Mies sai kutsun naispuolisen työkaverin valmistujaisiin ilman avecia
Mieheni sai kutsun naispuolisen työkaverinsa valmistujaisiin ilman avec-merkintää. Onko tällainen kutsukäytäntö normaali valmistujaisten kohdalla? Mielestäni tuntuu hieman omituiselta osoittaa kutsu ainoastaan miehelleni, vaikka en itse tätä työkaveria tunnekaan. Menisittekö itse vastaavassa tilanteessa juhliin vai antaisitte esim. vain kortin ja lahjan?
Kommentit (33)
Tunnen kyllä muuta työporukkaa, mutta en kutsujaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi tulla yllätyksenä: pariskunta ei ole yksi yksikkö, vaan molemmat ovat erillisiä.
Höpö höpö, ihan luonnotonta viettää pari tuntia aikaa erillään. Lapset mukaan vain niin näkee se vosukin, kuinka kiinteä perheyksikkö olettekaan.
Kyselisitkö täällä palstalla tuollaisia, jos kyseessä olisi miespuolinen työkaveri?
Aloittaja kirjoitti:
Ehkä siinä mielessä se on olennaista, että itselleni tuntuisi erittäin vieraalta ajatukselta kutsua varattuja miehiä omiin juhliini vastaavassa tilanteessa ilman avecia. Vaikka toki kutsuisin kaikki avec, jos nyt ei olisi kyse mistään epävirallisemmasta tyttöjenillasta.
Joopa joo... Kutsuisitko sitten varattuja naisia ilman aveceja? Onko se jotenkin eri juttu? Mitä ihmeellistä siinä on, että haluaa kutsua omat TYÖKAVERIT (oli ne sitten miehiä tai naisia)? Tuskinpa kukaan on saanut avec-kutsua, ellei sitten tosiaan ole kaveri myös sen puolison kanssa.
Onko tämän palstan aiheet olleet aina näin typeriä?
Kummallisia kyselyitä, anoppivihaa, ja kaikkea muuta pask aa.
Kaveri kehui, että täällä on hyviä, iloisia keskusteluita, mutta täällähän on typerysten kokoontumisajot.
Menipä luotto kaveriin, en pidä moukkien kanssa yhteyttä., ulkoistaminen hänet kaveripiiristä.
Olipa hyvä, että poikkesin, en ole typerämpää tekstiä löytänyt mistään.
Heippa!
Ja itse olet ehdolla vuoden positiivisimmaksi! 🤣😂😅
Luetunymmärtäminen ei taida olla vahvuutesi. Luepa kommentti uudestaan.
Yks huomio vaan kirjoitti:
Ja itse olet ehdolla vuoden positiivisimmaksi! 🤣😂😅
😀😁😊😃😆😄🙂☺️
Ole hyvää, lisää hymuiöitä typeryksen käyttöön.
Ohis
Etiketistä en tiedä, kun en niistä niin välitä. Mutta itse en ihan ymmärrä sitä käytäntöä, että pariskunta nähdään jotenkin niin tiiviinä ja erottamattomana yksikkönä, että heitä ei voi "erottaa" toisistaan edes yhden juhlan ajaksi. Kyseessä on kuitenkin kaksi eri ihmistä, molemmilla on (ainakin toivottavasti) oma elämänsä, vaikka he paljon yhdessä jakavatkin. Toki siinä kohtaa jos juhlien järjestäjä olisi molempien kaveri, niin silloin pitäisin vähän erikoisena, että vain toinen kutsuttaisiin. Mutta miksi ihmeessä ihmisen pitäisi kutsua juhliinsa joku itselleen tuntematon ihminen, ihan vain sen takia, että työkaveri nyt vain sattuu olemaan parisuhteessa?
Lisäksi itseäni mietityttää myös, että mikä merkitys juhlan järjestäjän sukupuolella tässä kohtaa on?
Aloittaja kirjoitti:
Ei ole tapana kuokkia, mutta itse olen pitänyt hyvien tapojen mukaisena kutsua naimisissa tai avoliitossa olevat kaikkiin juhliin puolison kera tai sitten ei ollenkaan.
No esimerkiksi karonkka-etikettiin ei edes kuulu avecien kutsuminen, koska toisin kuin esim. työkaverit, heidän puolisonsa eivät ole millään tavalla osallistuneet väitöstyön tekemiseen.
Aloittaja kirjoitti:
Ehkä siinä mielessä se on olennaista, että itselleni tuntuisi erittäin vieraalta ajatukselta kutsua varattuja miehiä omiin juhliini vastaavassa tilanteessa ilman avecia. Vaikka toki kutsuisin kaikki avec, jos nyt ei olisi kyse mistään epävirallisemmasta tyttöjenillasta.
Käännetäänpä toisin päin. Naispuolinen kutsuu naispuolisen työkaverin valmistujaisiinsa ilman avecia, onko ok?
..Ja kyttää puolisoaan.