Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sai kutsun naispuolisen työkaverin valmistujaisiin ilman avecia

Etiketti?
11.06.2019 |

Mieheni sai kutsun naispuolisen työkaverinsa valmistujaisiin ilman avec-merkintää. Onko tällainen kutsukäytäntö normaali valmistujaisten kohdalla? Mielestäni tuntuu hieman omituiselta osoittaa kutsu ainoastaan miehelleni, vaikka en itse tätä työkaveria tunnekaan. Menisittekö itse vastaavassa tilanteessa juhliin vai antaisitte esim. vain kortin ja lahjan?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia. Ei se vastavalmistunut halua maksaa voileipäkakkua sinulle kun ette tunne. Ja kyllä menisin yksin. 

Vierailija
2/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi outoa mennä tuntemattoman ihmisen valmistujaisiin. En lähtisi vaikka saisin kutsun, mies saisi mennä yksinään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkisin ilman kutsua mukaan tietenkin ja vahtisin miestäni kuin haukka.

En päästäisi hetkeksikään yli puolen metrin päähän itsestäni ja muita naisia, etenkin sitä vastavalmistunutta, mulkoilisin murhaavasti.

Kertoisin myös kaikille kovaan ääneen kuinka sivistymätöntä oli olla kutsumatta minua.

Vierailija
4/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä valmistujaiset on ihan privaattijuhla, jossa miehesi menee tämän naiselle privaattijuhliin, nainen avaa oven stayup sukkahousuissa ja pelkissä alusvaatteissa.

Niin. Ei sinun ole tarkoitettukaan tietävän asiasta ;)

Vierailija
5/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu on tullut selkeästi vain yhteisen työpaikan vuoksi. Ihan normaalia. Miksi sinun pitäisi osallistua puolison työmenoihin?

Juhliin mennään, jos ei ole erityistä syytä olla osallistumatta. Jos työtoveruus jatkuu, on fiksumpaa mennä kuin olla menemättä.

Vierailija
6/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valmistuvan pitäisi kutsua tuntemattomia juhlaansa? Eikö ne ole just parhaimmillaan niitten kanssa, joita asia työn kautta kiinnostaa?

Vierailija
7/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella, toinen meni opiskelemaan ja puski paperit valmiiksi vain siksi, että saisi kutsua miehesi juhliin! ihan järisyttävää pitkäjänteisyyttä! 

Vierailija
8/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketti valmistujaisissa on sellainen, että sinne kutsutaan ne ketkä halutaan kutsua.

Vierailija
9/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana kuokkia, mutta itse olen pitänyt hyvien tapojen mukaisena kutsua naimisissa tai avoliitossa olevat kaikkiin juhliin puolison kera tai sitten ei ollenkaan.

Vierailija
10/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö tässä oli olennaisinta, että työkaveri on nainen? Jos olisi ollut mies, olisitko silloin ollut kyselemässä avec-merkinnän perään?

Vierailija
11/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menisinkö itse juhliin, jonne kumppania ei olisi kutsuttu, vai menisinkö kimppanin työkaverin juhliin jonne minua itseäni ei ole kutsuttu? Kummasta näkökulmasta tässä kysytään?

Vierailija
12/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä miehesi päähän go pro juhlien ajaksi niin pääset kyttäämään tätä vaikka sinua ei ole kutsuttu.

Vierailija
13/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvästi kutsunut työporukan ilman aveceja. Onko sinusta kaikki menot pelkällä työporukalla "outoja ja vastoin etikettiä"?

Outoa olis jos:

-on kutsunut muiden avecit, ei sua

-on kutsunut töistä vain miehesi (ja miehesi ei ole ollut ainoa työelämäyhteistyökumppani esim. lopputyössä -jolloin se olis hyväksyttävää)

Vierailija
14/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi tulla yllätyksenä: pariskunta ei ole yksi yksikkö, vaan molemmat ovat erillisiä.

Vierailija
15/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne panee siellä! JSS!

Vierailija
16/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä mielessä se on olennaista, että itselleni tuntuisi erittäin vieraalta ajatukselta kutsua varattuja miehiä omiin juhliini vastaavassa tilanteessa ilman avecia. Vaikka toki kutsuisin kaikki avec, jos nyt ei olisi kyse mistään epävirallisemmasta tyttöjenillasta.

Vierailija
17/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitkö itse, jos sinut olisi kutsuttu ilman puolisoa.

Vierailija
18/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Ehkä siinä mielessä se on olennaista, että itselleni tuntuisi erittäin vieraalta ajatukselta kutsua varattuja miehiä omiin juhliini vastaavassa tilanteessa ilman avecia. Vaikka toki kutsuisin kaikki avec, jos nyt ei olisi kyse mistään epävirallisemmasta tyttöjenillasta.

Miksi?

Vierailija
19/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Menisitkö itse, jos sinut olisi kutsuttu ilman puolisoa.

Menisin. Mitä se puoliso siellä tekisi, kun olisit ainoa jonka tuntee sieltä. Sinä olisit muiden työkavereiden kanssa samalla kuin puoliso kykkii jossain nurkassa syömässä kakkua.

Vierailija
20/33 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska avecin kutsuminen on mielestäni normaalia huomaavaisuutta (kun puhutaan vakiintuneissa parisuhteissa olevista). Lisäksi jos haluaisin viettää enemmän aikaa joidenkin työkaverieni kanssa niin erittäin mielelläni tutustuisin heidän puolisoihinsa, etenkin jos työkaverit ovat eri sukupuolta. Jos taas en haluaisi viettää enemmän aikaa kyseisten työkavereiden kanssa, niin en myöskään kutsuisi heitä juhliini.