Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä suuttui, kun en voinutkaan hoitaa hänen lastaan

Vierailija
04.06.2019 |

Ystävälläni ja hänen miehellään on torstaille ruotsinristeily varattu ja olimme jo etukäteen sopineet, että heidän lapsi tulee meille hoitoon. Varoittelin jo viime viikolla, että järjestäisivät varahoitajan, kun omat lapseni olivat flunssassa. Lapseni toipuivat tästä flunssasta, mutta nyt se iski minuun ja kaikista pahiten. Kuumetta yli 38.5 ja olo aivan kurja ja vetämätön. Soitin ystävälleni ja kerroin tilanteen, että en voikaan ottaa hänen lastansa meille hoitoon. Tarkoitus siis oli, että hänen lapsi olisi tullut jo huomenna illalla meille. Ystävä alkoi raivoamaan minulle, että tein tahallani oharit ja että heidän risteily menee nyt aivan pilalle ja löi luurin korvaan. Lähetin hänelle kuvan kuumemittarista, jossa näkyi minun kuumelukema ja pahoittelin, että en vaan kertakaikkiaan pysty hoitamaan hänen lastaan kun hyvä, että selviän omistani. Ystäväni oli sitä mieltä, että hänen lapsensa menisi siinä samassa missä omanikin, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Omani jaksavat keskittyä esim. Lastenohjelmiin ja omiin touhuinsa, mutta hänen lapsi on erittäin vilkas, eikä todellakaan keskity telkkariin tai muuhunkaan. Ystäväni lapsen perässä saa siis juosta kokoajan.
Nyt huomasin facesta, että hän oli tehnyt päivityksen, jossa valitti, kuinka heidän reissu on pilalla lastenhoito ohareiden takia. Ei sentään minua nimennyt julkaisuun.
Kyllä ottaa päähän tämä ystävän käytös. Yritin vielä selittää, että paljon mieluummin hoitaisin hänen lastaan vaikka viikon, kuin sairastaisin tätä flunssaa ja kärsisin tässä olossa. Ei vastaa enää viesteihin eikä puheluihin. Taitaa olla tämä ystävä entinen sellainen.. Siis todella kurja olo jo pelkästään tämän flunssan takia ja siihen vielä nämä ystävän raivot päälle ja syylisyys siitä että minä pilasin heidän reissun, kun kehtaisin sairastua..

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laivalle saa ottaa lapset mukaan...

Normaalit ihmiset lomailee perheen kanssa.

Normaali pariskunta lomailee myös kahden kesken.

Juuri näin, siinä vaiheessa kun lapset ovat niin isoja, että ne voi jättää yksinään kotiin.

Vierailija
42/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap kirjoitti vahingossa ystävä, kun tarkoitti ex-ystävää. Hyväkiskäyttö ei onnsituntu, josta suuttuminen johtui, Usko pois ap, väistit luodin, kun todellinen luonne tuli esiin "ystävältäsi".

Ex-ystävä? Entä jos lastenhoitoapu on ollut vastavuoroisuutta ystäväperheiden kesken?

Meillä on viiden kopla, jossa annetaan hoitoapua puolin ja toisin, kun lapsetkin ovat keskenään kavereita. Ja sitten on yksi perhe, joka mieluusti ottaa hoitoapua vastaan, mutta eivät itse ehdi hoitaa muiden lapsia, jos joku kysyy apua. On jo yleinen vitsin aihe, milloin on joku sovittu meno tai ovat sairaita. Hassu vain kun molemmat vanhemmat sairastuvat yhtä aikaa.

Ja missä on ap. mies, eikö hän voisi hoitaa ystävän lasta, omien lasten ohella.

Vai kuuluuko ap. niihin äiteihin, jonka mukaan vain nainen on kyllin pätevä hoitamaan lasta.

Vai onko ap. mieskin kuumeessa.

Ettei vain ap. itse olisi se ex-ystävä.

No niinpä tietysti! Kyllähän nyt mies voi jäädä pariksi päiväksi töistä pois hoitamaan vaimon ystävän lasta. Eiku...

Minä olen kuumeisena niin tillin tallin, että miehen on joskus pakko jäädä hoitamaan minua. Eli en todellakaan sairaana ala hoitamaan muiden lapsia ja kantamaan heistä vastuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap kirjoitti vahingossa ystävä, kun tarkoitti ex-ystävää. Hyväkiskäyttö ei onnsituntu, josta suuttuminen johtui, Usko pois ap, väistit luodin, kun todellinen luonne tuli esiin "ystävältäsi".

Ex-ystävä? Entä jos lastenhoitoapu on ollut vastavuoroisuutta ystäväperheiden kesken?

Meillä on viiden kopla, jossa annetaan hoitoapua puolin ja toisin, kun lapsetkin ovat keskenään kavereita. Ja sitten on yksi perhe, joka mieluusti ottaa hoitoapua vastaan, mutta eivät itse ehdi hoitaa muiden lapsia, jos joku kysyy apua. On jo yleinen vitsin aihe, milloin on joku sovittu meno tai ovat sairaita. Hassu vain kun molemmat vanhemmat sairastuvat yhtä aikaa.

Vai kuuluuko ap. niihin äiteihin, jonka mukaan vain nainen on kyllin pätevä hoitamaan lasta.

Eli mitä ap:n olisi pitänyt tehdä, hoitaa kuumeessa vai?

Loppuviimein jokainen on itse vastuussa omista lapsistaan. Jos menojalkaa vipattaa kovasti ja usein, niin ei kannattaisi lapsia tehdä.

Itsellänikin ystävä hommaa lisää ja lisää lapsia, ja sitten huokailee kun näiden kanssa on raskasta eikä omaa aikaa ikinä. No miksi niitä lapsia pitää hankkia vielä lisääkin?

Vierailija
44/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tollanen harmittais

Vierailija
45/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis yh, koska kai mies voisi muuten hoitaa? Mutta ex-ystävän tyly käytös kyllä törkeää.

Vierailija
46/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on töissä, tekee pitkää päivää. Tänäänkin meni klo 07.00 töihin (siis työt alkoivat) ja on edelleen töissä, että eipä miehestä ole sen suurempaa apua. Ei tänäänkään ehdi nähdä omia lapsiaan ollenkaan, niin paha siinä on minun ystävän lasta hoitaa. Hieman itseänikin tällä hetkellä nyppii nämä miehen työpäivät, mutta minkäs teet kun urakka puskee päälle, niin silloin on vaan painettava.

Ap

Vierailija
47/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on siis yh, koska kai mies voisi muuten hoitaa? Mutta ex-ystävän tyly käytös kyllä törkeää.

En ihan vielä ole yh, mutta ei sekään kaukana ole ja tavallaan sitä olenkin jo. Mies käy töiden takia aika pitkälti kotona vaan nukkumassa ja taas aamulla töihin. Nytkin on vielä töissä ja työt alkoivat jo klo 07.00. Olen usein melkeen jo itsekin nukkumassa kun hän tulee töistä. Eli se on pois suljettu vaihtoehto että hän hoitaisi ex-ystäväni lasta kun hyvä että omiaankaan koskaan hereillä näkee.

Ap

Vierailija
48/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yh naapurilla on saman ikäinen lapsi kun mulla. Lapset ovat samassa päiväkodissa puolipäivähoidossa. Toinen aamupäivällä ja toinen iltapäivällä. Kuulin tarhantädiltä että naapuri oli laittanut mun nimen yhteyshenkilöksi joka voi hätätapauksessa hakea sairastuneen lapsen jos äiti ei pääse. Ilmoitin henkilökunnalle että en ole tietoinen moisesta järjestelystä ja saavat poistaa nimeni listasta. Pyysin myös ilmoittamaan naapurille. Itse en halunnut alkaa vääntämään asiasta naapurin kanssa. Naapuri ei siis ollut koskaan kysynyt multa sopiiko tämä. No ei sopinut. Meillä on omat kuviot ja rutiinit lasteni kanssa enkä todellakaan halua alkaa kuskata naapurin oksentelevaa lasta autolla mahdollisesti oman lapseni päiväuniaikana. Naapuri on vielä tunnettu siitä että tunkee lastansa joka paikkaan hoidettavaksi ja on aina myöhässä. Myös lasta hakiessa. Tekosyynä "olen yh". Mistä näitä naisia riittääkin!?

Vierailija
49/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ap:n mies olisikin tuolloin kotona, niin eihän hän ole lupautunut lapsenkaitsijaksi. En itsekään tykkäisi, jos mies sopisi lapsenvahtimisesta ja homma kaatuisikin lopulta minun niskaani.

Vierailija
50/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, pakko tulla kertomaan tilanne päivitys.

Eli ystäväni laittoi minulle viestiä, missä pahoitteli aiempaa käytöstään ja kyseli vointiani. Vastasin, että edelleen kuumeessa ja että päivä mennyt aika pitkälti sohvan pohjalla maaten, mutta hieman kohentunut aamusta kun saanut edes vähän levätä.

Meni hetki ja ystäväni vastasi tähän, että hienoa että oloni on jo parempi. Heille myös kävisi, että heidän lapsi tulisi meille torstaina heti aamusta. Voisivat tiputtaa lapsen meille ja jatkaa sitten matkaa satamaan.

En ollut uskoa silmiäni, kun luin viestin. Luulin jo hetken, että ystäväni olisi tullut järkiinsä ja olisi oikeasti pahoillaan, mutta ei. Edelleen minun pitäisi ottaa heidän kullannuppu hoitoon kun kerran sovimme. Ilmeisesti aivan sama olenko haudassa vai teho-osastolla.

Siis aivan uskomatonta. En ole vielä tähän ystäväni viimeiseen viestiin vastannut mitään,enkä tiedä viitsinkö edes vastata.

Ap

Älä vastaa yhtään mitään, ei ole vastauksen arvoinen ihminen enää kaiken syyttelyn jälkeen. Ja torstaiaamuna ovet tiukasti lukkoon, ja ovikellon patteri irti.

Vierailija
52/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisiä ihmisiä on nykyään vaikka kuinka paljon. Valitettavasti moni on saanut myös jälkikasvua.

Vierailija
53/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän kyllä ap:n kaveriakin. Tottakai se harmittaa kun sovittu reissu peruuntuu, mutta eipä sitä tietenkään auta alkaa reuhaamaan kaverille. Itsekin saamme niin harvoin lapset hoitoon että varmasti ärsyttäisi jos noin kävisi. Olkoonkin vaikka vaan ryyppyreissu niin kyllä vanhemmat tarvitsevat irtiottoja ilman lapsiakin silloin tällöin. Sitäpaitsi me ei olla niin varakkaita että että tuosta noin vaan voitaisiin ostaa uusi matka peruuntuneen tilalle, siitä kun ei taida saada rahoja takaisin. En ihan ymmärrä, miksi ap ei voi hoitaa kaverinkin lasta. Olet kuumeessa, et tee kuolemaa. Kuulostaa vähän siltä, ettei sinua oikeasti huvita edes hoitaa sitä muksua. Niin kovasti painotat kuinka hankala ja vilkas hän on. Miksi edes alunperin suostuit? No, karma hoitelee kyllä myöhemmin.

Vierailija
54/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut täytyyhän AP:n hommata lapsilleen joku hoitaja sairastamisen ajaksi, ja se hoitaja voi hyvin samalla hoitaa ystävän lasta! Vaikka mummi ..

Vierailija
55/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän kyllä ap:n kaveriakin. Tottakai se harmittaa kun sovittu reissu peruuntuu, mutta eipä sitä tietenkään auta alkaa reuhaamaan kaverille. Itsekin saamme niin harvoin lapset hoitoon että varmasti ärsyttäisi jos noin kävisi. Olkoonkin vaikka vaan ryyppyreissu niin kyllä vanhemmat tarvitsevat irtiottoja ilman lapsiakin silloin tällöin. Sitäpaitsi me ei olla niin varakkaita että että tuosta noin vaan voitaisiin ostaa uusi matka peruuntuneen tilalle, siitä kun ei taida saada rahoja takaisin. En ihan ymmärrä, miksi ap ei voi hoitaa kaverinkin lasta. Olet kuumeessa, et tee kuolemaa. Kuulostaa vähän siltä, ettei sinua oikeasti huvita edes hoitaa sitä muksua. Niin kovasti painotat kuinka hankala ja vilkas hän on. Miksi edes alunperin suostuit? No, karma hoitelee kyllä myöhemmin.

Jos sovittu hoitaja sairastuu, niin mielummin jätät lapsen sellaiselle joka ei VILKASTA lasta jaksa täydellä teholla perään katsoa ja lähdet ryyppäämään kuin otat lapsen risteilylle mukaan?? Entä jos lapselle sattuu hoidossa jotain? Olisit silti onnellinen että sait ryyppyvapaasi?? Tuskinpa.

Elämässä nyt voi vain sattua tällaisia tilanteita että joku sairastuu ja sovittu asia pitää perua sen takia. Sille ei voi mitään. Kun lapsia tekee, pitää varautua siihen että heistä huolehtii aina ja olisi etsinyt sen varahoitajan kun ap varoitti tilanteesta.

Vierailija
56/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka purkaa oman harmituksen ihmiseen joka on luvannut auttaa, mutta ei sitten saurauden vuoksi voinutkaan? Tämä on täysin utopistinen ajatusketju minulle. M36

Vierailija
57/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita kuitenkin jotain sille kaverillesi, koska muuten sulla on se lapsi ovella torstaina, kun "vaikeneminen on myöntymisen merkki". Voi olla muutenkin, tuovat vaan. Kuulostaa vähän siltä. Ilmoita päätöksesi selkeästi, ei kierrellen. Onko hänellä ketään muuta, jota voi pyytää?

Vierailija
58/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut täytyyhän AP:n hommata lapsilleen joku hoitaja sairastamisen ajaksi, ja se hoitaja voi hyvin samalla hoitaa ystävän lasta! Vaikka mummi ..

Ei mitään velvollisuutta.

Vierailija
59/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuisitko todella itse kuumeessa hoitamaan ystäväsi lasta???

Vierailija
60/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni suuttui kun oli lähettänyt lapsensa meidän ovellemme "hoitoon" kysymättä meiltä ja me olimme pistäneet ovipuhelimen kiinni kun olimme sairaita.

Raivosi minulle kun lapsi oli pyörinyt yksin pihalla ja siitä mitä olisi voinut sattua. 

Kun kysyin että eikö miettinyt asiaa ennen kuin lähetti lapsensa kysymättä meille, koska emmehän välttämättä olisi olleet kotona niin löi luurin korvaan. 

Yritti kuitenkin samaa kaksi viikkoa myöhemmin. Kävin kurkkaamassa partsilta, näin lapsen ja jätin avaamatta.