Sain lääkäriltä tuomion että pitäisi laihduttaa!
Ei vaan riitä voimat nyt siihen. Ylipainoa noin 10kg (178/85).
En kaiken tämän muun p****n lisäksi jaksa miettiä mitä syödä ja mitä ei. Liikkua en jaksa ollenkaan muuta kuin pakolliset työmatkat (osan työmatkasta kävelen 1,2km x 2).
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ylipainoa 13 kg ja kaikki arvot hyvät. Myös mieli on ollut aina hyvä, teen fyysisesti keskiraskasta työtä ongelmitta, kuntoni on hyvä ja ruokavalioni on kunnossa. Käyn labratesteissä ja lääkärissä joka vuosi ja lääkäri on sanonut vain, että jos saisin viitisen kiloa pois, niin se olisi vielä parempi, mutta koska kaikki on hyvin, niin jatka samaan malliin.
Ruokavalio kunnossa ja silti ylipainoa noin paljon?? Älä nyt naurata.
Vierailija kirjoitti:
Varoitteli diabeteksestä, verenpaineesta jne vaikka veriarvot normaalit. Kävin lääkärissä työuupumuksen takia ja hoitona laihdutus...
Omasta mielestä syön suht ok; tavallista kotiruokaa, salaattia ja vihanneksia. Marjoja ja hedelmiä en niinkään kun ne on niin kalliita. Karkkiakaan ei mene enää samaan malliin kuin ennen (joka päivä). Alholia mene 4-6 annosta viikossa. Joo, tiedän että siinä on kaloreita paljon, mutta on kiva edes kerran viikossa saada elää ilman jäätävää ahdistusta.
Ap
Ja mitä hitto on tavallinen kotiruoka?
Juuri tänään luin, että tämän hetken hittiruoka on pannukakku makaroonilaatikolla? Ihan oikeastiko ihmiset vielä syö tuollaista sontaa kehuskelee syövänsä hyvin, kun syö ihan tavallista kotiruokaa?
Käyttäjä28662 kirjoitti:
Itselleni sanottiin useasti "entisessä elämässäni" samoin. Serkkuni vinkkasi minulle silloin ketoruokavaliosta ja se itseasiassa muutti koko elämäni, sillä pystyin jättämään diabetes lääkkeenkin pois lääkärin luvalla, joka ihmetteli moista.
Itse pääsin eroon astmalääkkeistä keton avulla. Enkä ole enää keväisin tarvinnut edes allergialääkkeitä siitepölyallergiaan. Ja kaikessa on kyse ihan vaan suoliston hyvinvoinnista, kun ei ole enää sitä kehon hiljaita tulehdustilaa, joka tulee liiasta sokerista ja kovista rasvoista.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä28662 kirjoitti:
Itselleni sanottiin useasti "entisessä elämässäni" samoin. Serkkuni vinkkasi minulle silloin ketoruokavaliosta ja se itseasiassa muutti koko elämäni, sillä pystyin jättämään diabetes lääkkeenkin pois lääkärin luvalla, joka ihmetteli moista.
Itse pääsin eroon astmalääkkeistä keton avulla. Enkä ole enää keväisin tarvinnut edes allergialääkkeitä siitepölyallergiaan. Ja kaikessa on kyse ihan vaan suoliston hyvinvoinnista, kun ei ole enää sitä kehon hiljaita tulehdustilaa, joka tulee liiasta sokerista ja kovista rasvoista.
Jos kovilla rasvoilla tarkoitat eläinrasvoja, niin ne eivät sitä tulehdusta aiheuta. Margariinit ja siemenöljyt kylläkin niin tekevät, samoin kovetetut kasvirasvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ylipainoa 13 kg ja kaikki arvot hyvät. Myös mieli on ollut aina hyvä, teen fyysisesti keskiraskasta työtä ongelmitta, kuntoni on hyvä ja ruokavalioni on kunnossa. Käyn labratesteissä ja lääkärissä joka vuosi ja lääkäri on sanonut vain, että jos saisin viitisen kiloa pois, niin se olisi vielä parempi, mutta koska kaikki on hyvin, niin jatka samaan malliin.
Kyllä se on, joten naura rauhassa, jos naurattaa. Ylipaino on minulla aika mainio, sillä vatsani ei ole pullea ollenkaan. IS:ssa oli viime viikolla juttu ylipainoisista naisista ja siitä että ylipaino ei heillä näy oikeastaan ollenkaan. Sama on minulla, eli paino ei juuri varressani näy.
Keskiraskas fyysinen työni, jota olen tehnyt kymmenen vuotta, ja urheilulliset harrastukseni (maastopyöräily, vaellus, hiihto jne.) ovat tehneet kyllä sen, että pohkeissa ja reisissä löytyy, samoin hartialinjassa ja kädet ovat vahvat, mutta vatsassa ei ole ylimääräistä juurikaan. Viimekin vuonna labratesteissä oli priimat arvot ja kuntotestissä tulee hyvää lukemaa. Kun sanon painoni, niin ihmiset eivät sitä usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on, joten naura rauhassa, jos naurattaa. Ylipaino on minulla aika mainio, sillä vatsani ei ole pullea ollenkaan. IS:ssa oli viime viikolla juttu ylipainoisista naisista ja siitä että ylipaino ei heillä näy oikeastaan ollenkaan. Sama on minulla, eli paino ei juuri varressani näy.
Keskiraskas fyysinen työni, jota olen tehnyt kymmenen vuotta, ja urheilulliset harrastukseni (maastopyöräily, vaellus, hiihto jne.) ovat tehneet kyllä sen, että pohkeissa ja reisissä löytyy, samoin hartialinjassa ja kädet ovat vahvat, mutta vatsassa ei ole ylimääräistä juurikaan. Viimekin vuonna labratesteissä oli priimat arvot ja kuntotestissä tulee hyvää lukemaa. Kun sanon painoni, niin ihmiset eivät sitä usko.
Kyllä siinä viime viikon IS jutussa kaikkien ylipaino näkyi :D
En aio kävellä koko työmatkaa 15km per suunta enkä myöskään pyöräillä. Ja kotiruoalla tarkoitan ihan esim uunilohi+peruna, jauhelihakeitto jne. Lounas on salaatti esim tonnikalalla ja kananmunalla. Leipää 1-2viipaletta/pv.
Kai mä sit saan diabeteksen ja verenpainetaudin ja kuolen siihen.
Nyt ei vaan riitä voimat mihinkään muuhun kuin siihen et yritän selvitä päivästä toiseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se lihas painaakin enemmän kuin läski...mitä se oli 300g? Ja esim. polvet tykkään ylimääräistä kiloista. Etkä sinäkään ikuisesti ole alle viidenkymmenen, joten...jatka niiden surkeiden valheiden kertomista itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
En aio kävellä koko työmatkaa 15km per suunta enkä myöskään pyöräillä. Ja kotiruoalla tarkoitan ihan esim uunilohi+peruna, jauhelihakeitto jne. Lounas on salaatti esim tonnikalalla ja kananmunalla. Leipää 1-2viipaletta/pv.
Kai mä sit saan diabeteksen ja verenpainetaudin ja kuolen siihen.
Nyt ei vaan riitä voimat mihinkään muuhun kuin siihen et yritän selvitä päivästä toiseen.
Ap
Kai jatkossa vastaat itse terveydenhoitomenoistasi?
Mitä menettevää sinulla on kokeilla muuttaa sitä ruokavaliotasi? esim. peruna ja leipä pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se lihas painaakin enemmän kuin läski...mitä se oli 300g? Ja esim. polvet tykkään ylimääräistä kiloista. Etkä sinäkään ikuisesti ole alle viidenkymmenen, joten...jatka niiden surkeiden valheiden kertomista itsellesi.
Ihan sama. Älä nyt suotta kuitenkaan enempää huolehdi minun takiani ystävä hyvä, pärjään todella hyvin ja jatkan samaan malliin kuin ennenkin. Pusipusi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä viime viikon IS jutussa kaikkien ylipaino näkyi :D
Tavallisia kauniita naisia kaikki olivat ja luultavasti heillä on myös ihanat rakastavat miehet, ystäviä ja elämässä asiat kunnossa. Sitä ei voi sanoa kaikista tämän palstan lukijoista, esimerkiksi sinusta.
Mulle muuttunut ja raskaalta tuntuva elämäntilanne taas oli sysäys alkaa tehdä itselleen jotain, alkaa huolehtia minusta. Nyt kevään aikana paino on tippunut jo yli 7kg. Olen ottanut ohjelmaan (rukatun ruokavalion lisäksi) aamulenkit (n. 60-70min.). Pienilläkin muutoksilla saa ihmeitä aikaan! Ja valtavasti virkeyttä ja iloa ihan tavalliseen arkeen.
Miksi lääkärin pitäisi selvästä ylipainosta huomauttaa. Kyllä normaali tervejärkinen ihminen sen itse tietää. Tietysti ihminen ei välttämättä ymmärrä ylipainosta johtuvia ongelmia. Tosin heikon itsehallinnan ja ruuan himon tähden ei halua oikeasti laihduttaa. Ei siihen laihduttamiseen muuta vaadita, kuin syöt vähemmän kuin kulutat. Lopeta se ylensyönti LÄSKI!
Vierailija kirjoitti:
Mulle muuttunut ja raskaalta tuntuva elämäntilanne taas oli sysäys alkaa tehdä itselleen jotain, alkaa huolehtia minusta. Nyt kevään aikana paino on tippunut jo yli 7kg. Olen ottanut ohjelmaan (rukatun ruokavalion lisäksi) aamulenkit (n. 60-70min.). Pienilläkin muutoksilla saa ihmeitä aikaan! Ja valtavasti virkeyttä ja iloa ihan tavalliseen arkeen.
Niin ja aloittaa siitä ruokavaliosta pienin askelin, eikä sen lenkinlään tarvitse olla 15-20min.
ruokaonhyvääää kirjoitti:
Miksi lääkärin pitäisi selvästä ylipainosta huomauttaa. Kyllä normaali tervejärkinen ihminen sen itse tietää. Tietysti ihminen ei välttämättä ymmärrä ylipainosta johtuvia ongelmia. Tosin heikon itsehallinnan ja ruuan himon tähden ei halua oikeasti laihduttaa. Ei siihen laihduttamiseen muuta vaadita, kuin syöt vähemmän kuin kulutat. Lopeta se ylensyönti LÄSKI!
Siitä ruuan himosta pääsee yli ruokavaliolla.
Jos ap menee uupumusoireiden vuoksi lääkäriin, ei ole asiallista alkaa esittää laihduttamista. Jokainen tietää, ettei uupuneelle pidä lykätä yhtään lisää syyllisyyttä tuottavaa päivittäistä tehtävää.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap menee uupumusoireiden vuoksi lääkäriin, ei ole asiallista alkaa esittää laihduttamista. Jokainen tietää, ettei uupuneelle pidä lykätä yhtään lisää syyllisyyttä tuottavaa päivittäistä tehtävää.
Resepti on nyt kuitenkin annettu ja on ap vastuulla miten hän sen käyttää. Tai sitten käy lääkärillä niin pitkää, että saa ne mielialalääkkeet ja lausunnon jäädä eläkkeelle.. Ja näin hän elää onnellisena elämänsä loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin lääkäri toimi oikein, eikä määrännyt automaattisesti sairaslomaa. Ruokavalio, liikunta ja lepo kuntoon. Ei näistä asioista pääse eroon lässyttämällä ja päätä silittämällä. Nehän tähän ongelmaan on johtaneetkin. Koko ajan pitäisi olla kivaa ja kaiken hyvän tulla ilman todellista vastuuta. Vähän, kun joutuu ponnistelmaan uuvutaan. Ei näitä asioita ratkaista samoilla lääkkeillä, jotka ne on aiheuttanutkin.
Vierailija kirjoitti:
En aio kävellä koko työmatkaa 15km per suunta
Ap
Jaa, no aloituksesi kohdasta "osan työmatkasta kävelen 1,2km x 2" sai vaan sen kuvan, että työmatkasi kokonaisuudessaan on sen 1,2 km, josta osan kävelet. Ilmaise asiasi tarkemmin.
Ei mullekaan. Olen aina niin tuiman näköinen ettei varmaan uskalla.