Vapaaehtoisesti lapseton! Mikä on syysi olla haluamatta lapsia?
Kommentit (114)
En ole koskaan juurikaan ajatellut etta haluaisin lapsia, ei muuta syytä.
Mikä on sinun syysi olla haluamatta moottoripyörää?
Olen aina tiennyt että en halua lapsia. Edes lapsena en erityisesti pitänyt muista lapsista, varsinkaan vauvoista. Eläinvauvat sen sijaan saivat ja saavat minut lässyttämään ja tuntemaan rakkautta mitä ihmiset yleensä kai tuntevat ihmisvauvoja kohtaan. Luulen että minusta vain jotenkin jäi puuttumaan jokin geeni tai osa tai mikä nyt onkaan.
Koen kyllä olevani hyvinkin äidillinen ja huolehtiva. Lemmikeistäni huolehdin todella hyvin ja rakastan niitä koko sydämestäni.
Onneksi tapasin miehen joka ei myöskään halunnut lapsia. Päällisin puolin meillä olisi ollut tosi hyvä tilanne perhettä kasvattaa; hyvät pysyvät työpaikat molemmilla, onnellinen parisuhde (kohta 20 vuotta), mutta kun ei sitä lapsitoivetta vaan kummallakaan ollut. Ja minusta lapsia pitäisi saada vain silloin kun niitä todella kovasti haluaa, ja ajatus siitä että ei saisi olla äiti tai isä on lähes sietämätön.
Lisäksi olemme vielä mieheni kanssa aika introverttejakin ja viihdymme todella hyvin keskenämmä. Ajatus siitä että lapsen kanssa olisi ollut pakko olla kaikkea pakkososiaalisuutta, kaverikutsuja, tapaamisia muiden vanhempien kanssa yms. yms. on ahdistava. Toki noita ei ole ihan pakko olla, mutta sitten lapsesta kasvaa joku umpimielinen kirvesmurhaaja.
Ahdistuneisuushäiriö. Taatusti vähintään opittuna käytösmallina periyttäisin tämän paskan lapselle.
Mielestäni lapsen tekemiseen tarvitaan muitakin syitä kuin ”minä vain haluan”. Siinä on kuitenkin monta elämää pelissä, ei ole lapsen etu syntyä köyhään perheeseen tai voimattomille vanhemmille. Sanonkin, miettikää tarkasti lapsen hankintaa vaikk haluaisittekin. Jos haluaa se ei tarkoita että kannattaa.
Itse en ole koskaan halunnut lapsia, mutta kun järjellä asiaa miettii, ei minun edes kannattaisi vaikka haluaisinkin.
Lapset ovat typeriä, likaisia ja rasittavia. En myöskään halua kuluttaa vaivalla ansaitsemiani rahoja kakaroihin tai tuhlata vähää vapaa-aikaani pienikokoisiin turhakkeisiin.
Omat lapset veisivät vapaa-ajan ja rahat.
Rajoittaisivat vapauttani aivan tarpeettomasti.
Siksi olenkin ollut jo 20v töissä lasten ja nuorten parissa.
Pidän lapsista valtavasti.
Kunhan eivät ole omia.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan juurikaan ajatellut etta haluaisin lapsia, ei muuta syytä.
Mikä on sinun syysi olla haluamatta moottoripyörää?
Rahatilanne, Suomen lyhyt ajokausi ja moottoripyöräilyn riskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan tullut sellainen olo, että haluaisin nauttia elämästäni vähemmän.
Kuule sinä olet ihan itse aloittanut tämän ketjun. Te vela-yhdistyksen jäsenet olette hulluja. Miksi lapsettomuudesta pitää tehdä niin suuri numero? Ketään ei kiinnosta. Miksi teitä kiinnostaa perustella omaa valintaa kaikille kun kukaan ei kysy.
T. VelaKas, velahullua ei olekaan hetkeen näkynyt. Kyseessä siis eräs kirjoittelija, jonka mielestä palstalle kirjoittaa vain yksi vapaaehtoisesti lapseton, jonka näppikseltä kaikki viestit ovat.
Ehkä meitä on sitten useampi... Kas kun kukaan ei olisi oikeasti kysynyt "miksi olet lapseton, kerro mulle?!" Vaan tämä tyyppi, joka aina kommentoi "en halua tehdä elämästäni p.a.skempaa kuin se on lapsettomana" ehti ekana kommentoimaan. Miksi ja miten? Koska hän halusi taas heittää tämän vanhan ja kuivan vitsin koska hän halusi taas päästä kertomaan velailustaan, suuresta ideologiastaan. Siksi hän teki taas aloituksen "miksi et tee lapsia, oletko itsekäs?" tyyliin. Ja vastasi itselleen "en halua tehdä elämästäni p.a.skempaa kuin se on nyt."
Ehkä hän etsii palstalta samoin ajattelevia kavereita, en tiedä. Oma lapsettomuuteni ei määrittele elämääni niin paljon, että se olisi _ainoa_ asia, josta haluan loputtomasti keskustella.
Hän se on vela-hullu. Tehnyt vapaaehtoisesta lapsettomuudestaan elämän sisällön ja tarkoituksen. Rasittavaa lukea tuon juttuja. Itselläni ei ole lapsia sillä en ole lapsia halunnut, ei ole tullut ajankohtaiseksi ja pärjään varsin hyvin ilmankin. Käytän kuitenkin vapaa-aikani palstailun lisäksi ihan muuhun kuin velailusta vouhkaamiseen viikosta ja kuukaudesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan tullut sellainen olo, että haluaisin nauttia elämästäni vähemmän.
Sama mulla. Heti, kun merkityksetön kärsiminen alkaa kiinnostaa, otan vasektomian purun harkintaan.
Itselläni on kolme lasta, mutta olisin aivan yhtä tyytyväinen tai tyytyväisempi elämääni ilmankin. Itse asiassa, jos saisin uudelleem valita, olisin vela. Lasten tekeminen on valtava riski, mikä itsellenikin realisoitui muka niin perhekeskeisen miehen kanssa, joka niitä lapsia minua enemmän halusi.
No, ukko lähti tietysti, kun perhe -elämä olikin rankkaa. Asuu nykyään ulkomailla. Olisi mukavaa, jos minäkin saisin "elää omaa elämääni ja toteuttaa unelmiani", mutta kun lapsetkin on elätettävä.... no, tämä tästä.
On aivan naurettavaa , miksi kenenkään pitäisi lapsettomuuttaan perustella. Koko sanakin on ihan väärä, ihan kuin ihminen jäisi jostain paitsi. Itse en todellakaan elä lapsiani varten eivätkä he ole elämäni tarkoitus ja ainoa sisältö, vaikka rakkaita ovatkin. Ihanaa, että kun nuorinkin täyttää 18, olen alle 50 v! Sitten saan taas olla itsekseni. Meni vähän ohi aiheen, mutta ärsyttää velojen puolesta. Olen kai "henkinen vela" ja ymmärrän erittäin hyvin, miksei lapsia haluta.
En usko että olisin erityisen hyvä äiti. En myöskään pysty tarjoamaan lapselle turvattua elämää koska olen köyhä. Pelkään millainen maailma on 30 vuoden kuluttua, en tiedä haluanko oman lapseni joutuvan kokemaan sellaista.
Periaatteessa siis haluaisin lapsia, mutta en pysty perustelemaan itselleni miksi juuri minun pitäisi saada lisääntyä ylikansoittuneella maapallolla. Toinen syy on se, etten ole löytänyt sellaista miestä johon luottaisin tarpeeksi, että hänkin ottaisi lapsesta vastuuta ja huolehtisi tästä myös mahdollisessa erotilanteessa.
Koska en halua p.a.skaa elämää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule sinä olet ihan itse aloittanut tämän ketjun. Te vela-yhdistyksen jäsenet olette hulluja. Miksi lapsettomuudesta pitää tehdä niin suuri numero? Ketään ei kiinnosta. Miksi teitä kiinnostaa perustella omaa valintaa kaikille kun kukaan ei kysy.
T. VelaKas, velahullua ei olekaan hetkeen näkynyt. Kyseessä siis eräs kirjoittelija, jonka mielestä palstalle kirjoittaa vain yksi vapaaehtoisesti lapseton, jonka näppikseltä kaikki viestit ovat.
Ehkä meitä on sitten useampi... Kas kun kukaan ei olisi oikeasti kysynyt "miksi olet lapseton, kerro mulle?!" Vaan tämä tyyppi, joka aina kommentoi "en halua tehdä elämästäni p.a.skempaa kuin se on lapsettomana" ehti ekana kommentoimaan. Miksi ja miten? Koska hän halusi taas heittää tämän vanhan ja kuivan vitsin koska hän halusi taas päästä kertomaan velailustaan, suuresta ideologiastaan. Siksi hän teki taas aloituksen "miksi et tee lapsia, oletko itsekäs?" tyyliin. Ja vastasi itselleen "en halua tehdä elämästäni p.a.skempaa kuin se on nyt."
Ehkä hän etsii palstalta samoin ajattelevia kavereita, en tiedä. Oma lapsettomuuteni ei määrittele elämääni niin paljon, että se olisi _ainoa_ asia, josta haluan loputtomasti keskustella.
Hän se on vela-hullu. Tehnyt vapaaehtoisesta lapsettomuudestaan elämän sisällön ja tarkoituksen. Rasittavaa lukea tuon juttuja. Itselläni ei ole lapsia sillä en ole lapsia halunnut, ei ole tullut ajankohtaiseksi ja pärjään varsin hyvin ilmankin. Käytän kuitenkin vapaa-aikani palstailun lisäksi ihan muuhun kuin velailusta vouhkaamiseen viikosta ja kuukaudesta toiseen.
Aihe ei kiinnosta yhtään, mutta silti avaat jokaisen aihetta käsittelevän ketjun ja vänkäät monen viestin verran? Asia selvä. Varmasti hyvää velasisältöä velaelämään.
Mulla ei ole mitään erityisiä syitä. En vain halua viettää aikaani lasten kanssa. Mielestäni lapset ovat yleensä aika huonoa seuraa. Ystävien lapset ovat pienen hetken ok ja jaksan toki olla ystävällinen, mutta en minä niistä kohtaamisista mitään mielihyvää itselleni saa.
Haluan olla ihmissuhteissa, joissa voin olla tasavertainen. En halua paapoa, holhota tai kontrolloida ketään.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe ei kiinnosta yhtään, mutta silti avaat jokaisen aihetta käsittelevän ketjun ja vänkäät monen viestin verran? Asia selvä. Varmasti hyvää velasisältöä velaelämään.
Lähinnä kiinnosti tarkistaa kuka tällaista kyselee, "miksi olet vela?" Ja kas kummaa "en halua tehdä elämästäni vähemmän nautinnollista kuin se on ilman lapsia" hahahahaaa ja sata peukkua....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta elämän tarkoitus nauttia mahdollisimman paljon?
Tietenkin on. Ihmisillä on jostain syystä sellainen käsitys ettå varsinkaan naisten ei pidä eikä saa nauttia elåmästå vaan olla muita varten.
Mutta miksi lapsen saamiseen ei pidä olla mitåän syytä? Sehän on loppujen lopuksi kaikista itsekkäin asia minkä ihminen voi tehdä eli tehdä lapsen kun minå haluan. Ja eikö lapsentekevä haekin elämäänsä sitä kaikista suurinta nautintoa vai tekeekö ihmiset lapsia rangaistakseen itseään?
Periaatteessahan lapsi on rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Pidän enemmän kissoista <3
Niin minäkin. :)
Kun näin tämän ketjun otsikon, purskahdin spontaaniin nauruun. Paljonko meni aikaa viimekertaisesta tämänkertaiseen - oliko viikkoakaan? :D Nämä äitylit ovat yhtä hauskoja kuin trumpesterit omassa kategoriassaan, aina niiden juttuja saa hihittää. Pirteyttä päivään. :D
En ole äiti-ihmisiä.
Perhe-elämä vaikuttaa tylsältä ja yököttävältä.
Ei vaan kiinnosta.
Enkä ole mikään angstinen feministi teini,jonka mieli muuttuu.
Olen yli 40.Ollut sinkku,pitkissä suhteissa ja yhdessä myös isien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kiinnosti tarkistaa kuka tällaista kyselee, "miksi olet vela?" Ja kas kummaa "en halua tehdä elämästäni vähemmän nautinnollista kuin se on ilman lapsia" hahahahaaa ja sata peukkua....
Mitä ihmeteltävää tuossa on? Lasten hankkiminen on vapaaehtoista, joten jos ei siitä nauttisi, miksi ihmeessä sellaiseen pitäisi ryhtyä? Täysin loogista minusta.
Suomalaiset naiset ovat käytöksellään tappaneet kiinnostukseni perheen perustamiseen.