En ymmärrä tuota tissitempausta
Miksi ihmeessä kukaan nainen haluaisi esitellä tissejään. Miehiä tämä kyllä aivan varmasti miellyttäisi mutta miksi naiset ”taistelevat” sen puolesta että saisivat olla yläosattomissa? Huh huh! Menee ihan totaalisesti hermo tähän nykyajan hihhulimeininkiin. 😡
Kommentit (839)
Nokun ne miesten nännit ei eritä maitoa. Ne on kehittyneet sikiönä, mutta miesten nänneille ei ole mitään toista tarkoitusta.
Naisten nännit ja rinnat ovat maitotölkit jos karkeasti voi sanoa.
Miesten tissit ei täyty maidosta.
Mikä on niin vaikea siinä ymmärtää? Että miesten nännit ja naisten tissit on eri asia.
Kyllä Naiset saa kulkea ilman paitaa kunhan on rintsikat tai bikinit.
Nännit on IHAN ERI ASIA.
Kannattaa tarkistaa vähän anatomian osaamistaan... Miehillä on myös rintarauhaskudosta ja heille voi esim lihavuuden myötä tulla ihan ehdat rinnat. Ja kyllä ne läskiboobsitkin ovat monesti isommat kuin naisilla. Naisten rinnoista ei tule maitoa kuin hormonaalisesti otollisessa ympäristössä ja vastaavassa ympäristössä voi miehenkin rintakudos alkaa tuottaa maitoa (esim tietyt psyykenlääkkeet voivat provosoida maidontuotannon miehilläkin). Jos maidon heruminen on ainoa syy peittää naisnännit niin miksei sääntö koske vain imettäviä?
Entä jos naisella on tosi pienet rinnat? Saako sit olla ilman biksuja? Toisaalta eikö olisi sitten reilua että tosi isot läskiboobsit peitettäisiin miesten bikineillä?
Ei, naisten ja miesten rinnat eivät ole siinä määrin erilaiset, että tällainen erottelu olisi perusteltua. Lisäksi tämä naisten rintojen seksualisointi on täysin kulttuuriin liittyvä ilmiö. Koska se on joskus syntynyt, se voidaan myös saada loppumaan. Helpottaisi ja vapauttaisi naisten elämää monin tavoin.
"Tempaukseen osallistui myös miehiä, jotka tukivat naisten rintojen tasa-arvoisuutta. He laittoivat protestiin ylleen ”naisten nännit”, jos kokivat, että heidän omansa eivät olleet julkisesti epäsopivat."
Ai eikö oo eroo naisten ja miesten nänneillä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään pakoteta yläosattomuuteen. Mikseivät muut naiset saisi olla yläosattomissa kuten miehetkin?
No kun naiset saavat olla yläosattomissa niinkuin miehetkin.
Sosiaalisesti se ei ole yhtä hyväksyttyä, koska suurin osa suomalaisista pitää naisten rintoja eroottisina, toisin kuin miesten. Sosiaalinen hyvänsyntä taas edellyttää muiden ihmisten sosiaalista hyväksyntää. Naisten yläosattomuudesta ei tule sosiaalisesti hyväksyttyä niin kauan kun naiset itsekin pitävät rintojaan eroottisina ja haluavat käyttää yläosaa julkisilla paikoilla kuten rannoilla. Siihen ei taas tuntematon exhibionisti voi paljastelullaan vaikuttaa.
Paljastelu on onneksi sosiaalisesti hyväksyttävää nudistirannoilla.
Ymmärrän ja kannatan tasa-arvoa tietyissä asioissa esim. Palkat, työllistyminen yms.
Mutta jotkut asiat minun mielestä saisi pysyä ennallaan mm. Asevelvollisuus miehillä, äityisloma naisilla
Missähän vaiheessa miehet heräävät tähän epätasa-arvoon.
Aurinkoa ottaessa yläosattomuus minusta ok. Kaupungilla kulkiessa myös miehille paidat päälle
Vierailija kirjoitti:
Ketju osoittaa sen, että Free the nipple on tarpeellinen.
Perusteluja, kiitos.
En ymmärrä tempausta enkä sitä, miksi sillä pitää olla englanninkielinen nimi. Nänninvapautus olisi ollut ihan samaa tarkoittava suomenkielinen sana.
Saihan tuolla hyvin naamansa/selkänsä iltapäivälehteen, joten siinä mielessä tavoite saavutettu.
Vierailija kirjoitti:
Ei rinnastu synnyttämiseen millään lailla, torvi. Tässä on nimenomaan kyse siitä, että molemmilla sukupuolilla on ihan samanlaiset nännit, mutta jostain syystä toisen sukupuolen nännit ovat härskit ja seksuaaliset, toisen eivät. Vaikka kyseessä on sama elin, toisen alla vain enemmän rasvaa/rauhaskudosta kuin toisen.
Naisen rinnat ovat sekundäärinen sukupuolitunnusmerkki ja osoittavat, että yksilö on täysikasvuinen ja valmis lisääntymään. Lapsen ruokkimisen lisäksi rinnoilla on seksuaalinen merkitys parinmuodostuksessa. Länsimaissa rinnat on epäterveesti fetissoitu, mutta siitäkin huolimatta naisen rinnoilla on luontaisesti myös seksuaalinen ulottuvuus ja se on ihan perus biologiaa ja sitä vastaan on turha taistella.
Henkilökohtaisesti en halua nähdä toisten naisten tissejä julkisilla paikoilla ja ihmettelen suuresti naisia joilla paljastelun tarve on niin suuri, että täytyy tunkea tissejään kaikkien silmille.
Vierailija kirjoitti:
"Tempaukseen osallistui myös miehiä, jotka tukivat naisten rintojen tasa-arvoisuutta. He laittoivat protestiin ylleen ”naisten nännit”, jos kokivat, että heidän omansa eivät olleet julkisesti epäsopivat."
Tosiaan ristiriitaista. Muutenkaan en edes ymmärrä pahvinännien laittamisen pointtia." Koen miehenä, että nännini ovat julkisesti sopivat. Siksi peitän ne pahvikuvilla naisten nänneistä." Onko tuossa mitään järkeä?
Samaa ihmettelin. Tosin ei se mua haittaisi pätkääkään, jos joku nainen haluaa rannalla olla yläosattomissa, mutta tuntuu tässä vähän, että keksitään ongelmia väkisin, kun oikeita ongelmia ei löydetä tai haluta nähdä. Olen biseksuaali (nainen) ja kiihotun naisen rinnoista sekä pidän myös omia rintojani tärkeänä osana seksuaalisuuttani, koska minulla on muita vaivoja, jotka saavat minut tuntemaan itseni vähemmän naiseksi. En näe siinä mitään pahaa, että rinnoista kiihotutaan ja niitä pidetään seksikkäinä, vaikka toki niiden biologinen tarkoitus on jälkeläisen ruokkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan ristiriitaista. Muutenkaan en edes ymmärrä pahvinännien laittamisen pointtia." Koen miehenä, että nännini ovat julkisesti sopivat. Siksi peitän ne pahvikuvilla naisten nänneistä." Onko tuossa mitään järkeä?
Ehkä mielenilmaisuun osallistui niin vähän naisia, että tarvittiin mukaan kaikki vähänkään kiinnostuneet. Miehellähän ei ole naisen tissejä, joten hengessä mukana olleet miehet käyttivät luovuutta. Saatiin enemmän "paheksuttujen" naistissien paljastelijoita tissiflashmobiin. :'D ihan hauskaa seurattavaahan toi oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja, kiitos.
Selvästikään tempauksen merkitystä ei ymmärretä.
Vierailija kirjoitti:
Irtonänneillähän osoitetaan, että miesten nännit hyväksytään näkyville, naisten ei.
Itsehän alentavat siinä itseään ja naiseutensa. Käsittämätöntä meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja, kiitos.
Sinähän voisit auttaa meitä ymmärtämään ja kertoa, mikä idea siinä on että hillutaan tissit paljaana. Itse en keksi sellaiselle toiminnalle mitään muuta merkitystä kuin huomionhakuisuus.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai tässä ole kyse siitä, että kukaan haluaisi välttämättä heilua tissit paljaana paitsi korkeintaan uimarannalla. Pointti on se, että toinen sukupuoli saa olla yläosattomissa vaikka keskellä kaupunkia kenenkään puuttumatta, mutta jos toinen sukupuoli toimii näin vaikkapa uimarannalla, voi viranomainen käskeä häntä peittämään ne samaiset nisät, jotka sillä toisen sukupuolen edustajalla saa olla peittämättä vaikka eduskuntatalon portailla.
Eli naisen nännit seksualisoidaan ja niiden näkyminen on automaattisesti sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaa, mutta jostain syystä miehen nännit ovat ihan neutraalit. Aikamoista kaksinaismoralismia, jolle ei ole mitään perustetta. Jälleen yksi viite siitä, että mies on yhteiskunnassa normi, nainen vähemmistö tai muuten outo ja peitettävä.
Kannatan kampanjaa ja sen takana olevaa ajatusta. Tai jos pitää peittää, niin miehillekin ne biksuyläosat päälle rantsuun sitten! Ainakin mun mielestä miesnännit voi olla tosi eroottiset ja häiritä keskittymistäni auringonottoon.
No ei ne ole ne nännit, vaan rinnat nyt yleensäkin ovat seksuaalinen juttu. On outoa, että samaan aikaan ollaan sitä mieltä, että uh ihanat tisulit, mutta kuitenkin niiden pitäisi olla normaali asia johon ei saa kiinnittää mitään huomiota?
En mä tiedä, ihan sama mitä muut tekee. Musta on kiva et mun tissit on seksikkäät ja pidän varsin mielelläni edes jotain yläosaa. Koen myös jatkossa muidenkin tissit seksuaalisina, koska sitä ne minulle ovat. Mielestäni on muutenkin sivistymätöntä kulkea yläosattomissa pitkin pitäjää.
Eikä mikään hetkauta näitä "rohkeita". Vaikka ihotautilääkärit varoittavat ihosyövästä ja auringonvalon vaarallisuudesta.Rinnat ovat riskialttiit.
Mutta mitä nämä....eiku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluja, kiitos.
Sinähän voisit auttaa meitä ymmärtämään ja kertoa, mikä idea siinä on että hillutaan tissit paljaana. Itse en keksi sellaiselle toiminnalle mitään muuta merkitystä kuin huomionhakuisuus.
Minä kyllä keksin mikä tässä voisi periaatteessa olla takana. Onhan maita ja kulttuureja, joissa naisten silmätkin peitetään, etteivät vain seksuaalisesti signaloisi siveettömästi. Kyllähän lähes jokainen länsimaalainen näkee sen tasa-arvokysymyksenä. Joillain ei sitten ole ihan normaalisti suhteellisuuden tajua ja näkevät myös naisten yläosasuosituksen kamalana alistamisena. Kaikkea sitä on...
-eri tietenkin
Aivan. Epävarmuushan tuosta jotenkin läpi paistaa. Itse olen tyytyväisenä yläosattomissa vain ja anoastaan mökillä, enkä koe itseäni miksikään alistetuksi epätasa-arvoiseksi naisparaksi.