Kuka ottaisi vieraaksi juhannukseksi keski-ikäisen naisihmisen?
Taas tiedossa yksinäinen juhannus. Lapsi on mutta kaipaan muutakin seuraa.
Kommentit (22)
Itse täytyy hankkia juhannus- ja muukin seura.
Kuka nyt sinut, oudon ihmisen mökilleen kutsuis, kun läheisempiäkään ei kutsuta.
Eikä juhannus ole päivää kummenpi. Tavallinen perjantai ja lauantai, monet ihmsiset ovat töissä.
Ei koko Suomi juhannusta juhli, vaikka siltä saattaisikin tuntua.
Ei eräs tuttu kutsu kaupunkimökille.
Kannattaa huomata, että yleisötapahtumat ovat usein keskustoissa tai muualla matkojen päässä.
Eivät autottomat ihmiset voi niihin osallisstua, kun bussien kulku on rajallista juhlapyhinä ja jotkut bussit eivät kulje ollenkaan.
Voihan kotiin ostaa herkkuruokaa, ja pitää iloa kotona, syödä parvekkeella ja katella elokuvia ja rentoutua.
Ja kutsua kotiin joku toinen yhtä yksinäinen, kanssaan juhlimaan.
Minä voin ottaa, tosin mökkiä ei ole mutta muuten vieraaksi. Edellyttäisi kyllä, että etukäteen tehtäisiin valmisteluja syömistä ja kokkausta ajatellen
Pistä faceen ilmoitus että olet käytettävissä juhannusseuraksi. Saattaa tulla monenlaista vastausta mutta taatusti pääset/päädyt johonkin seuraan. Ei parane olla sitten liian valikoiva..
Lasten et ainakaan vie mukanasi, teidän mihin surman suuhun joudut. Vieras on aina vieras, etkä voi tietää sen tarkoitusperiä.
Kyllä sitä keksii itsekin kivaa tekemistä lapsen kanssa. Ostakaa herkkuja, tehkää hyvää ruokaa, ulkoilkaa, netissä virtuaalimatkailua ym..
Valitettavasti en uskaltaisi kutsua kotiin täysin tuntematonta ihmistä vierailulle.
Pitää olla tutustumisen pohjaa ja näkemystä, ennenkuin niin tutuiksi tullaan, että kotiini, kutsun tai itse vieraisille lähtisin.
Voi olla ylenmääräistä varovaisuutta, mutta parempi niin päin, kuin että olisi liian avoinna ovet joka suuntaan, ja sitten saisi katua hyväuskoisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Minne lapsi menee Juhannukseksi?
Siis lapsi on jo täysi-ikäinen.
Luulisi jo keski-ikäisen tajuavan, että juhannus on vain päivä muiden joukossa eikä vaadi mitään pakkojuhlintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomata, että yleisötapahtumat ovat usein keskustoissa tai muualla matkojen päässä.
Eivät autottomat ihmiset voi niihin osallisstua, kun bussien kulku on rajallista juhlapyhinä ja jotkut bussit eivät kulje ollenkaan.
Voihan kotiin ostaa herkkuruokaa, ja pitää iloa kotona, syödä parvekkeella ja katella elokuvia ja rentoutua.Ja kutsua kotiin joku toinen yhtä yksinäinen, kanssaan juhlimaan.
Siinäpä vielä parempi idea: pyöräretki juhannuksena. Oli sitä autoa tai ei, vähän pyöräilyä ja vähän piknikkiä ja/tai joku juhannusjuhla ja ihana kesäillan/-yön pyöräily takaisin.
Siis mä en kestä kaupungissa oloa!
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten asut kaupungissa?
Tjaa, minäkin olen keski-ikäinen kaupungissa asuva nainen , eikä haittaa tuon taivaallista olla juhannus yksin. Se on päivä siinä missä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti en uskaltaisi kutsua kotiin täysin tuntematonta ihmistä vierailulle.
Pitää olla tutustumisen pohjaa ja näkemystä, ennenkuin niin tutuiksi tullaan, että kotiini, kutsun tai itse vieraisille lähtisin.
Voi olla ylenmääräistä varovaisuutta, mutta parempi niin päin, kuin että olisi liian avoinna ovet joka suuntaan, ja sitten saisi katua hyväuskoisuuttaan.
Mä otin ja vieläpä tämän palstan kautta. Nuori mies kävi maalaamassa yhdestä huoneesta katon ja seinät. Oikein mukava ihminen, tilattiin vielä pizzat ja juteltiin niitä näitä.
Me voitais ottaa, mutta tänä jussina mä menen pääkaupunkiseudulle, ja mies pohjoiseen. Meillä voistaisiin istua ja grillata makkaraa, käydä ulkosaunassa, jos ei muutamien kaljojen nauttiminen häiritsisi, ja olisit kaikkiruokainen, niin olisit tervetullut :)
Vierailija kirjoitti:
Luulisi jo keski-ikäisen tajuavan, että juhannus on vain päivä muiden joukossa eikä vaadi mitään pakkojuhlintaa.
Pakkojuhlintaa? Olisitko voinut vielä typerämmin tämän ymmärtää?
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten asut kaupungissa?
Hyvä kysymys. Tulin tänne nuorena ja lapsen kanssa asutaan täällä ja lapsen isä asuu aika lähellä.
Juuret vetävät maalle päin.
Juhannuksena on paljon yleisötapahtumia, menkää johonkin sellaiseen.