Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivooja ei siivoa työhuonettani. Mitä teen?

Vierailija
10.06.2019 |

Olen uusi työntekijä, aloitin vasta viikko sitten. Olen asiantuntijatyössä organisaatiossa, jossa meillä on omat työhuoneet. Olen ollut töissä nyt viikon ja huomannut, että siivooja siivoaa kaikki muut huoneet paitsi minun. Minulla on kolme roskapussia lattialla ja pölyä alkaa kertyä pöydälle.

Kyselin pomoltani tästä jo viime torstaina, kun vaihdoin itse roskapussini. En edes tiedä, missä jätesäiliöt ovat, joten jätin roskapussin lattialle. Pomo äimisteli ja sanoi kysyvänsä siivoushuollolta mikä mättää.

Tulin tänään töihin ja työhuoneeni ilmastointi oli laitettu viikonlopuksi pois päältä, huoneeni oli kuin pätsi (muilla oli päällä). Voitte kuvitella, miltä roskikseen jäänyt banaaninkuori haisee helteisen viikonlopun jälkeen.

En ole nähnyt siivoojia täällä ollenkaan, joten en voi suoraan sanoa. Olen nyt jo kerran pomolle sanonut, enkä tiedä, mitä teen seuraavaksi. Esimies on enää tämän viikon töissä, minä koko kesän.

En tiedä, olenko jotenkin loukannut jotain (miten, kun olen ollut vasta viikon!!) vai mikä mättää. Mitä te tekisitte minun saappaissani?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö laitoshuoltaja että huone on käytössä? Ota yhteys laitoshuoltajan esimieheen. Vie roskapussit siivouskomeroon jos saat oven auki. Tai jätä ne käytävän puolelle. Miten sulla tulee noin paljon roskaa?

Mikä teitä ihmisiä vaivaa ?

Eikö ensimmäisenä se asia sanota sille siivoojalle. Toissijaisesti vasta mennään esimiehen puheille, jos se ei usko?

Onko teille ihmisten kohtaaminen näin helkkarin vaikeata?

Sinccis

Vierailija
22/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö laitoshuoltaja että huone on käytössä? Ota yhteys laitoshuoltajan esimieheen. Vie roskapussit siivouskomeroon jos saat oven auki. Tai jätä ne käytävän puolelle. Miten sulla tulee noin paljon roskaa?

Eikö ensimmäisenä se asia sanota sille siivoojalle. Toissijaisesti vasta mennään esimiehen puheille, jos se ei usko?

Sinccis

Ajattelin sitä että monissa paikoissa siivotaan kun toimisto on tyhjä. Toki voi sanoa suoraan jos näkee laitoshuoltajan. Mä olen se ex laitoshuoltaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä töissä siivooja siivoaa mitä sopimikseen on kirjattu ja siitä myös maksetasn. Jos tulee muutoksia, siitä sovitaan erikseen.

Luulen, ettei sun huone kuulu sopimiksen piiriin ja siksi sitä ei siivota. Esimieheen yhteys, joka hoitaa asian kuntoon. Ei siivooja voi yksipuolisesti kenenkään huonetta ruveta siivoamaan tai ainakaan laskuttamaan siitä

Vierailija
24/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sä ymmärrät miksi se edellinen lähti sieltä hommista pois. Huone täyttyi roskilla, eikä pystynyt enää työskentelemään. ;D

Vierailija
25/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Ajattelin sitä että monissa paikoissa siivotaan kun toimisto on tyhjä. Toki voi sanoa suoraan jos näkee laitoshuoltajan. Mä olen se ex laitoshuoltaja.

No meillä ei yöllä siivota, ja toimintaa on muutenkin 24/7.

Sinccis

Pointtisi huomioitu kuitenkin. Ehkäpä jossakin se on vaan kahdeksasta neljään.

Vierailija
26/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen aasintuntija.

Vierailija
27/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten varmaan sille voipi jättä lapun juu, jos ketään ei ole paikalla.

Sinccis

Vierailija
28/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai sä ymmärrät miksi se edellinen lähti sieltä hommista pois. Huone täyttyi roskilla, eikä pystynyt enää työskentelemään. ;D

Näin siinä käy.

Sinccis

Kukapa nyt kaatopaikalla haluaisi olla töissä.

Vierailija
29/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Ei todella noin. Siivooja siivoaa sen mitä sopimukseen on kirjattu ja mistä maksetaan. Ja esimies tietää mitä tiloja ja tehtäviä sopimus sisältää.

