Suomessa ei siis enää voi osta puhelinta
Jouduin liikenneonnettomuuteen ja katkaisin jalkani. Samalla puhelin meni tuusannuuskaksi. Makaan parhaillaan kotona jalka kipsissä enkä millään pääse postilaatikkoa pidemmälle viikkoihin. Tarvitsen kuitenkin puhelimen, joten yritin viime viikolla asioida sähköpostitse kolmen suurimman operaattorin kanssa. Listasin ominaisuuksia mitä puhelimeltani vaadin, kuten LineageOS-tuki, irroitettava akku, sekä kameraluukut edessä ja mielummin takana. Niistä kolmesta isosta yhdestä tuli lukukuittauksena että viesti poistettu lukematta ja kahdesta ei tullut mitään vastausta. Täytyykö siis puhelin tilata nykyään ulkomailta tai tehdä itse?
Kommentit (27)
Joko oot ap tehny somepäivityksen tästä omalle kuplallesi?
Joo onhan se sairasta, ettei akkua pysty vaihtamaan, tällä planeetalla kun sattuu olemaan rajalliset luonnon resurssit, emmekö pysty vielä esim. louhimaan asteroideilla/marsissa.
Mitä tuohon LineageOS-käyttikseen tulee, niin kaipa sieltä joku roottausta tukeva luuri markkinoilta sentään löytyy?
Tiedän, että akku on vain virtalähde.
Mutta jos akku on paikallaan, puhelimeen voi tallentua tai tallentaa sellaisissakin tilanteissa, joista ei saisi jäädä dokumenttia mihinkään, ei milloinkaan.
Ilman muuta, itse pitää saada päättää oman puhelimensa akusta.
Iphonet ovat syvältä.
Voithan sinä ostaa jonkun erityishalvan puhelimen sairauden ajaksi.
Ostat haluamasi, kun pääset liikeenteeseen.
Mulla on yksityisnumerot peruspuhelimessa jossa ei juuri ole älyominaisuuksia ollenkaan eikä yksityiselämäni kuulu someen. Tietokone on sitten erikseen.
Varalla on myös yksinkertainen puhelin juuri poikkeustilanteita varten.
Mistä maasta ap olet, kun suomalainen verkkokauppaostaminen on sinulle noin vierasta?