on ollut viikot työmailla. Mies on kyllä osallistunut taloudellisesti enemmän (koska hänellä paremnat tulot).

Mies vetoaa siihen, että lapsi saa jäädä kotiinsa asumaan ja jatkaa samassa koulussa. Aikoo katkaista välit muhun kokonaan (lapsi "saa tavata" sitten kun itse pystyy tapaamisista huolehtimaan kuulemma). Täällä ei ole esim. julkista liikennettä eli.varmaan sitten täysi-ikäisenä kun saa ajokortin tai ehkä jo 15v jos mopolla ajelee äitin luo... Uusi nainen pystyy kuulemma huolehtimaan paremmin kun mä.

Mitään todisteita miehen reissaamisesta ei ole, mutta tuskin tuo nyt reissutöiden tekemisen kiistääkään. Vetoaa vaan varmaan uuteen perheeseen ja tosiaan siihen että lapsi saa pitää tutun kodin (vaikka sinne nyt tuleekin uusia ihmisiä) mä oon ihan pihalla tän kanssa. Ei olis voimia (eikä haluakaan sen puoleen), mutta en vaan voi hyväksyä tätä.

Miehesi kuulostaa ihan kyr*ältä.

Ei se nyt ihan noin mene mikä tuo mulk*u antaa ymmärtää. Se pelottelee tai on vaan yksinkertaisesti vähän pihalla ja luulee, että Nipa ja naps hän päättää.

Pidä puolesi!

Vierailija
53/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on lapselle paras? Jos rakastatte lasta, niin ette tee hänestä taistelukapulaa, mutta tämä on ilmeisesti jo myöhäistä.

Miksi mies edes epäilee sinun kiusaavan lapsen kautta? Minkälaista perhe-elämänne on ollut, että tuollaista tekstiä tulee?

Minkälainen tumppu uusi naikkonen oikein on, jos suostuu vieraan lapsen hoitajaksi suurimman osan ajasta?

Ei mies saa mitään yksinhuoltajuutta, jos sinulla asiat ovat mallillaan. Jos ovat, niin tottakai sinä taistelet, vaikka lapsi siinä kapulaksi joutuukin. Keräät kaiken miestä vastaan olevan materiaalin alkaen neuvolasta, päiväkodista, koulusta, isovanhemmilta jne. Näytät, että sinä olet hoitanut vanhemman velvollisuudet hyvin ja miestä ei ole vanhempain varteissa näkynyt. Kuka vei ja haki päiväkodista, kumpi hoitanut kouluasiat, Wilman, lääkärit, poissaolojen ilmoittamiset... Miehen menneet reissut kokoat kalenteriin näytettäväksi, eli sen että mies matkustaa koko ajan (sähköpostit, lippuset, lappuset, viestit ystävillesi, kaikki mistä näkyy, että mies on reissussa usein), printtaa kauppojen tiedot siitä, että sinä olet hoitanut ruokaostokset yksin, tiliotteesi lapselle hankkimista vaatteista ja tarvikkeista jne. Keräät kaiken kansioon ja näytät kun tarvis on.

No, totta kai mä olen hoitanut käytännön asiat, koska mies on ollut viikot työmailla. Mies on kyllä osallistunut taloudellisesti enemmän (koska hänellä paremnat tulot).

Mies vetoaa siihen, että lapsi saa jäädä kotiinsa asumaan ja jatkaa samassa koulussa. Aikoo katkaista välit muhun kokonaan (lapsi "saa tavata" sitten kun itse pystyy tapaamisista huolehtimaan kuulemma). Täällä ei ole esim. julkista liikennettä eli.varmaan sitten täysi-ikäisenä kun saa ajokortin tai ehkä jo 15v jos mopolla ajelee äitin luo... Uusi nainen pystyy kuulemma huolehtimaan paremmin kun mä.

Mitään todisteita miehen reissaamisesta ei ole, mutta tuskin tuo nyt reissutöiden tekemisen kiistääkään. Vetoaa vaan varmaan uuteen perheeseen ja tosiaan siihen että lapsi saa pitää tutun kodin (vaikka sinne nyt tuleekin uusia ihmisiä) mä oon ihan pihalla tän kanssa. Ei olis voimia (eikä haluakaan sen puoleen), mutta en vaan voi hyväksyä tätä.

Tuttu äiti menee tutun kodin edelle, mikäli vain äiti on täysipäinen.

Vierailija
54/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puheet on pelkkää uhkailua, ei hänellä ole mahdollisuutta saada yksin lapsen huoltajuutta. Matkatyönsä takia hän ei pysty huolehtimaan lapsesta. Uudella naisystävällä ei ole mitään virallista asemaa huoltajuudessa. Jos kotitalokin on jo vasaran alle menossa, ei siitäkään oikein perustetta saa.

Äiti on vahvoilla. Mutta toivon mukaan lapsi saa ilmaista mielipiteensä ilman vanhempien painostamista. Jos äidin vanhemmuudessa on pahoja puutteita, lapsi haluaa isän luona asia.

Vierailija
55/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Lähivanhemmuus ei määräydy sillä perusteella kuka muuttaa. Siihen ei ole olemassa mitään automaatiota.

Itse muutin ja olen lähi.

Vierailija
56/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttää nämä kaikki isät ja äidit, jotka pitää lapsia pelinappuloina! Hyi v*ttu hävetkää! Ihan sama mitä mieltä te olette toisistanne, vihatkaa vaikka sydämenne kyllyydestä, mutta älkää sitä lapsille kostako!

Vierailija
57/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tule tuossa tilanteessa isästä lähivanhempi automaattisesti, älä puhu paskaa. Eikä tulisi äidistäkään automaattisesti lähivanhempi jos tilanne olisi toisinpäin. Isällä ei ap:n tilanteessa ole mitään mahdollisuutta saada yksinhuoltajuutta tai edes lähivanhemmuutta koska ei ole juuri koskaan edes kotona. Jos äidillä on asiat kunnossa ja pystyy järjestämään lapselle turvallisen kodin niin ap:lla ei ole mitään hätää. Antaa tosiaan lapsen isän kukkoilla ja säästää kaikki viestit kaiken varalta. Itse olin samassa tilanteessa ja jo lastenvalvoja alkoi kyselemään lasten isältä sen verran topakasti arjen järjestämisestä kun ei edes ole itse paikkakunnalla, ei tarvinnut viedä asiaa enää siitä eteenpäin. Lapset näkee isäänsä nyt säännöllisesti vain koska minä pidän siitä huolen. Ensin halusi yksinhuoltajuuden, sitten olisi hylännyt lapset kokonaan.

Pidä ap nyt vaan pää kylmänä ja huolehdi lapsestasi niin hyvin kuin pystyt.

Vierailija
58/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies varmaan luulee, että en kestä hänen onneaan ja siksi vaikeutan hänen tapaamisiaan tms. Tätä luulen hänen tarkottavan kiusaamisella.

Ei pidä paikkaansa. Olin ajatellu niin, että meillä olis yhteishuoltajuus ja lapsi sais olla isällä (tai isän uuden perheen kanssa, kuinka vaan) niin paljon kuin haluaisi mun ollessa kuitenkin lähivanhempi. Mutta tämä ei sovi (koska uusi nainen pitää parempaa huolta lapsesta kun mä).

Ap

”Mä olin ajatellut että mä oon lähivanhempi”

Millä perusteella, sillä että omistat toosan?

Rivien välistä on helppo ymmärtää eron juurisyyt. Toivottavasti lapsi saa jäädä isälleen.

Satavarma keissi että isä ei saa lasta :) Ja se on oikein!

Lasta ei ansaitse se, joka haluaa käyttää lasta kiistakapulana. Hyvin usein se on mies. Sitten purkaudutaan netissä haukkumassa "sossuja" kun nämä ovat nähneet miehen vedätyksen läpi. Ilmeisesti sinulle kävi juuri näin.

Ei sossu päätä mitään. Raastupa päättää. Lastenvalvoja on viranomainen ilman valtaa.

Vierailija
59/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen onko uudella äidillä pieniä lapsia? Pääseekö tyttösi mukavasti lapsen vahdiksi?

Vierailija
60/68 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu äiti menee tutun kodin edelle, mikäli vain äiti on täysipäinen.

Niin, mikäli äiti on täyspäinen.

Oli tämä ketju asiaa tai asian vierestä, niin liian usein lapsia käytetään pelinappuloina. Ihan yhtä lailla siihen syyllistyvät molemmat vanhemmat, eli niin äidit kuin isätkin osaavat olla kyllä täydellisen ilkeitä erossa.

Jos siis joku teistä on eroamassa, niin hoitakaa asianne hyvin, siististi, lasta kuunnellen ja arvostaen. Lapsen ystäväpiirin ja koulun vaihtuminen on usein hyvin huono asia ja siinä mennään usein vain vanhemman oman pään mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi