Meillä on miehen kanssa sopimus, että hånen ei tarvitse olla mua kohtaan yksiavioinen - haluatko kysyä jotain?
Eli meillä on diili, että mies voi halutessaan käydä vieraissa. Ollaan kuitenkin sovittu tuon diilin olevan vain yhdensuuntainen eli koskee vain häntä. Olemme onnellisesti yhdessä. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Miksei mies hae apua tuohon vaivaansa psykiatrilta. Sairaushan tuo on
mies51v
Voi toki olla, että miehen sitoutumiskammon taustalla on jotain tunnepuolen ongelmaa, mutta en pidä silti sitä sairautena. Sairaus näkyisi arjessa toimintakykyä heikentävästi ja sellaista pulmaa ei missään nimessä ole. Mies on minulle hyvä aviomies, lapsilleen hyvä isä, pärjää hyvin vastuullisessa asemassa työelämässä, viihtyy hyvin harrastuksissa, hänellä on kavereita. En oikein näe mitään lisäarvoa, mitä joku psykiatri voisi antaa hänen elämäänsä. En myöskään pidä siitä, jos annettaisiin psykiatrisia diagnooseja sen perusteella, että ihmisen toiminta omassa parisuhteessaan ei ole kulttuurin senhetkisen normien kanssa sataprosenttisesti linjassa. Esimerkiksi 1800-luvulla yhteiskunnan normeihin mukautumattomille seksuaalisesti turhautuneille naisille psykiatrit jakoivat hysteriadiagnooseja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sallitko miehellesi usemman naisen, jotka ovat samanarvoisia kanssasi? Eli, oletko mukana myös haaremissa, jos miehesi näin haluaa?
En salli muita vakavia suhteita miehelle, mikään haaremi ei ole itselleni sopiva. Mutta myöskään mieskään ei sitä haluaisi eikä varmaankaan edes pystyisi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
Voi toki olla, että miehen sitoutumiskammon taustalla on jotain tunnepuolen ongelmaa, mutta en pidä silti sitä sairautena. Sairaus näkyisi arjessa toimintakykyä heikentävästi ja sellaista pulmaa ei missään nimessä ole. Mies on minulle hyvä aviomies, lapsilleen hyvä isä, pärjää hyvin vastuullisessa asemassa työelämässä, viihtyy hyvin harrastuksissa, hänellä on kavereita. En oikein näe mitään lisäarvoa, mitä joku psykiatri voisi antaa hänen elämäänsä. En myöskään pidä siitä, jos annettaisiin psykiatrisia diagnooseja sen perusteella, että ihmisen toiminta omassa parisuhteessaan ei ole kulttuurin senhetkisen normien kanssa sataprosenttisesti linjassa. Esimerkiksi 1800-luvulla yhteiskunnan normeihin mukautumattomille seksuaalisesti turhautuneille naisille psykiatrit jakoivat hysteriadiagnooseja.
ap
Tämä on todennäköisesti myytti, jota tosin sosiaalitieteissäkin on viljety.
ohis
Oletteko samaa väkeä kuin he, jotka lataavat kuviaan alastomaan suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on olemassa myös se riski, että miehesi rakastuu johonkin seksikumppaniinsa. Sitten kun olette molemmat jo vähän vanhempia, niin on todella helppo sitten vaihtaa sinut toiseen, kun kerran lupa on ja tunteilleen ei ihminen kuulemma mitään mahda. Todella epävarmalla pohjalla pyöritte kyllä. Varmista nyt ainakin suhteessasi, että sinä et osallistu eurollakaan miehen omaisuuden kartuttamiseen.
Tätä joku muukin taisi kysyä, joten vastaan samalla hänelle. Ensinnäkin ollaan nyt "jo" 40-vuotiaita eli ei mitään teinejä. Toiseksi tuo vaihtamisen riski on ihan yhtä lailla kaikissa suhteissa, myös niissä joissa petetään puolisoa salaa tai ei petetä ollenkaan ja sitten erotaan täysin yllättäen. Miehelleni ihastuminen on itseasiassa todella vaikeaa ja hän myös menettää kiinnostuksensa helposti. Joku kysyi, mitä teen jos miehelle vastaan tulee joku hehkeä 20 v blondi. Voin vastata; miehen parisuhdehistoriasta löytyy ajalta ennen minua noita todella "kuumia" fitness-silikoni hottiksia. Lopputulos aina sama; mies kyllästyi nopeasti ja eikä edes halunnut pidempää tai vakavampaa suhdetta.
Taloudelliselta puolelta voin vastata, että mieheni elättää pitkälti minua. Minulle työnteko on lähinnä harrastus ja oman ammattitaidon ylläpitämistä. Taloudellisesti siihen ei olisi tarvetta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Oletteko samaa väkeä kuin he, jotka lataavat kuviaan alastomaan suomeen?
Ei todellakaan olla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vähän jo vanhempana ja paljon maailmaa nähneenä tätinä voin sanoa, että parisuhteesi ei varmastikaan kaadu puolisosi suhteisiin vaan siihen, että sinä itse olet niin ”sub”.
Aiemmat parisuhteeni taas ovat kaatuneet siihen, etten ole saanut olla sub.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet hiivasta?
Tarkoitatko hiivatulehdusta? En tiedä, minulla ei ole koskaan ollut sitä. En usko, että miehelläkään ainakaan meidän parisuhteen aikana.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
ap
Tämä on todennäköisesti myytti, jota tosin sosiaalitieteissäkin on viljety.
ohis
Niin, ei mullakaan ole nyt mitään lähdeviitettä antaa, kuinka monelle naiselle tuota diagnoosia olisi nimenomaan annettu, mutta kyllä psykiatrian kirjallisuudessa noilta ajoilta on paljon viitteitä hysteria-termistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on olemassa myös se riski, että miehesi rakastuu johonkin seksikumppaniinsa. Sitten kun olette molemmat jo vähän vanhempia, niin on todella helppo sitten vaihtaa sinut toiseen, kun kerran lupa on ja tunteilleen ei ihminen kuulemma mitään mahda. Todella epävarmalla pohjalla pyöritte kyllä. Varmista nyt ainakin suhteessasi, että sinä et osallistu eurollakaan miehen omaisuuden kartuttamiseen.
Tätä joku muukin taisi kysyä, joten vastaan samalla hänelle. Ensinnäkin ollaan nyt "jo" 40-vuotiaita eli ei mitään teinejä. Toiseksi tuo vaihtamisen riski on ihan yhtä lailla kaikissa suhteissa, myös niissä joissa petetään puolisoa salaa tai ei petetä ollenkaan ja sitten erotaan täysin yllättäen. Miehelleni ihastuminen on itseasiassa todella vaikeaa ja hän myös menettää kiinnostuksensa helposti. Joku kysyi, mitä teen jos miehelle vastaan tulee joku hehkeä 20 v blondi. Voin vastata; miehen parisuhdehistoriasta löytyy ajalta ennen minua noita todella "kuumia" fitness-silikoni hottiksia. Lopputulos aina sama; mies kyllästyi nopeasti ja eikä edes halunnut pidempää tai vakavampaa suhdetta.
Taloudelliselta puolelta voin vastata, että mieheni elättää pitkälti minua. Minulle työnteko on lähinnä harrastus ja oman ammattitaidon ylläpitämistä. Taloudellisesti siihen ei olisi tarvetta.
ap
Miehesi elättää sinua. Mitäs sitten kun ikää onkin mittarissa 55 tai ylöspäin ja mies päättää heivata sinut takavasemmalle, tuskin jatkaa silloin sinun elättämistäsi. Noh kukin taaplaa tyylillään.....
Jos molemmille Ok niin asia kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miehesi elättää sinua. Mitäs sitten kun ikää onkin mittarissa 55 tai ylöspäin ja mies päättää heivata sinut takavasemmalle, tuskin jatkaa silloin sinun elättämistäsi. Noh kukin taaplaa tyylillään.....
Miehellä on niin paljon parempi palkka ja velaton asunto, että hän maksaa meidän kulut. Hänellä on siinä mielessä vanhanaikainen asenne, että haluaa miehenä maksaa ja elättää minua. Oma suomalaisten keskiarvoa hieman isompi palkkani menee vain itselleni säästöön. En ole kotirouva vaikka taloudellisesti se olisi mahdollista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai olet tietoinen, että kumi ei ole 100% luotettava ehkäisyväline? Yhdyntä voi AINA johtaa raskauteen.
Tai kondyloomaan.
Sukupuoliherpes on yksi pahimmista. Ja herpestä pukkaa myös suuseksistä, vaikka kaikki ei edes siinä käytä kumia.
Vierailija kirjoitti:
Jos molemmille Ok niin asia kunnossa.
Näin minäkin ajattelen ja siinä mielessä olenkin vähän ihmeissäni, miten monet on jo tehneet tulkinnat siitä, miten hirveän väärin tämä meidän järjestely on. Ymmärrän, ettei todellakaan sovi suurimmalle osalle, mutta kun me ihmiset ollaan niin erilaisia, ettei se "perinteinen" parisuhdemalli ehkä olekaan kaikille aina sopivin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai olet tietoinen, että kumi ei ole 100% luotettava ehkäisyväline? Yhdyntä voi AINA johtaa raskauteen.
Tai kondyloomaan.
Sukupuoliherpes on yksi pahimmista. Ja herpestä pukkaa myös suuseksistä, vaikka kaikki ei edes siinä käytä kumia.
Olen ollut siinä käsityksessä, että kondomi oikein käytettynä on hyvä suoja sukupuolitauteja vastaan.
ap
Mikäs siinä miehellä on ollessa, kun seikkailuiltaan pääsee takaisin vaimon luo, joka sillä aikaa on siivonnut, pessyt miehen pyykit ja laittanut ruuan. Minä en ymmärrä miksei aloittajalla ole mahdollisuutta olla muiden kanssa, koska hän sanoo olevansa viriili. Miestä sen ei pitäisi haitata.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä miehellä on ollessa, kun seikkailuiltaan pääsee takaisin vaimon luo, joka sillä aikaa on siivonnut, pessyt miehen pyykit ja laittanut ruuan. Minä en ymmärrä miksei aloittajalla ole mahdollisuutta olla muiden kanssa, koska hän sanoo olevansa viriili. Miestä sen ei pitäisi haitata.
Itseasiassa mies maksaa meille kotipalvelusta, joka hoitaa siivouksen ja pyykinpesun. Ruokaa laitamme yhdessä tai tilataan kotiin. Itseasiassa mies on meistä parempi ja innokkaampi ruoanlaittaja, mä tykkään enemmän leipoa. En halua olla muiden kanssa, koska ainoastaan tämän miehen kanssa olen voinut olla oma itseni ja ns. saan seksissä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa mies maksaa meille kotipalvelusta, joka hoitaa siivouksen ja pyykinpesun. Ruokaa laitamme yhdessä tai tilataan kotiin. Itseasiassa mies on meistä parempi ja innokkaampi ruoanlaittaja, mä tykkään enemmän leipoa. En halua olla muiden kanssa, koska ainoastaan tämän miehen kanssa olen voinut olla oma itseni ja ns. saan seksissä.
ap
No kiva, ettei sinun tarvitse olla kotiorja. Kyse ei ole siitä, että sinun olisi pakko olla muiden kanssa vaan siitä, että sinulla on mahdollisuus jos niin haluat. Sitä mahdollisuutta ei ole pakko käyttää. Miksei mies ehdottanut, että vieraissa käyminen voi sinullekin olla mahdollista?