Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjasta tehnyt elokuva? Oletko nähnyt yhtään sellaista joka olisi mielestäsi parempi kuin kirja?

Vierailija
24.05.2006 |

minkä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjan lukee niin sen kuvittelee mielessään. Elokuva ei sitten olekaan sitä, mitä itse kuvitteli kirjaa lukiessa ja hohto on poissa.

Vierailija
2/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjakin oli loistava, mutta vähän liian pitkävetinen. Leffassa koko homma oli kompaktissa paketissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Tuulen viemää on loistava elokuva. Onnistunut filmatisointi kirjasta.

Vierailija
4/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kirja on paskin mitä olen eläissäni lukenut. mutta leffa aivan loistava!

Vierailija
5/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin raivoissani!!!

Vierailija
6/24 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin päin menee esim. Wallanderin Hymyilevä mies: kirja on ihan hyvä, mutta filmi oli ihan ällö näyttelijää myöden.

Vierailija
7/24 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä To Kill a Mockingbird elokuva oli parempi kuin kirja. Itse olen kyllä toista mieltä. Minä taas olen melkeinpä sitä mieltä, että Taru sormusten herrasta -elokuvat olivat nautinnollisempia kuin itse kirja.

Vierailija
8/24 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Hiiriä ja ihmisiä toimi mulle leffana paremmin.

Vierailija
9/24 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistava kirja, klassikkoainesta. elokuva perus-hollywood-potaskaa.

Vierailija
10/24 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

loistava kirja, klassikkoainesta. elokuva perus-hollywood-potaskaa.

mulle tosiaan teki tiukkaa saada se luettua loppuun. Ja ikinä en jätä kirjoja kesken, se on periaate. Minusta kirjoitustyyli oli rasittavan " amerikkalainen" ja tarina jotenkin ällötti. Eikä johdu siitä että kirjassa oli paljon väkivaltaa, onhan sitä yhtä roisia tekstiä tullut luettua... tuo vaan tökki. Kummia nämä makuasiat:D

-sama

Vierailija
11/24 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/24 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forrest Gump. Kirjana huono, mutta elokuvana hyvää hömppäviihdettä.

Vierailija
13/24 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm jaa. Stephen Kingin Hopealuoti. Se on kirjana erittäin lyhyt ja simppeli. Elokuva sen sijaan on mainio ja hahmot ihania. Vanhahan se jo on, mutta silti viihdyttävä.

Vierailija
14/24 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummisetä 1 ja 2. Kirjaa lukiessaan tunsi lukevansa jotain kioskikirjaa, mutta elokuvat ovat mestariteoksia.

Vierailija
15/24 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suojaava taivas" on elokuvana ainakin yhtä hyvä kuin kirja.

Itse kirja on huippuhyvä, mutta esim. aavikon ja beduiinien kuvaus pääsee valkokankaalla ja hienon musiikin kanssa täysiin mittoihinsa.

Vierailija
16/24 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohto (S. Kubrick) on elokuvana parempi kuin Kingin kirjana, vaikka kirjailija itse ei kuulema tykkää elokuvaversiosta.

Vierailija
17/24 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brokeback mountain. Novelli on oikeastaan jopa vähän vastenmielinen, mutta leffa on hieno.

Vierailija
18/24 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mikä vaan on parempi, kuin kirja.

19/24 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummisetä 1 ja 2. Kirjaa lukiessaan tunsi lukevansa jotain kioskikirjaa, mutta elokuvat ovat mestariteoksia.

Coppola meinasi jättää elokuvat ohjaamatta, koska piti kirjaa liian kevyenä viihteenä. Elokuvat lisäsivät kirjan myyntiä. Rosemaryn painajainen yltää kirjan tasolle.

Vierailija
20/24 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusesimerkkinä vaikka suht' tuore Gone Baby. Kirja on varsin mitäänsanomaton, mutta leffa toimii, joskin Ben Affleckista voi nyt olla montaa mieltä.

Monia hyviä leffoja on tehty novelleista, joissa ei paljon tarinaa ollut. Esimerkkeinä vaikka Brokeback Mountain tai Blade Runner. Philip Dickin romskuista en juuri välitä, mutta niistä on tehty paljon muitakin mainittavia elokuvia: Matrix, Kohtalon valvojat, Total Recall...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi