Soitat monta puhelua, mutta et laita viestiä mistä on kysymys. MIKSI?
Laita viesti, niin ei tarvitse arvailla että onko kyse kiireellisestä vai jostain joka voi odottaa! Viestiin on myös helpompi vastata jos on tilanteessa jossa ei voi puhua tai jos on vaikka masentunut.
Eli kysymys: miksi pommitat puhelimella etkä selitä mistä on kyse?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yritän soittaa ensin ja katsoa kuka mahdollisesti vastaa. Tälläisiä tilanteita on oikeastaan vaan jos esimerkiksi auto hajoaa ja jättää minut tien poskeen. En minä rupea siinä tilanteessa naputtelemaan tekstiviestiä että soitatko kun pääset kokouksesta :D
No tämä ei kuulu kategoriaan turha pommitus. Tottakai tuolloin soitellaan puhelin läpi. Olen kyllä vastaavassa tilanteessa laitellut viestejäkin perään, siltä varalta jos joku huomaisi ja on tilanteessa josta voi lähteä auttamaan. Jos ehtii soittaa tienposkesta 10 puhelua samalle henkilölle niin samassa ajassa on kirjoittanut jo viestinkin.
No ei niin. Vastasin vain ap:n kysymykseen miksi soitan enkä laita viestiä. Oikeastikko teillä on soittelijoina kavereita jotka soittaa 10 kertaa minuutissa vain siksi että haluavat tietää mitä kuuluu keskellä päivää? Minä soitan muutaman kerran peräkkäin vain jos tarvitsen sillä hetkellä apua tai tietoa tms. jos asiani ei ole tärkeä, en soita ollenkaan vaan laitan viestiä ja vastaa sit kun jaksaa.
Oikeasti osalle soittaa muitakin ihmisiä kuin kaverit, jotka suurimmaksi osaksi ovat ainakin itselläni ihan järkeviä. Aika moni vastaaja tuntuu elävän elämää jossa soittelijoita on vähän ja he ovat läheisiä. Kaikilla ei ole näin.
Nyt alkaa jo kiinnostaa, ketä ne soittelijat ovat, jotka eivät ole kavereita tai töihin liittyviä soittajia? Kaverit soittavat vain jos on tosi tärkeää asiaa, muuten viestitetään. Ja töihin liittyviin puheluihin täytyy totta kai vastata.
Mulle soittaa molemmat vanhempani. Ovat yli 90-vuotiaita. Hyvin harvoin laittavat tekstiviestiä, koska kokevat sen hankalaksi. Toinen ei näe kunnolla pientä tekstiä ja toinen ei ole enää ihan perillä nykytekniikasta ja viesti saattaa jäädä kokonaan lähettämättä, vaikka sen olisi saanut kirjoitettuakin. Myös siskoni soittaa mulle, kun haluaa vastaukseni nopeasti. Hyvin tavallinen tilanne on, että hän on lähdössä vaikkapa Itäkeskukseen ja soittaa mulle kysyäkseen, haluanko lähteä mukaan. Mulla ei ole autoa eikä ajokorttiakaan, mutta vasta jokin aika sitten laitettu polviin tekonivelet, joten olen yleensä enemmän kuin mielissäni, jos saan autokyydin. Voi ostaa kerralla enemmän ja painavampia ostoksia, kun ei tarvitse lähteä julkisilla. Myös siskoni poika ja miniä soittaa mulle, jos tarvitsevat samana päivänä minusta jotain kuten lapsenvahtia. En kulje kännykkä kädessä, joten on hyvin tavallista, että kännykkäni on alakerrassa ja minä yläkerrassa tai päinvastoin. En kuule tekstiviestin tuloa, mutta puhelimen soimisen kuulen. On viikonloppuja, jolloin en katso kertaakaan kännykkääni, jos se ei ole soinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vastaa siihen luuriin, idiootti.
Tai soita takaisin, monenn monituista soittoa kertoo kyllä jo sen että asia on kiireellnen ja tärkeä.
Mitä jos tietää ettei soittajalla voi olla mitään kiireellistä eikä tärkeää asiaa?
Jos hänellä on joku hätä miksi soittaa minulle, silloin pitää soittaa 112.
M
Miksi ylipäätään roikutat ihmistä elämässäsi, jos hän ei ole edes vastaamisen arvoinen? Sanot ihan suoraan ettei heidän juttunsa kiinnosta, sinulla ei ole aikaa eikä haluja heille tärkeille asioille ja varsinkaan heidän valitsemalla ajankohdalla ja jos haluat heidän seuraansa, niin otat itse yhteyttä.
Heidän yhteydenottoja ei kaivata, sinulla on heitä paljon tärkeämpiä ja kiireellisempiä asioista elämässäsi ja he vievät sinulta, sinun tärkeää aikaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vastaa siihen luuriin, idiootti.
Tai soita takaisin, monenn monituista soittoa kertoo kyllä jo sen että asia on kiireellnen ja tärkeä.
Mitä jos tietää ettei soittajalla voi olla mitään kiireellistä eikä tärkeää asiaa?
Jos hänellä on joku hätä miksi soittaa minulle, silloin pitää soittaa 112.
M
Miksi ylipäätään roikutat ihmistä elämässäsi, jos hän ei ole edes vastaamisen arvoinen? Sanot ihan suoraan ettei heidän juttunsa kiinnosta, sinulla ei ole aikaa eikä haluja heille tärkeille asioille ja varsinkaan heidän valitsemalla ajankohdalla ja jos haluat heidän seuraansa, niin otat itse yhteyttä.
Heidän yhteydenottoja ei kaivata, sinulla on heitä paljon tärkeämpiä ja kiireellisempiä asioista elämässäsi ja he vievät sinulta, sinun tärkeää aikaasi.
Ohis...nykyaikana viestitellään muilla tavoin kuin soittamalla. Paitsi jos asia on kiireellinen tai tärkeä. Kyllä minäkin tiedän, että jos jollain ystävälläni tai kaverillani on oikeasti joku hätä, niin ei hän minulle soita vaan sinne, mistä saa apua. Ts 112:een, puolisolleen, aikuisille lapsilleen tms. Ei kyse ole siitä, että roikottaisi ei-toivottuja ihmisiä elämässään vaan siinä, että on muitakin viestintätapoja kuin soittaminen. Vain hyvin iäkkäät, teknologian kelkasta tipahtaneet joutuvat soittamaan, koska eivät muutakaan tapaa osaa. Tai jos haluaa vastauksen vaikka tämän iltaiseen leffaan menoon nyt eikä kahden tunnin päästä, jolloin on pyytänyt seurakseen jo jotain toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yritän soittaa ensin ja katsoa kuka mahdollisesti vastaa. Tälläisiä tilanteita on oikeastaan vaan jos esimerkiksi auto hajoaa ja jättää minut tien poskeen. En minä rupea siinä tilanteessa naputtelemaan tekstiviestiä että soitatko kun pääset kokouksesta :D
No tämä ei kuulu kategoriaan turha pommitus. Tottakai tuolloin soitellaan puhelin läpi. Olen kyllä vastaavassa tilanteessa laitellut viestejäkin perään, siltä varalta jos joku huomaisi ja on tilanteessa josta voi lähteä auttamaan. Jos ehtii soittaa tienposkesta 10 puhelua samalle henkilölle niin samassa ajassa on kirjoittanut jo viestinkin.
No ei niin. Vastasin vain ap:n kysymykseen miksi soitan enkä laita viestiä. Oikeastikko teillä on soittelijoina kavereita jotka soittaa 10 kertaa minuutissa vain siksi että haluavat tietää mitä kuuluu keskellä päivää? Minä soitan muutaman kerran peräkkäin vain jos tarvitsen sillä hetkellä apua tai tietoa tms. jos asiani ei ole tärkeä, en soita ollenkaan vaan laitan viestiä ja vastaa sit kun jaksaa.
No kun kyse on juuri siitä että näitä ihmisiä on. Jos ei nyt ihan mitä kuuluu -osastoa niin joku asia minkä hoitaisi viidessä sekunnissa viesteillä ja joka ei ole kiireellinen. Suurin osa ihmisistä, kuten sinäkin, tajuavat miten viestimiä käytetään ja eivät harrasta tätä häirintää. Tein aloituksen kun halusin tietää miksi jotkut tekevät näin.
Ap
Sinulle ystäväsi ja muut ihmiset joilla on numerosi, niin heidän juttunsa ovat rasitteita selkeästi. Muutama minuutti heille on sinun ajantuhlaamista.
En ole koskaan ajatellut, että ystäväni voisivat kokea suulliset yhteydenottoni noin vastenmielisinä ja häiritsevinä. Kuinka aika kanssani pitää saada minimoitua minimiin ja valita se kaikkein vähiten vievä viestintä muoto.
Minne teillä on kiire, että pyritään siihen kommunikointi tapaan, jolla se yhteydenpito saadaan vietyä siihen sekunttitasolle?
”Käytän päivässä 35 sekuntia ystäville viestittämiseen ja tunteja heidän sometilejä selaillen ja puhuin heidän kanssaan kerran puolessa vuodessa 20 minsaa, 2 tuntia YouTubea ja loput temppareita, mutta onpa hyvät ihmisuhteet”.
Aloitus ei ehkä koske sinua. Juuri siksi haluan karsia turhan ja ylimääräisen elämästä, jotta aikaa ja energiaa on mm olla ystävien kanssa. Nämä kymmenen puhelun pommittajat ilman selitystä vievät sitä energiaa. Saatan olla esim kahvilla ystäväni kanssa ja en vastaa siksi (ei ole kohteliasta räplätä puhelinta seurassa) ja siitä lähden pitkään vuoroon töihin. Jos on paljon yhteydenottoja tullut siinä välissä niin en vastaa kaikkiin. Enkä varsinkaan aloituksessa mainittuun häirintään.
Ap
Jotkut itsekkäät ihmiset, joilla on itsellä aikaa, eivät ymmärrä ettei toisella aina ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun kyse on juuri siitä että näitä ihmisiä on. Jos ei nyt ihan mitä kuuluu -osastoa niin joku asia minkä hoitaisi viidessä sekunnissa viesteillä ja joka ei ole kiireellinen. Suurin osa ihmisistä, kuten sinäkin, tajuavat miten viestimiä käytetään ja eivät harrasta tätä häirintää. Tein aloituksen kun halusin tietää miksi jotkut tekevät näin.
Ap
Sinulle ystäväsi ja muut ihmiset joilla on numerosi, niin heidän juttunsa ovat rasitteita selkeästi. Muutama minuutti heille on sinun ajantuhlaamista.
En ole koskaan ajatellut, että ystäväni voisivat kokea suulliset yhteydenottoni noin vastenmielisinä ja häiritsevinä. Kuinka aika kanssani pitää saada minimoitua minimiin ja valita se kaikkein vähiten vievä viestintä muoto.
Minne teillä on kiire, että pyritään siihen kommunikointi tapaan, jolla se yhteydenpito saadaan vietyä siihen sekunttitasolle?
”Käytän päivässä 35 sekuntia ystäville viestittämiseen ja tunteja heidän sometilejä selaillen ja puhuin heidän kanssaan kerran puolessa vuodessa 20 minsaa, 2 tuntia YouTubea ja loput temppareita, mutta onpa hyvät ihmisuhteet”.
Minne sinulla on kiire, kun et voi laittaa viestiä ja odottaa sen aikaa, että ystäväsi vastaa viestiisi?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
”Käytän päivässä 35 sekuntia ystäville viestittämiseen ja tunteja heidän sometilejä selaillen ja puhuin heidän kanssaan kerran puolessa vuodessa 20 minsaa, 2 tuntia YouTubea ja loput temppareita, mutta onpa hyvät ihmisuhteet”.Aloitus ei ehkä koske sinua. Juuri siksi haluan karsia turhan ja ylimääräisen elämästä, jotta aikaa ja energiaa on mm olla ystävien kanssa. Nämä kymmenen puhelun pommittajat ilman selitystä vievät sitä energiaa. Saatan olla esim kahvilla ystäväni kanssa ja en vastaa siksi (ei ole kohteliasta räplätä puhelinta seurassa) ja siitä lähden pitkään vuoroon töihin. Jos on paljon yhteydenottoja tullut siinä välissä niin en vastaa kaikkiin. Enkä varsinkaan aloituksessa mainittuun häirintään.
Ap
Just joo :D mikset laita estolle näitä häiriköitä. Kyllä jos mun puhelin ystävän seurassa soi niin voin hyvällä omalla tunnolla vastata tai laittaa viestin itse että en pysty nyt vastaamaan tai jotain muuta, laittaa vaikka puhelimen kiinni. Kuulostaa siltä ettet vain halua puhua puhelimessa. Mistä kaikki tuttavat sun työvuorotkin voisi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
”Käytän päivässä 35 sekuntia ystäville viestittämiseen ja tunteja heidän sometilejä selaillen ja puhuin heidän kanssaan kerran puolessa vuodessa 20 minsaa, 2 tuntia YouTubea ja loput temppareita, mutta onpa hyvät ihmisuhteet”.Aloitus ei ehkä koske sinua. Juuri siksi haluan karsia turhan ja ylimääräisen elämästä, jotta aikaa ja energiaa on mm olla ystävien kanssa. Nämä kymmenen puhelun pommittajat ilman selitystä vievät sitä energiaa. Saatan olla esim kahvilla ystäväni kanssa ja en vastaa siksi (ei ole kohteliasta räplätä puhelinta seurassa) ja siitä lähden pitkään vuoroon töihin. Jos on paljon yhteydenottoja tullut siinä välissä niin en vastaa kaikkiin. Enkä varsinkaan aloituksessa mainittuun häirintään.
Ap
Just joo :D mikset laita estolle näitä häiriköitä. Kyllä jos mun puhelin ystävän seurassa soi niin voin hyvällä omalla tunnolla vastata tai laittaa viestin itse että en pysty nyt vastaamaan tai jotain muuta, laittaa vaikka puhelimen kiinni. Kuulostaa siltä ettet vain halua puhua puhelimessa. Mistä kaikki tuttavat sun työvuorotkin voisi tietää.
Olen samaa mieltä eston laittamisesta häiriköille. Muuten ymmärrän aloittajaa ihan hyvin. Ja juuri siksi, ettei toisen työvuoroja voi tietää, olisikin syytä laittaa aina tekstari eikä soittaa. Toinenhan saattaa olla vaikka nukkumassa. Mä en halua laittaa puhelintani äänettömälle, koska mulla on iäkkäät vanhemmat. On ihan eri asia herätä puheluun, joka koskee jotain oikeasti hätätilannetta kuin puheluun, jossa kysellään jotain turhanpäiväistä, jonka olisi voinut kysyä tekstiviestilläkin.
Mä vastaan seurassa vain läheisteni puheluihin. Koska tiedän, että vanhempiani lukuunottamatta hekin laittavat ensisijaisesti viestiä. Jos soittavat, silloin on yleensä tapahtunut jotain ja joudun lähtemään välittömästi. Ymmärän sen, että kännykkä on nuoremmille keskeinen osa sosiaalista identiteettiä, mutta tällaiselle hieman vaille kuuskymppiselle on ihan normaalia kohteliausuutta olla vastaamatta puheluihin tai muutenkaan räplätä kännykkää silloin, kun on toisen ihmisen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Estolle olen tavallaan laittanutkin, eli en vaan enää vastaa ja ovat lopettaneet soittelemasta. Ja hyvä niin.
Aloituksessa kysyin, MIKSI joku soittaa monta puhelua selittämättä.
Ei tarvi tietää toisen työvuoroja, vaan voi soittaa kerran pari ja laittaa viestin perään jos oli jotain asiaa johon haluaa vastauksen. Pidän mielelläni yhteyttä tällaisten ihmisten kanssa, joita on onneksi suurin osa ystävistäni, työkavereistani ja sukulaisistani.
Ap
Eiväthän nykyajan ihmiset ehdi vastaamaan puhelimeen.
Se vastaaminen kun veisi kallista aikaa ja muutenkin häiritsee kun pitää kuvata someen joka hetki omia tekemisiään. Ja seurata muiden satojen ihmisten somepäivityksiä
Pitää olla kaiken aikaa fasebuukissa, instakrammissa, vitteriskä, jotelissa, jne jne.
Eihän puhelin ole enää aikoihin ollut puhelin, eikä siihen vastata, vaikka sitä kaiken aikaa ihmiset räplää ja tuijottaa, kait p....huussissakin.
Kun pitää kuvata joka suupala ja ottaa omasta lärvistä lähikuvia. Puhumattakaan notkoselkä- ja pakarakuvista.
Siinä tohinassa ja kiireessä ne lähimpien ihmisten puhelut ovat vain kiusallisia ja ilkeilyä kun ne nyt vaan ei ymmärrä yhtään mitään siitä kuinka kiireinen olen.
Vauvapalstalla ehtii kirjoitella tuntikausia, mutta ei voi soittaa ystävälle takaisin, jos ei ole selvää että on jotain tuikitärkeää asiaa (kuka sen tärkeydenkin sitten määrittelee?).
Hohhoijjakkaa, on joillakin niin vaikea elämä. Priorisointi on vaikeaa, vaikka toisaalta, onhan se vähän surullista että joku priorisoi vauvapalstan kavereidensa ohitse, tänne jaksaa jauhaa paskaa vaikka kuinka ja vängätä siitä kuka on oikeassa ja kuka ei.
Multa jää kaveripiiristä pois sellaiset, jotka ei ole samalla aaltopituudella, jos on helvetin vaikeeta soittaa takaisin jos joskus saan päähäni kirjoittamisen sijasta ihan soittaa jollekkin, tai jos ei vastaa ikinä edes niihin viesteihin tai jos kuvittelee omaavansa jonkun määräysvallan että hänen mukaansa pitää toimia, että jos itse mieluummin kommunikoin soittamalla niin ei, kun hän mieluummin vain viestittelee, mikä hiton yksipuolinen päätös se tuokin on?
Ap:n ensimmäinen viesti klo 10 ja viimeinen klo 14 ja joka sivulle on kerennyt vastaamaan pitkiä tekstejä. Ystävälle ei jaksa vastata, mutta tänne kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ensimmäinen viesti klo 10 ja viimeinen klo 14 ja joka sivulle on kerennyt vastaamaan pitkiä tekstejä. Ystävälle ei jaksa vastata, mutta tänne kyllä.
Kuka sanoi, että on kyse ystävästä? Miksi keksit päästäsi tarinoita? Ja kyllä, joskus selaan vapaapäivänä nettiä sen sijaan, että puran puheluita ja viestejä. Kuulostat iilimadolta, joka ei kykene antamaan muille omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstalla ehtii kirjoitella tuntikausia, mutta ei voi soittaa ystävälle takaisin, jos ei ole selvää että on jotain tuikitärkeää asiaa (kuka sen tärkeydenkin sitten määrittelee?).
Hohhoijjakkaa, on joillakin niin vaikea elämä. Priorisointi on vaikeaa, vaikka toisaalta, onhan se vähän surullista että joku priorisoi vauvapalstan kavereidensa ohitse, tänne jaksaa jauhaa paskaa vaikka kuinka ja vängätä siitä kuka on oikeassa ja kuka ei.
Multa jää kaveripiiristä pois sellaiset, jotka ei ole samalla aaltopituudella, jos on helvetin vaikeeta soittaa takaisin jos joskus saan päähäni kirjoittamisen sijasta ihan soittaa jollekkin, tai jos ei vastaa ikinä edes niihin viesteihin tai jos kuvittelee omaavansa jonkun määräysvallan että hänen mukaansa pitää toimia, että jos itse mieluummin kommunikoin soittamalla niin ei, kun hän mieluummin vain viestittelee, mikä hiton yksipuolinen päätös se tuokin on?
Oletko siis ihminen, joka soittaa 10 puhelua selittämättä viestillä, mistä on kyse? Tämä minua edelleen kiinnostaa, että miksi joku kokee oikeudekseen tehdä näin.
Muu ei liity asiaan. Nämä 10 puhelun soittelijat eivät ole ystäviäni, ja enkä vastaa enää heille. Vastaan puhelimeen kyllä, mutta ihan muille kuin näille häiriköille.
Ap
Yleensä soitan tilanteissa, joissa haluan vastauksen nopeasti, enkä jaksa/ehdi näpyttää tai odotella toisen näpyttelyä. Yritän kerrasta kolmeen (riippuu ihmisestä), mutta en kyllä jaksa erikseen laittaa että "ei enää mitään, mutta yritin tavoitella koska..."
Tekstiviestillä on helpompi kieltäytyä kuin sanomalla ääneen. Sen vuoksi pommitetaan mieluummin soittamalla kuin laittamalla viestiä rahan lainaamisesta, lapsenvahdiksi tulemisesta, muuttoavuksi tulemisesta jne jne. Mulla on yksi kaveri, joka osaa hoitaa kaiken yhteydenpidon varsin hyvin viestein...paitsi silloin, kun haluaa rahaa lainaksi. Ihan joka kerta sama kuvio, kun hän soittaa: ensin kyselee mun kuulumiseni, sitten kertoo oman taloudellisen ahdinkonsa ja lopuksi surkealla äänellä sanoo, että olen hänen viimeinen toivonsa saada rahaa lainaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran vanhan kansan ihminen, että ajattelen puhelimen ensisijaisesti puhumista varten. Koska on sen kojeen nimikin on
p u h e l i n. Ei t e k s t i t i n.
Oivoi, aikaa ennen kännyköitä. Ja sitä aikaa kun kännyköissä ei ollut tekstinkirjoitustoimintoa.
Hyvin pärjättiin ja vastattiin.
Myös olen oppinut aikoinani, että puhelimeen vaan on kohteliasta vadtata tai soittaa itse takaisin kun on huomannut jonkun yrittävän soittaa.Ja jos on joku kovin bisnes- tai tyorientoitunut ihminen niin varmaan hänelle monikaan ei edes yritä soittaa työaikana. Uskoisin, että tutut soittajat tietää, ettei kannata soittaa. Ja miten jotkut tuntemattomat yleensä toiselle tuntemattomalle paljonkaan soittavat?
Yleensähän yleensä tuntee jo ennestään kyseisen ihmisen ja kyseisen ihmisen elämäntilanteen jolle on jotain asiaa.Kyllä tuntuu, että nämä niin kovin kiireiset, satoja yhteydenottoja saavat henkilöt hiukan nyt tekevät itsensä tärkeiksi. Kun niin kovin häiriintyvät kun joku yrittää soittaa ja ei he eivät millään ja missään nimessä "ehdi" vastata eikä soittaa myöhemmin takaisin. Voi kamalaa kun elämä on kamalaa ja vaikeeta.
Ja muut tyhmät vielä tekevät sen vaikeeksi.Selkeytettynä siis kiireiselle ja runsaan ystäväpiirin omaavalle ihmiselle nämä vastaavat kiireiset ja myös runsaan ystäväpiirin omaavat ihmiset tuskin soittelevat itsekään monia kertoja putkeen.
Tietävät toistensa tilanteen.
Eli aloittajan ongelma on hyttysen luokkaa.
Tai kärpäsestä halutaan tehdä härkänen.Tämän on pakko olla trolli tai joku täysin todellisuudesta vieraantunut vanhus.
No oletpa välkky: tuo kirjoittajahan mainitsi heti ensimmäisessä lauseessaan olevansa "sen verran vanhan kansan ihminen", että hän ajattelee puhelimen olevan ensisijaisesti puhumista varten. Ja kirjoitustyylistäkin huomaa, että hän on hiukan iäkkäämpi kirjoittaja.
Minä en ole ihan hänen ikäluokkaansa, vaan olen varmaan n. 30 vuotta nuorempi, mutta olen hänen kanssaan täsmälleen samaa mieltä: tämä vanhempi kirjoittaja kirjoittaa asiaa ja tavoitti oleellisen tästä ultrapostmodernista uuden vuosituhannen lapsellisesta ilmiöstä.
Te tekstimaanikot olette itse elämästä vieraantuneita pelleilijöitä. Te haluatte simputtaa ihmisiä pakottamalla heidät kirjoittamaan vaikka soittaminen olisi paljon nopeampaa ja yksinkertaisempaa, kun te kaikki olette näennäisesti lennokkaista "manager haistapaska-countment-executive-representative" jne -sanahelinänimikkeistänne huolimatta ihan tavistyöväenluokkaisia proletaareja ettekä mitään oikeita johtajia (eikä niillä oikeilla johtajilla, raharikkailla tai vallanhaltijoilla tuollaisia periaatteita olekaan), ja ne teidän jokapäiväiset "palaverinne" (pieceblood in English) ynnä kokouksenne ovat yksi heikosti tuottavan suojatyön muoto. Noihin teidän "palaveri-" ja kokoustöihinne pystyy kuka tahansa, myös juopot, aivovammaiset, ns. hitaalla käyvät ja kaikenlaiset oudot hiipparit.
Tuo tuollainen "Minä en ehdi puhua puhelimessa" on huomiohakuisen persoonan väsynyttä ja mielikuvituksetonta erikoisuudentavoittelua. Ei teitä kukaan normaalijärkinen tuollaisen takia ihaile eikä arvosta, vaan päinvastoin: normaalijärkiset nauravat teitä ja noita teidän infantiileja tekstiviestirituaalejanne.
Joku tuolla edellä mietti, ovatko ihmiset jotenkin tyhmistyneet. Kyllä se kovasti siltä näyttää, kun puhelimeen vastaamisestakin, jonka vielä esim. 1980-luvullakin jokainen yli viisivuotias osasi ilman mitään oikuttelua ja joka kuului jokaisen täysipäisen ihmisen itsestäänselvään yleisosaamiseen, ei tämä someajan postmoderni diginatiivi enää selviä ilman pitkää proseduuria noita ihan pimeitä soidintansseja.
Ja mitään oikeaa kiirettähän teillä ei mihinkään ole.
Eikä toki minullakaan, niin että en tätä sillä sano, mutta minä vastaankin puhelimeen silloin - valitettavan harvoin - kun joku soittaa jos vain olen hereillä; ja jos olen ollut nukkumassa, soitan herättyäni takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Estolle olen tavallaan laittanutkin, eli en vaan enää vastaa ja ovat lopettaneet soittelemasta. Ja hyvä niin.
Aloituksessa kysyin, MIKSI joku soittaa monta puhelua selittämättä.
Ei tarvi tietää toisen työvuoroja, vaan voi soittaa kerran pari ja laittaa viestin perään jos oli jotain asiaa johon haluaa vastauksen. Pidän mielelläni yhteyttä tällaisten ihmisten kanssa, joita on onneksi suurin osa ystävistäni, työkavereistani ja sukulaisistani.
Ap
No onhan se puhuminen nyt ihan eri asia kuin viestintä. Minuutissa puhut paljon enemmän mitä kirjoitat. Siksi.
Jätkäshenkilö 47 vuotta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran vanhan kansan ihminen, että ajattelen puhelimen ensisijaisesti puhumista varten. Koska on sen kojeen nimikin on
p u h e l i n. Ei t e k s t i t i n.
Oivoi, aikaa ennen kännyköitä. Ja sitä aikaa kun kännyköissä ei ollut tekstinkirjoitustoimintoa.
Hyvin pärjättiin ja vastattiin.
Myös olen oppinut aikoinani, että puhelimeen vaan on kohteliasta vadtata tai soittaa itse takaisin kun on huomannut jonkun yrittävän soittaa.Ja jos on joku kovin bisnes- tai tyorientoitunut ihminen niin varmaan hänelle monikaan ei edes yritä soittaa työaikana. Uskoisin, että tutut soittajat tietää, ettei kannata soittaa. Ja miten jotkut tuntemattomat yleensä toiselle tuntemattomalle paljonkaan soittavat?
Yleensähän yleensä tuntee jo ennestään kyseisen ihmisen ja kyseisen ihmisen elämäntilanteen jolle on jotain asiaa.Kyllä tuntuu, että nämä niin kovin kiireiset, satoja yhteydenottoja saavat henkilöt hiukan nyt tekevät itsensä tärkeiksi. Kun niin kovin häiriintyvät kun joku yrittää soittaa ja ei he eivät millään ja missään nimessä "ehdi" vastata eikä soittaa myöhemmin takaisin. Voi kamalaa kun elämä on kamalaa ja vaikeeta.
Ja muut tyhmät vielä tekevät sen vaikeeksi.Selkeytettynä siis kiireiselle ja runsaan ystäväpiirin omaavalle ihmiselle nämä vastaavat kiireiset ja myös runsaan ystäväpiirin omaavat ihmiset tuskin soittelevat itsekään monia kertoja putkeen.
Tietävät toistensa tilanteen.
Eli aloittajan ongelma on hyttysen luokkaa.
Tai kärpäsestä halutaan tehdä härkänen.Tämän on pakko olla trolli tai joku täysin todellisuudesta vieraantunut vanhus.
No oletpa välkky: tuo kirjoittajahan mainitsi heti ensimmäisessä lauseessaan olevansa "sen verran vanhan kansan ihminen", että hän ajattelee puhelimen olevan ensisijaisesti puhumista varten. Ja kirjoitustyylistäkin huomaa, että hän on hiukan iäkkäämpi kirjoittaja.
Minä en ole ihan hänen ikäluokkaansa, vaan olen varmaan n. 30 vuotta nuorempi, mutta olen hänen kanssaan täsmälleen samaa mieltä: tämä vanhempi kirjoittaja kirjoittaa asiaa ja tavoitti oleellisen tästä ultrapostmodernista uuden vuosituhannen lapsellisesta ilmiöstä.
Te tekstimaanikot olette itse elämästä vieraantuneita pelleilijöitä. Te haluatte simputtaa ihmisiä pakottamalla heidät kirjoittamaan vaikka soittaminen olisi paljon nopeampaa ja yksinkertaisempaa, kun te kaikki olette näennäisesti lennokkaista "manager haistapaska-countment-executive-representative" jne -sanahelinänimikkeistänne huolimatta ihan tavistyöväenluokkaisia proletaareja ettekä mitään oikeita johtajia (eikä niillä oikeilla johtajilla, raharikkailla tai vallanhaltijoilla tuollaisia periaatteita olekaan), ja ne teidän jokapäiväiset "palaverinne" (pieceblood in English) ynnä kokouksenne ovat yksi heikosti tuottavan suojatyön muoto. Noihin teidän "palaveri-" ja kokoustöihinne pystyy kuka tahansa, myös juopot, aivovammaiset, ns. hitaalla käyvät ja kaikenlaiset oudot hiipparit.
Tuo tuollainen "Minä en ehdi puhua puhelimessa" on huomiohakuisen persoonan väsynyttä ja mielikuvituksetonta erikoisuudentavoittelua. Ei teitä kukaan normaalijärkinen tuollaisen takia ihaile eikä arvosta, vaan päinvastoin: normaalijärkiset nauravat teitä ja noita teidän infantiileja tekstiviestirituaalejanne.
Joku tuolla edellä mietti, ovatko ihmiset jotenkin tyhmistyneet. Kyllä se kovasti siltä näyttää, kun puhelimeen vastaamisestakin, jonka vielä esim. 1980-luvullakin jokainen yli viisivuotias osasi ilman mitään oikuttelua ja joka kuului jokaisen täysipäisen ihmisen itsestäänselvään yleisosaamiseen, ei tämä someajan postmoderni diginatiivi enää selviä ilman pitkää proseduuria noita ihan pimeitä soidintansseja.
Ja mitään oikeaa kiirettähän teillä ei mihinkään ole.
Eikä toki minullakaan, niin että en tätä sillä sano, mutta minä vastaankin puhelimeen silloin - valitettavan harvoin - kun joku soittaa jos vain olen hereillä; ja jos olen ollut nukkumassa, soitan herättyäni takaisin.
Minä olen sua 10 vuotta vanhempi ja oppinut laittamaan viestejä. Oppinut sen, että kun ei enää ole lankapuhelimia (joihin vastataan vain kotona ja silloin, kun on aikaa), kuka vaan voi ottaa yhteyttä milloin vaan ja missä vaan. Ymmärrän sen, että joku voi olla juuri kaupan kassalla maksamassa ostoksiaan, hammaslääkärissä, ajamassa autoa, hautajaisissa, työpalaverissa, saunassa, vessassa pa.skalla tai jossain muussa tilanteessa, jossa puhelimeen vastaaminen on joko mahdotonta tai hankalaa. Siksi viesti. Viestiin voi aivan hyvin vain laittaa: "soita, kun ehdit", jos pidemmän viestin kirjoittaminen tuottaa vaikeuksia.
Uskoisin, että aika monella meistä on hyvin vähän sellaisia ihmisiä, joiden puheluihin vastaaminen on elämän ja kuoleman kysymys. Ystävät ja kaverit eivät kuulu heihin, mutta lähiomaiset saattavat kuuluakin. Joku haluaa ehtiä läheisensä sairaalavuoteen viereen ennenkuin tämä kuolee tai varata välittömästi lennon maapallon toiselle puolelle, jossa oma lapsi on joutunut syystä tai toisesta pulaan. Ennen lankapuhelimia kirjoitettiin kirjeitä ja ennen postilaitosta lähetettiin kirjekyyhky tai savumerkkejä. Nyt on nyt ja laitetaan viestejä eikä ole kuin hyvin harvoin välttämätöntä soittaa.