Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämästä poissa olleet, miten ilmaista asia, jos on joku vaikea asia taustalla?

Vierailija
04.06.2019 |

Joskus käy niinkin, että joku pyytää haastatteluun sen pitkäaikaistyöttömän. Haastattelijaa toki kiinnostaa mitä työttömyydenkin aikana on tehty.
Työhaastattelussahan tulisi olla positiivisessa hengessä ja tuntuu jotenkin latistavalta, jos joutuu alkaa selittelemään jotakin esimerkiksi kemoterapiaan liittyvää tai johonkin muuhun sairauteen liittyvää, tai ihan vaan lomailuun liittyvä.

Sairastaminen on henkilökohtainen asia jota ei kaikki halua kertoa.
Lomailustakin on noloa kertoa, koska kyllähän kunnollinen ihminen on vuosikymmenien putken töissä, jos ei lapsia saa jossakin välissä.

Miten selitätte pitkän aukon työhistoriassanne. Kehtaako kaiken sanoa rehellisesti.

Minulle tulee aina sellainen tunne haastattelussa, että kun työttömyss otetaan esiin aletaan minusta etsimään vikaa, että miksi olen ollut niinkin pitkään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis valehdella? 

Kerro sitten vaikka asuneesi miehen työn takia pitkään ulkomailla. Tai olleesi mummosi omaishoitajana tämän kuolemaan asti. Tai kirjoittaneesi kirjan. Tai elokuvan käsikirjoituksen. Tai olleesi opettamassa englantia bolivialaislapsille. 

Vierailija
2/6 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se muille kuuluu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä

Vierailija
4/6 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano eläneesi askeetttisesti erämökissä kehittämässä sieluasi ja henkisiä kykyjäsi.

Vierailija
5/6 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis valehdella? 

Kerro sitten vaikka asuneesi miehen työn takia pitkään ulkomailla. Tai olleesi mummosi omaishoitajana tämän kuolemaan asti. Tai kirjoittaneesi kirjan. Tai elokuvan käsikirjoituksen. Tai olleesi opettamassa englantia bolivialaislapsille. 

Sinähän sen toit esiin: olet siis valehtelija.

Minä en.

Vierailija
6/6 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin rehellisesti oman terveydellisen syyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä