Jos ulkoiluttaa koiran aamulla klo 8 ja jättää sen yksin kotiin, koska viimeistään on tultava kotiin pissittäämään sitä?
Kommentit (49)
Missä todellisuudessa ihmiset täällä elävät. Me käydään aamulenkillä 7 jälkeen ja lähden töihin 8 aikaan. Tulen takaisin työpäivän jälkeen takaisin N 16.30. Se on kuitenkin todellisuutta että ihmiset käyvät töissä ja omistavat koiria. Työpäivän jälkeen pystytäänkin kotona, ulkona ja harrastuksissa koirien kanssa. Käydään pitkällä lenkillä, usein niin että saavat olla vapaana.
Olen myös elänyt opiskelijaelämää koirien kanssa jolloin yksinoloa oli paljon vähemmän, mutta ihan yhtä onnellisilta ne näyttävät. Onhan heillä myös toisistaan seuraa. Mitä olen skypellä vakoillut aikoinaan niin koirat vaan nukkuu koko päivän. Sitten kun ovat hoidossa serkulla viikon missä ihmisiä kotona pitkin päivää, ovat rättiväsyneitä kun ei ole saanut nukkua rauhassa päivällä, koska pitäähän sitä tarkkailla mitä ihmiset tekevät.
Ollaan itseasiassa asuttu Ruotsissakin ja kyseistä lakia ei juuri kukaan noudata. Ainakaan pohjoisessa missä itse asuin. Ex-poikaystävä ei edes tiennyt koko laista vaikka häneen lapsuudenkodissa oli koira.
Vierailija kirjoitti:
Näin kissaihmisenä en voi käsittää miten koirat voivat yleensäkin olla niin yleisiä, jos on eläinrääkkäystä jättää koira yli kuudeksi tunniksi yksin kotiin. Ovatko kaikki koiranomistajat siis työttömiä tai etätyötä tekeviä?
Ei mulla ainakaan olisi mitään mahdollisuutta järjestää elämääni niin, että voisin vähintään kuuden tunnin välein käydä kotona. Huikkaisinko pomolle vaan että tsau, käyn kusettamassa koiran?
Kertokaa miten homma oikeasti toimii, en ymmärrä.
Minä asun työpaikan vieressä ja käyn ulkoiluttamassa koiran ruokatunnilla. Lisäksi voin tehdä etätöitä kaksi päivää viikossa. Koira pääsee ulos 4,5 tunnin välein.
Vierailija kirjoitti: