Miksi mies ottaa tapailuvaiheessa yhtäkkiä etäisyyttä?
Olen tapaillut miestä noin kuukauden ja ollaan nähty arkisin ja viikonloppuisin. Viimeiset viikot ollaan nähty lyhyesti viikolla 1-2 krt, käyty esim. kävelyllä tai leffassa ja sitten viikonloppuisin vietetty enemmän aikaa yhdessä. Nyt viime viikonloppuna mentiin käymään miehen mökillä, joten vietettiin koko viikonloppu yhdessä. Lauantaina meillä oli tosi hauskaa, hassuteltiin ja oltiin lähekkäin. Sunnuntaina mies vaikutti etäisemmältä, ei halaillut tai ottanut niin paljoa kontaktia enää. Sunnuntaina lähetin illalla viestin, että mulla oli tosi kivaa ja mies vastasi, että niin hänelläkin. Mies on aina tosi kohtelias ja huomioi minut hyvin. Ja on sanonut aiemmin, että pitää minusta.
Maanantaina mies lähetteli ihan normaalisti viestejä ja ehdotin, että pitäisikö nähdä. Mies ehdotti, että nähdään vasta viikonloppuna. Hänellä on ollut nyt kiireitä töissä, mutta siitä huolimatta ollaan aiemmin nähty myös viikolla, vaikka mies onkin välillä ollut sen takia väsynyt töissä. Tuli jotenkin paha mieli, vaikka ymmärrän toki, että aina ei ehdi nähdä. Kun itse haluaisin nähdä jo ennen viikonloppua, koska mulla on miestä vähän ikävä...
Koitan nyt laittaa jäitä hattuun... Onko miehille tyypillistä, että joutuu ottamaan etäisyyttä jossain vaiheessa tapailua, hengähdystauon? Kaipaan miehistä näkökulmaa. Koitan nyt antaa miehelle tilaa, enkä painostaa. Sanoin kyllä, et ois ollu kiva nähdä ennen viikonloppua. Mulla kävi myös edellisessä tapailussa näin. Meillä oli ollut tosi kivaa yhdessä ja mies vaikutti yhtäkkiä etäiseltä. Kysyin asiasta, ja mies sanoi, että pakko laittaa jarruja päälle, ettei satuta itseään, jos innostuukin liikaa ja käykin huonosti. No siinä itseasiassa kävikin huonosti, kun itse en lopulta kiinnostunutkaan miehestä tarpeeksi. Hän oli jo ehtinyt hiukan ihastua minuun.
Kommentit (67)
Näin naisena voin sanoa, että olen ottanut etäisyyttä niihin miehiin, joista en sittenkään ollut ihan 100 varma... Jos nyt vaikka kuukauden tai kaksi on tapailtu, niin sen toisen on oltava juuri sellainen ihminen, jonka kanssa viihtyy, mutta kuitenkin ajan kuluessa saattaa ilmaantua sellaisia piirteitä, jotka alkaakin pistämään hanttiin... Jonkun ihmisen tietyt eleet ja toimintatavat saattavat olla sellaisia, ettei sittenkään halua mitään vakavampaa, vaikka alku on näyttänytkin lupaavalta.
Tietysti liiallinen takertuminen ja nopea eteneminen saattaa oikeasti säikäyttää ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia.
Miehet tarvitsevat välillä omaa tilaa mm. käsitelläkseen asioita.
Sitten kannattaa huolestua, jos ei vastaa viesteihisi ollenkaan.Tätä mietin myös itse... Mies myös lähettää viestejä itse, ei siis pelkästään vastaile mun viesteihin... Enkä usko, että on toista kiikarissa, kun juuri hetki sitten poistimme molemmat deittisovelluksen. Ja luulisi, että kiinnostus olisi lopahtanut jo aiemmin, me ollaan kuitenkin vietetty jo useampi viikonloppu tiiviisti yhdessä. AP
Olette tapailleet kuukauden ja jo useamman viikonlopun viettäneet tiiviisti yhdessä? Kuukaudessa on 4 viikonloppua, joten aika hoppua on tuo teidän touhu, kun heti alussa olette kylki kyljessä. Kuukauteen mahtuu myös nyt mökki- viikonloppu. Eli oikeastaan heti alusta asti olette olleet kaikki viikonloput yhdessä ja arkenakin useampia päiviä.
Täytyy näin naisena sanoa, että itseäni ahdistaisi noin nopea eteneminen. Enkä millään jaksaisi kaikkia viikonloppuja uuden tuttavuuden kanssa viettää, vaikka henkilöstä pitäisin paljon. Minä tarvitsen paljon omaa tilaa ja yksinoloa, niin tuollainen nyhjääminen ei sopisi ollenkaan.
Ehkä miehelläsikin on jo 'ähky' tuosta teidän tahdista ja nyt kaipaa pientä irtiottoa, tarkoittamatta kuitenkaan sitä, että suhteenne olisi loppumassa. Ei vaan kehtaa/uskalla/tiedä miten sanoisi, että haluaa hetken olla omissa oloissaan ja vaikka viettää aikaa enemmän ystäviensä kanssa. Ajattelee, että loukkaa tunteitasi ja siksi vetoaa työkiireisiin.
Kyllä, alusta asti ollaan oltu yhdessä viikonloput. Mies on myös sanonut, että hänellä on ollut mun kanssa hauskaa ja luontevaa, olen samaa mieltä. Ja ihan totta, voi olla, että mies kaipaa nyt omaa tilaa, ollaan me oltu paljon yhdessä. :D Ihmiset on vain niin erilaisia, se mikä on toiselle paljon, ei ole sitä toiselle... AP
En mä halua maalailla piruja seinille, mutta saatatte olla aika perustavalla tavalla erilaisia. Oman tilan tarve jos on ihan ääripää toisesta, niin ongelmia tulee. Exä oli raivostuttava oman tilan tarpeensa kanssa.
Saattoi siis ghostata mut kahdeksi päiväksi eikä vastannut viesteihin. Sitten kiukutteli kun oon takertuvainen, ja suhde oli siis etäsuhde eli ainoa kontakti arkena oli se kännykkä. Kun kerroin exälle, että ei tunnu kivalta kun haamutetaan pitkäks aikaa eikä vastata edes viesteihin, niin suuttui.
Nyt oon suhteessa miehen kanssa jolla on samanlainen oman tilan tarve kun mulla. Ei tartte olla koko ajan tavattavissa, mutta kyllähän se nyt on täysin normaalia päivittäin olla yhteydessä suhteen alussa. En enää suostuisi parisuhteeseen miehen kanssa, jolle mä olisin takertuvainen roikkuja, kun haluaisin saada edes sen öitä-tekstarin.
Tämä mies ei oo ikinä ghostannu, on aina vastannut viesteihin ja lähettelee niitä myös itse säännöllisesti myös työpäivän aikana. Mun helpotus oli suuri, kun mies lähettikin mulle vielä illalla viestin, että nähdäänkö sittenkin jo huomenna. :) Nähdään siis tänään illalla ja nyt ollaan viestitelty normaalin aktiivisesti. Eli mun huoli oli turha.
Joku tuolla kyseli, että miksi olen niin epävarma. Johtuu varmaan siitä, että koko tämä deittailu on mulle aika uutta. Erosin pitkästä suhteesta viime syksynä ja mut jätettiin rumasti. Sen jälkeen yksi tapailu päättyi niin, että mies vain "hiipui" pois, kun häntä ei enää kiinnostanut. Pelkään, että tämäkin juttu menee mönkään. Tykkään tästä miehestä älyttömästi, meillä on paljon yhteistä ja niin luontevaa yhdessä. Näen hänessä potentiaalia parisuhteeseen, joten musta on ihan normaalia olla välillä vähän epävarma. Tästä eteenpäin koitan kuitenkin ottaa rauhassa, ei meillä ole kiire mihinkään ja jos tästä ei tule mitään, niin sitten se on niin.
Aikaisemmille kysyjille: meillä ei ole kummallakaan vielä lapsia, ollaan vähän alle kolmekymppisiä.
AP
Kokemuksesta voin sanoa, että jos on pienikin epäilys toisen kiinnostuksen puutteesta, niin se epäilys valitettavasti pitää yleensä paikkansa. Tietysti varsinkin naisilla on tapana ylianalysoida kaikki ja jos on vähänkin huonoja kokemuksia edellisistä suhteista, niin niitä mörköjä lähdetään oikein hakemalla hakemaan ja ruvetaan tulkitsemaan jopa millaisella äänenpainolla toinen puhuu ja nyt se ei enää laitakaan hymiöitä viesteihin, vaikka aiemmin laittoi jne.
Kuitenkin monesti tuo naisen vaisto on oikeassa ja tuollaiset pikkujutut, kuin vaikka hymiöiden puuttuminen viesteistä kertoo siitä, että miehen kiinnostus on hiipunut. Mies kuitenkin haluaa pitää "suhdetta" yllä, jotta saa säännöllistä seksiä tai saa jonkun pidettyä varalla, jos tuon seuraavan kanssa ei tulekaan mitään...
Todella ihastunut ihminen ei ota etäisyyttä. Hän päinvastoin haluaa viettää mahdollisimman paljon aikaa sen ihastuksensa kanssa. Siinä ei paina vuorokauden aika tai etäisyys.
Eli tuo mies ei ole ainakaan vielä hirveän ihastunut. Tämä ei tietenkään tarkoita ettei olisi kiinnostunut lainkaan mutta kauhean suurta tuo kiinnostus ei siis vielä ole kun ottaa etäisyyttä,
Onnea ap, olet aika varmasti sekaantunut pelimieheen. Jos ihan oikeasti on kiinnostusta, niin ei sitä tarvitse miettiä ja pähkäillä, että mitä se mies nyt haluaa... Kyllä aidosti ihastunut mies käyttäytyy niin, ettei tarvitse arvailla. Toki, jos sinä olet ylihysteerinen ihmisten tulkitsija, niin toki näet sitten epäilyä siellä ja epäilyä täällä, jopa miehen jalan asennossa...
Vierailija kirjoitti:
Oliko seksiä? Seksin jälkeen miehet alkaa käyttäytyä just noin. Ei varmaan ole kiinnostunut täysillä,valitettavasti. En tiedä miten tuollaiseen pitää suhtautua. Varmaan ottaisin etäisyyttä.
Luulen että päinvastoin. Jos on jo kuukausi tapailtu, oltu mökillä ja lähekkäin eikä ole vieläkään ollut seksiä, niin kai minäkin (naisena) heittäisin toivoni, että tästä mitään tulisi.
Koska jos ei ole alussa kipinää niin ei sitä sitten tule myöhemminkään.
Sanoisin, että tuossa vaiheessa avautuminen ja asiasta härkäsen tekeminen lopettaa kyllä suhteen pikaisesti. Jos mies on oikeasti kiinnostunut, niin vaihe menee pian ohi. Jos viikkoja jatkuu, niin sitten mies ei ole kiinnostunut. Jostain luin, että rakastunut voi olla vihoissaan kolme päivää. Jos vihaisuus jatkuu pitempään, ei ihminen ole rakastunut.
Ystäväni kaikki tapailusuhteet on menneet noin. Mies uskottelee etsivänsä vakavaa suhdetta, on tosi kiinnostunut/ihastunut ja sitten kaikki loppuu. Yksi oli samaan aikaan ollut muka-exän kanssa, yksi vedätti seksin takia ja yksi ei oikeasti ollut valmis mihinkään jne. Toisaalta on sekin mahdollisuus, että on oikesti tosi kiireinen. Mutta kiireinenkin yleensä etsii aikaa, jos syy on tarpeeksi tärkeä. Tämänkin yksi miehistä sanoi, ja niinhän se on.