Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain lääkäriltä tuomion että pitäisi laihduttaa!

Vierailija
10.06.2019 |

Ei vaan riitä voimat nyt siihen. Ylipainoa noin 10kg (178/85).
En kaiken tämän muun p****n lisäksi jaksa miettiä mitä syödä ja mitä ei. Liikkua en jaksa ollenkaan muuta kuin pakolliset työmatkat (osan työmatkasta kävelen 1,2km x 2).

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole koskaan sanottu.

20kg liikaa.

Vierailija
2/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihduttaminen vaikka ehkäisisi sairauksia, niin eikö se kannattaisi?

Vai minkä syyn lääkäri mainitsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tiesit tuon itsekin, että pitäisi laihduttaa.

Syyllistätkö lääkäriä? Pitääkö meidän nyt siis kommentoida, että hirveä lääkäri?

Ei hän tuomioita anna, vaikka neuvookin, jotkut vaan niin herkkiä.

Vierailija
4/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hammaslääkäriltä tuomion, että hampaita pitäisi paremmin harjata ja välit puhdistaa myös. Eikö olekin kamala hammaslääkäri, minne voi valittaa?

Vierailija
5/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ylipainoiseksi sanoo. Viimeksi sanoi gynekologi. Mulla 50kg ylipainoa.

Vierailija
6/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus aiheuttaa matalaa tulehdusta kehossa ja vaikuttaa suolistobakteereihin, mitkä molemmat lisäävät masennusoireita. Ruokavalion muutos siis tärkeää, jos haluaa piristyä.

Vierailija
7/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ruokavalio, mikä lihottaa sotkee monta muutakin asiaa kehossa. Huono ruokavalio lihomisen ohella pitää kehon tulehdustilaa yllä ja väärää suoliston bakteerien balanssia. Nämä taas väsyttävät ja aiheuttavat alakuloisuutta sekä voimattomuutta.

Ruokavalio auttaa tähän noidankehään, mutta ymmärrän, että vaikea saada tilanteen korjausta alkuun.

Vierailija
8/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 20kg likaa, eikä ikinä oo lääkäri sanonu, että pitäs laihduttaa. Tosin aika harvoin lääkärissä tarvinnu käydä.

Viimeksi olen käynyt gynellä ja sitä ennen n. Vuosi sitten Gastroenterologilla.

Kumpikin oli kirjoittanut lievä ylipaino, eivätkä mulle sanonu painosta mitään.

Itse kyllä liikun, salilla 2-3 kertaa viikossa ja lenkillä 2-3 kertaa viikossa. Ruokaa ja herkkuja tykkään kuitenkin syödä liikaa.

Vierailija
9/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitteli diabeteksestä, verenpaineesta jne vaikka veriarvot normaalit. Kävin lääkärissä työuupumuksen takia ja hoitona laihdutus...

Omasta mielestä syön suht ok; tavallista kotiruokaa, salaattia ja vihanneksia. Marjoja ja hedelmiä en niinkään kun ne on niin kalliita. Karkkiakaan ei mene enää samaan malliin kuin ennen (joka päivä). Alholia mene 4-6 annosta viikossa. Joo, tiedän että siinä on kaloreita paljon, mutta on kiva edes kerran viikossa saada elää ilman jäätävää ahdistusta.

Ap

Vierailija
10/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoitteli diabeteksestä, verenpaineesta jne vaikka veriarvot normaalit. Kävin lääkärissä työuupumuksen takia ja hoitona laihdutus...

Omasta mielestä syön suht ok; tavallista kotiruokaa, salaattia ja vihanneksia. Marjoja ja hedelmiä en niinkään kun ne on niin kalliita. Karkkiakaan ei mene enää samaan malliin kuin ennen (joka päivä). Alholia mene 4-6 annosta viikossa. Joo, tiedän että siinä on kaloreita paljon, mutta on kiva edes kerran viikossa saada elää ilman jäätävää ahdistusta.

Ap

Marjoja ja hedelmiä saat ostettua kun jätät karkit ja sen alkoholin kauppaan. Ahdistus ei alkoholilla häviä.

Vierailija
11/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta varmaan ainakin kokeilla. Kullikin alkaa toimia ihan eri tavalla.

Vierailija
12/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin pitäis, varmaan lääkäri huomenna tähystyksen jälkeen siitä sanoo, uskoisin niin, ei musta ulkoa päin arvais, et on vähän massua :D Oon 180cm ja 89kg....75kg ois sopiva..... Huoh

Vierailija
13/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynekologi parka. Aika vittumaisia nakkeja niillekin tulee.

Vierailija
14/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun väsymys on varmasti osittain ruokavalion aiheuttamaa.

Vierailija
15/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin noin 10 kg ylipainoa, mutta liikun paljon (matala leposyke), kaikki veriarvot, verenpaine ym. oli kunnossa viimeksi kun kävin terveystarkastuksessa. Lääkäri sanoi, että laskennallisesti on hiukan ylipainon puolella, mutta korosti moneen kertaan, että sillä ei ole mitään väliä, kun kuitenkin liikun, syön terveellisesti ja kaikki arvot niin hyvät. Eli kyllä siitä ylipainosta varmaan aika herkästi sanotaan, mutta kyllä ne muut asiat on tärkeämpiä. Ehkä lääkäri näki, että et ole muutoin ns. kunnossa etkä hyvinvoivan näköinen, siinä tapauksessa elintavat on asia, joka ensimmäisenä kannattaa muuttaa. Minä en elintapojani aio tästä enää muuttaa eikä tarvetta ole, syön vain yksinkertaisesti liikaa sitä terveellistä ruokaa.

Voisitko kävellä vaikka kokonaan sen työmatkan molempiin suuntiin ja kotiin palatessa vaikka mutkan kautta, silläkin jo saisit liikuntaa lisää elämääsi, jos kotoa ei enää tule lähdettyä?

Vierailija
16/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus aiheuttaa matalaa tulehdusta kehossa ja vaikuttaa suolistobakteereihin, mitkä molemmat lisäävät masennusoireita. Ruokavalion muutos siis tärkeää, jos haluaa piristyä.

Ehkä kuitenkin niin, että huono ruoka aiheuttaa matalaa tulehdusta, joka sitten johtaa siihen lihavuuteen ja suoliston bakteereihin.

Vierailija
17/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä nyt ovat normaalit, mutta entäs viiden tai kymmenen vuoden päästä? Parempi ne sairaudet on ennaltaehkäistä kuin alkaa parantamaan sitten, kun ovat ilmaantuneet.

Vierailija
18/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gynekologi parka. Aika vittumaisia nakkeja niillekin tulee.

Yhtä vittumaisia kuin miehellenikin joka mua panee.

Vierailija
19/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ylipainoa 13 kg ja kaikki arvot hyvät. Myös mieli on ollut aina hyvä, teen fyysisesti keskiraskasta työtä ongelmitta, kuntoni on hyvä ja ruokavalioni on kunnossa. Käyn labratesteissä ja lääkärissä joka vuosi ja lääkäri on sanonut vain, että jos saisin viitisen kiloa pois, niin se olisi vielä parempi, mutta koska kaikki on hyvin, niin jatka samaan malliin.

20/69 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni sanottiin useasti "entisessä elämässäni" samoin. Serkkuni vinkkasi minulle silloin ketoruokavaliosta ja se itseasiassa muutti koko elämäni, sillä pystyin jättämään diabetes lääkkeenkin pois lääkärin luvalla, joka ihmetteli moista.

https://elataysilla.com/ketogeeninen-ruokavalio/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi