Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostat vielä vessapaperia? Eiks olis ekompaa käyttää käsisuihkua?

Vierailija
04.06.2019 |

Meille ei ole ostettu vessapaperia yli kymmeneen vuoteen. Luontokin kiittää. Nykyään, jos joudun vieraassa vessassa paperilla pyyhkimään, olo tuntuu likaiselta.

Joten: miksi? Jos kerta metsiäkin haluat säästää meille happea hengittämään, niin miksi kannat kaupasta valtavia vessapaperipaaleja viikoittain kotiin?

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juomakelpoista vettä kannata haaskata perseen ja pillun pesuun monta kertaa päivässä.

Tämä. En tajua, miksi perse edes pitäisi pestä jokaisen kakalla käynnin jälkeen, ja kun vielä miettii mitä vedenhaaskausta se on niin huh huh.

Ja joku täällä väitti että ei tarvitse kuivata, että se on vaan psyykkinen tarve. :D MITÄ IHMETTÄ. Mua ainakin ällöttää jo sekin, jos jää yksi kusipisara johonkin pakaranreunaan vessakäynnin jälkeen, se tuntuu housuissa inhottavalta jonkun aikaa. Puhumattakaan että koko perse olisi märkänä paskavedestä (kyllä, siinä vedessä on paskabakteereja ellet sitten huiljuta takamustasi desinfiointiaineella).

Ihmisillä on ihan kummallisia tapoja imo.

Ymmärrätkö miten paljon vettä wc-paperin valmistukseen kuluu? WC-paperi pitää myös kuljettaa tehtailta autoilla varastoille ja sieltä myymälöihin. Vesijohdot tulee joka tapauksessa taloihin.

Vierailija
22/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap ja nämä käsisuihkun hehkuttajat naisia ja joutuvatko kuivaamaan joka virtsaamisen jälkeen? Teillä on varmasti myös joka ikiselle vieraalle oma pyyhe, jolla kuivata alapää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua, että vesilaskuni nousee. Vedenkulutus sitäpaitsi on ekosta kaukana.

Yleensä sopivan viileä vesi on aika edullista eikä pesuun mene kovin paljon vettä. Eihän kuukautisvuotoakaan pyyhitä pelkkään paperiin. Paperi on kalliimpaa kuin vesi.

Vierailija
24/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap ja nämä käsisuihkun hehkuttajat naisia ja joutuvatko kuivaamaan joka virtsaamisen jälkeen? Teillä on varmasti myös joka ikiselle vieraalle oma pyyhe, jolla kuivata alapää?

Osa hehkuttajista on naisia ja osa miehiä tai mitä kenelläkin on pestävänä.

Vierailija
25/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesilasku nousee, paperilasku laskee. Vesi on halvempaa.

Vierailija
26/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä se käsisuihku jättää sellasta tahmeaa ulostetta jälkeensä. Silloin pitää pyyhkiä.

Vierailija
27/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juomakelpoista vettä kannata haaskata perseen ja pillun pesuun monta kertaa päivässä.

Tämä. En tajua, miksi perse edes pitäisi pestä jokaisen kakalla käynnin jälkeen, ja kun vielä miettii mitä vedenhaaskausta se on niin huh huh.

Ja joku täällä väitti että ei tarvitse kuivata, että se on vaan psyykkinen tarve. :D MITÄ IHMETTÄ. Mua ainakin ällöttää jo sekin, jos jää yksi kusipisara johonkin pakaranreunaan vessakäynnin jälkeen, se tuntuu housuissa inhottavalta jonkun aikaa. Puhumattakaan että koko perse olisi märkänä paskavedestä (kyllä, siinä vedessä on paskabakteereja ellet sitten huiljuta takamustasi desinfiointiaineella).

Käsisaippua sopii myös pyllyn pesuun.

Vierailija
28/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä se käsisuihku jättää sellasta tahmeaa ulostetta jälkeensä. Silloin pitää pyyhkiä.

Käsisuihkuttelijat pesevät kyllä ihan huolella vaikka kädellä auttaen löysät pois ja sitten miedolla pesunesteellä. Ei jää mitään tahmoja.

Vierailija
29/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ulosta enkä virtsaa.

Vierailija
30/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kuivata kauheasti per.settä? Mun ahteri ei kestäisi saippuapesua niin usein. Ja siinä vasta vettä meneekin hukkaan kun huuhdotaan vielä saippuavaahtokin pois berberistä.

Mä en nyt vaan pysty näkemään per.seen vesipesussa mitään positiivista. :D Ennemminkin oksettaa ajatus siitä, että ihmiset pesee kakkansa pois käsin, kun tiedän mikä käsihygienian taso noin yleisesti ottaen on. Tähän loppui mun kättelyt ainakin, kiitos av! :D

/19

Vierailija
31/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Muuminainen kirjoitti:

Mä en edes ulosta enkä virtsaa.

En minäkään. Olen tosi ekonainen.

Vierailija
32/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään käsisuihkulla ei tule puhdasta. Pitää pyyhkiä paperilla.

Vierailija
33/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko käsistäkin käsienpesun jälkeen puhtaita vasta kun pyyhit ne paperilla?

Vierailija
34/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kuivata kauheasti per.settä? Mun ahteri ei kestäisi saippuapesua niin usein. Ja siinä vasta vettä meneekin hukkaan kun huuhdotaan vielä saippuavaahtokin pois berberistä.

Mä en nyt vaan pysty näkemään per.seen vesipesussa mitään positiivista. :D Ennemminkin oksettaa ajatus siitä, että ihmiset pesee kakkansa pois käsin, kun tiedän mikä käsihygienian taso noin yleisesti ottaen on. Tähän loppui mun kättelyt ainakin, kiitos av! :D

/19

On olemassa hellävaraisia pesunesteitä. Itse pesen kädet kahdesti jos olen pessyt takapuoleni. Kädet eivät kuivu kun käyttää oikeita tuotteita. Muutenkin on kivempi olla aina kaikin puolin puhdas jos vaikka päätyy intiimiin tilanteeseen. Kakka ei ole lopulta kovin ihmeellinen asia, sen voi ihan hyvin pestä omin käsin pois.

Vierailija
35/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla olisi kasvoissa poskella kakkatahra niin pesisitkö sen vedellä vai pyyhkisitkö paperilla pois?

Vierailija
36/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa hehkuttajista on naisia ja osa miehiä tai mitä kenelläkin on pestävänä.

No yleensä vaan ovat olleet miehiä eivätkä tajua, että kaikki eivät voi vaan ravistaa ja käyttää sitä suihkua vaan kerran päivässä. Ja vierailijoille tosiaan oisi kiva olla ne omat pyyhkeet.

Vierailija
37/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samaa ihmetellyt. joku tossa laittoi et pitaa kuivata. miks pitaa? eihän iholle mitään pisaroitakaan jaa, kuivaa heti. kokeile vaikka. kuivaaminen on vaan psyykkinen tarve. ite tassa asunut kohta nelisen vuotta ulkomailla, ei oo koskaan tarvinnut paperia taikka kuivauspyyhettakaan. ei taalla kukaan semmoisia kayta, vessaan mennaan vesikipon kanssa ja siina se.

Kerrotko miten tuo kaytannossa toimii? Olen itse ollut Marokossa muutamaankin otteeseen enka vaan osaa kayttaa sita vesikippoa. Eli omia papereita aina kantanut mukana. Miten se kakka sielta huuhdotaan silleen etta sormet ei ala haista? Kun ei siella vessoissa aina mitaan saippuaakaan ole tarjolla. Ja miten muka ei jaa pisaroita? 

#pihalla :D 

vasemmalla kadella pestaan, kippo oikeessa kadessa, vedella huuhdellen. kadet pestaan toimituksen jalkeen saippualla. vasemmalla kadella siksi, et jos syodaan yhteisesta astiasta, niin syodaan aina oikealla kadella, jos oot huomannut. tassa syy :) niin jad terveiset marokosta :D

Ihana maa by the way <3 Ja kiitos vastauksesta! Saako kysya etta missa pain olet? 

Juu olen huomannut oikealla kadella syomisen, pari ekaa kertaa istuin vasemman kaden paalla kun muuten meinasi menna vaarin :D Ja "poytatavat" muutenkin vaativat opettelua - etta esim oliivin kivet pitaa laittaa poydalle (!) eika lautasen reunalle, ja etta jos couscouksen kanssa on lihaa niin se syodaan viimeisena. o_0 

Diggaan tuota yhteisesta astiasta syomista kylla, tuo yhteisollisyyden tunnetta. Ja siihen viereen sitten paljon leipaa ja oikein sokerista teeta niin avot! <3 

Vierailija
38/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla olisi kasvoissa poskella kakkatahra niin pesisitkö sen vedellä vai pyyhkisitkö paperilla pois?

Tää on se vakikysymys ja mun vakivastaus on, että sorry, mutta mulla on kasvot ja takamus kaksi eri asiaa.

Vierailija
39/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten hauska, oon kuullut tän per.seenpesijöiltä joskus ennenkin, varmaankin av:lla. Tiedän ettet kysynyt minulta, mutta vastaan silti: pesisin sen ensin vedellä, sitten tehokkaalla saippualla väh. kerran, sitten kuivattaisin ja laittaisin desinfiointiainetta vielä tujauksen.

Yksinkertaistettuna: pas.ka naamassa on hieman eri asia kuin pa.ska per.seessä.

/19

Vierailija
40/117 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kanssa jaksan aina ihmetellä joidenkin ihmisten väläyksiä, ei osata ajatella ollenkaan vedenkulutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme