Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko elämä valuu hukkaan työssä

Vierailija
09.06.2019 |

Näin nelikymppisenä olen herännyt fiilikseen, että tuhlaan elämäni työntekoon. Sen lyhyen ajan jonka täällä vaellan. Minulla on ihan ok asiantuntijatyö, siitä ei ole kysymys, vaan koko asetelmassa; tässä ei ole mitään järkeä. Kaikki ne mahdollisuudet jotka elämä antaa näkemiseen ja kokemiseen kuluvat hukkaan tällaisessa yhteiskuntajärjestelmässä jossa suurin osa ajasta työskennnellään. Haluaisin sanoutua irti, pakata rinkkani ja häipyä vielä kun fyysisesti jotenkin jaksan. Etsiä tärkeämpiä asioita.

Muita kriisisssä?

Kommentit (309)

Vierailija
41/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä eläisit siellä reissussa rinkkasi kanssa? Ihminen on aina joutunut tekemään työtä ruokansa eteen, mutta viime aikoina some on levittänyt harhakäsitystä siitä, että ihminen on maapallolla pitääkseen hauskaa joutumatta tekemään mitään elättääkseen itsensä.

Missä yhteiskuntajärjestelmässä ei työskennellä suurinta osaa ajasta?

Jos yhteiskunnan käsittää pyramidina jonka huipulla pääsee lorvimaan, kannattaa hakeutua sinne. Ennenvanhaan työttömät ja sairaat ja maaorjat olivat pyramidin pohjalla. Nykyään pyramidin pohja on kapeampi ja keskiluokkaisempi. Kannustinloukut pullistuttavat keskiosaa huomattavasti.

Vierailija
42/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat fiilikset. Töitä on tullut tehtyä jo 20 v, ikää 44. Eiköhän tämä riittäisi. Korkeakoulututkinto on ja työ vastaa koulutusta. En pidä työstäni kovinkaan paljon, mutta ok on. Perhe ja lapset on se mitä aidosti rakastan. Jos sais loparit niin vois alkaa keksiä tauon jälkeen jtn muuta työtä välillä. Ilman pakkoa en saa itestän mitään irti.

Töitä on tullut tehtyä jo 38 vuotta ja ikää 54. Tein myös töitä ja maksoin veroja tuona aikana, kun sinä opiskelit maksamillani verorahoilla. Kaikki olen elämältäni saanut, mitä olen toivonutkin ja työintoa riittää hyvin vieläkin. Moni ei tule olemaan työelämässä edes tätä aikaa, minkä minä olen ollut jo nyt, liki 40 vuotta. Mutta en minä valita. Se vaan on niin, että jostainhan se yhteiskunnan on ne rahat saatava, jotta edes näin hyvin olisivat asiat, kuin ne nyt Suomessa ovat. Ainahan asiat voisivat olla paremminkin, mutta hyvin usein ne voisivat olla paljon huonomminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat fiilikset. Töitä on tullut tehtyä jo 20 v, ikää 44. Eiköhän tämä riittäisi. Korkeakoulututkinto on ja työ vastaa koulutusta. En pidä työstäni kovinkaan paljon, mutta ok on. Perhe ja lapset on se mitä aidosti rakastan. Jos sais loparit niin vois alkaa keksiä tauon jälkeen jtn muuta työtä välillä. Ilman pakkoa en saa itestän mitään irti.

Töitä on tullut tehtyä jo 38 vuotta ja ikää 54. Tein myös töitä ja maksoin veroja tuona aikana, kun sinä opiskelit maksamillani verorahoilla. Kaikki olen elämältäni saanut, mitä olen toivonutkin ja työintoa riittää hyvin vieläkin. Moni ei tule olemaan työelämässä edes tätä aikaa, minkä minä olen ollut jo nyt, liki 40 vuotta. Mutta en minä valita. Se vaan on niin, että jostainhan se yhteiskunnan on ne rahat saatava, jotta edes näin hyvin olisivat asiat, kuin ne nyt Suomessa ovat. Ainahan asiat voisivat olla paremminkin, mutta hyvin usein ne voisivat olla paljon huonomminkin.

😁

Vierailija
44/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten kun pääset eläkkeelle, oletkin vaivainen vanhus.

Vierailija
45/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä eläisit siellä reissussa rinkkasi kanssa? Ihminen on aina joutunut tekemään työtä ruokansa eteen, mutta viime aikoina some on levittänyt harhakäsitystä siitä, että ihminen on maapallolla pitääkseen hauskaa joutumatta tekemään mitään elättääkseen itsensä.

Jos yhteiskunnan käsittää pyramidina jonka huipulla pääsee lorvimaan, kannattaa hakeutua sinne. Ennenvanhaan työttömät ja sairaat ja maaorjat olivat pyramidin pohjalla. Nykyään pyramidin pohja on kapeampi ja keskiluokkaisempi. Kannustinloukut pullistuttavat keskiosaa huomattavasti.

Vierailija
46/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa: kepulainen _suuttuu_! 😂

Vierailija
47/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, elämä on vain työntekoa ja nukkumista. Eletään sitten eläkkeellä.

Paitsi että silloin ei ole rahaa.

Onhan tuota rahaa, miksei olisi?

Rahan määrä vaan vaihtelee.

Vierailija
48/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sijoituksia mistä tienaan noin 1000€ kuukaudessa käteen.  Tämä riittää minulle. Asun maassa missä elinkustannukset ovat 50% Suomen kustannuksesta. En tule enää työskentelemään koko loppu elämäni aikana. Ikää 40 vuotta. Tämä riittää minulle hienosti. Miksi hajottaisin itseni fyysisesti että henkisesti työn teolla? Nykyään syön hyvin, kuntoilen, meditoin, joogaan ja teen vain mukavia asioita. 

Vierailija
49/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sijoituksia mistä tienaan noin 1000€ kuukaudessa käteen.  Tämä riittää minulle. Asun maassa missä elinkustannukset ovat 50% Suomen kustannuksesta. En tule enää työskentelemään koko loppu elämäni aikana. Ikää 40 vuotta. Tämä riittää minulle hienosti. Miksi hajottaisin itseni fyysisesti että henkisesti työn teolla? Nykyään syön hyvin, kuntoilen, meditoin, joogaan ja teen vain mukavia asioita. 

❤️ - ihan vaan sille että tuot ketjuun raikkaita vaihtoehtoja

Vierailija
50/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan vaihtaa alaa/työpaikkaa jos tuntuu että elämä valuu hukkaan töitä tehdessä. Minä ainakin nautin työstäni ja se on tärkeä osa elämääni. Aina näin ei ole ollut.

Vierailija
51/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olen. 58 vuotiaana hyvin ansaitulle eläkkeelle. Huom. itse olen eläkkeeni säästänyt, se ei ole pois yhteiskunnan varoista, minä olen vain ja ainoastaan antanut niitä yhteiskunnalle. Jos intoa riittää, voin tehdä 58 vuotiaana sen verran töitä, kun intoa riittää, tai sitten olla tekemättä päivääkään.

Se nyt vaan on niin, että itse joutuu tulevaisuutensa eteen kaikki tekemään, jos ei ole syntynyt kultalusikka suussa.

Vierailija
52/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 67v eläkeläinen enkä todellakaan ole mikään vaivainen.

Vierailija
53/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita moni pohtii, muttei uskalla irtottautua. Sulla varmaan pitkähkö loma ja vapaasti sovittavissa. Testaa silloin reppureissaamista, ja jättäydy virkavapaalle vaikka aluksi.

Vierailija
54/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut! :)

Vierailija
55/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tarkoittaa, että sinulla olisi noin 250000+ euroa sijoituksissa. Hieno asia juu, pyrin siihen itsekin, mutta varsin hankala toteuttaa kovin paljoa ennen eläkeikää jos nollasta lähtee ja sijoittaa ihan keskituloisen palkasta vain.

Vierailija
56/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 67v eläkeläinen enkä todellakaan ole mikään vaivainen.

Mutta pian olet kuollut koska olet niin iäkäs - lyheen loppuu. Suo anteeksi suoruuteni, mutta olet tolkuttoman vanha.

Vierailija
57/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhuu juuri eläkkeelle jäänyt 65 vuotias työläismies. Neljäkymmentä vuotta tätä odotettiin, ja nyt fyysinen terveyteni on niin huono, että elämästä nauttimen alkaa olla hankalaa. Nyt tuntuu että myin elämäni todella halvalla asialle mistä en saanut muuta kuin digitaalisia numeroita pankkiin. Elkää uhratko itseänne työnalttarille, siellä ei kukaan odota teitä. Se on tyhjä arpa.

Vierailija
58/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ap Pöivi Kanniston kirja Elämäni nomadina. Pohditaan näitä teemoja.

Vierailija
59/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät miten vaan, niin kuolema odottaa ja päivää ja hetkeä et tiedä, milloin tuon rajan ylität. Kuolleena se on se ja sama, miten olet tämän elämän viettänyt, sinne ei onneksi ihmisten kommentit kanna. Sitäpaitsi kuinka montaa meistä täällä muistellaan 100 vuoden päästä, että miten mahtavia ja arvokkaita tekemisemme olivat - saahan sitä toki luulla ja kuvitella itsestänsä suuria. Joo, kehoitan kokeilemaan välillä toisenlaista elämää kuin palkkatyötä 30-40 vuotta, jos kyseinen tapa elää tuottaa ahdistusta, voi löytää uutta ajateltavaa tai sitten ei.

Vierailija
60/309 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivin siis...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän