Anna Puun Hartwalla areenan keikkaliput eivät mene kaupaksi. Missä syy?
Kaija Koo, Jenni Vartiainen ja jopa Sanni myivät areenan nopeasti loppuun. Vesalalla lipuista myyty 70%. Anna Puun marraskuun Hartsun keikalle ei ole myyty edes puolta areenasta, joten tätä menoa keikka joudutaan perumaan jotta Hartwall areena saisi omansa takaisin. Missä syy?
https://www.ticketmaster.fi/event/radio-suomipop-ylpeana-esittaa-anna-p…
Kommentit (261)
Hartwall Arenasta yritetään saada uutta normaalia, mutta vaatii jättisuosiota ja koko kansan tähteyttä myydäkseen areenan täyteen. Jenni Vartiainen ja Kaija Koo myi areenan heti loppuun Sannilla tais viimeiset liput mennä juuri ennen konserttia eli ei huonosti sekä Vesalalla on melkein loppuunmyyty. Miehistä Cheek, Antti Tuisku ja Jarkko Ahola & Waltteri Torikka on myynyt käytännössä heti areenan loppuun, joka kertoo artistien suosiosta. Cheekillä, Kaija Koolla ja Antti Tuiskulla on ollut lisäkonsertitkin nopean loppuunmyynnin takia. Jenni Vartiainen halusi vain yhden illan, joten siksi hänellä ei ollut lisäkonserttia vaikka liput meni nopeesti kaupaksi.
Saara Aalto on ollut Hartwall Arenalla ja vielä loppuunmyydyllä, mutta kaikki johtui Brittien laulukilpailun huumasta. Sääli, että Saaralle tulee mielettömiä tilaisuuksia ja mahdollisuuksia, mutta jostain syystä tipahtaa aina hetken päästä unohduksiin.
Vierailija kirjoitti:
Abreu, Kielinainen ja Aalto seuraksi no niin johan vetää... :D X /
Tuohon vielä lisäksi Anna Puu niin olis uusi ja vetovoimainen Leidit Lavalla -kiertuekokoonpano kasassa.
Epämiellyttävä henkilökuva, myötähäpeää herättävä könyäminen Emma-gaalan lavalla keikkansa aikana ei myöskään parasta peeärrää tälle konsertille. Ei ole "kuuma nimi" tällä hetkellä, jonka ihmiset haluaisivat nähdä hinnalla millä hyvänsä.
Minä varmaan n. 30 v naisena olisin kohderyhmää, mutta en voi sietää Puun habitusta, joten en menisi edes ilmaiseksi tuolle keikalle.
Vierailija kirjoitti:
Markkinointi kusee, artisti on ookoo.
Tai sitten kaikki on tulossa mun häihin ?
Minä tulisin mieluummin teidän (tai siis sinun) häihin, kuin menisin Anna Puun keikalle. Mutta enpä taida lähteä lopulta kumpaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna Puu ei todellakaan ole Jenni Vartiaisen kaltainen supertähti ja lisäksi nuo siviilielämän toilailut varmasti vaikuttavat suosioon. Harva haluaa tukea perheenrikkojia.
Perheenrikkoja on myös Kaija Koo koska avoimesti yhdessä naimisissa olevan miehen kanssa. Samoin Chisu tai iskea Sjöroosin vaikka tämä oli vielä naimisissa ja lapsia ed.vaimon kanssa. Ja heille(kin) riittää yleisöä.
Mä en ole yleisössä heillekään. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Olen samaa ikäluokkaa Anna Puun kanssa. En tiedä yhtään hänen biisiään nimeltä enkä varmaan melodialtakaan. En edes tunnistaisi Anna Puuta ulkonäöltä. Siinä mielessä en ihmettele yhtään, ettei hän ole areena tasoinen esiintyjä. Jenni Vartiaiselta tiedän ehkä 3 biisiä nimeltä, Kaija Koolta varmaan 30. Eli Kaija Koota ja Anna Puuta ei voi verrata millään tasolla.
Anna Puu on ehkä kaikkien aikojen kansainvälisestikin menestynyt suomalainen naisartisti.
Mitä Anna on tehnyt niin hirveää kun moni sanoo? Minusta vaikuttaa iloiselta ja mukavalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme ettei Suomessa riitä Hartwallin kokoisen areenan täyttäviin keikkoihin yleisöä. Noissa Hartwall-keikoissa ei ole mitään ihmeellistä enää kun nyt niitä näköjään tekee vähän kaikki. Itse en periaatteesta mene tuollaisiin isoihin paikkoihin, koska inhoan sitä valtavaa ryysistä ja tungosta joka puolella eikä artistia edes näe kunnolla kauempaa. Käyn ainoastaan pienissä paikoissa jos mahdollista. Onneksi kuuntelemani artistit eivät olekaan lähteneet tuohon typerään Hartwall-hömppään, vaikka ovatkin arvostettuja ja suosittuja
Ihmettelen kyllä sitäkin, miten joku Sanni muka veti areenan täyteen. Musiikki ei ole yhtään kummempaa kuin Anna Puun. Teinejäkö siellä oli vai miksi joku muuten menisi?
Sannin keikan jälkeen kerrottiin selvästi että 80% yleisöstä oli lapsia 7-12v. Vanhemmat siis vei lapset sinne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Anna on tehnyt niin hirveää kun moni sanoo? Minusta vaikuttaa iloiselta ja mukavalta ihmiseltä.
En ota kantaa persoonaan, mutta musiikki on minusta yhdentekevää rallatusta. Sellaista tuttua ja turvallista Radio Nova -matskua, joka voi soida autoradiossa taustalla, mutta jota kukaan ei viitsi kuuntelemalla kuunnella saati vuosien jälkeen muistella.
Nainen ja kitara! Wtf! Eihän se osaa mitään soittaa, mutta haluaisi vaan sellaisen imagon.
Anna Puun tason laulajat esiintyy karaokessa, eikä maksa mitään. Karaokessa saa tosin kuulla myös erittäin paljon parempia esityksiä.
Mitä ihmettä levy-yhtiö oikein ajattelee, en ymmärrä.
Anna Puu ei ole niin suuri tähti, eikä niin suosittu, että Hartwall-areena täyttyisi.
Naurettavaa alunperinkin järjestää tuota.
Veitolan ohjelmassa Puu "soitti" pari sointua kitarasta eikä se kakofonia muistuttanut edes musiikkia. Silti skitta roikkuu kaulassa keikoilla. Tai ei enää kun on niiin galaktista kun vääntelehtii ja nytkii playbackina kuten Emmagaalassa...
Kävin katsomassa Emma-gaalan esityksen Youtubesta. Herätti myötähäpeää. Tyyli oli tosiaan Kylie Minoguelta kopioitu ja itse musiikki kuulosti Jannika B:ltä ryövätyltä. Ei mitään omaperäistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Olihan tuolla myyty jo vaikka kuinka paljon paikkoja. Jos konsertti on vasta marraskuun lopussa niin mikä ihme se on, että vielä on vapaita paikkoja? En ainakaan itse ostaisi yhtään kenenkään keikalle lippua näin aikaisin, mutta lähempänä ajankohtaa voisin hyvinkin. Mainoksia en ole nähnyt enkä kuullut, mutta en asukaan pääkaupunkiseudulla enkä kuuntele noita roskaradiokanavia ollenkaan.
Nuo Hartwall-keikat ovat ihan naurettavia muutenkin. Aika monet näistä artisteista ovat aivan liian "pieniä" sinne.
Hartwall ja sen kokoiset areenat myydään loppuun alkujaan koska kukaan ei maksa areenakeikkalipun hintaa ajatellen että ”jos mulla ei ens viikon tiistaille tule mitään ohjelmaa niin ehkä lähden keikalle”. Tavastialle voidaan lähteä noin, mutta areenakeikkojen liput ostetaan etukäteen ja aikataulut sovitetaan siihen koska silloin sinne keikalle oikeasti halutaan.
Mäkin kävin tämän keskustelun innoittamana katsomassa Anna Puun 2019 Emma gaalan esiintymisen. En kauaa pystynyt katsomaan sitä kiiltäväksi kakkapökäleeksi pukeutuneen laulajan autotune-kiljuntaa ja jalan tamppaamista.
Älkääs nyt jaksako. Samalla lailla haukuitte Jenni Vartiaista kun hän ilmoitti Hartsun keikasta. Ja mitenkäs siinä kävikään? Antaa Annan fanien nauttia, lyhwmmät vessajonot kun on vähän väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin ylimitoitettu Areena Puulle.
Hänen brändinsä oli alunperin sellainen runotyttöjen, kolmekymppisten ja hipsteripoikien mukavaa kepeää musiikkia.
Ei se tyyli ole ollut koko kansan musiikkia missään vaiheessa, vaikka on välillä soinutkin radiossa.
Enemmän semmoista klubeilla ka kesälavoilla esitettävää.
Ei hänellä ole ollut sellaisia hittejä kuin Jennillä, että suurempi yleisö dikkaa.Siinä ei ole mitään pahaa ja hyvinhän Anna on pysynyt pinnalla ja ilmeisesti elättänyt itsensä musiikilla.
Mutta tää muutos kasari/futurepoppariksi ja areenoiden valloittajaksi on tullut aika vasta, ja hänen tyylinsä on muuttunut paljon.
Tästäkin tyylistä itse ajattelen, että on enemmän pienemmän kuulijakunnan kamaa.
Kiitos asiallisesta vastauksesta kaikkien voitonriemuisten "siitäs sai"/"kuka Anna Puu" -huutelijoiden keskellä. :D Olen ihan samaa mieltä kanssasi. Anna toimii hyvin festareilla ja klubikeikoilla, mutta ei hänellä taida olla riittävän vannoutunutta fanikuntaa, joka jo nyt innolla ostaisi loppuvuoden keikalle (hintavat) liput. Ihmettelen, ettei Annaa tungettu uudelle Vain elämää -kaudelle, olisi sopinut Nelonen/Sanoma-mafian kuvioon... Luulen ettei ole edes pyydetty, nythän siellä on 5 miestä ja 3 naista, ja Annalla uusi levy ja areenakeikka kuitenkin promottavana.
Itse kuuntelin Annan uutta levyä paljonkin sen julkaisun aikoihin ja tykkäsin siitä, ja olen muutenkin satunnaisesti hänen musiikkiaan kuunnellut. En kuitenkaan ole edes harkinnut areenakeikalle lippujen ostamista, en tiedä miksi? Levyä kuunnellessa kävin tsekkaamassa josko hänellä olisi klubikeikka tulossa, mutta eipä niitä ollut. En tiedä onko tämä areenakeikkavillitys "helppo" tapa artistille tehdä kiertuerundin sijaan tulot yhden illan satsauksella? Tässä se nähdään, ettei se areenan täyteen myyminen ole itsestäänselvyys... Mielestäni levy-yhtiö otti tuossa aika suuren riskin, hyvä kun uusi albumikaan oli saatu julkaistua kun jo ilmoitettiin areenakeikasta.
Eikö nuo vielä ole tehneet Hartwall-keikkoja?!