Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivooja ei siivoa työhuonettani. Mitä teen?

Vierailija
10.06.2019 |

Olen uusi työntekijä, aloitin vasta viikko sitten. Olen asiantuntijatyössä organisaatiossa, jossa meillä on omat työhuoneet. Olen ollut töissä nyt viikon ja huomannut, että siivooja siivoaa kaikki muut huoneet paitsi minun. Minulla on kolme roskapussia lattialla ja pölyä alkaa kertyä pöydälle.

Kyselin pomoltani tästä jo viime torstaina, kun vaihdoin itse roskapussini. En edes tiedä, missä jätesäiliöt ovat, joten jätin roskapussin lattialle. Pomo äimisteli ja sanoi kysyvänsä siivoushuollolta mikä mättää.

Tulin tänään töihin ja työhuoneeni ilmastointi oli laitettu viikonlopuksi pois päältä, huoneeni oli kuin pätsi (muilla oli päällä). Voitte kuvitella, miltä roskikseen jäänyt banaaninkuori haisee helteisen viikonlopun jälkeen.

En ole nähnyt siivoojia täällä ollenkaan, joten en voi suoraan sanoa. Olen nyt jo kerran pomolle sanonut, enkä tiedä, mitä teen seuraavaksi. Esimies on enää tämän viikon töissä, minä koko kesän.

En tiedä, olenko jotenkin loukannut jotain (miten, kun olen ollut vasta viikon!!) vai mikä mättää. Mitä te tekisitte minun saappaissani?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lässyttääkö joku pälli täällä, että sopimuksessa lukee, että kaikki muut toimistotilat siivotaan, mutta yksi jätetään siivoamatta.

Kai nyt teidän kanan-aivoillanekin tajuatte, että siinä lukee, että kaikki toimistotilat siivotaan, HÄH ?

Ei kukaan sellaista sopimusta ole kirjoittanut, että yksi jätetään siivoamatta. 

Kyse on vain SIITÄ, että se siivoaja luulee, ettei siellä enää ole ketään ..

PÄLLIT

Sinccis

Silloin sitä voi ottaa hihasta kiinni ja sanoa, että hei, tämäkin tila on siivottava. Näin lukee sopimuksessa!

(ei se siivoaja ole sitä sopimusta koskaan nähnytkään ;))

Kyllä jokaisesta siivouskohteesta pitäs löytyä kohdekansio, johon on merkattu mitä siivoukseen kuuluu, mitkä siivotaan päivittäin, mitkä kerran viikossa, mitkä asiat kerran kuussa yms... joskus jopa pohjapiirroksen ja värikoodien avulla neuvottu kansiossa.

Vierailija
82/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lässyttääkö joku pälli täällä, että sopimuksessa lukee, että kaikki muut toimistotilat siivotaan, mutta yksi jätetään siivoamatta.

Kai nyt teidän kanan-aivoillanekin tajuatte, että siinä lukee, että kaikki toimistotilat siivotaan, HÄH ?

PÄLLIT

Sinccis

Silloin sitä voi ottaa hihasta kiinni ja sanoa, että hei, tämäkin tila on siivottava. Näin lukee sopimuksessa!

Niin mutta kun ap ei koskaan näe siivoojaa. Käy sellaiseen aikaan, ettei väki ole paikalla. Mitäs sitten?

Jättää siivoojalle viestilapun siivouskomeroon. Niin mulle tehty yleensä, kun oon siivoustöitä tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö laitoshuoltaja että huone on käytössä? Ota yhteys laitoshuoltajan esimieheen. Vie roskapussit siivouskomeroon jos saat oven auki. Tai jätä ne käytävän puolelle. Miten sulla tulee noin paljon roskaa?

Mikä teitä ihmisiä vaivaa ?

Eikö ensimmäisenä se asia sanota sille siivoojalle. Toissijaisesti vasta mennään esimiehen puheille, jos se ei usko?

Onko teille ihmisten kohtaaminen näin helkkarin vaikeata?

Sinccis

Mihin sitä esimiestä siellä sitten tarvii, jos voi tuosta vaan mennä omin päin sanomaan ja sopimaan?

Yleensä siivouskohteet sovitaan siivousfirman kanssa, ei siivoojan. Eihän siivooja voi ottaa lisähuonetta sopimuksen ulkopuolelta alkaa siivoilemaan. Eihän hän saisi siitä edes palkkaa.

Siivoamiset sovitaan sen siivousfirman kanssa hyvin tarkkaan. Jopa se määritellään mitä roskiksia siivoojan kuuluu tyhjentää ja kuinka usein.

Tietysti jos siivooja on siivousyrittäjä, on hän oikea henkilö sopimaan asioista, mutta silloinkin hän sopii asian asiakasyrityksen kanssa, ei yksittäisten työntekijöiden kanssa.

Vierailija
84/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies ei ole sinua varten, vaan sinä olet HÄNTÄ varten.

t. Esimies

Sinccis

Mun työpaikalla siivouspäällikkö on sanonut että esimiehet ovat meitä varten. Ja näin se menee. Mun työpaikalla on 2 siivoustyöjohtajaa päällikön lisäksi. Työpaikka on kunnallinen, ei firma.

Vierailija
85/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokaisesta siivouskohteesta pitäs löytyä kohdekansio, johon on merkattu mitä siivoukseen kuuluu, mitkä siivotaan päivittäin, mitkä kerran viikossa, mitkä asiat kerran kuussa yms... joskus jopa pohjapiirroksen ja värikoodien avulla neuvottu kansiossa.

Joillakin firmoilla se on vähän niin ja näin. Ja jos kansio on niin siivooja ei välttämättä lue sitä. Toista se on kaupungilla.

Vierailija
86/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso lappu oveen.

Cleaning, please!  Ja nimenomaan englanniksi, kun et tiedä osaavaatko siivoojat suomea.

Ja suomeksi. Entä jos on esim. aasialainen joka ei osaa englantia?

Ja nigeriaksi. Jos on afrikkalainen, joka ei osaa suomea eikä englantia?

Nigeriassa on pakko osata englantia. Siellä on niin paljon heimokieliä. Kouluissa yms. paikoissa puhutaan englantia.

Vierailija
87/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PÄLLIT

Sinccis

Meillä on sellaisia huoneita, joita siivooja ei saa käydä siivoamassa.

Sen lisäksi on huoneita, jotka siivoojan täytyy siivota, mutta joissa ei saa tyhjentää roskiksia. Niistä huoneista roskat viedään läpinäkyvissä muovipusseissa erilliseen lukittuun, sinetöityyn roska-astiaan. Läpinäkyvissä pusseissa siksi, että sisällön täytyy näkyä sisäisessä kameravalvonnassa. Näistä huoneista ei saa viedä esimerkiksi mitään papereita pois, vaan kaikki roskapaperit täytyy tuhota lukitulla, sinetöidyllä paperisilppurilla.

Sitten on niitä tavallisia toimistohuoneita, jotka siivotaan normaalisti ja joista tyhjennetään kaikki roska-astiat.

Siivoojalla ei ole lupaa toimia saamiensa ohjeiden vastaisesti vaikka joku pyytäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän