Minua inhottaa miehen vartalo (lihonut) ja voimakas hikoilu
Mies oli vielä vuosi sitten todella urheilullinen ja hyväkuntoinen. Eli silloin, kun tapasimme. Nyt vuodessa hän on lihonut varmasti ainakin 15 kg ellei enemmänkin. Ei siis mikään ihan pieni pyöristyminen vaan tyypistä, jonka lihakset erottuivat aiemmin selkeästi, on tullut suorastaan renesanssiajan naisihanteen kaltainen lössykkä. Päälle mahtuvat enää verkkarit ja aiemmin liian isot, telttamallin t-paidat >> se tyylikkäästä pukeutumisestakin. Lisäksi mies hikoilee seksin aikana niin paljon, että hänen hikensä valuu päälleni ja sängyssä kaikki on hiestä märkänä.
En ole em. syistä johtuen halunnut häntä viimeiseen puoleen vuoteen ja nyt ollaan tilanteessa, jossa miehen lihominen uhkaa aiheuttaa eron. En ole kehdannut kertoa miehelle haluttomuuteni todellista syytä mutta voisiko tässä tilanteessa sen tehdä? Mies ei missään tapauksessa haluaisi erota.
Koomisinta tässä on se, että mies on aina halunnut kumppanikseen klassisen kauniin ja hoikan naisen. Eli naisen pitää olla miehen silmissä kiihottava. Eikö minulla ole oikeus samaan?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ollut syynä nopeaan lihomiseen?
Tykkää syödä herkkuja iltaisin. Esim. iso nachopussi katoaa hetkessä ja sen perään vielä puoli litraa jäätelöä. Jos olen ostanut mieheltä salaa jäätelöä, seuraavana päivänä hän on ratsannut kaikki kaapit ja syönyt kaiken. Lähtee vaikka keskellä yötä kauppaan hakemaan karkkia ”koska tekee mieli”.
Minusta sinun kannattaa nyt vaan reilusti ottaa aihe puheeksi ja sanoa asiat niin kuin ne ovat. Jos sinua häiritsee niin kovasti että ero on jo lähellä, ei muu kai enää auta. Tuo syömisasia on kuitenkin ihan hoidettavissa, jos mies itse kokee tarvetta muutokseen. Ei tuo kovin terveelliseltä kuulosta, itse olisin siltä kannalta huolissani.
Mitä noin muuten tunnet miestäsi kohtaan? Mietin että jos tämä asia on muuttanut suhtautumistasi kovin radikaalisti, onko hän sitten esim. tunnetasollakaan sinulle sopiva kumppani?
Onko tässä vaiheessa enää väliä eroatteko jos puhut asiasta tai eroatteko jos mies suuttuu kun mainitset asiasta?
Tai sitten on vaihtoehto, että mies ymmärtää mitä sanot ja alatte yhdessä noudattaa terveellisempiä elintapoja.
Itse puhuisin asiasta. Ylipaino on sitä paitsi myös terveyskysymys.
Me puhumme parisuhteessa asiasta. Olemme kummatkin normaalipainoisia, mutta välillä toinen tai molemmat vaan syö liikaa herkkkuja ja lopettaa liikkumisen. Siitä saammekin sitten yhdessä taas kimmokkeen syödä molemmat terveellisesti ja kun toinen liikkuu, niin toinenkin patistetaan siihen. Ryhmäpaine siis toimii :)
(Ja huom. Olemme hyvin tavallisia, tavallisen urheilullisia. Välillä kertyy pari pudotettavaa kiloa ja aina voisi liikkua edes vähän enemmän)
Itse olen hyvässä kunnossa oleva nainen, aina ollut hoikka ja ollut eri kokoisten miesten kanssa, mutta en ikinä, ikinä voisi olla miehen kanssa, joka kommentoi naisen kokoa! Mitä ihmettä?!
Onkohan miehelläsi ahmintahäiriö? Ei kuulosta terveeltä ruokasuhteelta, jos vetää tuollaisia määriä ruokaa jatkuvasti.
Niin, jos ei ole kyse jostain sairaudesta, kuten kilpirauhasen vajaatoiminnasta (nostaa puhjetessaan nopeasti painoa ilman lääkitystä) vaan ihan vain suuresta himosta mässäilyyn, niin silloin minä sinuna ehdottaisin yhteistä kuntoilua ja terveellisempiä elämäntapoja. Eli siis vaikkapa niin, että ehdottaa yhteiseksi iltasnäkiksi jtn terveellisempää, koska haluat voida paremmin / et halua ylipainoiseksi. Tai lenkille, jotta saa happea ja hyvän fiiliksen. Ja ei syyllistäen vaan vedoten ihan yleisesti terveysvaikutuksiin ja teidän molempien hyvinvointiin :) Ylipainosta on oikeasti syytä olla huolissaan, ellei välttämättä halua erinäisiä sairauksia ja muita ikäviä sivuvaikutuksia elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme saa sinut olemaan vielä miehesi kanssa ? Et todellakaan ainakaan mistää rakkaudesta. Onko niin paksu lompakko, että ei voi jättää vai ?
Minä olen meistä se paremmin toimeentuleva eli todellakaan ei ole kyse miehen lompakosta.
Ihanko tosissaan sinusta suhteessa on oikeus päästää vartalonsa ihan mihin tahansa kuntoon? Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus eikä tuollainen ylipaino ole edes terveellistä.
Vaikka sinä tienaat paremmin, miehen tulot kuitenkin vähentävät omia menojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkää syödä herkkuja iltaisin. Esim. iso nachopussi katoaa hetkessä ja sen perään vielä puoli litraa jäätelöä. Jos olen ostanut mieheltä salaa jäätelöä, seuraavana päivänä hän on ratsannut kaikki kaapit ja syönyt kaiken. Lähtee vaikka keskellä yötä kauppaan hakemaan karkkia ”koska tekee mieli”.
Minusta sinun kannattaa nyt vaan reilusti ottaa aihe puheeksi ja sanoa asiat niin kuin ne ovat. Jos sinua häiritsee niin kovasti että ero on jo lähellä, ei muu kai enää auta. Tuo syömisasia on kuitenkin ihan hoidettavissa, jos mies itse kokee tarvetta muutokseen. Ei tuo kovin terveelliseltä kuulosta, itse olisin siltä kannalta huolissani.
Mitä noin muuten tunnet miestäsi kohtaan? Mietin että jos tämä asia on muuttanut suhtautumistasi kovin radikaalisti, onko hän sitten esim. tunnetasollakaan sinulle sopiva kumppani?
Olenhan minä tätäkin miettinyt. Hirveän vaikeaa sanoa, mikä asia on lopulta aiheuttanut mitä.
En ole ikinä ollut sipsipussin kanssa sohvalla röhnöttävä tyyppi enkä oikeastaan edes syö herkkuja. Olen tottunut aktiivisempaan elämään ylipäätään.
Miehellä on ollut koko vuoden huono rahatilanne ja luulen hänen lohduttautuneen herkuilla. Miehen rahatilanne myös estää tehokkaasti kaiken maksullisen viihteen harrastamisen ja miehen selkävaivat puolestaan estävät suuren osan urheilulajeista, joita minä tykkäisin harrastaa.
Eli se sohvalla nyyköttäminen jo pelkästään ahdistaa minua. Varmastikaan lihominen ei ole kokonaan syy ongelmaan mutta koen kokonaisuudessaan saaneeni seurustelun myötä lisää kiviä selkäreppuuni kannettavaksi (=mies mököttää kun ei huvita hänen lihonutta vartaloaan kosketella). En tunne ollenkaan niin, että seurustelun myötä elämäni olisi muuttunut paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mies on muuten mukava vai? Eli puhuu rumasti muista ihmisistä, haisee, on hikinen, huohottaa, vetää sapuskaa kuin sika ja sinä et ole halunnut olla hänen kanssaan enää puoleen vuoteen, mutta mies on muuten mukava. Huono yritys, 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme saa sinut olemaan vielä miehesi kanssa ? Et todellakaan ainakaan mistää rakkaudesta. Onko niin paksu lompakko, että ei voi jättää vai ?
Minä olen meistä se paremmin toimeentuleva eli todellakaan ei ole kyse miehen lompakosta.
Ihanko tosissaan sinusta suhteessa on oikeus päästää vartalonsa ihan mihin tahansa kuntoon? Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus eikä tuollainen ylipaino ole edes terveellistä.
Vaikka sinä tienaat paremmin, miehen tulot kuitenkin vähentävät omia menojasi.
Ei pidä paikkaansa. Minä olen jatkuvasti maksanut miehen menoja/ruokia. Mies ei ole maksanut puolestani muuta, kuin muutaman kerran edullisen lounaan. En ole tarkkaan laskenut rahasummia mutta varmasti ainakin 100€/kk on mieheen mennyt rahaa kuluneen vuoden aikana. Emme siis asu yhdessä.
Miksi siis seurustelet hänen kanssaan? Jos kerran elämä on nyt kaikkiaan huonompaa kuin ennen seurustelua?
3/5 Seksihelteisiin oikke sopiva töräytys Porvoosta!
Mites tuollainen selkävaivainen mies oli ne lihakset hankkinut, kun ei kerran voi treenata?
Provo tai ei, niin mulla on tuosta hikoilusta kokemuksia entisestä suhteesta. Melkein mikään ei ole kamalampaa kuin seksin aikana yltiöpäisesti hikoileva mies. Ex oli ihan ok kunnossa eikä ollut lihava, mutta se hikoilu... Ei suhde siihen kaatunut tosin vaan muihin asioihin.
Ei valitettavasti ole provo.
Mies hankki lihakset salilla ja siinä ohessahan se selkäkin meni aiempaa vieläkin huonompaan kuntoon. Tämäkin ihan hemmetin huonoa tuuria ja varmasti osaltaan masentanut miestä.
Exäni oli tuollainen hikoilija ja olihan se ällöttävää olla seksin jälkeen itsekin yltäpäältä hiessä. Hän hikoili mm nukkuessaan niin että tyyny ja lakana olivat aamulla ihan märät. Vaikka en koskaan aamuisin pedannut hänen puoltaan sängystä, vaan jätin kuivumaan, tyyny alkoi ainakin nopeasti haista 😝 Kuukausittain oli ostettava uusi. Muutenkin ällötti se hänen ympärillään leijuva hien haju, kun jotakin fyysistä teki. Hän ei kylläkään ollut ylipainoinen, pikemminkin pieni ja hikinen..
Vierailija kirjoitti:
Provo tai ei, niin mulla on tuosta hikoilusta kokemuksia entisestä suhteesta. Melkein mikään ei ole kamalampaa kuin seksin aikana yltiöpäisesti hikoileva mies. Ex oli ihan ok kunnossa eikä ollut lihava, mutta se hikoilu... Ei suhde siihen kaatunut tosin vaan muihin asioihin.
Kantsis joskus varmaan kokeilla olla itse se aktiivinen osapuoli. Ai niin, mutta saattaisit itse hiota jos sattuisit liikahtamaan seksin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis seurustelet hänen kanssaan? Jos kerran elämä on nyt kaikkiaan huonompaa kuin ennen seurustelua?
Ap ei saa parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsis joskus varmaan kokeilla olla itse se aktiivinen osapuoli. Ai niin, mutta saattaisit itse hiota jos sattuisit liikahtamaan seksin aikana.
Erikoinen oletus.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jos miehillä on oikeus vaatia niin miksei naisella?
Ihan uskomatonta.... Minulla on yksi tuttu mies, joka on itse läski plösö eikä mikään komea, vaan ruma, mutta vaatii että naisten pitää olla kauniita ja hoikkia
Palstamies. :D
Sitä toista ihmistä kun ei voi muuttaa, jos toinen ei halua. Vaikka mitä tekisitte. Uskokaa nyt jo tämä. Jos teidän kumppaninne ei teitä arvosta, niin se ei muuksi muutu rukoilemalla ja anelemalla.