Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies ottaa tapailuvaiheessa yhtäkkiä etäisyyttä?

Vierailija
04.06.2019 |

Olen tapaillut miestä noin kuukauden ja ollaan nähty arkisin ja viikonloppuisin. Viimeiset viikot ollaan nähty lyhyesti viikolla 1-2 krt, käyty esim. kävelyllä tai leffassa ja sitten viikonloppuisin vietetty enemmän aikaa yhdessä. Nyt viime viikonloppuna mentiin käymään miehen mökillä, joten vietettiin koko viikonloppu yhdessä. Lauantaina meillä oli tosi hauskaa, hassuteltiin ja oltiin lähekkäin. Sunnuntaina mies vaikutti etäisemmältä, ei halaillut tai ottanut niin paljoa kontaktia enää. Sunnuntaina lähetin illalla viestin, että mulla oli tosi kivaa ja mies vastasi, että niin hänelläkin. Mies on aina tosi kohtelias ja huomioi minut hyvin. Ja on sanonut aiemmin, että pitää minusta.

Maanantaina mies lähetteli ihan normaalisti viestejä ja ehdotin, että pitäisikö nähdä. Mies ehdotti, että nähdään vasta viikonloppuna. Hänellä on ollut nyt kiireitä töissä, mutta siitä huolimatta ollaan aiemmin nähty myös viikolla, vaikka mies onkin välillä ollut sen takia väsynyt töissä. Tuli jotenkin paha mieli, vaikka ymmärrän toki, että aina ei ehdi nähdä. Kun itse haluaisin nähdä jo ennen viikonloppua, koska mulla on miestä vähän ikävä...

Koitan nyt laittaa jäitä hattuun... Onko miehille tyypillistä, että joutuu ottamaan etäisyyttä jossain vaiheessa tapailua, hengähdystauon? Kaipaan miehistä näkökulmaa. Koitan nyt antaa miehelle tilaa, enkä painostaa. Sanoin kyllä, et ois ollu kiva nähdä ennen viikonloppua. Mulla kävi myös edellisessä tapailussa näin. Meillä oli ollut tosi kivaa yhdessä ja mies vaikutti yhtäkkiä etäiseltä. Kysyin asiasta, ja mies sanoi, että pakko laittaa jarruja päälle, ettei satuta itseään, jos innostuukin liikaa ja käykin huonosti. No siinä itseasiassa kävikin huonosti, kun itse en lopulta kiinnostunutkaan miehestä tarpeeksi. Hän oli jo ehtinyt hiukan ihastua minuun.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä tapaus, hän ei näe sinussa parisuhdepotentiaalia. Hauskaa riittää yleensä max 5 seksikertaa, sitten loppuu kiinnostus.

Vierailija
22/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä selittele itsellesi enää mitään. Se ei ole kiinnostunut sinusta. Lopeta tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama aloitus oli jo muutama viikko sitten ja kertyi pitkä ketju.. 

Voisiko johtua siitä, että tallainen käytös on täysin luonnollista, joten samat kaavat toteutuu uudelleen ja uudelleen?

Vierailija
24/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Vantaalta tämä sankari?

Vierailija
25/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) En usko tähän

2) Aikaisemmin mies on itse halunnut nähdä myös viikolla siitä huolimatta, että on ollut väsynyt töiden jälkeen. Esim. hän on tullut ex tempore mun luokse myöhäänkin illalla, koska halusi nähdä. Siksi uskaltauduin kysymään voitaisiinko nähdä.

AP

Miksi et voi uskoa, kun täällä on jo useaan kertaan sanottu, ettei mies ole enää varma sinusta? Jos mies on halunnut nähdä ennenkin väsyneenä ja nyt yhtäkkiä ei, niin se kertoo siitä, että mies ei halua tavata sinua enää. Voithan laittaa viestiä, mutta se nyt tuskin auttaa mitään. Joskus vain täytyy hyväksyä, ettei se sinulle ” oikea” mies olekaan kiinnostunut sinusta.

Vierailija
26/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama aloitus oli jo muutama viikko sitten ja kertyi pitkä ketju.. 

Saisinko linkin, kiitos.

Vierailija
27/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikutat vähän läheisriippuvaiselta takertujalta.  Miehelle on tainnut valjeta, että ei saa olla rauhassa tulevalla kesälomalla, kun sun sykkivän vaativaisen etanan vahtiva silmä alkaa vaanimaan sen elämää ja vaatimaan aikaa itselleen ja selityksiä jos haluaa olla välillä rauhassa itsekseen. Kun vähän yritti ottaa etäisyyttä, olit syyllistämässä siitä "olisin kyllä halunnut tavata" tyylillä.

Ap tuossa sun toiminnassa ei sinänsä ole mitään vikaa ja jotkut miehet varmasti kaipaakin tuollaista tiivistä suhdetta. Monet miehet taas haluaa enemmän vapautta, ja sellaisessa suhteessa sinun pitäisi sitten aidosti oppia antamaan sitä. Nyt tuntuu, että annat vapautta hampaat irvessä ja samalla vähän passiivisagressiivisesti syyllistätä toista siitä. Ei mies silloin voi tuntea saavansa oikeasti sitä omaa aikaa.

En tiedä osuiko tämä ihan oikeaan edes, mutta vähän tämmöinen tunnelma tuli Ap:n mahdollisesta suhdetoiminnan mekaniikasta.

Vierailija
28/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö ne hedelmälliset vuodet sivu suun vai mistä toi sun ulinas johtuu?

Käytkö joka ketjussa räkyttämässä aikas kuluksi?

Vierailija
29/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuossa mitään muuta syytä on kuin että ei just nyt ehdi. Ei kannata noin pienestä skitsoilla.

Vierailija
30/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko Ap mahdollisesti viikonloppuna tosiaan puhunut kesälomasuunnitelmista miehelle, tyyliin, että suunnitelit siinä samassa miehenkin lomaohjelman?

Vierailija
31/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pelästynyt, koska suhde hänen mielestään on mennyt liian nopeasti liian vakavaksi. Odottele rauhassa. Jos mies rauhoittuu ja haluaa taas tavata, niin siitä vaan. Jos taas juoksee karkuun, niin ei muuta kuin uutta matoa koukkuun.

Minä olen tuollaisen tapailun tulos. Kun asia selvisi, mies painui karkuun, minkä kintuista irti sai. Hautoi mielessään asiaa monta kuukautta ja palasi sitten katsomaan lastaan ja kuvitteli kai, että hänet otetaan avosylin vastaan, mutta toisin kävi. Ei tullut kukkoo eikä piirasta, vaan mies heitettiin nopeasti pihalle. Sanoisin, että kumpikin osapuoli oli vielä liian lapsellinen ja kokematon ihmissuhteissaan.

Vierailija
32/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikutat vähän läheisriippuvaiselta takertujalta.  Miehelle on tainnut valjeta, että ei saa olla rauhassa tulevalla kesälomalla, kun sun sykkivän vaativaisen etanan vahtiva silmä alkaa vaanimaan sen elämää ja vaatimaan aikaa itselleen ja selityksiä jos haluaa olla välillä rauhassa itsekseen. Kun vähän yritti ottaa etäisyyttä, olit syyllistämässä siitä "olisin kyllä halunnut tavata" tyylillä.

Ap tuossa sun toiminnassa ei sinänsä ole mitään vikaa ja jotkut miehet varmasti kaipaakin tuollaista tiivistä suhdetta. Monet miehet taas haluaa enemmän vapautta, ja sellaisessa suhteessa sinun pitäisi sitten aidosti oppia antamaan sitä. Nyt tuntuu, että annat vapautta hampaat irvessä ja samalla vähän passiivisagressiivisesti syyllistätä toista siitä. Ei mies silloin voi tuntea saavansa oikeasti sitä omaa aikaa.

En tiedä osuiko tämä ihan oikeaan edes, mutta vähän tämmöinen tunnelma tuli Ap:n mahdollisesta suhdetoiminnan mekaniikasta.

Kiitos hyvästä vastauksesta. Laitoin omasta mielestä ihan neutraalin: "Ois ollut tosi kiva nähdä, mutta ymmärrän, jos et ehdi". Ja mielestäni multa ihan normaalia olettaa, että varmaan nähdään jo ennen viikonloppua, kun ollaan aiemminkin nähty. Ja edelleen tämän yhteisen viikonlopun jälkeen suunniteltiin yhteistä reissua muutaman viikon päähän, miehen aloitteesta. Että ehkä nyt koitan vaan rauhottua ja antaa miehelle tilaa. :) AP

Vierailija
33/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvästä vastauksesta. Laitoin omasta mielestä ihan neutraalin: "Ois ollut tosi kiva nähdä, mutta ymmärrän, jos et ehdi". Ja mielestäni multa ihan normaalia olettaa, että varmaan nähdään jo ennen viikonloppua, kun ollaan aiemminkin nähty. Ja edelleen tämän yhteisen viikonlopun jälkeen suunniteltiin yhteistä reissua muutaman viikon päähän, miehen aloitteesta. Että ehkä nyt koitan vaan rauhottua ja antaa miehelle tilaa. :) AP

Näillä ehdotuksilla pilaat vain koko kesäsi. Nämä "mies pelästyi, koska suhde on edennut nopeasti, anna miehelle aikaa" - jutut osoittavat todella huonoa miestuntemusta. Jos kuuntelet näitä, niin ennuste tulevasta on sinulle viestissä 31. Antamalla aikaa saat (seksillä) sitoutettua sitoutumishaluttoman miehen, jolla ei ole mitään intressiä ylläpitää parisuhdetta tai ottaa vastuuta mahdollisesta jälkikasvusta.

Parisuhdetta hakeva mies ei kyllä peräänny noin naisen läheisyydenkaipuusta, jos et ole ihan jatkuvasti pommittanut. Se mitä sinun tulee nyt tehdä, on kysyä häneltä suoraan, haluaako hän vakavaa suhdetta kanssasi vai ei. 

Vierailija
34/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa tämä sama aloitus. Samako ihminen näitä aloituksia tekee?

Vierailija
35/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron yhden syyn siihen, miksi mies voi ottaa etäisyyttä. Tämä tapahtui tässä yhtenä kesänä. Tutustuin baarissa tosi eleganttiin ja fiksuun leidiin. Puhuttavaa riitti. Kävimme hyvissä rafloissa 3-4 kertaa ja kävelimme puistoissa. Hänellä oli syynsä edetä hitaasti ja se sopi minulle. Tuli juhannus ja oli aika kuumaa. Illan aikana hänen avoin mekkonsa paljasti riipparit. You know, sellaiset kuin lehmillä. Olin loppuillan ihan kohtelias mutta feidasin hänet samantien. Karua. En olisi voinut katsella tai koskettaa niitä. Hän muuten oli 26-27 vuotias ja minä pari vuotta vanhempi.

Vierailija
36/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) En usko tähän

2) Aikaisemmin mies on itse halunnut nähdä myös viikolla siitä huolimatta, että on ollut väsynyt töiden jälkeen. Esim. hän on tullut ex tempore mun luokse myöhäänkin illalla, koska halusi nähdä. Siksi uskaltauduin kysymään voitaisiinko nähdä.

AP

Miksi et voi uskoa, kun täällä on jo useaan kertaan sanottu, ettei mies ole enää varma sinusta? Jos mies on halunnut nähdä ennenkin väsyneenä ja nyt yhtäkkiä ei, niin se kertoo siitä, että mies ei halua tavata sinua enää. Voithan laittaa viestiä, mutta se nyt tuskin auttaa mitään. Joskus vain täytyy hyväksyä, ettei se sinulle ” oikea” mies olekaan kiinnostunut sinusta.

Mikä sinä oot sanomaan, ettei mies enää ole varma ap:stä? On ihan normaalia että kaipaa välillä vähän hengähdystaukoa suhteesta välillä, intohimokin kuolee jos on jatkuvasti yhdessä. Eikä tollaisia elämää mullistavia päätöksiä kuten parisuhde ole pakko tehdä parissa viikossa tai kuukaudessa? Mikä kiire ihmisillä on, eikö voi antaa toiselle aikaa ja hengitystilaa?

Vierailija
37/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia.

Miehet tarvitsevat välillä omaa tilaa mm. käsitelläkseen asioita.

Sitten kannattaa huolestua, jos ei vastaa viesteihisi ollenkaan.

Tätä mietin myös itse... Mies myös lähettää viestejä itse, ei siis pelkästään vastaile mun viesteihin... Enkä usko, että on toista kiikarissa, kun juuri hetki sitten poistimme molemmat deittisovelluksen. Ja luulisi, että kiinnostus olisi lopahtanut jo aiemmin, me ollaan kuitenkin vietetty jo useampi viikonloppu tiiviisti yhdessä. AP

Olette tapailleet kuukauden ja jo useamman viikonlopun viettäneet tiiviisti yhdessä? Kuukaudessa on 4 viikonloppua, joten aika hoppua on tuo teidän touhu, kun heti alussa olette kylki kyljessä. Kuukauteen mahtuu myös nyt mökki- viikonloppu. Eli oikeastaan heti alusta asti olette olleet kaikki viikonloput yhdessä ja arkenakin useampia päiviä.

Täytyy näin naisena sanoa, että itseäni ahdistaisi noin nopea eteneminen. Enkä millään jaksaisi kaikkia viikonloppuja uuden tuttavuuden kanssa viettää, vaikka henkilöstä pitäisin paljon. Minä tarvitsen paljon omaa tilaa ja yksinoloa, niin tuollainen nyhjääminen ei sopisi ollenkaan.

Ehkä miehelläsikin on jo 'ähky' tuosta teidän tahdista ja nyt kaipaa pientä irtiottoa, tarkoittamatta kuitenkaan sitä, että suhteenne olisi loppumassa. Ei vaan kehtaa/uskalla/tiedä miten sanoisi, että haluaa hetken olla omissa oloissaan ja vaikka viettää aikaa enemmän ystäviensä kanssa. Ajattelee, että loukkaa tunteitasi ja siksi vetoaa työkiireisiin. 

Vierailija
38/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) En usko tähän

AP

Mikä sinä oot sanomaan, ettei mies enää ole varma ap:stä? On ihan normaalia että kaipaa välillä vähän hengähdystaukoa suhteesta välillä, intohimokin kuolee jos on jatkuvasti yhdessä. Eikä tollaisia elämää mullistavia päätöksiä kuten parisuhde ole pakko tehdä parissa viikossa tai kuukaudessa? Mikä kiire ihmisillä on, eikö voi antaa toiselle aikaa ja hengitystilaa?

Aloitus on ollut ainakin 2 kertaa jo täällä. Siitä päätellen ihan kuule.

Vierailija
39/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies ollut kauan sinkkuna? Jos on vastikään eronnut niin tulee mieleen, että olet laastari yksinäisyyteen ja nyt hän on huomannut, että tunteita ei olekaan tarpeeksi.

Tai kuten muut vastaajat sanovat, niin saattaa olla, että mies on tavannut jonkun kiinnostavamman. 

Millainen miehen parisuhdehistoria on ja mihin suhteet ovat päättyneet, jos niitä on ollut?

Vierailija
40/67 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies ollut kauan sinkkuna? Jos on vastikään eronnut niin tulee mieleen, että olet laastari yksinäisyyteen ja nyt hän on huomannut, että tunteita ei olekaan tarpeeksi.

Tai kuten muut vastaajat sanovat, niin saattaa olla, että mies on tavannut jonkun kiinnostavamman. 

Millainen miehen parisuhdehistoria on ja mihin suhteet ovat päättyneet, jos niitä on ollut?

Miehellä takana pitkä parisuhde, kuusi vuotta olivat yhdessä. Parisuhde päättyi siihen, että nainen ei halunnut asettua aloilleen, mies halusi. Nyt hän on ollut sinkkuna noin vuoden. AP