Ystävätär ei suostu lainaamaan hevoista ja vaunuja prinsessateemaisiin häihini.
Heillä maatila, useita hevosia, sekä vanhat hevosvaunut 1900-luvun alusta joita huollettu hyvin. Ystäväni siis olisi pyytänyt niiden ja hevosten lainasta YHDELTÄ päivältä sievoisen summan rahaa..nyt näyttää että hevosvaunuilla häävastaanotolta poistuminen jää vain haaveeksi.:(
Se tunne kun luulet että joku on oikeasti ystäväsi, mutta sitten tuleekin kylmästi puukosta selkään. Epäilen hänen kateuden voittaneen kun nähnyt miten ihanat häistäni on tulossa. Hän ei kestänyt sitä ja päätti sitten heittää keppejä rattaisiin.
N29
Kommentit (64)
Meillä oli 12 vuotta sitten häissä n.200v vanhat kunnostetut hienot hevosvossikat yhdellä hevosella vedettynä. Mukaan kuului vanhanajan teemaisesti puettu ohjastaja. Kärryjä käytettiin kirkon jälkeen muutaman korttelin verran hääajeluun, ja kun lopuksi tultiin puistoon, lapsivieraat saivat vielä käydä pikkulenkkejä niilä.
Maksettiin siitä silloin 250€, ja olettaisin, että tässä reilussa 10 vuodessa hinnat on nousseet. Kärrykyyti oli kuitenkin lapsuudesta asti ollut haaveeni, joten tuo summa ei tuntunut "miltään" haaveen toteutuksessa eikä häiden kokonaisbudjetissa. Eikä meillä edes ollut mitkään kalliit häät, aika pienet ja tehtiin itse kaikki mitä voitiin. Tuohon halusin panostaa ja olen yhä siitä mielissään, oli sen arvoista. Ohjastaja kertoi, että osalla palkkasummasta ostaa hevoselle paljon omenoita ja kauraa, kun olivat sen lempiherkkua. :)
Kärryvuokraaja oli meille tuntematon, mutta oisin mukisematta maksanut saman myös ystävälle. Mieleenkään ei olisi tullut ilmaiseksi pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Miten ois traktori ja sontakärry
Tarkoitat kai traktoiri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ois traktori ja sontakärry
Tarkoitat kai traktoiri?
Se on kyllä tratkori. Ap sekoittaa nyt asioita, ei ne ole prinsessahäät vaan tiernapoikahäät, joissa ajetaan hevoisillaan ja ratsuillaan.
Hevoineen niin iloineen tuhat kiloineen!
Kuka muistaa vanhan Mauri Kunnaksen Nyrock City -sarjakuvan jossa pilkattiin Dallasia? Nyrock City ilmestyi aikoinaan Suosikissa. Kaikki tuon Dallas-sarjakuvan hahmot oli piirretty karikatyyreina, naisilla oli valtavat töröhuulet jne. "Bobby" siinä kyseli "Hai sie, ostat sie hyvän hevoisen?"
Olenkohan ainoa jolle tuli tuo mieleen, ehkä olen koska täällä on nuorempaa porukkaa.. :-)
Mulla on yksi ex-ystävä pankissa töissä. Pyysin, että hän toisi minulle hävitettäväksi meneviä kuluneita seteleitä, kyllä ne olisivat vielä yhden kierroksen kestäneet ja sitten ne olisi voitu viedä hävitettäväksi. Ei tuonut, on niin ilkeä ja itsekäs, ettei voinut ystävää auttaa, on luonnollisesti ex-ystävä.
Ystävälläni on ravintola. Maksan aina täyden hinnan ateriasta ja 15 % tippiä. Haluan hänen menestyvän.
Lopetin suhteen miehen kanssa, joka kysyi paljonko hän saisi alennusta tuotteista joita edustan.
Vierailija kirjoitti:
Ai, haluat oikein hevoisen.
Entä muu hääjuhlan ohjelma? Soittaako kukaan pienoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, haluat oikein hevoisen.
Entä muu hääjuhlan ohjelma? Soittaako kukaan pienoa?
Brinsessahäissä soitetaan palalaikkaa.
Kuules sinä! Oletko koskaan miettinyt että jos ystävättäresi (onpa hianostunut tapa sanoa) ei pidä sinusta eikä siten halua laitana hevosiaan saatikakärryjä! Olen nähnyt monta ystävätärsuhdetta missä toinen osapuoli ei pidä toisesta, mutta esittää pitävänsä. Syvällisemmin joskus kannattaa miettiä!
Hyvää päivänjatkoa päivänpaiste! :)
Yksi ex-ystävä on kaupassa töissä, enkä saanut ottaa ruokaa ja tarvikkeita ilmaiseksi jos menin hänen kassalleen! Kuvitelkaa! Sen takia ex-ystävä.
Helsingin keskustassa hevonen, kuski ja kärryajelu maksaa alkaen 400 euroa. En tiedä missä päin Suomea olet, mutta katso netistä mahdollisuuksia.
Mutta hei, uusi hallitus pelastaa tilanteen - sun palkasta osa mulle. Saisko sillä ne kärryt?
Myin autoa. Ystävä oli kiinnostunut, mutta ei halunnut maksaa siitä 20pros extraa mulle, vaikka on mun kaveri. Voitteko uskoa?
Siis miksi et voi maksaa ystävällesi hevoskyydityksestä? Säilyis ystävyys ja saisit kärrykyytisi. Mikä estää?
Tarvitsisi myös ohjastajan. Ja paljon muuta. Ei se ole vaan että lainaa hevoset ja kärryt vähäksi aikaa.
Kysy kurpitsaa ja muutamaa hiirta.
Sinebrykoffilla oli ainakin ennen pari hevosta veti kadulla karryja jotka oli taynna kaljatynnyreita. Kysy jos saisit vuokrata niita.
Entä diadeemi, turkissomisteinen viitta, hovimestari ja kymmenen jaguaaria hihnassa?
Meni satuosastolle tämä viesti...