Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko helteestä valittajat ylipainoisia?

Otetaan selvää
08.06.2019 |

Minulla on mielikuva, että helteestä valittavat ovat useimmiten ylipainoisia tai heillä on sairauksia. Normaali, hoikka ja terve ihminen ei helteestä kärsi.

Ovatko helteestä valittajat ylipainoisia?

Vaihtoehdot

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen läski ja vihaan hellettä! -35 kiloa sitten nautin lämmöstä, en enää.

Vierailija
62/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan oikeasti kärsi liiasta lämmöstä, ei varsinkaan Suomessa. Nuo helteestä valittajat ovat huumorimiehiä/-naisia jotka haluavat saada aikaan väittelyä ja ylläpitää keskustelya heittämällä järjettömän väitteen siitä että eivät pitäisi lämpimästä ja aurinkoisesta kesästä.

Suomessa ei ole koskaan liian lämmin, eikä itse asiassa muuallakaan. Kaikki yrittävät kykyjensä mukaan hakeutua lomallaan vielä lämpimämpään ja vielä aurinkoisempaan paikkaan, vaikka asuisivat jo päiväntasaajan autiomaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 172cm ja 110kg. En todellakaan valita helteestä! Joo oon läski, mutta helteillä älyän syödä paljon esim. vesimelonia yms kehoa alkalisoivaa. Viilentää sisältä päin 😎.

Vierailija
64/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 172cm ja 110kg. En todellakaan valita helteestä! Joo oon läski, mutta helteillä älyän syödä paljon esim. vesimelonia yms kehoa alkalisoivaa. Viilentää sisältä päin 😎.

Niin että sokeria lisää, ettei vaan pääse laihtumaan :D:D

Vierailija
65/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo koska vesimeloneistahan mä olenkin lihonut, öhö öhö 😑..

Vierailija
66/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin paljon ärsyttää kun ite hoikkana hikoat tuskissas kuin sika ja lihava vieressä paistattelee tyytyväisenä päiväänsä.

Vierailija
67/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että hellettä sietää paremmin, kun laskee oman aivotoimintansa alemmalle tasolle. Eli välttää kaikkea sellaista tekemistä, mikä vaatii korkeampaa älyllistä toimintaa. Tämä ei tietenkään onnistu, jos pitää tehdä sellaisia töitä, joissa pitää ajatella, tai opiskella jotain älyä vaativaa.

Vierailija
68/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetöntä vertailla kuumuudesta kärsimistä ja ylipainoa.

Kukainenkin kärsii helteestä, minkä kärsii ja ikävä kyllä kärsimme.

Jos kotona makaa, voi maata fiksuna ostamansa tuulettimen äärellä.

Jos kotona makaa ilman tuuletinta, on sekin helpompaa, kuin olla töissä, jossa ei ole kunnon tuuletusta.

Äkkiä Helsinkiin pilvipouta +20, loppukesäksi kiitos.

Vierailija
69/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan oikeasti kärsi liiasta lämmöstä, ei varsinkaan Suomessa. Nuo helteestä valittajat ovat huumorimiehiä/-naisia jotka haluavat saada aikaan väittelyä ja ylläpitää keskustelya heittämällä järjettömän väitteen siitä että eivät pitäisi lämpimästä ja aurinkoisesta kesästä.

Suomessa ei ole koskaan liian lämmin, eikä itse asiassa muuallakaan. Kaikki yrittävät kykyjensä mukaan hakeutua lomallaan vielä lämpimämpään ja vielä aurinkoisempaan paikkaan, vaikka asuisivat jo päiväntasaajan autiomaassa.

oot huono trolli

Vierailija
70/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oon pyöreä mummeli, mutta mulla on verenkiertohäiriö jaloissa ja raudan imeytymisen ongelma niin mua kyllä paleltaa aina. Perheen nuoret hoikat aikuiset on olleet ihan sipissä tän helteen aikana. Tosin eivät ehkä muista juoda tarpeeksi. Minä vaan vähentelen vaatekerroksia ja hyvä on.

Se veden juominen ei kyllä mitenkään päin poista sitä että kärsii päänsärystä ja yleisesti huonosta olosta !!! Itse juon todella paljon ja silti kärsin todella paljon näistä kamalista helteistä 😡

Vinkki: älä juo pelkkää vettä. Tee tällainen sekoitus: 1 litra vettä, 1 ruokalusikallinen sokeria, 1 teelusikallinen suolaa. Tämä neste hoitaa nestetasapainoa huomattavasti paljon paremmin kuin pelkkä vesi.

Vierailija
71/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että helteestä valittaa huonokuntoiset ihmiset. Mitä parempi kunto, sen paremmin todennäköisesti sietää lämmintä. Ei nyt pari hellepäivää pitäisi tervettä ihmistä saada tuskaiseksi ja valittamaan.

Vierailija
72/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olis yksi ketju sinulta riittänyt?

Ei näköjään :D:D Edellisessä ketjussa helteestä pitämättömät olivat hoikkia ja aktiivisia ihmisiä.

Provo

Vierailija
73/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan läpällähän ne 400 ihmistä viime kesän helteilläkin kuolivat. Ja vielä useampi joutui sairaalahoitoon, ihan huumorimielessä vain.

Ja etelänmaissa, missä on paljon kovemmat helteet, se huumori vasta kukkiikin, nimittäin siellä kuolee kesän kuumimpina aikoina paljon enemmän porukkaa kuin täällä.

Vierailija
74/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oon pyöreä mummeli, mutta mulla on verenkiertohäiriö jaloissa ja raudan imeytymisen ongelma niin mua kyllä paleltaa aina. Perheen nuoret hoikat aikuiset on olleet ihan sipissä tän helteen aikana. Tosin eivät ehkä muista juoda tarpeeksi. Minä vaan vähentelen vaatekerroksia ja hyvä on.

Se veden juominen ei kyllä mitenkään päin poista sitä että kärsii päänsärystä ja yleisesti huonosta olosta !!! Itse juon todella paljon ja silti kärsin todella paljon näistä kamalista helteistä 😡

Vinkki: älä juo pelkkää vettä. Tee tällainen sekoitus: 1 litra vettä, 1 ruokalusikallinen sokeria, 1 teelusikallinen suolaa. Tämä neste hoitaa nestetasapainoa huomattavasti paljon paremmin kuin pelkkä vesi.

Sokeria ei siihen tarvii. Eikä tarvitse mitata, suolaa suuhun ja vettä päälle tai ihan veteen sekoitettua suolaa.

Vierailija
75/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan läpällähän ne 400 ihmistä viime kesän helteilläkin kuolivat. Ja vielä useampi joutui sairaalahoitoon, ihan huumorimielessä vain.

Ja etelänmaissa, missä on paljon kovemmat helteet, se huumori vasta kukkiikin, nimittäin siellä kuolee kesän kuumimpina aikoina paljon enemmän porukkaa kuin täällä.

Kylmyyteen kuolee paljon enemmän ihmisiä. Himalajallakin juuri äsken kymmenittäin.

Vierailija
76/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo koska vesimeloneistahan mä olenkin lihonut, öhö öhö 😑..

Ei ne painonhallintaa edistäkään, niin kuin ei mikään sokeri.

Vierailija
77/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka typerä ihminen voikaan olla? Kyllä esim. monet sairaat kärsivät lämmöstä vaikka sinä sanoisit mitä.

Vierailija
78/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeria ei siihen tarvii. Eikä tarvitse mitata, suolaa suuhun ja vettä päälle tai ihan veteen sekoitettua suolaa.

Väärin, ja kilometrikaupalla. Sokeri edistää merkittävästi suolojen imeytymistä, se on lääketieteellisesti todistettu moneen kertaan, ja jokainen lääketieteellinen resepti sisältää aina myös sokeria.

Vierailija
79/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka typerä ihminen voikaan olla? Kyllä esim. monet sairaat kärsivät lämmöstä vaikka sinä sanoisit mitä.

Ei tarvitse olla sairas kärsiäkseen kuumuudesta. Suuri kärsijöiden joukko on aktiiviset ihmiset, joiden toimintakyky vähenee kun on liian kuuma. Vain laiskat hehkuttavat hellettä, saavat löhöillä kuumuuteen vedoten.

Vierailija
80/102 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla sairas kärsiäkseen kuumuudesta. Suuri kärsijöiden joukko on aktiiviset ihmiset, joiden toimintakyky vähenee kun on liian kuuma. Vain laiskat hehkuttavat hellettä, saavat löhöillä kuumuuteen vedoten.

Tuo mitä edellinen kirjoittaa on myös totta! Itseäni ärsyttää eniten, kun tuolla tropiikissa ei pysty tekemään mitään, ei vaan pysty. Ja kun yöllä ei saa nukuttua. Sinänsä lämpö tuntuu ihan kivalta jos ei tee mitään, mutta olisi niin monta asiaa mitä haluaisi tehdä...

Meillä on töissä normaalipainoisia koko työporukka ja tuntuu jakautuvan aika tasan helteestä kärsijät ja tykkääjät.