Ihmisen kohtaamisella ei ole mitään merkitystä, vaan sopimuksen sisällöllä! Kuinka paljon käytetään aikaa, kuinka usein roskakori tyhjennetään, kuinka monta neliötä lattioita mopataan jne.

Vierailija
30/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä uudelleen esimieheesi! Kerro, että sama meno jatkuu, että nyt pitäisi oikeasti tehdä jotain asialle. Esimiehesi on varmaan unohtanut koko asian eikä ole ollut yhteydessä siivousfirmaan. Meidän työpaikalla on ollut myös vähän samaa ongelmaa ja kyllä ne asiat sitten parani, kun tarpeeksi usein kävi sanomassa esimiehelle asiasta - esimies, joka puolusteli asiaa unohduksellaan...

Vierailija
31/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Kyllä tällaisista ongelmista nimenomaa ensisijaisesti kerrotaan sille esimiehelle, mikäli se kuuluu hänen työnkuvaansa olla yhteydessä siivousfirman esimieheen asian tiimoilta! Esimies on vastuussa ja hänen tehtävä on varmistaa, että hommat tulee hoidettua oikein.

Vierailija
32/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Mihin sitä esimiestä siellä sitten tarvii, jos voi tuosta vaan mennä omin päin sanomaan ja sopimaan?

Vierailija
33/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö siivooja että huoneesi on käytössä? Ei tyhjiä tiloja turhaan siivota.

Vierailija
34/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikko töissä ja 3 roskapussia? Minä en saa edes kuukaudessa roskapussillista puolilleen, joten mitä teet siellä työhuoneessa? Meillä ei saa syödä työhuoneissa, roskikseen ei tungeta ruokaa.

Niin TEILLÄ ei saa niin! Mä en ole mikään nipottava pomo.

Mun alaiset saa syödä vaikka töitä tehdessä.

Sinccis

Mutta mä luonkin työpaikalle hyvää henkeä, enkä palkkaisi kaltaisiasi nipoja. KOSKAAN.

No ei tuo ap ole muuta ehtinyt tekemäänkään kuin syömään, jos jo 3 roskapussia täyttyy viikossa ruuantähteitä ja pakkauspapereista. Ällöttää ajatellakin, miten likainen näppäimistö sillä on.

Vierailija
35/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olet rappusiivoojana, niin et siivoa rappuja ollenkaan kun ne ovat kerran tyhjiä tiloja :D

Vierailija
36/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maineesi on varmaan kiirinyt ja siivoojaa on varoitettu, että huoneesi tulee olemaan aikamoinen sikolätti. Kolme roskapussia täyteen viikossa, mitä ihmettä?

No, tuli pari roskapussia täyteen ihan edellisen työntekijän roskista, vaikka lajittelin paperit ja tuhottavat paperit eriksen. Oli rikkinäisiä, kierrätykseen sopimattomia muovitaskuja ja kaikenmaailman ihmeyksiä (kuten likainen, rikkinänen penaali yms.), jotka heitin pois. 

ap

Vierailija
37/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maineesi on varmaan kiirinyt ja siivoojaa on varoitettu, että huoneesi tulee olemaan aikamoinen sikolätti. Kolme roskapussia täyteen viikossa, mitä ihmettä?

Siivoojat kuulemma tulevat iltasiivoamaan, kun yrityksen toimitilat suljetaan klo 16. Eli ajattelin, että tulisivat perjantaina lähtöni jälkeen. Joku täällä kuitenkin oli käynyt, koska ilmastointi oli erikseen laitettu pois päältä.

ap

Vierailija
38/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 roskapussia viikossa? Miten tämä on mahdollista? Yleensä roskapussit taidetaan vaihtaa työhuoneissa kerran viikossa (työhuoneen siivous kerran viikossa), joten ei sekään vielä sinua pelasta, kun nyt saat siivoojan siivoamaan sitä huonetta. Firman täytyy alkaa maksaa siivoojalle ekstraa sun huoneen erityis- ja lisäkunnossapidosta.

Vierailija
39/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oma työhuone voi viikossa tulla jo siivottomaksi, jos olet ollut vasta viikon töissä?

Nykyään monessa firmassa ei enää työntekijöiden työhuonetta siivota päivittäin/viikottain, vaan harvemmin esim. meillä töissä 2vk väleinen ja tämä lienee ihan yleistä. Siivooja siivoaa huoneet porrastetusti eli 1-2 huonetta vain kerralla

Vierailija
40/87 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olet rappusiivoojana, niin et siivoa rappuja ollenkaan kun ne ovat kerran tyhjiä tiloja :D

Käyttämätön huone on eri asia kuin portaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi