Ovatko helteestä valittajat ylipainoisia?
Minulla on mielikuva, että helteestä valittavat ovat useimmiten ylipainoisia tai heillä on sairauksia. Normaali, hoikka ja terve ihminen ei helteestä kärsi.
Kommentit (102)
Olen lihava ja inhoan hellettä. Inhosin jo normaalipainoisena. Rakastan kevättä ja syksyä, ideaali lämpötila minulle on +15 astetta.
Minä valitan ja olen ylipainoinen. Tosin inhosin hellettä myös silloin kun olin tikkulaiha. Sisko valittaa helteestä vielä enemmän kuin minä ja on normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon pyöreä mummeli, mutta mulla on verenkiertohäiriö jaloissa ja raudan imeytymisen ongelma niin mua kyllä paleltaa aina. Perheen nuoret hoikat aikuiset on olleet ihan sipissä tän helteen aikana. Tosin eivät ehkä muista juoda tarpeeksi. Minä vaan vähentelen vaatekerroksia ja hyvä on.
Se veden juominen ei kyllä mitenkään päin poista sitä että kärsii päänsärystä ja yleisesti huonosta olosta !!! Itse juon todella paljon ja silti kärsin todella paljon näistä kamalista helteistä 😡
Asian ulkopuolelta, saatko suolaa tarpeeksi, jos juot paljon vettä?? Suolan puute aiheuttaa juurikin päänsärkyä ja huonoa oloa. (muutenkin kuin helteellä, mutta varsinkin silloin)
Vierailija kirjoitti:
Ai, sinä teit toisenkin ketjun? Vastaanpa siis samalla tavalla kuin siellä.
Minä olen ollut nuori ja keski-ikäinen sekä pulska, normaalipainoinen ja anoreksian partaalla vuoron perään ja aina olen inhonnut hellettä. Erittäin hyväkuntoisena kestävyyslajin kilpaurheilijanakin inhosin hellettä.
Ongelmani helteellä on se, että hikoilen valtavasti, mutta vain hiuspohjasta, jota peittää paksu karva. Kun lämpötila nousee 20 asteen yli, hiki alkaa virrata valtoimenaan pitkin kasvojani, eikä sitä pysty estämään kuivaamalla, tuulettamalla tai jääpussilla - ainoa apu on saada koko kroppa viileään tilaan. Valkoinen, lievästi atooppinen ihoni ei kestä aurinkoa eikä suolavettä eikä varsinkaan niiden yhdistelmää. Tämä on minun syyni vihata hellettä. Ymmärrätkö?
Eli syynä on siis jonkinlainen sairaus. Olin siis oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon pyöreä mummeli, mutta mulla on verenkiertohäiriö jaloissa ja raudan imeytymisen ongelma niin mua kyllä paleltaa aina. Perheen nuoret hoikat aikuiset on olleet ihan sipissä tän helteen aikana. Tosin eivät ehkä muista juoda tarpeeksi. Minä vaan vähentelen vaatekerroksia ja hyvä on.
Se veden juominen ei kyllä mitenkään päin poista sitä että kärsii päänsärystä ja yleisesti huonosta olosta !!! Itse juon todella paljon ja silti kärsin todella paljon näistä kamalista helteistä 😡
Onko ylipainoa tai sairauksia?
Ihan normaalissa on paino. Mutta sairastan voimakasta hermosärkyä ja tälläiset kuumat ja kostean nihkeät kelit on voimille pahinta. Se menee myös kylmän kanssa. Ääreishermosto on vaurioitunut ja sellainen 20 olisi ihanteellinen keli.
Jotenkin typerää heti olettaa että lihavimmat valittaa. On meitä jotka sairastaa tai käyttää jotain lääkkeitä mitkä nostaa ruumiinlämmön muutenkin normaalia korkeammalle. Tyhmä!
Otetaan selvää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan suolan puute tuollaisella ylenmääräisellä juomisella (en tarkoita alkoa)
Vierailija kirjoitti:
Täällä 28-vuotias 160 cm/50 kg ja meinaan paistua. Asunnossa 34 astetta lämmintä. Ne, jotka valittavat, asuvat kerrostaloissa. Helppo on huudella, jos itsellä ilmanlämpöpumppu.
Miksi sitten et mene ulos?
En ole tuo, jolle vastasit, mutta ei ainakaan täällä tee mieli mennä ulos.
Tervetuloa vaan tänne ulos Keuruulle! Määräisiä ja hyttysiä valtava määrä! Olin eilen kello 14 ulkona 20 minuuttia, ja sain 37 puremaa. Koko ajan liikuin, kävelin kauppaan ja takaisin, mutta silti ötökät saivat purtua oikein kunnolla.
Tätini asuu täällä kerrostalossa, jossa on lämmintä 30 astetta, tätini on 55kg/170 cm, eli ei todellakaan lihava. Hän on nyt jo huonossa kunnossa, vaikka juo vettä todella paljon. Ei ole sairas ihminen, tukala huoneilma kuumuuden takia ja ei saa nukuttua. 2012 valmistunut kertostalo, ilmanlämpöpumppua ei saa asentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan suolan puute tuollaisella ylenmääräisellä juomisella (en tarkoita alkoa)
Mikä siinä suolan syönnissä on vaikeaa?
Mäkäräisiä valtava määrä, ei määräisiä. Kiva autocorrect.
Vierailija kirjoitti:
Ai, sinä teit toisenkin ketjun? Vastaanpa siis samalla tavalla kuin siellä.
Minä olen ollut nuori ja keski-ikäinen sekä pulska, normaalipainoinen ja anoreksian partaalla vuoron perään ja aina olen inhonnut hellettä. Erittäin hyväkuntoisena kestävyyslajin kilpaurheilijanakin inhosin hellettä.
Ongelmani helteellä on se, että hikoilen valtavasti, mutta vain hiuspohjasta, jota peittää paksu karva. Kun lämpötila nousee 20 asteen yli, hiki alkaa virrata valtoimenaan pitkin kasvojani, eikä sitä pysty estämään kuivaamalla, tuulettamalla tai jääpussilla - ainoa apu on saada koko kroppa viileään tilaan. Valkoinen, lievästi atooppinen ihoni ei kestä aurinkoa eikä suolavettä eikä varsinkaan niiden yhdistelmää. Tämä on minun syyni vihata hellettä. Ymmärrätkö?
Eli syynä on siis jonkinlainen sairaus. Olin siis oikeassa.
Mikä sairaus? Olen herkkäihoinen, mutta en missään tapauksessa sairas. Melko varmasti olen terveempi kuin sinä, koska minuun eivät tartu edes levinneimmät flunssat. Paksuhiuksisempikin taidan olla.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kilpparin liikatoiminta, ja minulla pahin oire tuossa sairaudessa on hikoilu jopa talvella.
Niin arvata saattaa miten nyt hikoilluttaa xD
Olen hoikka joten se hikoilu ei painosta johdu.
Minulla taas on kilpirauhasen vajaatoiminta, enkä hikoile ikinä enkä millään. Verenpaine on myös melko matala, keskimäärin 100/60, ja kuumuus aiheuttaa huonovointisuutta ja huimausta. Olen tikkulaiha, ja istun yksin sisällä ilpin viilentämäsä talossa, kun muu perhe pelaa ulkona palloa, pyöräilee, grillaa ja muuta kesäistä. :(
Kesäloma on varattu kuumaan paikkaan, ja se kaduttaa minua mutta ei sitä voi enää perua. Viime kesänä mies ja lapset matkustivat ilman minua vastaavaan kuumaan paikkaan, minä jäin viileään kotiin. Odotan että ilmat viilenevät, sitten minäkin pääsen taas lenkille ja pyöräilemään.
170cm/60kg, järkyttävät endometrioosi-/kuukautiskivut päällä, pystyin olemaan pihalla n. 30 min kunnes piti nostaa jalat kohti taivasta ennen kuin taju kankaalla. Sitten äkkiä sisälle.
Normaalisti nautin lämmöstä, ja olen odottanut tätä koko talven. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä 28-vuotias 160 cm/50 kg ja meinaan paistua. Asunnossa 34 astetta lämmintä. Ne, jotka valittavat, asuvat kerrostaloissa. Helppo on huudella, jos itsellä ilmanlämpöpumppu.
Miksi sitten et mene ulos?
En ole tuo, jolle vastasit, mutta ei ainakaan täällä tee mieli mennä ulos.
Tervetuloa vaan tänne ulos Keuruulle! Määräisiä ja hyttysiä valtava määrä! Olin eilen kello 14 ulkona 20 minuuttia, ja sain 37 puremaa. Koko ajan liikuin, kävelin kauppaan ja takaisin, mutta silti ötökät saivat purtua oikein kunnolla.Tätini asuu täällä kerrostalossa, jossa on lämmintä 30 astetta, tätini on 55kg/170 cm, eli ei todellakaan lihava. Hän on nyt jo huonossa kunnossa, vaikka juo vettä todella paljon. Ei ole sairas ihminen, tukala huoneilma kuumuuden takia ja ei saa nukuttua. 2012 valmistunut kertostalo, ilmanlämpöpumppua ei saa asentaa.
Juo paljon vettä, mutta ei syö suolaa?? Suolan puute aiheuttaa nuo oireet.
Täältä sulle XL-kokoiset mummon housut. Ikää kohta 60v ja elettyjä ja erittäin kirjavia kilometrejä takana varmasti enemmän kuin sinulla :D Ja ne lapsuuden kesät olivat kuumia. Nykyään ilma on "trooppista", eli kosteaa, mikä on kuivaa kuumuutta pahempaa.
Olen ollut melkein kaiken kokoinen, mutta silti täysin terve, JA AINA, koko elämäni olen hellettä/kuumuutta inhonnut, lapsesta saakka. Pyysin jo ihan pienestä pitäen pois saunastakin. Kuntonikin on ollut hyvä, joten ei ole siitä kiinni, eli vaikka ois kuinka hoikka, mutta läähättää jo istumaan noustessa, ei eroa lihavuudesta paljonkaan.
Kärsin helteestä. Viime kesänä olin varmaan jo lähes taju kankaalla ja soitin jopa päivystykseen. Sinne oli pätynyt moni nuorikin. Tuli tunne, että kuole kuule kotonas. Nippu sairauksia on, esim verenpainetauti. Siihen kolme lääkettä, verenohennuslääke estämään veritulppia. Ikää kohta 65 ja asunnossa ollut helteen ajan lähes 30 astetta. Vessa on erityisen kuuma, pöntön yläpuolella oleva putki on tulikuuma. Edellisessä asunnossa kylppäri oli se viilein huone.
Niin, sitä ylipainoa on. Tässä naapureissa asuu paljon vanhuksia, jotka eivät kärsi helteestä, eivät koe liian kuumaksi istua pihalla nytkään. Minä olen alasti kotona ja käyn valelemassa kylmää vettä päälleni. Odotan ensi viikkoa, että voisin tehdä jotain. Hyvä, että pystyn tiskaamaan (käsin).
Viime yö oli kamala, vaikka pidin parvekkeen ovenkin auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se asia ei kuulu sinulle pätkän vertaa !!!
Helteestä voi kärsiä myös normaalipainoinen ja terve ihminen jos et ole sitä tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla mitään pumppua ole, rivarissa sisällä +26 enkä valita. Ulkonakin ihan mielellään käy kävelyllä, vähän aurinkorasvaa vaan pintaan ettei kärähdä. Ei siihen kuole, vaikka paita vähän hikeentyykin.