Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos narsisti ja epävakaa päätyisivät törmäyskurssille, niin kumpi voittais todennäköisemmin?

Vierailija
05.06.2019 |

Mitä luulette?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tietysti voittaa.

Vierailija
2/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti voi yrittää viedä muilta kaikenlaista, yleensä arvojensa mukaisesti materialistista. Mutta ehjä itsetunto on silti aina ehjä itsetunto.

Narsisti on lähtökohtaisesti häviäjä. Surullista jos täytyy keskittyä satuttamaan muita, eikä itse voimaan paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä otannalla, tunnen vuosien ajalta yhden hyvin lääkityn epävakaan (nainen) ja neljä narsistia (miehiä), sanoisin epävakaan vievän vaikka kaikkia noita narsisteja kuin litran mittaa. On myös ehdottomasti menestynein.

Vierailija
4/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnosoitu epävakaa täällä. Kaksi päivänselvää oppikirja-narsistia olen rökitettänyt aika pahasti, mutta olen varsin älykäs, ja nämä narsistit eivät niinkään. Luulen, että äly vaikuttaa paljon lopputulokseen.

Vierailija
5/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epävakaa aloitus.

Vierailija
6/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä otannalla, tunnen vuosien ajalta yhden hyvin lääkityn epävakaan (nainen) ja neljä narsistia (miehiä), sanoisin epävakaan vievän vaikka kaikkia noita narsisteja kuin litran mittaa. On myös ehdottomasti menestynein.

Ääni tälle ehdottomasti. Ei narsistilla ole mitää jakoa eikä tarttumapintaa.

Vierailija
7/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, hankala kysymys. Epävakaa yksilö epävakaiden tunnetilojen ilmaantuessa saattaa olla hyvinkin keljussa mentaliteetissa ja päästä niskan päälle, ja voi olla hyvinkin luova loukkauksissaan. Epävakaa kun on itsekin tunteikas, niin osaa punnita toisen heikkouksia vieläkin paremmin. Epävakaa voi vihaisena sanoa jotain, mitä et koskaan olisi olettanutkaan suustansa kuulevan.

Narsisti on yleensä aika ilmiselvä, ainakin narsistit keihin olen törmännyt. Ne loukkaukset ovat niin ilmiselvästi loukkauksiksi tarkoitettuja, että on aivan sama, onko niillä mitään perää vai ei. Ja kun tietää, että toinen on narsisti ja muutenkin ns paha, niin ei sanomisilla ole niinkään väliä kun tietää että toinen haluaa vain loukata. Epävakaa on yleensä normiolosuhteissa kiltti, joten hänen suustaan sanottu voi tuntua pahemmalta kuin narsistin suusta tullut, se on niin odottamatonta.

Vierailija
8/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa hajottaa narsistin hyvinkin nopeasti. Aiheesta löytyy kirjoituksia englanninkielellä. En muista lähdettä mutta googlettakaa. Epävakaa on pelottava juuri epävakaudessaan ja ennakoimattomuudessaan. Pelaa kylmä-kuuma-peliä, ottaa lähelle ja työntää pois. Ei useinkaan edes pahuuttaan, vaan rikkinäisyyttään ja epävakauttaan. Narsismi ja epävakaa kulkevat käsikädessä, usein vetävät toisiaan puoleensa kuin magneetti. Ilmenee myös vanhempi-lapsi-suhteissa.

Vierailija
9/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, hankala kysymys. Epävakaa yksilö epävakaiden tunnetilojen ilmaantuessa saattaa olla hyvinkin keljussa mentaliteetissa ja päästä niskan päälle, ja voi olla hyvinkin luova loukkauksissaan. Epävakaa kun on itsekin tunteikas, niin osaa punnita toisen heikkouksia vieläkin paremmin. Epävakaa voi vihaisena sanoa jotain, mitä et koskaan olisi olettanutkaan suustansa kuulevan.

Narsisti on yleensä aika ilmiselvä, ainakin narsistit keihin olen törmännyt. Ne loukkaukset ovat niin ilmiselvästi loukkauksiksi tarkoitettuja, että on aivan sama, onko niillä mitään perää vai ei. Ja kun tietää, että toinen on narsisti ja muutenkin ns paha, niin ei sanomisilla ole niinkään väliä kun tietää että toinen haluaa vain loukata. Epävakaa on yleensä normiolosuhteissa kiltti, joten hänen suustaan sanottu voi tuntua pahemmalta kuin narsistin suusta tullut, se on niin odottamatonta.

Epävakaa ei kyllä minun mielestäni osaa punnita yhtikäs mitään, vaan on äkkipikainen ääliö, näin karrikoituna. Suusta tulee sitä sun tätä roskaa, valheita, jalkaa poljetaan kuin pikkulapsi raivonpuuskissa jne. Lähinnä se on jo koomista. Itsetunto olematon, pitäisi jatkuvasti olla todistelemassa, että kyllä toisesta tykätään ja taputella tätä selkään.

Yhtäkään narsistia en tosin tietääkseni tunne eli sikäli vertailukohtia ei hirveästi ole. Kotidiagnoosit eivät kelpaa. Harva kun on oikeasti narsisti.

Vierailija
10/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa ei kyllä minun mielestäni osaa punnita yhtikäs mitään, vaan on äkkipikainen ääliö, näin karrikoituna. Suusta tulee sitä sun tätä roskaa, valheita, jalkaa poljetaan kuin pikkulapsi raivonpuuskissa jne. Lähinnä se on jo koomista. Itsetunto olematon, pitäisi jatkuvasti olla todistelemassa, että kyllä toisesta tykätään ja taputella tätä selkään.

Yhtäkään narsistia en tosin tietääkseni tunne eli sikäli vertailukohtia ei hirveästi ole. Kotidiagnoosit eivät kelpaa. Harva kun on oikeasti narsisti.

Kuvauksesi epävakaasta sopii toisaalta myös narsisteihin. Luulen että nämä kulkevat käsi kädessä niin kuin joku jo kirjoittikin.

Alkuperäiseen kysymykseen ei ole mitään oikeaa vastausta. Riippuu ihmisistä, älystä, tilanteesta, keskenäisestä suhteesta ja paljon muusta.

Vierailija
11/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahimmassa vaiheessa ilman lääkitystä erittäin arvaamaton ja voitontahtoinen. Olen mestari manipuloimaan. Yhtenä hetkenä saatan kerjätä sääliä ja seuraavana puukotan surutta selkään. Teen usein auktoriteettejä naurunalaiseksi puheillani. Olen nakertanut ruvelle lukuisia narsisteja. Olen hyvin herkkä ja naiset ovat usein ystäviäni. Hurmaan heidät komealla ulkonäölläni kieron sormen ympärille. Inhoan miehiä syvällä sieluntuskassani. Jos haluan tuhota jonkun, sen myös teen tavalla mitä ei kukaan odottanut.

Perfektionismini on sairasta, olen pedantti. Osaan olla tarvittaessa laupias samarialainen ja näin saan usein pidetyn ja harmittoman leiman. Todellisuus on kuitenkin muuta.

Vierailija
12/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu mistä on kyse ja mitä on pelissä eli miten voitto määritellään.

Jos epävakaa on fiksu ja tunnistaa narsistin nopeasti, voi olla niskanpäällä. Narsismi on heikkous ja tekee monesta muutoin fiksusta ihmisestä idiootin joissain tilanteissa. Narsistit myös yleensä toimii aina samojen kaavojen mukaan ja toistaa samoja käytöksiä. Epävakaa voi olla hyvinkin arvaamaton.

Oikeastihan ainoa todellinen "voitto" narsistia vastaan on päästä narsistista mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti eroon.

Vierailija
13/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin laittaisin rahani epävakaalle ainakin lyhyellä aikavälillä ja ceteris paribus. Itsellänikin on epävakautta aika ajoin ja herramujee on tullut tehtyä melkoista tuhoa. Toisaalta parilta narsistilta olen oppinut myös pitkäjänteisyyttä, mikä yhdistettynä epävakauteen on kerrassaan veemäinen combo.

Vierailija
14/69 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/69 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa on vaikein ja haittaa kovasti ihmistä itseäänkin.

Vierailija
16/69 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epävakaa huomaa että toinen on narsisti, niin silloin se narsisti on hätää kärsimässä. Epävakaa osaa iskeä tosi ilkeästi narsistin heikkoihin kohtiin ja myös tekee sen koska ei välitä seurauksista.

Narsisti on lähtökohtaisesti varovaisempi, koska huomioi itselleen tulevan hyödyn / haitan.

Vierailija
17/69 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos epävakaa huomaa että toinen on narsisti, niin silloin se narsisti on hätää kärsimässä. Epävakaa osaa iskeä tosi ilkeästi narsistin heikkoihin kohtiin ja myös tekee sen koska ei välitä seurauksista.

Narsisti on lähtökohtaisesti varovaisempi, koska huomioi itselleen tulevan hyödyn / haitan.

Lisään, että epävakaa myös unohtaa ikäväksi toteamansa narsistin nopeasti ja etsii uutta seuraa. Narsisti jää vellomaan dumpatuksi tulemistaan ja yrittää ottaa yhteyttä epävakaaseen. Tässä vaiheessa epävakaata ei enää oikeasti kiinnosta paskan vertaa ja se on narsistille myrkkyä.

Vierailija
18/69 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rajatila dg ja liian kiltiksi on kuvailtu monelta taholta. Toisaalta hermostuessani saatan olla mm. väkivaltainen mutta se ei ole arvojeni mukaista toimintaa. En jaksa kostaa, en sinänsä jaksa vihata vaan pyrin menemään eteenpäin. Narsisteja ymmärrän ja saatan yrittää auttaa voimaan paremmin. Näen psyykesairauksien läpi enkä tuomitse niiden perusteella ketään, vaan käytöksen. Itsetuhoisuuteni on etu sekä haitta.

Vierailija
19/69 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti, vaikka ulospäin saattaa näyttää siltä että räjähtelevä epävakaa olisi hallinnassa. Kuten mainittu, nää kaks ei niinkää päädy törmäyskurssille vaa vetävät toisiaan puoleensa ku magneetit.

Vierailija
20/69 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä narsisti(paha) voittanu.

-”epävakaa” asperger(hyvä).