Jos ulkoiluttaa koiran aamulla klo 8 ja jättää sen yksin kotiin, koska viimeistään on tultava kotiin pissittäämään sitä?
Kommentit (49)
Missä todellisuudessa ihmiset täällä elävät. Me käydään aamulenkillä 7 jälkeen ja lähden töihin 8 aikaan. Tulen takaisin työpäivän jälkeen takaisin N 16.30. Se on kuitenkin todellisuutta että ihmiset käyvät töissä ja omistavat koiria. Työpäivän jälkeen pystytäänkin kotona, ulkona ja harrastuksissa koirien kanssa. Käydään pitkällä lenkillä, usein niin että saavat olla vapaana.
Olen myös elänyt opiskelijaelämää koirien kanssa jolloin yksinoloa oli paljon vähemmän, mutta ihan yhtä onnellisilta ne näyttävät. Onhan heillä myös toisistaan seuraa. Mitä olen skypellä vakoillut aikoinaan niin koirat vaan nukkuu koko päivän. Sitten kun ovat hoidossa serkulla viikon missä ihmisiä kotona pitkin päivää, ovat rättiväsyneitä kun ei ole saanut nukkua rauhassa päivällä, koska pitäähän sitä tarkkailla mitä ihmiset tekevät.
Ollaan itseasiassa asuttu Ruotsissakin ja kyseistä lakia ei juuri kukaan noudata. Ainakaan pohjoisessa missä itse asuin. Ex-poikaystävä ei edes tiennyt koko laista vaikka häneen lapsuudenkodissa oli koira.
Vierailija kirjoitti:
Näin kissaihmisenä en voi käsittää miten koirat voivat yleensäkin olla niin yleisiä, jos on eläinrääkkäystä jättää koira yli kuudeksi tunniksi yksin kotiin. Ovatko kaikki koiranomistajat siis työttömiä tai etätyötä tekeviä?
Ei mulla ainakaan olisi mitään mahdollisuutta järjestää elämääni niin, että voisin vähintään kuuden tunnin välein käydä kotona. Huikkaisinko pomolle vaan että tsau, käyn kusettamassa koiran?
Kertokaa miten homma oikeasti toimii, en ymmärrä.
Minä asun työpaikan vieressä ja käyn ulkoiluttamassa koiran ruokatunnilla. Lisäksi voin tehdä etätöitä kaksi päivää viikossa. Koira pääsee ulos 4,5 tunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Näin kissaihmisenä en voi käsittää miten koirat voivat yleensäkin olla niin yleisiä, jos on eläinrääkkäystä jättää koira yli kuudeksi tunniksi yksin kotiin. Ovatko kaikki koiranomistajat siis työttömiä tai etätyötä tekeviä?
Ei mulla ainakaan olisi mitään mahdollisuutta järjestää elämääni niin, että voisin vähintään kuuden tunnin välein käydä kotona. Huikkaisinko pomolle vaan että tsau, käyn kusettamassa koiran?
Aamulla herään ja päästän koiran takapihalle pissalle. Sen jälkeen vaihdan raikkaan juomaveden ja annan ruoan. Töihin lähtiessä vien koiran päiväksi hoitoon - joka työpäivä! Koirani on maksimissaan 4 tuntia pääsemättä tarpeilleen; koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä todellisuudessa ihmiset täällä elävät. Me käydään aamulenkillä 7 jälkeen ja lähden töihin 8 aikaan. Tulen takaisin työpäivän jälkeen takaisin N 16.30. Se on kuitenkin todellisuutta että ihmiset käyvät töissä ja omistavat koiria. Työpäivän jälkeen pystytäänkin kotona, ulkona ja harrastuksissa koirien kanssa. Käydään pitkällä lenkillä, usein niin että saavat olla vapaana.
Olen myös elänyt opiskelijaelämää koirien kanssa jolloin yksinoloa oli paljon vähemmän, mutta ihan yhtä onnellisilta ne näyttävät. Onhan heillä myös toisistaan seuraa. Mitä olen skypellä vakoillut aikoinaan niin koirat vaan nukkuu koko päivän. Sitten kun ovat hoidossa serkulla viikon missä ihmisiä kotona pitkin päivää, ovat rättiväsyneitä kun ei ole saanut nukkua rauhassa päivällä, koska pitäähän sitä tarkkailla mitä ihmiset tekevät.
Ollaan itseasiassa asuttu Ruotsissakin ja kyseistä lakia ei juuri kukaan noudata. Ainakaan pohjoisessa missä itse asuin. Ex-poikaystävä ei edes tiennyt koko laista vaikka häneen lapsuudenkodissa oli koira.
Oma koirani ei nuku juuri yhtään tehdessäni etätöitä eikä ole yhtään rättiväsynyt. Se nukkuu vain tylsyyttään normi työpäivinä.
Iso pärjää työpäivän mutta ihan pieni .Ja meillä nyt 40+kg kortisonikuuriila niin pärjää max 2h.
Jää työttömäksi ja hoida koiraasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ottaa koira olemaan yksin kotona. En ole koskaan tajunnut.
Jaa no elämässä voi sattua kaikenlaista kuten ero, tai kumppanin kuolema. Elämä ei ole pelkkää Strömsöötä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on koirien päiväkoteja ja hoitoloita minne voi viedä koiran työpäivän ajaksi. Tai sitten hankkii koiralle ulkoiluttajan, joka käy lenkittämässä sitä päivällä (tai illalla, milloin nyt on töissä), ja osa tosiaan asuu niin lähellä ja voi köydä kotona esim. syömässä ruikiksella, että sen koiran voi käydä lenkittämässä/pissattamassa.
Laita ulos häkkiin niin ei tarvitse murehtia.
Koira on laumaeläin. Ei sitä saa jättää yksin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ottaa koira olemaan yksin kotona. En ole koskaan tajunnut.
Meidän koira ainakin oli hyvin tyytyväinen ja rauhallinen kotona yksinään. Sen kanssa kuitenkin oltiin sitten koko aika työajan ulkopuolella ja viikonloput. Tai siis joku meistä aina oli. Aktiivista elämää. Ei pidetty sohvatyynynä ja kutsuttu esiteltäväksi vieraiden saapuessa. Käytiin näyttelyissä ja tehtiin kaikkea yhdessä. Kauppareissuillakin tykkäsi olla autossa mukana ja meni erittäin mielellään joskus hoitoon kaverille, missä seuraksi sai ihanan ja kiltin rotikan.
Ei koira ole tyytyväinen yksinään. Se voi alistua ja olla ihan kunnolla ja maata hiljaa. Mutta luonnollisissa oloissa koira kulkee lauman kanssa päivät tutkimassa paikkoja. Ja nukkuu yöt. Koira on luotu liikkumaan pitkiä matkoja. Koira on liikkeessä koko ajan ja nukkuu yöt kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on koirien päiväkoteja ja hoitoloita minne voi viedä koiran työpäivän ajaksi. Tai sitten hankkii koiralle ulkoiluttajan, joka käy lenkittämässä sitä päivällä (tai illalla, milloin nyt on töissä), ja osa tosiaan asuu niin lähellä ja voi köydä kotona esim. syömässä ruikiksella, että sen koiran voi käydä lenkittämässä/pissattamassa.
Okei, mielenkiintoista! Tuleeko tuollaiset hoitolat/ulkoiluttajat kauhean kalliiksi? Hankalaa ainakin olisi joka päivä kuljettaa ja hakea koira ennen ja jälkeen töiden (tosin samahan se olisi lasten kanssa).
Luojan kiitos en pidä koirista, kuulostaa vaivalloiselta ja kalliilta touhulta :D
/Se jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa taitaa olla laki, että koiraa ei saa jättää yli 6 tunniksi hoitamatta.
Jota ei kukaan noudata.
Meillä on pieni terrieri, käynyt aamulla 7.30-8.00 ja on kohta lähdössä taas, kun aloitan lounaan. Ei ole yksin yhtään. Tosin voi pidättää 12 tuntia, koska jos vien perjantai-iltana klo 21 niin herättää aamulla klo 8-9. Ja jos sattuu kaatosatamaan, joudun kantamaan sen pissille.
terv. etätyöläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkä ikäinen, pentua tarvitsee käyttää ulkona tiheästi. Myös rotu vaikuttaa, pieni ei ehkä jaksa pidättää siinä missä isompi. Meillä aikuinen koira pärjää helposti noin+10 tuntia. Mutta ulkoilua pitää saada riittävästi, jos koira on ollut työpäivän ajan sisällä, nii yleensä ollaan käyty 2tuntia päivälenkillä ja illalla ja aamulla puoli tuntia molemmilla kerroilla.
Kuka on päättänyt että koira pärjää kymmenen tuntia pissaamatta? Pärjäisitkö sinä?
Öisin olen aina tuon ajan pissaamatta.
Hyvä se on elämäntapatyöttömien täällä huudella. Normaalit ihmiset ei vietä kaikkia päiviä kotona koiraa koiraa palvellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa taitaa olla laki, että koiraa ei saa jättää yli 6 tunniksi hoitamatta.
Tätä onneksi ajetaan Suomeenkin. Perverssit työnarkit.
Milloin ajattelit lyhentää Suomessa työpäivän pituudeksi 6 tuntia?
Toinen vaihtoehto on jättää koira ottamatta, jos ei pysty kesken päivän lenkittämään tai ei ole päivähoitomahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, mielenkiintoista! Tuleeko tuollaiset hoitolat/ulkoiluttajat kauhean kalliiksi? Hankalaa ainakin olisi joka päivä kuljettaa ja hakea koira ennen ja jälkeen töiden (tosin samahan se olisi lasten kanssa).
Luojan kiitos en pidä koirista, kuulostaa vaivalloiselta ja kalliilta touhulta :D
/Se jolle vastasit
Käytän päivähoitopalvelua, jos en ehdi ulkoiluttamaan koiraa ruokatunnilla, silloin kun en ole etätöissä. Maksan siitä 20 euroa. Ajan sinne alle 10 minuutissa, joten ei ole yhtään vaivaa. Itse asiassa hyvin helpottavaa, kun on tällainen palvelu tarvittaessa.
Meillä tehtiin niin, että teen vain viiden tunnin työpäiviä, 9-13, neljänä päivänä viikossa.
Sitten vasta otimme koiran :)